cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"25" листопада 2014 р.Справа № 916/469/14
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Одеська будівельна компанія "ВІКОІЛ"
до відповідачів: 1)Одеської міської ради
2) Державне підприємство Український державний науково-дослідний інститут проектування міст „Діпромісто" " ім. Ю.М. Білоконя"
за участю третьох особи , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради
за участю третіх осіб , які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: 1) Комунальне підприємство "Одеське міське проектно-виробниче бюро архітектури та містобудування"(КП "Одеспроект"); 2) Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради
про визнання права та скасування рішень
Головуючий суддя Власова С.Г.
суддя Шаратов Ю.А.
суддя Желєзна С.П.
Представники:
Від позивача: Коротюк М.Г. за довіреністю №9 від 05.04.2013р.; Щербань Д.М. за довіреністю №12 від16.12.2013р.
Від відповідача (ОМР): Сербін Є.Л. за довіреністю №555/исх-гс від 13.11.2013р.
Від відповідача (ДП Український державний науково-дослідницький інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М. Білоконя"): не з'явився
Від третьої особи (Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради): не з'явився
Від третьої особи (Комунальне підприємство "Одеське міське проектно-виробниче бюро архітектури та містобудування"(КП "Одеспроект") : Нирко А.А. за довіреністю №37/исх віж 03.01.2014р.; Свідерська Н.О. за довіреністю №30/10 від 16.12.2013р.
Від третьої особи (Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради) : Орловська І.В. за довіреністю №01-12/36 від 13.01.2014р.
У судовому засіданні приймали участь:
Від позивача: Щербань Д.М. за довіреністю №12 від16.12.2013р.
Від відповідача(Одеська міська рада): Сербін Є.Л. за довіреністю №555/исх-гс від 13.11.2013р.
Від відповідача (ДП Український державний науково-дослідницький інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М. Білоконя"): не з'явився
Від третьої особи (Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради): не з'явився
Від третьої особи (Комунальне підприємство "Одеське міське проектно-виробниче бюро архітектури та містобудування"(КП "Одеспроект"): Свідерська Н.О. за довіреністю №30/10 від 16.12.2013р.
Від третьої особи (Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради) : не з'явився
СУТЬ СПОРУ : 14.02.2014р. за вх. № 486/14 Товариство з обмеженою відповідальністю "Одеська будівельна компанія "ВІКОІЛ" звернулося до господарського суду Одеської області з позовом до Одеської міської ради, в якому просить суд визнати право позивача на розробку спільно з Українським науково-дослідницьким інститутом проектування міст „ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М.Білоконя детального плану території берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" в місті Одеса на підставі рішення ОМР від 18.11.2003р. № 1929-XXIV, генерального договору про спільну інвестиційну діяльність №22 від 02.04.2004р., договору на виконання містобудівної документації №620-02/1-2004 від 14.05.2004р.; визнати недійсним рішення ОМР від 08.07.2011р. №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПКтаВ ім. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану"; визнати недійсним рішення ОМР від 16.04.2013р. №3316-VI „Про втрату чинності рішення ОМР від 18.11.2003р. №1929-IV та про скасування рішення виконавчого комітету ОМР від 26.09.2005р. №583".
Ухвалою суду від 17.02.2014р. провадження у даній справі порушено, присвоєно № 916/469/14.
Ухвалою суду від 05.03.2014р. залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Український державний науково-дослідницький інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М. Білоконя" та Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради, а також на стороні відповідача Комунальне підприємство "Одеське міське проектно-виробниче бюро архітектури та містобудування" (КП "Одеспроект") та Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради.
Згідно з розпорядженням в.о. голови господарського суду Одеської області Петрова В.С. від 07.04.2014р. у зв'язку з перебуванням судді Власової С.Г. на лікарняному, справу №916/469/14 передано на розгляд судді Цісельському О.В.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 08.04.2014р. дану справу прийнято до провадження суддею Цісельським О.В.
У зв'язку із виходом судді Власової С.Г. з лікарняного, згідно з розпорядженням в.о. голови господарського суду Одеської області Горячук Н.О. від 14.04.2014р. справу №916/469/14 передано на розгляд судді Власової С.Г, про прийняття даної справи до провадження останньої винесено відповідну ухвалу від 15.04.2014р.
05.03.2014р. за вх. № 5638/14 господарський суд Одеської області одержав письмові пояснення позивача по справі.
19.03.2014р. за вх.№6897/14 господарський суд Одеської області одержав письмові пояснення Українського державного науково-дослідницького інституту проектування міст "ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М. Білоконя".
04.04.2014р. за вх. № 8575/14 господарський суд Одеської області одержав відзив на позов з додатками до нього, відповідно до якого КП "Одеспроект" просить суд припинити провадження в частині позовних вимог про визнання недійсним рішення ОМР від 08.07.2011р. №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПКтаВ ім. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану", а в іншій частині зупинити провадження по справі. А також, 28.05.2014р. за вх. № 13754/14 КП "Одеспроект" надало до суду доповнення до відзиву з додатками до нього. КП „Одеспроект" зазначає, що ТОВ „ОБК „ВІКОІЛ" звертався до адміністративних судів з позовом про визнання рішення ОМР від 08.07.2011р. №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПКтаВ ім. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану", однак позовні вимоги були залишені без розгляду ухвалою Вищого адміністративного суду України, а тому підстави для розгляду цієї позовної вимоги у господарських судах не вбачаються ті ін.
07.04.2014р. за вх.№2-1324 Одеська міська рада звернулася до господарського суду Одеської області з заявою про припинення провадження у справі в частині вимог щодо визнання недійсним рішення ОМР від 08.07.2011р. №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПКтаВ ім. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану" та визнання недійсним рішення ОМР від 16.04.2013р. №3316-VI „Про втрату чинності рішення ОМР від 18.11.2003р. №1929-IV та про скасування рішення виконавчого комітету ОМР від 26.09.2005р. №583" у зв'язку з тим, що такі вимоги не підлягають вирішенню в господарських судах.
У судовому засіданні від 11.11.2014р. колегія суддів дійшла висновку про відмову у задоволенні заяви Одеської міської про припинення провадження у справі в частині вимог щодо визнання недійсним рішення ОМР від 08.07.2011р. №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПКтаВ ім. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану" та визнання недійсним рішення ОМР від 16.04.2013р. №3316-VI „Про втрату чинності рішення ОМР від 18.11.2003р. №1929-IV та про скасування рішення виконавчого комітету ОМР від 26.09.2005р. №583",а також клопотання КП „Одеспроект", так як такі вимоги слід розглядати господарськими судами.
28.04.2014р. за вх.№10766/14 Український державний науково-дослідницький інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М. Білоконя" звернувся до господарського суду з клопотанням, відповідно до якого просить суд при ухваленні рішення прийняти до уваги те, що рішення господарського суду м. Києва від 01.03.2012р. по справі № 12/191-3/291, яким зобов'язано Український державний науково-дослідний інститут проектування міст „Діпромісто" розробити детальний план території берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" в місті і передати його ТОВ „ОБК „Вікоіл", виконано та виконавче провадження закінчене. Між тим, рішенням господарського суду м. Києва від 12.03.2013р. по справі №5011-25/18137-2012 зобов'язано інститут розробити той же детальний план території, однак, позивач до виконавчої служби щодо примусового виконання рішення від 12.03.2013р. не звертався, так як ДПТ вже був розроблений відповідно до рішення від 01.03.2012р. Також, 12.06.2014р. за вх.№15236/14 господарський суд Одеської області одержав письмові пояснення та клопотання, відповідно до яких Український науково-дослідницький інститут проектування міст „ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М.Білоконя не визнає легітимності рішення ОМР від 08.07.2011р. №813-VІ та не зацікавлений у втраті чинності рішення ОМР від 18.11.2003р.; Інститут продовжував розробляти детальний план території з врахуванням рішення ВК ОМР від 26.09.2005р. №583 на підставі договору від 14.05.2004р. №620-02/1-2004 відповідно до рішення господарського суду м. Києва від 01.03.2012р.
Позивач, в свою чергу, 07.05.2014р. за вх. №11736/14 та вх.№11735/14 надав до суду письмові пояснення щодо заяви КП "Одеспроект" про припинення та зупинення провадження у справі з додатками до них, відповідно до яких просить суд відмовити КП "Одеспроект" у задоволенні заяви про припинення та зупинення провадження у даній справі, так як предметом даного спору є правовідносини, що прямо випливають із господарських договорів, які були укладені між ТОВ „ОБК „ВІКОІЛ", ОМР та Українським державним науково-дослідницьким інститутом проектування міст "ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М. Білоконя", а тому дана справа повинна розглядатися у порядку саме господарського судочинства, також позивач зазначає, що справа №1522/22475/12, яка розглядалася у порядку адміністративного судочинства, та дана справа мають різні предмет та підстави позову та ін.
Також, 23.05.2014р. за вх. № 13352/14 господарський суд Одеської області одержав заперечення на позовну заяву Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, згідно з якими останній просить суд відмовити позивачу у задоволенні позову як необґрунтованого та безпідставного у зв'язку з тим, що містобудівне та земельне законодавство зазнало значних змін з моменту виникнення договірних зобов'язань між позивачем та третіми особами, а тому, на сьогодні, позовні вимоги ТОВ „Одеська будівельна компанія „ВІКОІЛ" щодо визнання права позивача на розробку спільно з Українським науково-дослідницьким інститутом проектування міст „ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М.Білоконя детального плану території берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" в місті Одеса на підставі рішення ОМР від 18.11.2003р. № 1929-XXIV, генерального договору про спільну інвестиційну діяльність №22 від 02.04.2004р., договору на виконання містобудівної документації №620-02/1-2004 від 14.05.2004р. не відповідають чинному законодавству. Також, 16.04.2013р. ОМР прийняло рішення №3316-VI „Про втрату чинності рішення ОМР від 18.11.2003р. №1929- IV та про скасування рішення ВК ОМР від 26.09.2005р. №583", яке також є чинним на сьогодні та ін.
Позивач 10.06.2014р. за вх.№14884/14 звернувся до господарського суду Одеської області з клопотанням про уточнення позовних вимог, відповідно до якого позивач просить суд розглядати позовні вимоги щодо визнання недійсним рішення ОМР від 08.07.2011р. №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПКтаВ ім. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану" у наступній редакції: „Визнати недійсним рішення ОМР від 08.07.2011р. №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПКтаВ ім. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану" в частині розробки детального плану території берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія".
Тією ж датою за вх. № 14882/14 позивач надав до суду письмові пояснення щодо заперечень Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, відповідно до яких доводи Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради є необґрунтованими та не підтверджуються належними доказами. Позивач зазначає, що Рішення ОМР від 18.11.2003р. №1929- IV та рішення ВК ОМР від 26.09.2005р. №583 чинні, що підтверджується Постановою ВГСУ по справі №8-33-3/198-08-4044, також зміни у законодавстві не впливають на чинність укладених договорів і не є підставою для відмови ОМР від виконання своїх обов'язків за договором. А також, за вх. № 14883/14 позивач надав до суду письмові пояснення щодо доповнень КП "Одеспроект".
Ухвалою суду від 16.06.2014р. дану справу прийнято до колегіального провадження у складі головуючого судді Власової С.Г., судді Брагіна Я.В., Шаратов Ю.А.
11.07.2014р. за вх.№18075/14 позивач звернувся до господарського суду Одеської області з клопотанням про повернення без розгляду клопотання про уточнення до позовних вимог, згідно з яким просить суд позовні вимоги розглядати в первісній редакції, а саме: визнати право ТОВ „Одеська будівельна компанія „Вікоіл" на розробку спільно з Українським науково - дослідницьким інститутом проектування міст „ДІПРОМІСТО" ім. Ю. М. Білоконя детального плану території берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" в місті Одеса на підставі рішення Одеської міської ради від 18.11.2003р. №1929-ХХІV, генерального договору про спільну інвестиційну діяльність №22 від 02.04.2004 р., договору на виконання містобудівної документації №620-02/1-2004 від 14.05.2004р.; визнати недійсним рішення Одеської міської ради від 08.07.2011 року №813-VІ „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПКтаВ ім. Т. Г. Шевченка до 16-ї станції Великого Фонтану"; визнати недійсним рішення Одеської міської ради від 16.04.2013 р. №3316-VІ „Про втрату чинності рішення Одеської міської ради від 18.11.2003 року № 1929-ІV та про скасування рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 26.09.2005 V. № 583"
Ухвалою суду від 12.08.2014р. строк вирішення спору по справі продовжено на 15 днів у зв'язку з задоволенням відповідного клопотання представника відповідача.
22.08.2014р. за вх. № 22095/14 Український державний науково-дослідницький інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М. Білоконя" звернувся до господарського суду Одеської області з клопотанням, відповідно до якого третя особа просить суд розглянути справу за відсутністю представника інституту з врахуванням письмових пояснень, додаткових пояснень та клопотання, які були надіслані нею раніше до суду.
Ухвалою суду від 26.08.2014р. до участі у справі в якості іншого відповідача залучено Державне підприємство Український державний науково-дослідний інститут проектування міст „Діпромісто" " ім. Ю.М. Білоконя".
08.09.2014р. за вх.№ 23305/14 позивач звернувся до господарського суду Одеської області з заявою, відповідно до якої просить суд відкласти розгляд справи на іншу дату у зв'язку з участю в іншому засіданні в місті Києві.
16.09.2014р. за вх.№24098/14 господарський суд Одеської області одержав клопотання про розгляд справи за відсутністю представника ДП Український державний науково-дослідницький інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М. Білоконя", відзив та інші докази. Згідно з відзивом відповідач просить суд задовольнити позов частково в частині визнання права позивача на розробку спільно з Українським науково-дослідницьким інститутом проектування міст „ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М.Білоконя детального плану території берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" в місті Одеса на підставі рішення ОМР від 18.11.2003р. № 1929-XXIV, генерального договору про спільну інвестиційну діяльність №22 від 02.04.2004р., договору на виконання містобудівної документації №620-02/1-2004 від 14.05.2004р., так як це право вже реалізоване. Водночас відповідач ДП Український державний науково-дослідницький інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М. Білоконя" не має відношення до рішень, які позивач просить визнати недійсними та пояснює, що 01.03.2012р. господарським судом м. Києва по справі № 13/191-3/291 за позовом ТОВ ОБК „Вікоіл" до ДП УДНДІПМ «Діпромісто» імені Ю.М. Білоконя, Одеської міської ради, Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради винесено рішення, відповідно до якого позовні вимоги щодо зобов'язання ДП УДНДІПМ „Діпромісто" імені Ю.М. Білоконя виконати умови Договору № 620-02/1-2004 від 14 травня 2004 року: розробити детальний план території берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту «Аркадія» в м. Одеса (далі по тексту ДПТ). та передати ДПТ ТОВ ОБК „Вікоіл" задоволені. Постановою Київського апеляційного господарського суду від 26.04.2012р. зазначене рішення залишено без змін. На підставі наказу Господарського суду м. Києва від 10.05.2012р. № 13/191-3/291 ВДВС Печерського РУЮ у м. Києві було відкрите виконавче провадження. ДП УДНДІПМ „Діпромісто" імені Ю.М. Білоконя розробив ДПТ і направив його на адресу позивача супровідним листом від 07.05.2013р., однак надіслані документи не були вручені та були повернуті. Однак 29.07.2014р. представник ТОВ ОБК „Вікоіл" отримав від ДП УДНДІПМ „Діпромісто" імені Ю.М. Білоконя матеріали ДПТ, про що свідчить підпис представника позивача у реєстрі №141 від 29.07.2013р. Таким чином, ДП УДНДІПМ „Діпромісто" імені Ю.М. Білоконя наполягає на тому , що рішення господарського суду м. Києва по справі № 13/191-3/291 ним виконано, а право на розроблення ДПТ за Договором від 14.05.2004р. №620-02/1-2004 Позивачем реалізовано згідно рішення господарського суду м. Києва по справі № 13/191-3/291 від 01.03.2012р. Окрім того, 06.12.2013р. між ТОВ „ОБК „ВІКОІЛ" та УДНДІПМ „Діпромісто" імені Ю.М. Білоконя було укладено додаткову угоду до Договору від 14.05.2004р. №620-02/1-2004, згідно з якою переглянуто вартість робіт, які здійснені відповідачем, та визначено нову вартість у розмірі фактично перерахованих ТОВ „ОБК „ВІКОІЛ" 341 451,20 грн.
У зв'язку з знаходженням судді Брагіної Я.В. у відпустці, на підставі розпорядження керівника апарату суду від 18.09.2014р. справу № 916/469/14 прийнято до колегіального провадження у складі суддів: головуючий суддя Власова С.Г., судді Шаратов Ю.А. та Желєзна С.П., про що винесено відповідну ухвалу.
02.10.2014р. за вх. № 25687/14, а також 23.10.2014р. за вх.№27967/14 ДП Український державний науково-дослідницький інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М. Білоконя" звернулося до господарського суду Одеської області з клопотаннями про розгляд справи за відсутністю представника відповідача за наявними документами, з урахуванням відзиву.
11.11.2014р. за вх. № 29768/14 ТОВ „ОБК „ВІКОІЛ" звернулося до господарського суду Одеської області з заявою, відповідно до якої просить суд відкласти розгляд справи на іншу дату у зв'язку з участю в іншому засіданні в місті Києві.
Строк вирішення спору по даній справі продовжено на 15 днів у зв'язку з задоволенням відповідного клопотання представника позивача, про що винесено відповідну ухвалу від 11.11.2014р.
Позивач позовні вимоги підтримує з підстав, які викладені у позові, клопотаннях, письмових поясненнях та просить суд визнати право позивача на розробку спільно з Українським науково-дослідницьким інститутом проектування міст „ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М.Білоконя детального плану території берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" в місті Одеса на підставі рішення ОМР від 18.11.2003р. № 1929-XXIV, генерального договору про спільну інвестиційну діяльність №22 від 02.04.2004р., договору на виконання містобудівної документації №620-02/1-2004 від 14.05.2004р.; визнати недійсним рішення ОМР від 08.07.2011р. №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПКтаВ ім. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану"; визнати недійсним рішення ОМР від 16.04.2013р. №3316-VI „Про втрату чинності рішення ОМР від 18.11.2003р. №1929-IV та про скасування рішення виконавчого комітету ОМР від 26.09.2005р. №583".
Відповідач (ОМР) заперечує проти позову та просить суд припинити провадження по даній справі, про що зазначено у відповідному клопотанні.
Відповідач (ДП Український державний науково-дослідницький інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М. Білоконя") частково заперечує проти позову з підстав які викладені у відзиві та просить суд позовні вимоги задовольнити в частині визнання права позивача на розробку спільно з Українським науково-дослідницьким інститутом проектування міст „ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М.Білоконя детального плану території берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" в місті Одеса на підставі рішення ОМР від 18.11.2003р. № 1929-XXIV, генерального договору про спільну інвестиційну діяльність №22 від 02.04.2004р., договору на виконання містобудівної документації №620-02/1-2004 від 14.05.2004р., так як це право вже реалізоване
Третя особа Комунальне підприємство "Одеське міське проектно-виробниче бюро архітектури та містобудування"(КП "Одеспроект") заперечує проти позову з підстав, які викладені у відзиві на позов, доповненнях до відзиву та просить суд припинити провадження в частині позовних вимог про визнання недійсним рішення ОМР від 08.07.2011р. №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПКтаВ ім. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану", а в іншій частині зупинити провадження по справі.
Третя особа Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради заперечує проти позову з підстав, які викладені у запереченнях на позовну заяву та просить суд відмовити позивачу у задоволенні позову як необґрунтованого та безпідставного.
Третя особа Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради про час і місце судових засідань повідомлена належним чином, однак у судові засідання не з'явилася та витребуваних судом доказів не надала.
У судовому засіданні від 25.11.2014р. за участю представників позивача, відповідача- Одеської міської ради та третіх осіб (Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради та КП "Одеспроект") оголошено вступну та резолютивну частини рішення на підставі ст.85 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін,
суд встановив наступне:
Відповідно до рішення від 18.11.2003р. №1929-ХХІV „Про розробку детальних планів територій у 2003-2004 роках" Одеська міська рада вирішила: 1) Розробити у 2003-2004 роках детальні плани територій (надалі - ДПТ) м. Одеси: берегових схилів у межах третього рекреаційного комплексу (10-13 ст. Великого Фонтану); берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія"; гідропарку „Лузанівка"; території у районі телевізійного передавального центру на Люстдорфській дорозі; 2) Доручити виконавчому комітету Одеської міської ради: 2.1. визначити замовниками розробки детальних планів територій, вказаних у п.1, управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя та управління капітального будівництва; 2.2. протягом двох тижнів після прийняття цього рішення повідомити через ЗМІ про початок розроблення детальних планів територій, а також про форми, місце і строк подання фізичними та юридичними особами пропозицій щодо цієї документації; 2.3. протягом місяця після завершення розроблення відповідних детальних планів території повідомити через ЗМІ про місце їх розгляду, форми, місце і строк подання пропозиції (зауважень), порядок їх обговорення; 2.4. контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію міської ради з будівництва, архітектури та земельних правовідносин.
18.03.2004р. Виконавчий комітет Одеської міської ради повідомив Директора ДП Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М. Білоконя", що замовником ДПТ буде виступати Управління інженерного захисту території та розвитку узбережжя Одеської міської ради та ОБК „ВІКОІЛ", яке буде фінансувати розробку ДПТ, у зв'язку з чим ВК ОМР просить підготувати кошторисно-договірну документацію та розробити детальний план території на вищезазначену місцевість, згідно з листом від №03-255/вих.
На виконання рішення від 18.11.2003р. №1929-ХХІV „Про розробку детальних планів територій у 2003-2004 роках", 02.04.2004р. між ТОВ "ОБК "ВІКОІЛ" (надалі - „Інвестор") та ОМР в особі начальника Управління інженерного захисту території міста й розвитку узбережжя ОМР Соколова В.А. (надалі - „Управління інженерного захисту") укладено Генеральний договір про спільну інвестиційну діяльність №22, відповідно до умов якого Учасники Договору зобов'язуються спільно діяти з метою створення умов для забудови території берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" в м. Одесі, для цього: на 1-му етапі здійснити поновлення топографічної зйомки масштабу 1:2000; на 2-му етапі розробити та затвердити у встановленому порядку детальний план території берегових схилів від пляжу "Ланжерон" до курорту "Аркадія" в м. Одесі; на 3-му етапі затвердити у встановленому порядку проектну документацію (ескізний проект) забудови території від пляжу "Отрада" до провулку Шампанський в м. Одесі виготовлену паралельно з розробкою детального плану території та у відповідності до нього; на 4-му етапі підготувати та узгодити необхідну документацію щодо отримання Інвестором прав на проектування та забудову земельної ділянки від пляжу "Отрада" до провулку Шампанський в м. Одесі об'єктами рекреаційного призначення (будинками відпочинку сімейного типу, готелями, розважальними закладами загального користування та іншими об'єктами), тобто згідно ст. 31 ЗУ „Про місцеве самоврядування в Україні" отримати відповідний розпорядчий документ Одеського міського Голови з подальшим отриманням, в установленому законодавством України порядку, рішення ОМР щодо надання вищевказаної земельної ділянки Інвестору для забудови на умовах оренди строком на 5 років з правом її подальшого першочергового викупу (п.1.1.Договору).
Договір набирає сили з дати його підписання уповноваженими представниками сторін і діє до повного досягнення Учасниками мети спільної діяльності та виконання обов'язків сторін, визначених у пп..4.1.1, 4.1.2. цього Договору (п.9.1. Договору).
Також, 14.05.2004р. на виконання рішення від 18.11.2003р. №1929-ХХІV „Про розробку детальних планів територій у 2003-2004 роках" між ДП Український державний науково-дослідний інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М. Білоконя" (надалі - „Виконавець"), Одеською міською радою через Управління інженерного захисту території міста й розвитку узбережжя ОМР (надалі - „Замовник-1") і ТОВ "ОБК "ВІКОІЛ" (надалі - „Замовник -2") укладено Договір на виконання містобудівної документації (ДПТ берегових схилів м. Одеса) №620-02/1-2004, у порядку та на умовах якого Замовники доручають, Замовник-2 сплачує, Виконавець зобов'язується розробити у відповідності до завдання на розробку ДПТ і передати Замовникам, по одному екземплярові кожному містобудівну документацію, а саме: детальний план території берегових схилів м. Одеси від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" (далі ДПТ), Замовник-1 зобов'язується погодити та забезпечити затвердження матеріалів ДПТ Одеською міською радою (п. 1.1. Договору ДПТ).
Термін розробки ДПТ - 4 місяці з часу надання „Замовником-2" поновленої топографічної зйомки (п.1.2. Договору ДПТ).
Зміст і терміни виконання ДПТ визначаються Календарним планом виконання робіт (Додаток №1), що є невід'ємною частиною цього Договору (п.1.3. Договору ДПТ).
Зобов'язання сторін Договору передбачені у розділі 2 Договору.
Виконавець зобов'язаний вчасно і якісно виконати роботи відповідно Договору, Календарного плану виконання робіт. Обов'язок приступити до виконання робіт по ДПТ наступає не раніше і при умові отримання Виконавцем від Замовників необхідних вихідних даних та сплати Замовником-2 першого авансового платежу (п. 2.1.1. Договору ДПТ).
Цей Договір набирає сили з дати його підписання уповноваженими представниками сторін, але в будь-якому випадку не раніше підписання Авторської угоди (Додаток №4). Даний Договір діє до повного виконання сторонами договірних зобов'язань (п.п. 7.1.,7.2. Договору ДПТ).
Згідно з Додатковою угодою№1-2006 від 11.05.2006р. до Договору №620-02/1-2004, сторони вирішили п. 3.1. Договору викласти у наступній редакції: Загальна вартість робіт відповідно до п. 1.1. цього Договору, на підставі погодженої сторонами відомості перерахунку (Додаток №2), складає 403 775,00 грн. Крім цього 20% ПДВ - 80 755,00 грн. Всього до Сплати - 484 530,00 грн. Сплачено станом на 10.05.2006р. з ПДВ 119 451,20 грн. Підлягає перерахуванню з ПДВ 365 078,80 грн.
Позивач стверджує, що на виконання вищезазначеного рішення Одеської міської ради та вказаних Договорів , останнім було інвестовано внесок у розмірі 341 541,20 грн. для розробки ДПТ.
Згодом, Виконавчим комітетом Одеської міської ради прийнято рішення від 26.09.2005р. №583 „Про завершення розробки детального плану території берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" та надання дозволу товариству з обмеженою відповідальністю „ОБК Вікоіл" на виконання ескізного проекту комплексу пансіонатів з апартаментами та курортно-рекреаційного парку на береговому схилі, в межах від пров. Купального до вул. Віце-адмірала Азарова", згідно з яким вирішила: 1. Управлінню інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя ОМР укласти договір з Державним науково-дослідним інститутом „Діпромісто" на завершення розробки вищезгаданого детального плану території до кінця поточного року; 2. Після погодження, експертизи, громадського обговорення та затвердження детального плану території берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" надати дозвіл ТОВ „ОБК Вікоіл" на виконання ескізного проекту комплексу пансіонатів з апартаментами та курортно-рекреаційного парку на береговому схилі, в межах від пров. Купального до вул. Віце-адмірала Азарова, на земельній ділянці орієнтованою площею до 18,0 га; 3. Зобов'язати ТОВ „ОБК Вікоіл": 3.1. взяти участь у фінансуванні розроблення вищезгаданого детального плану території, разом з іншими зацікавленими інвесторами;3.2. розробити ескізний проект будівництва комплексу пансіонатів з апартаментами та курортно-рекреаційного парку, погодити та затвердити його згідно з чинним законодавством.
Однак, як зазначає позивач, Одеська міська рада свої зобов'язання щодо надання необхідних даних Виконавцю виконала неналежним чином, у зв'язку з чим 27.07.2006р. ДП УДНДІПМ „Діпромісто" імені Ю.М. Білоконя звернулося до начальника Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради з листом, в якому просить останнього надати матеріали земельного кадастру на територію, що проектується, згодом, 27.11.2006р. звернулося до начальника Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради, згідно з яким інститут зазначив, що у зв'язку з ненаданням замовниками проекту даних земельного кадастру , а також з невизначеністю Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради щодо представлених варіантів ескізних пропозицій забудови території в межах проектування, Український державний науково-дослідницький інститут проектування міст "ДНІПРОМІСТО" ім. Ю.М. Білоконя" не може здійснювати подальшу розробку ДПТ. Внаслідок таких дій з боку ОМР розробка ДПТ була зупинена.
08.07.2011р. Одеська міська рада прийняла рішення №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПК та В ім.. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану" Одеська міська рада вирішила: 1. розробити детальний план території берегових схилів від ЦПК та В ім.. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану; 2. визначити замовником містобудівної документації, зазначеної в п.1 цього рішення, управління архітектури та містобудування Одеської міської ради; 3.Департаменту інформації та зв'язків з громадськістю Одеської міської ради протягом двох тижнів після прийняття цього рішення забезпечити його оприлюднення у ЗМІ; 4. контроль з виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Одеської міської ради з планування забудови територій та архітектури.
Позивач, з метою захисту своїх прав, звернувся з позовом до господарського суду м. Києва. Рішенням господарського суду м. Києва від 01.03.2012р. по справі №13/191-3/291 за позовом ТОВ „ОБК „Вікоіл" до Державного підприємства Український державний науково-дослідницьким інститутом проектування міст "ДНІПРОМІСТО" ім. Ю.М. Білоконя", Одеської міської ради та Управління інженерного захисту території міста й розвитку узбережжя ОМР про спонукання до виконання зобов'язань за договором позовні вимоги задоволено, зобов'язано Одеську міську раду в особі Управління інженерного захисту території міста й розвитку узбережжя ОМР виконати умови п.4.1.2. Генерального договору про спільну інвестиційну діяльність №22 від 02.04.2004р. та надати ТОВ „ОБК „Вікоіл" матеріали земельного кадастру на територію берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" в м. Одеса, зокрема: координати вершин полігону земельної ділянки, назву юридичної особи-власника або землекористувача, адресу ділянки, цільове призначення земельної ділянки; зобов'язано Одеську міську раду в особі Управління інженерного захисту території міста й розвитку узбережжя ОМР виконати умови п. 2.2.2 Договору на виконання містобудівної документації №620-02/1-2004 від 14.05.2004р. та надати Українському державному науково-дослідницьким інститутом проектування міст "ДНІПРОМІСТО" матеріали земельного кадастру на територію берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" в м. Одеса, зокрема: координати вершин полігону земельної ділянки, назву юридичної особи-власника або землекористувача, адресу ділянки, цільове призначення земельної ділянки; зобов'язано Одеську міську раду в особі Управління інженерного захисту території міста й розвитку узбережжя ОМР виконати п. 4.1.2 Генерального договору про спільну інвестиційну діяльність №22 від 02.04.2004р. та погодити ескізний проект забудови берегових схилів від пров. Купального до вул. Віце-адмірала Азарова в м. Одеса ТОВ „ОБК „Вікоіл", який передано 13.11.2006р. до Управління архітектури та містобудування ОМР; зобов'язано Український державний науково-дослідний інститут проектування міст „Діпромісто" виконати умови Договору на виконання будівної документації № 620-02/1-2004р. від 14.05.2004р., розробити детальний план території берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" в місті і передати його ТОВ „ОБК „Вікоіл", яке залишено без змін Постановою Київського апеляційного господарського суду від 26.04.2012р.
На виконання рішення господарського суду м. Києва було видано відповідні накази, за якими відкрито виконавчі провадження, про що свідчать Постанови про відкриття виконавчого провадження від 06.09.2012р.
Позивач зауважує, що в ході наради, яка відбулася 27.07.2012р. за участю позивача та представників Державного підприємства Український державний науково-дослідницьким інститутом проектування міст "ДНІПРОМІСТО" ім. Ю.М. Білоконя", стало відомо, що на підставі рішення ОМР №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПК та В ім.Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану КП „Одеспроект" здійснює розробку ДПТ території, яка повністю поглинає територію берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія".
06.08.2012р. Позивач звернувся до начальника Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради з листом, в якому просить останнього повідомити письмово чи здійснює КП „Одеспроект" розробку ДПТ берегових схилів від ЦПК та В ім.. Т.Г. Шевченка до 16 ст. Великого Фонтану в м Одесі, на підставі чого та на якій стадії перебуває ДПТ.
Тією ж датою, ТОВ „ОБК „Вікоіл" звернувся до КП „Одеспроект" з листом, відповідно до якого просить КП „Одеспроект" повідомити письмово чи здійснює останній розробку ДПТ берегових схилів від ЦПК та В ім.. Т.Г. Шевченка до 16 ст. Великого Фонтану в м Одесі, на підставі чого та на якій стадії перебуває ДПТ.
З наданої Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради відповіді від 06.09.2012р. №01-15/2421, вбачається, що 05.07.2012р. між Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради та Комунальним підприємством „Одеське міське проектно - виробниче бюро архітектури та містобудування" укладено договір щодо розробки останнім ДПТ берегових схилів від ЦПК та В ім.Т.Г. Шевченка до 16 ст. Великого Фонтану, який набрав чинності з дня його підписання та діє до 31.12.2012р.
З викладеного вбачається ,що Одеська міська рада вдруге прийняла рішення про розробку ДПТ території берегових схилів щодо однієї і тієї ж самої території берегових схилів.
16.04.2013р. Одеською міською радою прийнято рішення №3316- VI „Про втрату чинності рішення Одеської міської ради від 18.11.2003р. №1929-ІV та про скасування рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 26.09.2005р. №583", відповідно до якого: 1. Рішення Одеської міської ради від 18.11.2003р. №1929-ІV „Про розробку детальних планів територій у 2003-2004 роках" вважати таким, що втратило чинність; 2. Рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 26.09.2005р. №583 „Про завершення розробки детального плану території берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" та надання дозволу ТОВ „ОБК Вікоіл" на виконання ескізного проекту комплексу пансіонатів з апартаментами та курортно-рекреаційного парку на береговому схилі, в межах від пров. Купального до вул. Віце-адмірала Азарова" скасувати; 3. не схвалювати укладення Договору від 02.04.2004р. №22, укладеного між управлінням інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради та ТОВ „ОБК Вікоіл" та договору від 14.05.2004р.№620-02/12004р., укладеного між управлінням інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради та ДП Український державний науково-дослідний інститут проектування міст „Діпромісто" ім.. Ю.М.Білоконя та вчинення дій на їх виконання; 4. визнати протиправним і таким, що суперечить закону волевиявлення виконавчого органу Одеської міської ради - управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя на укладання договору від 02.04.2004р. №22 та договору від 14.05.2004р. №620-02/12004р.;5. скасувати погодження та підписання договору від 02.04.2004р. №22 та договору від 14.05.2004р. №620-02/12004р. Не уповноваженою особою-начальником управління інженерного захисту та розвитку узбережжя та вважати договори такими, що ніколи не укладалися Одеською міською радою.
Згодом, 06.12.2013р. між сторонами Договору №620-02/1-2004 на виконання містобудівної документації (ТОВ „ОБК Вікоіл" та ДП УДНДІПМ „Діпромісто" імені Ю.М. Білоконя) укладено Додаткову угоду №1-2013, у пункті 1 сторони вирішили п. 3.1. Договору викласти у наступній редакції: Загальна вартість робіт відповідно до п. 1.1. цього Договору складає 341 451,20 грн. з ПДВ. Сторони Додаткової угоди констатують, що зобов'язання Замовника-2 щодо оплати Виконавцю за виконані роботи відповідно до п. 1 цієї Додаткової угоди 341 451,20грн. виконані, і Виконавець не має щодо оплати виконаних робіт претензій до Замовника -2. Сторони Додаткової угоди констатують, що зобов'язання Виконавця згідно п. 1.1 Договору №620-02/1-2004 від 14.05.2004р. і рішень господарського суду м. Києва від 01.03.2012р., від 13.03.2013р. виконані та Замовник-2 не має претензій до Виконавця щодо виконаних робіт по розробці детального плану території берегових схилів м. Одеси від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія".
Отже, позивач умови Договору на виконання містобудівної документації (ДПТ берегових схилів м. Одеса) №620-02/1-2004 виконав у повному обсязі.
Також судом встановлено, що ДП УДНДІПМ „Діпромісто" імені Ю.М. Білоконя свої зобов'язання за Договором на виконання містобудівної документації (ДПТ берегових схилів м. Одеса) №620-02/1-2004 виконав у повному обсязі
Також, у матеріалах справи наявне рішення господарського суду Одеської області (суддя Зайцев Ю.О.) по справі №916/1188/13 від 19.08.2013р. за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Одеська будівельна компанія "ВІКОІЛ" до відповідачів Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, Комунального підприємства "Одеське міське проекто-виробничого бюро архітектури та містобудування", за участю третіх осіб Державного підприємства "Український державний науково-дослідницький інститут проектування міст "ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М. Білоконя", Одеської міської ради, Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя Одеської міської ради про визнання недійсним договору, додаткової угоди, яке залишено без змін Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 28.11.2013р., згідно з яким позовні вимоги задоволено, визнано недійсним договір №84/12 про закупівлю послуг за державні кошти, укладений від 05.07.2012 р. між Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради та Комунальним підприємством "Одеське міське проекто-виробничого бюро архітектури та містобудування"; визнано недійсною додаткову угоду №1 від 25.12.2012 р. до договору №84/12 про закупівлю послуг за державні кошти, укладений від 05.07.2012 р. між Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради та Комунальним підприємством "Одеське міське проекто-виробничого бюро архітектури та містобудування".
У вищезазначеному рішенні суд дійшов висновку про те, що Договір №84/12 про закупівлю послуг за державні кошти та генеральний договір про спільну інвестиційну діяльність № 22 від 02.04.2004р. фактично мають тотожний предмет та територія берегових схилів від ЦПКтаВ ім. Т.Г. Шевченко до 16-ї станції Великого Фонтану повністю поглинає в собі територію берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" ,що перешкоджає позивачу належно виконати умови договору про спільну інвестиційну діяльність № 22 від 02.04.2004р. та отримати право на використання та забудову земельної ділянки згідно Додаткової угоди від 14.09.2004р. до цього Договору.
Досліджуючи матеріали справи, аналізуючи норми чинного законодавства, що стосується суті спору, суд дійшов наступних висновків.
Відповідно до ст. 25 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Питання щодо затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради (п.42 ст.26 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні").
Згідно з ст. 13 Закону України „Про планування і забудову територій" (чинний на момент винесення рішення ОМР від 18.11.2003р.) рішення про розроблення детальних планів території приймаються відповідними радами за поданням їх виконавчих органів, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Відповідно до ст. 19 Закону України „Про регулювання містобудівної діяльності" детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції. На підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід'ємною частиною детального плану території. Детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів. Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
З матеріалів справи вбачається, що Одеською міською радою прийнято рішення від 18.11.2003р. №1929ХХІV „Про розробку детальних планів територій у 2003-2004 роках" , яким зобов'язано розробити у 2003-2004 роках детальні плани територій (надалі - ДПТ) м. Одеси: берегових схилів у межах третього рекреаційного комплексу (10-13 ст. Великого Фонтану); берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія"; гідропарку „Лузанівка"; території у районі телевізійного передавального центру на Люстдорфській дорозі; доручено виконавчому комітету Одеської міської ради визначити замовниками розробки детальних планів територій, вказаних у п.1, Управління інженерного захисту території міста та розвитку узбережжя та управління капітального будівництва.
Відповідно до ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.
За наслідками розгляду справ за позовами до органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування щодо оскарження (визнання незаконними) прийнятих ними актів господарський суд залежно від характеру спору може зобов'язати названі органи виконати певні дії, як цього вимагають приписи чинного законодавства, зокрема розглянути в установленому для даного органу порядку питання, яке стосується предмета спору (п. 2.14. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17 травня 2011 року N 6 „Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин")
З аналізу норм чинного законодавства України вбачається, що питання щодо прийняття рішень про розроблення детальних планів території та наділення певних осіб відповідними правами та зобов'язаннями на виконання прийнятих ними рішень відноситься до виключної компетенції сільської, селищної, міської ради (у даному випадку Одеської міської ради)
Вимога про зобов'язання в судовому порядку визнати право позивача на розробку ДПТ порушує передбачену Конституцією України виключну компетенцію органів місцевого самоврядування в особі Одеської міської ради.
Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку ,що до компетенції суду не відноситься питання щодо розробки спільно з Українським науково-дослідницьким інститутом проектування міст „ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М.Білоконя детального плану території берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" в місті Одеса на підставі рішення ОМР від 18.11.2003р. № 1929-XXIV, генерального договору про спільну інвестиційну діяльність №22 від 02.04.2004р., договору на виконання містобудівної документації №620-02/1-2004 від 14.05.2004р. та будь-яких інших документів з огляду на виключну компетенцію органів місцевого самоврядування, у зв'язку з чим позивачем не вірно обраний спосіб захисту своїх прав, що тягне за собою відмову у задоволенні позову в цій частині.
Крім того, як вбачається з матеріалів справи та зазначено у відзиві ДП Український науково-дослідницький інститут проектування міст „ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М.Білоконя, позивач своє право щодо розробки спільно з ДП Український науково-дослідницький інститут проектування міст „ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М.Білоконя реалізував, інвестував кошти з метою створення умов для забудови території берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" в м. Одесі та прийняв виконані роботи (ДПТ).
Щодо позовних вимог про визнання недійсним рішення ОМР від 08.07.2011р. №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПКтаВ ім. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану" колегія суддів дійшла до наступних висновків:
Згідно зі ст. 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. В п.1. ст. 203 передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.
Судом встановлено, що Одеською міською радою прийнято рішення від 18.11.2003р. №1929ХХІV „Про розробку детальних планів територій у 2003-2004 роках", відповідно до якого вирішено розробити ДПТ м. Одеси у 2003-2004роках, а саме берегових схилів у межах третього рекреаційного комплексу (10-13 ст. Великого Фонтану); берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія"; гідропарку „Лузанівка"; території у районі телевізійного передавального центру на Люстдорфській дорозі.
Проте, вже 08.07.2011р. Одеська міська рада прийняла рішення №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПК та В ім.. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану" Одеська міська рада вирішила розробити ДПТ берегових схилів від ЦПК та В ім.Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану.
Прийняття Одеською міською радою рішення №813-VI щодо розроблення ДПТ на територію, на яку вже вирішено розробити ДПТ, відповідно до рішення Одеської міської ради №1929ХХІV, суперечить чинному законодавству.
Прийняття рішення Одеською міською радою №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПК та В ім.. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану" порушує права та інтереси позивача, як сторони правовідносин, які виникли на підставі рішення Одеської міської ради від 18.11.2003р. №1929ХХІV „Про розробку детальних планів територій у 2003-2004 роках" та є перешкодою для виконання позивачем своїх обов'язків за вище переліченими договорами.
Крім того, як встановлено господарським судом вище, ДП Український науково-дослідницький інститут проектування міст „ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М.Білоконя за інвестовані ТОВ "ОБК "ВІКОІЛ" кошти здійснив розробку ДПТ на підставі рішення від 18.11.2003р. №1929ХХІV „Про розробку детальних планів територій у 2003-2004 роках".
Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку про правомірність та обґрунтованість вимог позивача щодо визнання недійсним рішення ОМР від 08.07.2011р. №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПКтаВ ім. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану".
Колегія суддів не приймає до уваги твердження Одеської міської ради та КП "Одеспроект" щодо необхідності розгляду вимог про визнання недійсним рішення ОМР від 08.07.2011р. №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПКтаВ ім. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану" в адміністративних судах, оскільки такі спори не підлягають вирішенню в господарських судах у зв'язку з тим, що господарському суду підвідомчий спір за умови наявності між сторонами, по-перше, господарських відносин, врегульованих Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, іншими актами господарського і цивільного законодавства, і, по-друге, спору про право, що виникає з відповідних відносин (п. 3.1. Пленуму Вищого господарського суду України від 24.10.2011р. №10 „Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам") До компетенції господарських судів не відноситься розгляд справ у спорах в т.ч. про оскарження суб'єктом господарювання дій (бездіяльності) органу державної влади, органу місцевого самоврядування, іншого суб'єкта владних повноважень, їхньої посадової чи службової особи, що випливають з наданих їм владних управлінських функцій, якщо ці дії (бездіяльність) не пов'язані з відносинами, у сфері господарювання ; Інші справи за участю господарюючих суб'єктів та суб'єктів владних повноважень не мають ознак справ адміністративної юрисдикції і повинні розглядатися господарськими судами на загальних підставах. До таких справ належать усі справи у спорах про право, що виникають з відносин, врегульованих Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, іншими актами господарського і цивільного законодавства ( п. 17. Пленуму Вищого господарського суду України від 24.10.2011р. №10 „Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам").
Отже, так як заявлені позивачем вимоги щодо визнання недійсним рішення ОМР від 08.07.2011р. №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПКтаВ ім. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану" пов'язані з відносинами у сфері господарювання, такі вимоги слід розглядати господарськими судами.
З огляду на те, що рішення ОМР від 16.04.2013р. №3316-VI „Про втрату чинності рішення ОМР від 18.11.2003р. №1929-IV та про скасування рішення виконавчого комітету ОМР від 26.09.2005р. №583" та рішення ОМР від 08.07.2011р. №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПК та В ім. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану" пов'язані між собою, регулюють відносини щодо розробки ДПТ визначеної у рішеннях території, колегія суддів дійшла висновку ,що вимоги про визнання недійсними рішення ОМР від 16.04.2013р. №3316-VI „Про втрату чинності рішення ОМР від 18.11.2003р. №1929-IV та про скасування рішення виконавчого комітету ОМР від 26.09.2005р. №583" також слід розглядати господарським судом.
Відповідно до ст. 59 Закону України „Про місцеве самоврядування" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Конституцією України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення ( Рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009р. по справі №7-рп/2009 ).
Як вбачається зі змісту рішення ОМР від 16.04.2013р. №3316-VI „Про втрату чинності рішення ОМР від 18.11.2003р. №1929-IV та про скасування рішення виконавчого комітету ОМР від 26.09.2005р. №583", Одеська міська рада вирішила вважати таким, що втратило чинність рішення ОМР від 18.11.2003р. №1929-IV та рішення Виконавчого комітету ОМР від 26.09.2005р. №583. Однак, на підставі вищеперелічених скасованих рішень виникли права та інтереси сторін у зв'язку з укладанням Договорів на виконання даних рішень. Таким чином, рішення ОМР від 16.04.2013р. №3316-VI „Про втрату чинності рішенням ОМР від 18.11.2003р. №1929-IV та про скасування рішення виконавчого комітету ОМР від 26.09.2005р. №583" порушуються права та інтереси сторін Договорів, які укладені на виконання скасованих рішень.
Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку про обґрунтованість та правомірність вимог позивача в частині визнання недійсним рішення ОМР від 16.04.2013р. №3316-VI „Про втрату чинності рішення ОМР від 18.11.2003р. №1929-IV та про скасування рішення виконавчого комітету ОМР від 26.09.2005р. №583"
Згідно вимог ст.ст. 32, 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. При цьому, докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. В свою чергу, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом (ст. 43 ГПК України).
Оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, колегія суддів дійшла висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково: в частині визнання недійсним рішення ОМР від 08.07.2011р. №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПКтаВ ім. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану" та визнання недійсним рішення ОМР від 16.04.2013р. №3316-VI „Про втрату чинності рішення ОМР від 18.11.2003р. №1929-IV та про скасування рішення виконавчого комітету ОМР від 26.09.2005р. №583" обґрунтовані, доведені та підлягають задоволенню, а вимоги щодо визнання права позивача на розробку спільно з Українським науково-дослідницьким інститутом проектування міст „ДІПРОМІСТО" ім. Ю.М.Білоконя детального плану території берегових схилів від пляжу „Ланжерон" до курорту „Аркадія" в місті Одеса на підставі рішення ОМР від 18.11.2003р. № 1929-XXIV, генерального договору про спільну інвестиційну діяльність №22 від 02.04.2004р., договору на виконання містобудівної документації №620-02/1-2004 від 14.05.2004р. неправомірними.
Відповідно до ст.44, 49 ГПК України судові витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача Одеську міську раду пропорційно задоволеним вимогам..
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2.Визнати недійсним рішення Одеської міської ради від 08.07.2011р. №813-VI „Про розробку детального плану території берегових схилів від ЦПКтаВ ім. Т.Г. Шевченка до 16-ої станції Великого Фонтану".
3.Визнати недійсним рішення Одеської міської ради від 16.04.2013р. №3316-VI „Про втрату чинності рішення Одеської міської ради від 18.11.2003р. №1929-IV та про скасування рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 26.09.2005р. №583".
4. В решті позову відмовити.
5. Стягнути з Одеської міської ради ( 65004, м. Одеса, Думська площа, 1, ідент. код 26597691) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „Одеська будівельна компанія „ВІКОІЛ" (01133, м. Київ, вул. Щорса,29, ідент. код 32667926) судовий збір у розмірі 2 436 ( дві тисячі чотириста тридцять шість) грн. 00 коп.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного господарського суду, яка подається через місцевий господарський суд протягом 10-денного строку з моменту складення та підписання повного тексту рішення.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 01 грудня 2014 року.
Головуючий суддя С.Г. Власова
Суддя Ю.А. Шаратов
Суддя С.П. Желєзна
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2014 |
Оприлюднено | 03.12.2014 |
Номер документу | 41649145 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні