Ухвала
від 20.11.2014 по справі 535/552/14-а
КОТЕЛЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 535/552/14

Провадження № 2-аі/535/10/14

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 листопада 2014 року Котелевський районний суд Полтавської області у складі: головуючого судді Цвітайла П.В., при секретарі Дрижирук Л.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні подання відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Полтавської області, про зміну способу і порядку виконання рішення суду, особи, які беруть участь у справі, ОСОБА_1, Управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області;-

ВСТАНОВИВ:

Головний державний виконавець відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Полтавської області звернувся до суду з поданням про зміну способу і порядку виконання рішення Котелевського районного суду Полтавської області, на підставі якого видано виконавчий лист Котелевського районного суду Полтавської області № 2-а/535/15/14 від 10.07.2014 року, а саме: Зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області провести йому з 01 січня 2014 року, нарахування та виплату пенсії по інвалідності, щодо якого встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, передбаченої ч. 4 ст. 54, ст.. 50 закону України « Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» державної пенсії у розмірі 8 мінімальних пенсій за віком та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю у розмірі 75 % мінімальної пенсії за віком, з урахуванням ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», виходячи із розрахунку мінімальної пенсії за віком визначеної на рівні прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на відповідний рік, щомісячно, з урахуванням проведених виплат та змінити спосіб і порядок виконання рішення Котелевського районного суду Полтавської області , на підставі якого видано виконавчий лист № 2-а/535/15/14 від 10.07.2014 року, а саме: стягнути з Управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області на користь ОСОБА_1 нарахованої, але не сплаченої пенсії, відповідно до розпорядження від 28.08.2014 року № 120296.

Під час судового розгляду даної справи встановлено наступне.

Відповідно до постанови Котелевського районного суду Полтавської області від 23.06.2014 року по справі № 2-а/535/15/14-а, позов ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області про визнання дій протиправними та здійснення перерахунку та виплати пенсії по інвалідності, що настала внаслідок Чорнобильської катастрофи, задоволено повністю. Визнано дії Управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області щодо відмови в перерахунку державної пенсії в розмірі не нижче восьми мінімальних пенсій за віком та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, в розмірі 75 % мінімальної пенсії за віком, відповідно до вимог ст.ст. 50,54,67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, встановленою ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» неправомірними. Зобов'язано Управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області провести йому з 01 січня 2014 року, нарахування та виплату пенсії по інвалідності, щодо якого встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, передбаченої ч. 4 ст. 54, ст.. 50 закону України « Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» державної пенсії у розмірі 8 мінімальних пенсій за віком та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю у розмірі 75 % мінімальної пенсії за віком, з урахуванням ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», виходячи із розрахунку мінімальної пенсії за віком визначеної на рівні прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на відповідний рік, щомісячно, з урахуванням проведених виплат.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.07.2014 року постанову Котелевського районного суду Полтавської області від 23.06.2014 року по адміністративній справі № 2-а/535/15/14-а залишено без змін.

10.07.2014 року Котелевським районним судом Полтавської області видано виконавчий лист про зобов'язання Управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області провести йому з 01 січня 2014 року, нарахування та виплату пенсії по інвалідності, щодо якого встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою, передбаченої ч. 4 ст. 54, ст.. 50 закону України « Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» державної пенсії у розмірі 8 мінімальних пенсій за віком та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю у розмірі 75 % мінімальної пенсії за віком, з урахуванням ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», виходячи із розрахунку мінімальної пенсії за віком визначеної на рівні прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на відповідний рік, щомісячно, з урахуванням проведених виплат(а.с. 95).

06 серпня 2014 року постановою відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Полтавської області було винесено постанову про відкриття даного виконавчого провадження та зобов'язано боржника виконати рішення суду в 7-денний термін з моменту винесення постанови(а.с. 96) .

В зал судового засідання представник заявника - відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Полтавської області - не з'явився, про час та місце розгляду подання повідомлявся в установленому законом порядку. Головний державний виконавець Пецяк Л.В., яка діє на підставі довіреності № 4 від 08.01.2014 року, у поданні просить суд розгляд справи проводити без участі відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Полтавської області (а.с.93).

ОСОБА_1 в зал судового засідання не з'явився, про час та місце розгляду подання повідомлявся в установленому законом порядку, про причини неявки суд не повідомив.

Представник Управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області в судове засідання не з'явився, про час і місце судового розгляду був повідомлений належним чином, але надіслав до суду заяву від 20.11.2014 року, в якій присить справу розглядати без їх участі, в задоволенні подання відмовити за безпідставністю (а.с. 124).

Виходячи із змісту ч. 2 ст. 263 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Відповідно до змісту вимог ст.41 КАС України фіксація судового засідання за допомогою технічних засобів не здійснювалась

Суд, системно дослідивши матеріали справи, приходить до переконання, що подання відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Полтавської області про зміну способу і порядку виконання рішення суду підлягає до задоволення з таких підстав.

Статтею 36 Закону України „Про виконавче провадження", передбачено, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, державний виконавець за власною ініціативою чи за заявою сторін, а також самі сторони мають право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про відстрочку або розстрочку виконання, а також про встановлення або зміну способу і порядку виконання.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 263 КАС України, за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Ця норма не містить виключного переліку обставин, що є підставою для вирішення питання про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення є обставини, що роблять виконання судового рішення неможливим.

За таких обставин суд вважає, що порядок виконання судових рішень про стягнення з Державного бюджету України коштів, боржником за якими є державний орган (підприємство, установа, організація), визначено Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» від 05.06.2012 року № 4901 VІ.

Відповідно до статті 2 Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» від 05.06.2012 року № 4901 держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є, зокрема, державний орган.

Водночас судові рішення у справах, пов'язаних із соціальними виплатами, які мають зобов'язальний характер щодо проведення таких виплат, не належать до зазначених у згаданій статті видів рішень, що унеможливлює їх виконання без зміни його способу.

Таким чином, зміни у правовому регулюванні порядку виконання судових рішень, боржником за якими є державний орган, яким не передбачено виконання рішень зобов'язального характеру, унеможливлюють їх виконання. Така обставина є підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.

Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти вжиття адміністративним судом нових заходів для реалізації рішення. Ці заходи повинні забезпечити виконання конкретного судового рішення і не поширюватися на відносини, які виникли після його ухвалення.

При цьому, суд враховує, що підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення є обставини, що роблять виконання судового рішення неможливим.

Зміна способу і порядку виконання рішення можлива шляхом зміни зобов'язання здійснити виплати на стягнення цих виплат. Така зміна можлива лише у разі виконання боржником зобов'язальної частини рішення про нарахування соціальних виплат. При цьому адміністративний суд виходить з розміру заборгованості боржника перед стягувачем, що виникла під час виконання судового рішення яка засвідчена довідкою відповідача.

У цій категорії справ зміна способу і порядку виконання рішення можлива шляхом зміни зобов'язання здійснити виплати на стягнення цих виплат. Така зміна можлива лише у разі виконання боржником зобов'язальної частини рішення про нарахування соціальних виплат.

Як вбачається з листа Управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області № 2736 від 16.09.2014 року, позивачем фактично недоотримано допомоги на оздоровлення в сумі 45 253 гривень 52 коп.

Відповідно до змісту подання головного державного виконавця, боржником надано до відділу розрахунок від 28.08.2014 року про здійснення перерахунку згідно рішення суду на суму 45 253 гривень 52 коп. Виплати по рішенню суду не проведені в зв'язку з відсутністю відповідного фінансового ресурсу бюджету.

Виплати по вищевказаній постанові Котелевського районного суду Полтавської області від 23.06.2014 року по справі № 2-а/535/15/14-а не були проведені у зв'язку з відсутністю відповідного фінансування.

Згідно інформаційного листа Вищого адміністративного суду України від 13.06.2013 року № 846/12/13-13 у категорії справ, пов'язаних з соціальними виплатами зміна способу і порядку виконання рішення можлива шляхом зміни зобов'язання здійснити виплати на стягнення цих виплат.

При цьому, суд виходить також з того що державні виконавці при здійсненні своїх функціональних обов'язків, передбачених ЗУ «Про виконавче провадження» та ЗУ «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» повинні в порядку виконання рішень здійснити певні дії щодо безспірного списання коштів державного бюджету, але ними це не було виконано. Державні виконавці при зверненні до суду з відповідним поданням посилаються на відповідні норми права та фактичних обставин, які унеможливлюють виконання рішення суду без зміни способу і порядку виконання рішення суду.

Задовольняючи подання - відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Полтавської області про зміну способу і порядку виконання рішення суду, суд виходить із засад верховенства права та законності відповідно до вимог ст.ст. 2,7 КАС України.

На підставі приведеного вище, керуючись ст.ст. 2,7,263 Кодексу адміністративного судочинства України, ст. 2 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», суд;-

УХВАЛИВ:

Подання головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного управління юстиції у Полтавській області про зміну способу і порядку виконання постанови Котелевського районного суду від 23.06.2014 року по справі № 2-а/535/15/14-а, задовольнити.

Стягнути з Управління Пенсійного фонду України в Котелевському районі Полтавської області на користь ОСОБА_1 нарахованої, але не сплаченої пенсії, відповідно до розпорядження від 28.08.2014 року № 120296.

Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подачі апеляційної скарги.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського адміністративного апеляційного суду через Котелевський районний суд Полтавської області шляхом подачі в 5-денний строк, з дня проголошення ухвали, апеляційної скарги, якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя

СудКотелевський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення20.11.2014
Оприлюднено26.11.2014
Номер документу41481536
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —535/552/14-а

Ухвала від 11.08.2016

Адміністративне

Котелевський районний суд Полтавської області

Цвітайло П. В.

Ухвала від 16.12.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Водолажська Н.С.

Ухвала від 16.12.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Водолажська Н.С.

Ухвала від 01.12.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Водолажська Н.С.

Ухвала від 01.12.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Водолажська Н.С.

Ухвала від 20.11.2014

Адміністративне

Котелевський районний суд Полтавської області

Цвітайло П. В.

Ухвала від 10.11.2014

Адміністративне

Котелевський районний суд Полтавської області

Цвітайло П. В.

Ухвала від 10.11.2014

Адміністративне

Котелевський районний суд Полтавської області

Цвітайло П. В.

Ухвала від 31.10.2014

Адміністративне

Котелевський районний суд Полтавської області

Цвітайло П. В.

Ухвала від 28.07.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні