Постанова
від 28.10.2014 по справі 914/3947/13
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" жовтня 2014 р. Справа № 914/3947/13

Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії:

головуючого - судді Скрипчук О.С.

суддів Дубник О.П.

Матущака О.І.

при секретарі судового засідання Лагутіні В.Б.

розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Львівська ізоляторна компанія» за № 03.12-609 від 24.09.2014 року

на рішення Господарського суду Львівської області від 09.09.2014 року

у справі № 914/3947/13

за позовом: Львівського міського комунального підприємства «Львівводоканал», м.Львів

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Львівська ізоляторна компанія», м. Львів

за участю третьої особи-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Львівської міської ради, м. Львів

за участю третьої особи-2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Публічного акціонерного товариства «Львівський ізоляторний завод», м. Львів

за участю третьої особи-3, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Львівського державного університету безпеки життєдіяльності, м.Львів

за участю третьої особи-4, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Центральна консалтингова компанія», м. Львів

за участю третьої особи-5, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Приватного підприємства «Карен», м. Львів

за участю третьої особи-6, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Інститут проблем надійності машин та споруд», м. Львів

про стягнення додаткової плати у сумі 6 838,39 грн. за скид стічних вод у міську каналізацію з перевищенням допустимих концентрацій забруднюючих речовин,

за участю представників:

від позивача: Портах С.Я. - довіреність № 10-2310 від 23.04.2014 року;

від відповідача: Хоп’як В.З. - довіреність № 03.12-49 від 12.07.2014 року;

від третьої особи-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: не з'явився;

від третьої особи-2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: не з'явився;

від третьої особи-3, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: не з'явився;

від третьої особи-4, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: не з'явився;

від третьої особи-5, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: не з'явився;

від третьої особи-6, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: не з'явився;

ВСТАНОВИВ:

Львівське міське комунальне підприємство «Львівводоканал» звернулось до Господарського суду Львівської області з позовом до ТзОВ «Львівська ізоляторна компанія» про стягнення 6 838,39 грн. додаткової плати за скид стічних вод у міську каналізацію з перевищенням допустимих концентрацій забруднюючих речовин.

Рішенням Господарського суду Львівської області від 08.01.2014 року у справі №914/3947/13 в задоволенні позову ЛМКП «Львівводоканал» до ТзОВ «Львівська ізоляторна компанія» про стягнення 6838,39 грн. відмовлено.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 11.03.2014р. рішення Господарського суду Львівської області від 08.01.2014р. залишено без змін.

Постановою Вищого господарського суду України від 16.06.2013 року постанову Львівського апеляційного господарського суду від 11.03.2014 року та рішення Господарського суду Львівської області від 08.01.2014 року у справі № 914/3947/13 скасовано, а матеріали справи направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Рішенням Господарського суду Львівської області від 09.09.2014 року у справі № 914/3947/13 (суддя Коссак С.М.) позов Львівського міського комунального підприємства «Львівводоканал» задоволено. Суд виніс рішення, яким стягнув з ТзОВ «Львівська ізоляторна кампанія» на користь Львівського міського комунального підприємства «Львівводоканал» 5 659,36 грн. додаткової плати за скид стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій забруднень. Також даним рішенням стягнуто з ТзОВ «Львівська ізоляторна кампанія» в дохід міського бюджету Львова 1 179,03 грн. за скид понаднормативних забруднень.

Не погоджуючись з даним рішенням ТзОВ «Львівська ізоляторна компанія» подало апеляційну скаргу за № 03.12-609 від 24.09.2014 року, в якій просить рішення Господарського суду Львівської області від 09.09.2014 року скасувати, прийняти нове рішення, яким в позові відмовити.

Апеляційна скарга мотивована тим, що відібрані представниками ЛМКП «Львівводоканал» проби стічних вод, згідно акту № 4882 від 29.09.2012 року, не можуть вважатися стічними водами ТзОВ «Львівська ізоляторна компанія», а відтак не можуть братись до уваги результати вимірювань № 657 щодо відповідача.

Позивачем було подано до суду заперечення на апеляційну скаргу б/н і дати (вх. № 01-04/6201/14 від 27.10.2014 року, в якому просить рішення Господарського суду Львівської області від 09.09.2014 року залишити без змін.

Треті особи явку уповноважених представників у судове засідання не забезпечили, незважаючи на те, що про час та місце розгляду апеляційної скарги були належним чином повідомлені.

Відповідно до ч. 2 ст. 101 ГПК України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність та обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються доводи та заперечення сторін, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи, суд встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, 08.11.2010 року між ЛМКП «Львівводоканал» та ТзОВ «Львівська ізоляторна компанія» було укладено договір №306664 на подачу води з комунального водопроводу та приймання стічних вод до каналізаційної мережі (надалі - договір). Згідно умов договору позивач зобов'язався забезпечувати відповідача питною водою та прийманні стічних вод, а відповідач - користуватися послугами: здійснювати забір води з водопроводу, скидати стічні води у каналізацію і сплачувати вартість наданих послуг на умовах, які визначені договором та чинним законодавством України, зокрема: Законом України "Про питну воду і питне водопостачання", "Правилами користування системами комунального водопостачання та водовідведення в містах та селищах України" (надалі - Правила користування), "Правилами технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення" (надалі - Правила експлуатації), "Правилами приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації міст і селищ України", "Правилами приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова" (надалі - Правила приймання).

Відповідно до пункту 2.1.1 договору, Львівводоканал зобов'язався згідно з технічними умовами на приєднання абонента до міської мережі водопроводу та каналізації, виданими Львівводоканалом, забезпечити в розмірі лімітів, зокрема, приймання стічних вод, у яких не перевищено допустимі концентрації забруднювальних речовин в об'ємі: 1000 (одна тисяча) куб.м./міс, дощових (талих) стічних вод - 1200 (одна тисяча двісті) куб.м./міс.

Згідно п.2.2.1 договору абонент зобов'язався отримати в Львівводоканалі технічні умови на приєднання до мереж водопроводу та каналізації, погодити Паспорт водного господарства протягом одного місяця з моменту укладення договору та в установленому порядку отримати Дозвіл на скид стічних вод, погодивши проект Ліміту на скид забруднювальних речовин. Абонент, також, зобов'язувався не перевищувати встановлені ліміти водоспоживання і водовідведення та допустимі концентрації забруднювальних речовин в контрольних колодязях на каналізаційних випусках абонента.

Відповідно до пункту 2.2.7 договору відповідач зобов'язався не перевищувати встановлені ліміти водоспоживання і водовідведення та допустимі концентрації забруднювальних речовин в контрольних колодязях на каналізаційних випусках Абонента.

В п. 3.6. договору сторони погодили, що скидання абонентом стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій на його каналізаційному випуску оплачується з відповідним підвищеним коефіцієнтом. Визначення допустимих концентрацій і нарахування додаткової плати за послуги водовідведення проводиться Львівводоканалом відповідно до Правил приймання.

25.09.2012 року позивачем в присутності представника відповідача здійснено вибірковий відбір проб стічних вод ТОВ «Львівська ізоляторна компанія», про що складено Акт №4882 від 25.09.2012р. про відбір контрольної вибіркової проби стічних вод для проведення головного і контрольного хімічних аналізів КК-1, вид проби - Разова.

Зазначений акт підписаний представниками ЛМКП «Львівводоканал» та представником відповідача - заступником генерального директора з ОП Мальчак В.Г., без зауважень.

В даному акті міститься посилання на те, що проби в ємкостях 1,5 л. для проведення контрольного аналізу запломбовано (пломба ЛВК -12) передано абонентові.

Хіміко-бактеріологічною лабораторією ЛМКП «Львівводоканал» складено результати вимірювань № 657 (показники якості стічних вод), в якому наведено дату початку робіт - 25.09.2012р. та дату оформлення таких результатів - 03.10.2012р. На підставі результату вимірювань відібраної проби стічних вод позивачем встановлено, що вміст азоту амонійного та аміаку (за азотом) у стічних водах становить 58 г/куб.м. при допустимій концентрації 30 г/куб.м згідно встановленого для абоненту Ліміту №935.

Внаслідок допущеного відповідачем порушення вимог Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова, позивачем було нараховано відповідачу додаткову плату в сумі 6 838,39 грн. на підставі розрахунку №4573 від 11.10.2012р.

Позивачем було направлено відповідачу претензію №36-5955 від 07.11.2012 року щодо сплати зазначеної суми. Проте, зазначена претензія була залишена без відповіді та належного реагування.

При винесенні постанови колегія суддів виходила з наступного.

За п. 3 ч. 1 статті 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території.

Згідно Правил Держбуд України, від 19.02.2002 р., № 37 «Правила приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України».

Підприємства, які скидають стічні води до міської каналізації, повинні забезпечити можливість проведення Водоканалом у будь-який час доби контролю за скидом стічних вод, включаючи надання необхідних відомостей та експлуатаційного персоналу. Порядок та періодичність відбору контрольних проб визначається у місцевих Правилах приймання (п. 7.4).

Водоканал здійснює контроль за витратою та якістю стічних вод, що скидають Підприємства. Цю роботу організовує адміністрація Водоканалу, яка розробляє інструктивні матеріали щодо контролю за стічними водами Підприємств, які затверджує керівник Водоканалу. Адміністрація Водоканалу повинна передбачити виділення відповідних трудових та матеріальних ресурсів, обладнання, транспортних засобів, виходячи з потреби контролю обсягів та якості стічних вод кожного Підприємства не менше одного разу на три місяці (п. 7.5).

Для визначення вмісту забруднень у стічних водах Підприємств використовуються як дані лабораторії Водоканалу, так і результати вибіркового контролю, виконаного лабораторіями місцевих органів Держсанепіднагляду, охорони навколишнього природного середовища або іншими лабораторіями, акредитованими у даній галузі акредитації (п. 7.6).

При проведенні вимірювань на випусках стічних вод Підприємств засоби вимірювань повинні бути повірені органами Держстандарту України та зареєстровані у Водоканалі. (п. 7.7).

З метою контролю якості стічних вод Підприємств Водоканал здійснює відбір разових проб. Виявлені в цих пробах перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах є підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень. Відбір контрольних проб стічних вод Підприємств виконується уповноваженими представниками Водоканалу, що фіксується у спеціальному журналі або акті, який підписують як представники Водоканалу, так і представник Підприємства-абонента.

При виявленні перевищення ДК забруднень, установлених договором або місцевими Правилами приймання, Водоканал після закінчення аналізу направляє Підприємству повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднень (листом або телефонограмою) у термін, визначений місцевими Правилами приймання, але не більше 15 днів. Протягом шестимісячного терміну після виявлення перевищення ДК Водоканал згідно з Господарським процесуальним кодексом України направляє Підприємству претензію, до якої додаються: копія акта про відбір проби, копія результатів аналізу стічних вод, розрахунок величини додаткової плати за скид стічних вод (передаються лише ті документи, що відсутні на Підприємстві) (п. 7.10).

У місцевих Правилах приймання конкретизується порядок відбору проб стічних вод на аналіз, порядок їх оформлення, а також порядок проведення аналізу проб (п. 7.11).

На підставі цих Правил та Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових стічних вод у системи каналізації населених пунктів Водоканали розробляють місцеві Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізації населеного пункту (далі - місцеві Правила приймання), у яких установлюються допустимі концентрації (далі - ДК) для кожної забруднюючої речовини, що може скидатися Підприємствами в систему каналізації, а також відображаються місцеві особливості приймання стічних вод Підприємств у міську каналізацію (п. 1.7.).

Місцеві Правила приймання згідно з Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" затверджують виконавчі органи місцевих рад за поданням Водоканалів після погодження з територіальними органами Мінекоресурсів та Міністерства охорони здоров'я України. Місцеві Правила приймання є обов'язковими для всіх Підприємств, яким Водоканали надають послуги з водовідведення та які розташовані на території даної місцевої ради.

Відповідно до п.4.3.1 місцевих Правил приймання стічних вод підприємств у систему міської каналізації Львова, затверджених рішенням Виконкому Львівської міської ради від 18.09.2002 р. №292 уповноваженим органом Львівського міськвиконкому затверджено перелік підприємств, дозвіл на скид для яких надається на підставі доведеного Ліміту на скид забруднювальних речовин в систему міської каналізації.

За пунктом 3.5.1. місцевих Правил підприємство зобов'язане здійснювати систематичних контроль за кількістю та якістю стічних вод, які вони скидають до системи міської каналізації (п.7.3.). Не перевищувати встановлені ліміти водовідведення та допустимі показники стічних вод в КК на своїх випусках.

Пунктами 3.1.4, 3.1.5, місцевих Правил визначено, що Водоканал зобов'язаний здійснювати контроль за якістю стічних вод, що скидають Підприємства, а також за режимом і обсягом скиду, виставляти Підприємствам до оплати рахунки за послуги водовідведення. У випадку виявлення з боку Підприємств порушень Правил (перевищення встановлених показників об'єму та якості стічних вод, скид без Дозволу, невиконання вимог Акту тощо), Водоканалом нараховується додаткова плата із застосуванням коефіцієнта кратності (розділи 8,9 Правил).

Відповідно до п. 3.2.4. місцевих Правил Водоканал має право у будь-який час самостійно або за участю представника Абонента (попередивши підприємство) відбирати проби стічних вод. Проводити обстеження водопровідних і каналізаційних систем будь-якого водоспоживача та складати акти за результатами цих обстежень (п.3.2.3. Правил).

Відповідно до пункту 6.1. місцевих Правил граничні нормативні показники якості стічних вод, що скидаються Підприємством у міську каналізацію (загальні вимоги, додаток 10.1.) встановлюється згідно з державними правилами приймання з урахуванням таких факторів: допустима концентрація забруднювальних речовин в міській каналізації (на випуску підприємства); допустима концентрація забруднювальних речовин на вході в міські КОС; величини лімітів на скид забруднювальних речовин, які встановленні Водоканалу ДУЕП в дозволі на спеціальне водокористування; допустимий вміст солей важких металів в осадах стічних вод; вміст солей у воді місцевого водопроводу.

Згідно пункту 6.2. місцевих Правил для підприємств, внесених до переліку (п.4.3.1), допустима концентрація встановлюється згідно з доведеним Лімітом на скид (п.4.5), дотримання встановлених допустимих концентрацій визначається в КК на Випусках Підприємства.

Пунктом 8.3.3 місцевих Правил визначено, що при виявленні скиду до Міської каналізації стічних вод з порушенням Правил щодо їх складу та властивостей, об'єм стічних вод визначається за розрахунковий період, в якому здійснено відбір проб, згідно з груповим рахунком водоканалу і актом про відбір.

Пунктом 2.6 місцевих Правил передбачено, що встановлення абонентам режиму та нормативів скидання забруднювальних речовин у міську каналізацію, формулювання висновку щодо відповідності фактичних показників якості стічних вод допустимим, а також виконання розрахунку входять виключно до компетенції водоканалу.

Згідно п.3.2.6 місцевих Правил Водоканал має право проводити хімічний аналіз проб стічних вод підприємств та робити офіційні висновки про відповідність фактичних концентрацій забруднювальних речовин стічних вод допустимим (п.2.6).

Відповідно до пунктів 7.4.3.,7.4.4. місцевих Правил, на відібранні проби складається акт про відбір проб. Відбір проб проводиться уповноваженими працівниками контролюючих служб. При цьому на підприємство покладаються обов'язки згідно з п. 3.5.5.

Відповідно до п. 3.5.5. місцевих Правил підприємство зобов'язане забезпечити можливість проведення контролюючими службами у будь-який час доби обстеження підприємства з питання роботи локальних КОС та контролю за скиданням стічних вод у міську каналізацію, надавати необхідні документи та експлуатаційний персонал.

Відповідно до п 3.10.3. місцевих Правил акт підписується уповноваженими представниками водоканалу і підприємства.

Щодо посилань апелянта на неможливість встановити порушення допустимих норм якісних показників стічних вод саме ТзОВ «Львівська ізоляторна компанія», оскільки через контрольний колодязь КК -1 протікає стічна вода інших підприємств (третіх осіб), колегія суддів зазначає наступне.

Пунктом 5.16. місцевих Правил встановлено, що об'єднання випусків стічних вод від кількох підприємств дозволяється тільки після контрольного колодязя на випуску кожного підприємства. Підприємство, яке допускає у свою каналізаційну мережу стічні води іншого підприємства, несе перед водоканалом відповідальність за якісні показники усієї суміші стічних вод на своїх випусках (п. 5.15).

Абонент зобов'язаний утримувати свої каналізаційні мережі в належному стані та не допускати забруднення визначених ним спільно з водоканалом контрольних колодязів.

Умовами укладеного між сторонами договору передбачено (п.2.2.3) зобов'язання абонента надавати перелік своїх об'єктів, які використовують воду (від яких приймаються стоки), згідно з Правилами користування, повідомляти про відповідні зміни не пізніше 20-ти днів з моменту їх виникнення.

Судом встановлено, що місцем відбору проб у ТзОВ «Львівська ізоляторна компанія» визначено контрольний колодязь КК-1, що погоджено сторонами у Проекті Ліміту.

Протягом 2007-2013рр. у листах про Дозвіл на скид до водоканалу товариство не повідомляло про зміни в системах водопостачання та водовідведення.

Володіючи інформацією щодо користування каналізаційною мережею третіми особами, відповідач, у порушення своїх зобов'язань, не здійснював жодних дій щодо повідомлення про відповідні обставини Водоканал та відмежування своїх об'єктів від загальної мережі. Доказів які б це спростовували не надавало.

Своєю бездіяльністю товариство фактично погоджувалось з існуючим становищем та не вчиняло будь-яких дій на упорядкування власних каналізаційних мереж.

Судом встановлено, що позивачем було здійснено вибірковий відбір проб стічних вод з контрольного колодязя КК-1, відповідальність за утримання якого покладено на ТзОВ «Львівська ізоляторна компанія». Акт про відбір проб № 4882 від 25.09.2012р., підписаний представниками сторін без зауважень.

На підставі результату вимірювань відібраної проби стічних вод позивачем встановлено перевищення в цих пробах встановлених Лімітом № 935 значень азоту амонійного та аміаку.

Доказів вини у виявленому правопорушенні інших осіб відповідач не надавав до суду.

Враховуючи вищенаведене, ЛМКП «Львіводоканал» обґрунтовано було проведено розрахунок додаткової плати для ТзОВ «Львівська ізоляторна компанія» за скид стічних вод з порушенням Правил та встановлено, що останнім слід сплатити на рахунок відповідача 5659,36 грн. як додаткову плату за скид стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій забруднень та в дохід міського бюджету м. Львова - 1179,03 грн. за скид понаднормових забруднень.

Згідно п. 2.3. Правил підприємства мають право перевіряти розрахунки допустимих концентрацій забруднюючих речовин в стічних водах свого Підприємства, виконані Водоканалом, та оскаржувати їх; звертатися до господарського суду з оскарженням неправомірно (на їх погляд) виставлених рахунків та вимагати проведення аналізу стічних вод підприємства.

Станом на даний час позивачем не було оскаржено розрахунку ЛМКП «Львівводоканал» № 4573 від 11.10.2012 року щодо визначення величини додаткової плати за скид стічних вод з порушенням вимог Правил.

Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Таким чином колегія суддів прийшла до висновку, що рішення Господарського суду Львівської області від 09.09.2014 року відповідає матеріалам справи, ґрунтується на чинному законодавстві і підстав для його скасування немає.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 99, 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, -

Львівський апеляційний господарський суд

П О С Т А Н О В И В :

1.Рішення Господарського суду Львівської області від 09.09.2014 року у даній справі залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

2.Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.

3. Справу направити в Господарський суд Львівської області.

Повний текст постанови складено та підписано 03.11.2014 року

Головуючий - суддя Скрипчук О.С.

суддя Дубник О.П.

суддя Матущак О.І.

Дата ухвалення рішення28.10.2014
Оприлюднено07.11.2014
Номер документу41201593
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/3947/13

Ухвала від 21.07.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

Ухвала від 23.12.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Шпакович О.Ф.

Ухвала від 02.07.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

Постанова від 28.10.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Скрипчук О.С.

Ухвала від 06.10.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Скрипчук О.С.

Рішення від 09.09.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

Ухвала від 05.08.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Коссак С.М.

Постанова від 16.06.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Карабань В.Я.

Ухвала від 26.05.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Карабань В.Я.

Постанова від 11.03.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Якімець Г.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні