Постанова
від 09.12.2014 по справі 910/2470/13
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" грудня 2014 р. Справа№ 910/2470/13

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Власова Ю.Л.

суддів: Шаптали Є.Ю.

Корсакової Г.В.

при секретарі судового засідання Вага В.В.

за участю представників:

від прокуратури: Бондарчук І.П.;

від відповідача 1: Дорошенко О.С.;

від відповідача 2: Онопрієнко В.Ф.;

розглянувши апеляційну скаргу Заступника прокурора міста Києва на рішення господарського суду міста Києва від 07.07.2014р. у справі №910/2470/13 (головуючий суддя: Пригунова А.Б., судді Гулевець О.В., Любченко М.О.)

за позовом Першого заступника прокурора Деснянського району в місті Києві в інтересах держави

до 1) Київської міської ради

2) Товариства з обмеженою відповідальністю "Прімател"

про визнання недійсним та скасування пунктів рішення Київської міської ради, визнання недійсними договорів оренди земельних ділянок та визнання відсутнім права користування земельними ділянками

ВСТАНОВИВ:

Прокурор звернувся до господарського суду міста Києва з позовом до Відповідачів про визнання недійсним та скасування п.56, 57 рішення Київської міської ради від 25.09.2003р. №31/905 "Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення права користування землею"; визнання недійсним договору оренди земельної ділянки, укладеного 21.05.2004р. між Київською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Прімател", площею 0,8344 кв. м., розташованої в парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий у Деснянському районі міста Києва", який зареєстровано за №62-6-00165 від 23.07.2004р. (кадастровий номер 8000000000:62:206:0010), вартість якої станом на 2013 рік становить 7767479,18 грн.; визнання недійсним договору оренди земельної ділянки, укладеного 21.05.2004р. між Київською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Прімател", площею 1,31 га, розташованої в парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий у Деснянському районі міста Києва", який зареєстровано за №62-6-00166 від 23.07.2004р. (кадастровий номер 8000000000:62:206:0009), вартість якої станом на 2013 рік становить 12194867,84 грн.; визнання недійсним договору оренди земельної ділянки, укладеного 01.09.2004р. між Київською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Прімател", площею 5228 кв.м., розташованої в парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий у Деснянському районі міста Києва", який зареєстровано за №62-6-00172 від 14.10.2004р. (кадастровий номер 8000000000:62:206:0008), вартість якої станом на 2013 рік становить 4211633,31 грн.; визнання недійсним договору оренди земельної ділянки, укладеного 01.09.2004р. між Київською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Прімател", площею 4626 кв. м., розташованої в парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий у Деснянському районі міста Києва", який зареєстровано за №62-6-00173 від 14.10.2004р. (кадастровий номер 8000000000:62:206:0011), вартість якої станом на 2013 рік становить - 3892296,76 грн.; визнання відсутнім у Товариства з обмеженою відповідальністю "Прімател", права користування земельними ділянками, що розташовані у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий у Деснянському районі міста Києва: площею 0,8344 кв. м., кадастровий номер 8000000000:62:206:0010, вартістю 7767479,18 грн.; площею 1,31 га, кадастровий номер 8000000000:62:206:0009, вартістю 12194867,84 грн.; площею 5228 кв. м, кадастровий помер 8000000000:62:206:0008, вартістю 4211633,31 грн.; площею 4626 кв. м., кадастровий номер 8000000000:62:206:0011, вартістю 3892296,76 грн.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 21.05.2013р. у справі №910/2470/13 позов задоволено частково; визнано недійсним та скасовано п.56 та п.57 рішення Київської міської ради від 25.09.2003р. №31/905 "Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення права користування землею"; визнано недійсним договір оренди земельної ділянки від 21.05.2004, предметом якого є земельна ділянка у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий Деснянського району міста Києва, розміром 0,8344 кв.м., кадастровий номер 8000000000:62:206:0010; визнано недійсним договір оренди земельної ділянки від 21.05.2004, предметом якого є земельна ділянка у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий Деснянського району міста Києва, розміром 1,31 га в межах прибережних захисних смуг, кадастровий номер 8000000000:62:206:0009; визнано недійсним договір оренди земельної ділянки від 01.09.2004, предметом якого є земельна ділянку у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий Деснянського району міста Києва, розміром 5228 кв.м., кадастровий номер 8000000000:62:206:0008; визнано недійсним договір оренди земельної ділянки від 01.09.2004, предметом якого є земельна ділянка у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий Деснянського району міста Києва, розміром 4626 кв.м. в межах прибережних захисних смуг, кадастровий номер 8000000000:62:206:0011; визнано відсутність у Відповідача 2 права користування земельними ділянками, що розташовані у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий у Деснянському районі м. Києва: площею 0,8344 кв. м., площею 1,31 га, площею 5228 кв. м, площею 4626 кв. м.; в іншій частині вимог відмовлено.

Постановою Київського апеляційного господарського суду України від 25.09.2013р. апеляційну скаргу Відповідача 2 задоволено; рішення господарського суду м. Києва від 21.05.2013р. по справі №910/2470/13 скасовано; прийнято нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

Постановою Вищого господарського суду України від 03.12.2013р. у справі №910/2470/13 касаційну скаргу Заступника прокурора міста Києва задоволено частково, рішення господарського суду міста Києва від 21.05.2013р. та постанову Київського апеляційного господарського суду від 25.09.2013р. скасовано; справу направлено на новий розгляд до господарського суду міста Києва.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 07.07.2014р. у справі №910/2470/13 у позові відмовлено.

Рішення суду мотивоване тим, що приймаючи рішення від 25.09.2003р. №31/905 "Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення прав користування земельними ділянками" Київська міська рада діяла відповідно до вимог чинного законодавства України та в межах повноважень, визначених Законом України "Про місцеве самоврядування", Земельним кодексом України та Водним кодексом України, а відтак вимога про визнання недійсними п.56, 57 зазначеного рішення визнається судом необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню. Зважаючи, що оспорювані договори було укладено на підставі рішення Київської міської ради від 25.09.2003 р. № 31/905, яке за висновками суду прийнято у відповідності до вимог чинного законодавства України та в межах компетенції, визначеної Законом України "Про місцеве самоврядування" суд дійшов висновку про відсутність законодавчо закріплених підстав для визнання їх недійсними, а також відсутність правових підстав для визнання відсутнім права на вищевказані земельні ділянки.

Не погодившись з прийнятим рішенням, Прокурор звернувся до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського суду міста Києва від 07.07.2014р., прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги повністю.

Апеляційна скарга мотивована тим, що місцевий суд дійшов невірного висновку про те, що на спірні земельні ділянки не поширюється приписи ст.14 Водного кодексу України та ст.13 Земельного кодексу України, також не надано належної оцінки тому, що Київська міська рада розпорядилась водним об'єктом загальнодержавного значення, проведення державної експертизи відноситься до повноважень територіального органу Держкомзему України, а не виконавчого органу Київської міської ради.

Відповідно до автоматичного розподілу справ між суддями апеляційну скаргу Прокурора на рішення господарського суду міста Києва від 07.07.2014р. у справі №910/2470/13 передано на розгляд судді Станік С.Р. Для розгляду апеляційної скарги сформовано колегію суддів у складі: головуючий суддя: Станік С.Р., судді: Власов Ю.Л., Шаптала Є.Ю.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 01.08.2014р. апеляційну скаргу Прокурора на рішення господарського суду міста Києва від 07.07.2014р. у справі №910/2470/13 прийнято до провадження та призначено розгляд справи на 24.09.2014р.

24.09.2014р. суддею Станік С.Р. заявлено самовідвід у розгляді апеляційної скарги Прокурора на рішення господарського суду міста Києва від 07.07.2014р. у справі №910/2470/13.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 24.09.2014р. заяву про самовідвід судді Станіка С.Р. від розгляду апеляційної скарги Прокурора на рішення господарського суду міста Києва від 07.07.2014р. у справі №910/2470/13 задоволено.

Розпорядженням керівника апарату справу №910/2470/13 передано на повторний автоматичний розподіл справи. Автоматизованою системою документообігу справу №910/2470/13 за апеляційною скаргою Прокурора передано на розгляд колегії суддів у складі Власов Ю.Л. (головуючий), Хрипун О.О., Шаптала Є.Ю.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 30.09.2014р. справу №910/2470/13 прийнято до свого провадження у визначеному складу суду та призначено на 14.10.2014р. Ухвалами Київського апеляційного господарського суду розгляд апеляційної скарги відкладався до 11.11.2014р. У судовому засіданні 11.11.2014р. відповідно до ст.77 Господарського процесуального кодексу України оголошувалась перерва на 25.11.2014р.

Розпорядженням секретаря судової палати Київського апеляційного господарського суду від 24.11.2014р. справу №910/2470/13 передано на розгляд колегії суддів у складі Власова Ю.Л. (головуючий), Корсакової Г.В., Шаптали Є.Ю.

В судовому засіданні 25.11.2014р. відповідно до ст.77 Господарського процесуального кодексу України оголошувалась перерва на 09.12.2014р.

Розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи та зібрані у ній докази, суд встановив:

Рішенням Відповідача 1 №381/1357 від 05.07.2001р. «Про погодження місць розташування об'єктів» пунктом 14 погоджено Відповідачу 2, за умови виконання п.14.1 цього рішення, місце розташування водно-спортивного комплексу у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий у Ватутінському районі на частині земельної ділянки, відведеної відповідно до рішень виконавчого комітету Київської міської Ради депутатів трудящих від 05.06.1972р. №907 "Про відведення земельної ділянки Виробничому управлінню підприємств зеленого господарства міськвиконкому під спорудження парку "Дружби народів" в урочищі "Чорторий", від 12.11.1973р. №1791 "Про відведення додаткової земельної ділянки виробничому управлінню підприємств зеленого господарства міськвиконкому під спорудження парку "Дружби народів" в урочищі "Чорторий" Подільського району" та від 15.12.1975р. №1263/4 "Про хід виконання рішень виконкому міськради "Про впорядкування місць масового відпочинку трудящих на території Дніпровських островів і берегів Дніпра" та відведення додаткової земельної ділянки управлінню "Київзеленбуд", орієнтовною площею 0,99 га (лист-згода від 04.02.1999р. №08/018).

02.06.2003р. Державне комунальне підприємство «Плесо» в своєму листі №507 на адресу Відповідача 2 повідомило, що не заперечує проти проектування та будівництва водно-спортивного комплексу на вказаній території.

11.06.2003р. Відповідач 2 звернувся до Київської міської державної адміністрації з листом №11/06/03, в якому просив дати згоду на відведення земельної ділянки за адресою м. Київ, парк Дружби народів, урочище Чорторий, Деснянського району, з метою проектування та будівництва «Водно-спортивного комплексу» приблизною площею 1 га.

12.06.2003р. Відповідач 2 звернувся до Київської міської державної адміністрації з листом №12/06/03, в якому просив дати згоду на відведення земельної ділянки, що раніше була зарезервована за підприємством Відповідача 2 за адресою м. Київ, парк Дружби народів, урочище Чорторий, Деснянського району, з метою проектування та будівництва «Водно-спортивного комплексу» площею 0,99 га.

25.06.2003р. Відповідач 1 звернувся до Головного управління земельних ресурсів з листом Відповідача 2 (№18636 від 20.06.2003р.) для складання проекту відведення земельної ділянки.

01.07.2003р. Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища направило на адресу Головного управління земельних ресурсів висновок щодо умов використання земельної ділянки та наявності містобудівних обмежень та обтяжень для відведення земельної ділянки під водно-спортивний комплекс в парку «Дружби народів» в урочищі Чорторий, Деснянського району в м. Києві Відповідачу 2, відповідно до якого не заперечує проти розроблення проекту відведення земельної ділянки для будівництва.

У своєму листі Головний державний санітарний лікар міста Києва від 11.07.2003р. №5121 зазначив, що спірні земельні ділянки зайняті тимчасовими дерев'яними спорудами, побутовими приміщеннями та будинком охорони. Крім того, Головний державний санітарний лікар міста Києва погодив відведення земельної ділянки для будівництва та експлуатації водно-спортивної бази в парку «Дружби народів» в урочищі Чорторий, Деснянського району в м. Києві в межах визначених Головкиївархітектурою та Київземом.

18.07.2003р. Головне управління охорони культурної спадщини та реставраційно-відновлювальних робіт в своєму листі не заперечило проти розробки проекту відведення земельної ділянки Відповідачем 2 для будівництва та обслуговування водно-спортивної бази.

28.07.2003р. Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища направило на адресу Головного управління земельних ресурсів висновок щодо умов використання земельної ділянки та наявності містобудівних обмежень та обтяжень для відведення земельної ділянки під водно-спортивний комплекс в парку «Дружби народів» в урочищі Чорторий, Деснянського району в м. Києві Відповідачу 2, відповідно до якого не заперечило проти розроблення проекту відведення земельної ділянки для будівництва.

30.07.2003р. комісією КП УЗН Деснянського району за участю представників Відповідача 2 складено акт №208 та акт №205 обстеження зелених насаджень, що підлягають знесенню чи пересадці в зв'язку з забудовою та впорядкуванням земельних площ та території м. Києва.

В серпні 2003р. Відкрите акціонерне товариство «Київпроект» надало висновки про погодження відведення земельної ділянки під водно-спортивний комплекс в урочищі Чорторий у Деснянському районі, в якому погодило оформлення відведення земельної ділянки (площею 1 га) та земельної ділянки (площею 0,99 га) у встановленому порядку при умові: без права будівництва капітальних споруд та автостоянки у 100 м прибережній захисній смузі.

06.08.2003р. Державне управління екології та природних ресурсів в м. Києві погодило акт попереднього обстеження №205 зелених насаджень.

У своєму листі Головний державний санітарний лікар міста Києва від 07.08.2003р. №5846 зазначив, що спірні земельні ділянки були зайняті тимчасовими спорудами, огороджені та частково заасфальтовані. Крім того, Головний державний санітарний лікар міста Києва погодив відведення земельної ділянки для будівництва та експлуатації водно-спортивної бази в парку «Дружби народів» в урочищі Чорторий, Деснянського району в м. Києві в межах визначених Головкиївархітектурою та Київземом.

08.08.2003р. Головне управління охорони культурної спадщини та реставраційно-відновлювальних робіт в своєму листі №4544 не заперечило проти розробки проекту відведення земельної ділянки Відповідачем 2 для будівництва та обслуговування водно-спортивної бази.

13.08.2003р. Київське комунальне об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд" направило на адресу Відповідача 2 лист №1098, в якому повідомило, що не заперечує проти припинення права користування частиною земельної ділянки орієнтовною площею 2,5 га в урочищі Чорторий парку «Дружби народів» Деснянського району для відведення її Відповідачу 2.

13.08.2003р. Київське комунальне об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд" направило на адресу Відповідача 2 лист №1097, в якому повідомило, що не заперечує проти припинення права користування частиною земельної ділянки орієнтовною площею 0,99 га в урочищі Чорторий парку «Дружби народів» Деснянського району для відведення її Відповідачу 2.

14.08.2003р. Державне управління екології та природних ресурсів в м. Києві надало позитивний висновок №1481 до матеріалів відведення земельної ділянки в розмірі 0,99 га Відповідачу 2 для будівництва та обслуговування водно-спортивного комплексу в урочищі Чорторий парку Дружби Народів у Деснянському районі м. Києва, в якому зазначило що не заперечує проти відведення земельної ділянки Відповідачу 2 для будівництва та обслуговування водно-спортивного комплексу в урочищі Чорторий парку Дружби Народів у Деснянському районі м. Києві в межах, які будуть визначені генеральним планом затвердженої проектної документації розробленої і погодженої відповідно діючого законодавства.

14.08.2003р. Державне управління екології та природних ресурсів в м. Києві надало позитивний висновок №1482 до матеріалів відведення земельної ділянки в розмірі 1,00 га Відповідачу 2 для будівництва та обслуговування водно-спортивного комплексу в урочищі Чорторий парку Дружби Народів у Деснянському районі м. Києва, в якому зазначило що не заперечує проти відведення земельної ділянки Відповідачу 2 для будівництва та обслуговування водно-спортивного комплексу в урочищі Чорторий парку Дружби Народів у Деснянському районі м. Києві в межах, які будуть визначені генеральним планом затвердженої проектної документації розробленої і погодженої відповідно діючого законодавства.

18.08.2003р. Головним управлінням земельних ресурсів затверджено позитивний висновок державної землевпорядної експертизи №4776 до проекту відведення земельних ділянок Відповідачу 2 для будівництва, експлуатації та обслуговування водноспортивного комплексу у парку «Дружби народів» в урочищі Чорторий у Деснянському районі.

18.08.2003р. Головним управлінням земельних ресурсів затверджено позитивний висновок державної землевпорядної експертизи №4777 до проекту відведення земельних ділянок Відповідачу 2 для будівництва, експлуатації та обслуговування водноспортивного комплексу у парку «Дружби народів» в урочищі Чорторий у Деснянському районі.

Відповідно до проекту відведення земельних ділянок Відповідачу 2 для будівництва, експлуатації та обслуговування водноспортивного комплексу у парку «Дружби народів» в урочищі Чорторий у Деснянському район, останній підготовлений виробничо-комерційною фірмою «СТАФЕД-2» згідно з дорученням Відповідача 1 від 25.06.2003р. №225-ПК2-4409, на земельні ділянки: площею 1,31 га, яка знаходиться в прибережній захисній смузі річки Дніпро шириною 100м. та яку передбачено передати в оренду строком на 10 років, та земельну ділянку площею 0,83 га, яка знаходиться за межами прибережних захисних смуг, яку передбачено передати в оренду на 25 років.

Відповідно до проекту відведення земельних ділянок Відповідачу 2 для будівництва, експлуатації та обслуговування водноспортивного комплексу у парку «Дружби народів» в урочищі Чорторий у Деснянському район, останній підготовлений виробничо-комерційною фірмою «СТАФЕД-2» згідно з дорученням Відповідача 1 від 25.06.2003р. №225-ПК2-4410, на земельні ділянки: площею 0,47 га, яка знаходиться в прибережній захисній смузі річки Дніпро шириною 100 м та яку передбачено передати в оренду строком на 10 років, та земельну ділянку площею 0,52 га, яка знаходиться за межами прибережних захисних смуг, яку передбачено передати в оренду на 25 років.

22.08.2003р. Головне управління земельних ресурсів надало висновок №03-25/1369 про передачу Відповідачу 2 земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування водно-спортивного комплексу у парку «Дружби народів» в урочищі Чорторий у Деснянському районі, відповідно до якого управління вважає за можливе передати Відповідачу 2 земельні ділянки площею 0,99 га для будівництва, експлуатації та обслуговування водно-спортивного комплексу.

22.08.2003р. Головне управління земельних ресурсів надало висновок №03-25/1370 про передачу Відповідачу 2 земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування водно-спортивного комплексу у парку «Дружби народів» в урочищі Чорторий у Деснянському районі, відповідно до якого управління вважає за можливе передати Відповідачу 2 земельні ділянки площею 2,14 га (1,31 га та 0,83 га) для будівництва, експлуатації та обслуговування водно-спортивного комплексу.

10.09.2003р. Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища погодило проекти відведення земельної ділянки А-1225 та А-1206 Відповідача 2 для будівництва, експлуатації та обслуговування водно-спортивного комплексу у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий у Деснянському районі м. Києва.

Рішенням Відповідача 1 від 25.09.2003р. №31/905 "Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення прав користування земельними ділянками", пунктом 56 затверджено проект відведення земельних ділянок Відповідача 2 для будівництва, експлуатації та обслуговування водно-спортивного комплексу у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий у Деснянському районі м. Києва. Вилучено з користування Київського комунального об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд" частину земельної ділянки, відведеної відповідно до рішень виконавчого комітету Київської міської Ради депутатів трудящих від 05.06.1972р. №907 "Про відведення земельної ділянки Виробничому управлінню підприємств зеленого господарства міськвиконкому під спорудження парку "Дружби народів" в урочищі "Чорторий", від 12.11.1973р. №1791 "Про відведення додаткової земельної ділянки виробничому управлінню підприємств зеленого господарства міськвиконкому під спорудження парку "Дружби народів" в урочищі "Чорторий" Подільського району" та від 15.12.1975р. №1263/4 "Про хід виконання рішень виконкому міськради "Про впорядкування місць масового відпочинку трудящих на території Дніпровських островів і берегів Дніпра" та відведення додаткової земельної ділянки управлінню "Київзеленбуд", площею 0,99 га (лист-згода від 13.08.2003 №1097). Передано Відповідачу 2, за умови виконання п.56.1 цього рішення, земельні ділянки загальною площею 0,99 га для будівництва, експлуатації та обслуговування водно-спортивного комплексу у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий у Деснянському районі м. Києва за рахунок земель, вилучених відповідно до п. 56 цього рішення, в тому числі: ділянку №1 площею 0,47 га, в межах прибережних захисних смуг, - в довгострокову оренду на 10 років; ділянку №2 площею 0,52 га - в довгострокову оренду на 25 років. Відповідача 2 зобов'язано у місячний термін замовити у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) документи, що посвідчують право користування земельними ділянками; виконати вимоги, викладені в листах Київського комунального об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд" від 13.08.2003р. №1097, Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 28.07.2003р. №19-1108, головного державного санітарного лікаря м. Києва від 11.07.2003р. №5121, Державного управління екології та природних ресурсів в м. Києві від 14.08.2003р. №08-8-20/6395 та від 06.08.2003р. №10-10-12/6170, Головного управління охорони культурної спадщини та реставраційно-відновлювальних робіт від 18.07.2003р. №4072, ВАТ "Київпроект" від 01.08.2003р. №06-1793/КГП та державного комунального підприємства "Плесо" від 02.06.2003р. №507; земельну ділянку в межах прибережних захисних смуг використовувати без права капітальної забудови з обмеженнями відповідно до вимог ст. 61 Земельного кодексу України та ст. 89 Водного кодексу України.

Відповідно до п.57 рішенням Відповідача 1 від 25.09.2003р. №31/905 припинено Київському комунальному об'єднанню зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд" право користування частиною земельної ділянки, відведеної відповідно до рішень виконавчого комітету Київської міської Ради депутатів трудящих від 05.06.1972р. №907 "Про відведення земельної ділянки Виробничому управлінню підприємств зеленого господарства міськвиконкому під спорудження парку "Дружби народів" в урочищі "Чорторий", від 12.11.1973р. №1791 "Про відведення додаткової земельної ділянки виробничому управлінню підприємств зеленого господарства міськвиконкому під спорудження парку "Дружби народів" в урочищі "Чорторий" Подільського району" та від 15.12.1975р. №1263/4 "Про хід виконання рішень виконкому міськради "Про впорядкування місць масового відпочинку трудящих на території Дніпровських островів і берегів Дніпра" та відведення додаткової земельної ділянки управлінню "Київзеленбуд", площею 2,14 га (лист-згода від 13.08.2003р. №1098) і віднесено зазначену земельну ділянку до земель запасу рекреаційного призначення. Затверджено проект відведення земельних ділянок Відповідачу 2 для будівництва, експлуатації та обслуговування водно-спортивного комплексу у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий у Деснянському районі м. Києва. Передано Відповідачу 2, за умови виконання п.57.1 цього рішення, земельні ділянки загальною площею 2,14 га для будівництва, експлуатації та обслуговування водно-спортивного комплексу у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий у Деснянському районі м. Києва за рахунок земель запасу рекреаційного призначення, в тому числі: ділянку №1 площею 1,31 га, в межах прибережних захисних смуг, - в довгострокову оренду на 10 років; ділянку №2 площею 0,83 га - в довгострокову оренду на 25 років. Відповідача 2 зобов'язано у місячний термін замовити у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) документи, що посвідчують право користування земельними ділянками; виконати вимоги, викладені в листах Київського комунального об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд" від 13.08.2003р. №1098, Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 01.07.2003р. №19-862, головного державного санітарного лікаря м. Києва від 07.08.2003р. №5846, Державного управління екології та природних ресурсів в м. Києві від 14.08.2003р. №08-8-20/6396 та від 06.08.2003р. №10-10-12/6169, Головного управління охорони культурної спадщини та реставраційно-відновлювальних робіт від 08.08.2003р. №4544, ВАТ "Київпроект" від 01.08.2003р. №06-1792/КГП та державного комунального підприємства "Плесо" від 02.06.2003р. №507; земельну ділянку в межах прибережних захисних смуг використовувати без права капітальної забудови з обмеженнями відповідно до вимог ст. 61 Земельного кодексу України та ст. 89 Водного кодексу України.

На виконання вказаного рішення Відповідача 1 між Відповідачем 1 та Відповідачем 2 укладені договори оренди земельних ділянок:

- договір оренди земельної ділянки на 25 років (строкове платне користування) у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий Деснянського району міста Києва, розміром 0,8344 кв.м., з цільовим призначенням - для будівництва, експлуатації та обслуговування водно-спортивного комплексу, кадастровий номер 8000000000:62:206:0010 від 21.05.2004р.; договір зареєстровано Головним управлінням земельних ресурсів 23.07.2004р. за № 62-6-00165;

- договір оренди земельної ділянки на 10 років (строкове платне користування) у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий Деснянського району міста Києва, розміром 1,3100 га в межах прибережних захисних смуг, з цільовим призначенням - для будівництва, експлуатації та обслуговування водно-спортивного комплексу, кадастровий номер 8000000000:62:206:0009 від 21.05.2004р.; договір зареєстровано Головним управлінням земельних ресурсів 23.07.2004р. за №62-6-00166;

- договір оренди земельної ділянки на 25 років (строкове платне користування) парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий Деснянського району міста Києва, розміром 5228 кв.м., з цільовим призначенням - для будівництва, експлуатації та обслуговування водно-спортивного комплексу, кадастровий номер 8000000000:62:206:0008 від 01.09.2004р.; договір зареєстровано Головним управлінням земельних ресурсів 14.10.2004р. за №62-6-00172;

- договір оренди земельної ділянки на 10 років (строкове платне користування) у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий Деснянського району міста Києва, розміром 4626 кв.м. в межах прибережних захисних смуг, з цільовим призначенням - для будівництва, експлуатації та обслуговування водно-спортивного комплексу, кадастровий номер 8000000000:62:206:0011 від 01.09.2004р., який зареєстровано Головним управлінням земельних ресурсів 14.10.2004р. №62-6-00173.

Рішенням господарського суду м. Києва від 28.12.2011р., залишеним без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 08.02.2012р., позовні вимоги задоволено, визнано недійсним рішення Київської міської ради №789/6176 від 14.07.2011р. р., яким скасовані пункти 56, 57 рішення Київської міської ради №31/905 від 25.09.2003р. про надання Відповідачу 2 2-х земельних ділянок.

17.04.2012р. постановою Вищого господарського суду України у справі №52/382 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Прімател" до Київської міської ради, третя особа: Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про скасування рішення № 789/6176 від 14.07.2011р. касаційну скаргу Київської міської ради залишено без задоволення, постанову Київського апеляційного господарського суду від 08.02.2012р. у справі №52/382 без змін.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що апеляційна скарга Прокурора не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Законом України №475/97 від 17.07.1997 р. ратифіковано Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 р. (надалі - "Конвенція") та Перший протокол до Конвенції, а відтак в силу ст. 9 Конституції України вони є частиною національного законодавства України. Відносини, що виникають у зв'язку з обов'язком держави виконати рішення Європейського суду з прав людини у справах проти України; з необхідністю усунення причин порушення Україною Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод і протоколів до неї; з впровадженням в українське судочинство та адміністративну практику європейських стандартів прав людини; зі створенням передумов для зменшення числа заяв до Європейського суду з прав людини проти України регулюється Законом України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини".

Згідно з ст.17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Відповідно до статті 1 Першого протоколу до Конвенції передбачено, що кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

Концепція "майна" в розумінні статті 1 Першого протоколу до Конвенції має автономне значення, тобто не обмежується власністю на матеріальні речі та не залежить від формальної класифікації у внутрішньому праві: певні інші права та інтереси, що становлять активи, також можуть вважатися "правом власності", а відтак і "майном". До таких активів може відноситися право оренди (рішення у справі "Іатрідіс проти Греції" від 25.03.1999 р., заява №311107/96, п.54).

Відтак, право оренди земельної ділянки також є майном в розумінні ст.190 Цивільного кодексу України та статті 1 Першого протоколу до Конвенції, мирно володіння яким з моменту винесення оспорюваного рішення та укладання договору оренди земельної ділянки гарантується ст.ст. 1, 8, 41 Конституції України та ст. 1 Першого протоколу до Конвенції.

Рішенням Європейського суду з права людини від 24.06.2003 р. №44277/98 "Стретч проти Сполученого Королівства" зазначено, що, оскільки особу позбавили права на його майно лише з тих підстав, що порушення були вчинені з боку публічного органу, а не громадянина, то в такому випадку мало місце "непропорційне втручання у право заявника на мирне володіння своїм майном та, відповідно, відбулось порушення статті 1 Першого протоколу Конвенції", отже визнання недійсним договору, згідно якого покупець отримав майно від держави, та подальше позбавлення його цього майна на підставі того, що державний орган порушив закон, є неприпустимим.

Із матеріалів справи вбачається, що підставою позову прокурора є порушення, допущені Відповідачем 1 при прийнятті спірних рішень. Прокурором не обґрунтовано та не доведено суду вчинення Відповідачем 2 порушень норм чинного законодавства України при отриманні в оренду спірних земельних ділянок.

Відповідно до ст.9 Земельного кодексу України (в редакції діючій на момент прийняття спірного рішення) до повноважень Київської міської ради у галузі земельних відносин на її території належить, в тому числі, розпорядження землями територіальної громади міста; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Згідно з ст.19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісового фонду; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Відповідно до ст.20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення. Зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з ст.60 Земельного кодексу України вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм з метою охорони поверхневих водних об'єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності у межах водоохоронних зон виділяються земельні ділянки під прибережні захисні смуги. Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів.

Відповідно до ст.61 Земельного кодексу України прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.

Відповідно до ст. 84 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент прийняття оспорюваного рішення) в державній власності перебувають усі землі України, за винятком комунальної та приватної власності. Право державної власності на землю набувається та реалізується державою в особі Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної республіки Крим, Київської та Севастопольської міської ради, районних державних адміністрацій у відповідності до закону. До земель державної власності, які не можуть передаватись у комунальну власність, належать землі під водними об'єктами загальнодержавного значення.

Згідно з ст.116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Надання у користування земельної ділянки, що перебуває у власності або у користуванні, провадиться лише після вилучення (викупу) її в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Відповідно до ст.123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок. Умови і строки розроблення проектів відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Форма типового договору, нормативи та строки розробки проектів відведення земельних ділянок визначаються Кабінетом Міністрів України. Юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради. До клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали, передбачені частиною п'ятнадцятою статті 151 цього Кодексу, документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце розташування. Відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки. Проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.

Згідно з ст.124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому статтями 118, 123 цього Кодексу.

Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент прийняття оспорюваного рішення) визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Згідно з ст.1 Водного кодексу України водний об'єкт - це природний або створений штучно елемент довкілля, в якому зосереджуються води (море, річка, озеро, водосховище, ставок, канал, водоносний горизонт).

Відповідно до ст.16 Закону України «Про місцеве самоврядування» органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону. Органам місцевого самоврядування законом можуть надаватися окремі повноваження органів виконавчої влади, у здійсненні яких вони є підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Згідно з п.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування» (в редакції діючій на момент прийняття спірного рішення) виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.

Відповідно до ст.33 Закону України «Про місцеве самоврядування» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать. В тому числі, повноваження з підготовки і внесення на розгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, вилучення (викупу), а також надання під забудову та для інших потреб земель, що перебувають у власності територіальних громад; визначення в установленому порядку розмірів відшкодувань підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності за забруднення довкілля та інші екологічні збитки; встановлення платежів за користування комунальними та санітарними мережами відповідних населених пунктів.

Згідно з п.1.2. Положення про здійснення державної землевпорядної експертизи, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 11.03.1997р. №39 (в редакції діючій на час виникнення спірних відносин) об'єктами державної землевпорядної експертизи є усі види передпроектних та проектних розробок (програми, техніко-економічні обгрунтування (ТЕО), схеми, проекти, надалі - проектна документація), пов'язані з регулюванням земельних відносин, проведенням землеустрою, використанням і охороною земель, веденням державного земельного кадастру та моніторингу земель.

Відповідно до п.3.7 Положення про здійснення державної землевпорядної експертизи висновки набувають правового статусу державної землевпорядної експертизи після затвердження їх відповідно керівництвом Держкомзему України, Держкомзему Автономної Республіки Крим, обласних, Київського і Севастопольського міських управлінь земельних ресурсів.

Згідно з ст.15 Порядку надання земельних ділянок у користування в м. Києві затвердженого рішенням Київської міської ради від 26.06.2003р. №512/672 підставами для розроблення проекту відведення земельної ділянки (підготовки матеріалів погодження місця розташування об'єкта) є: а) згода на складання проекту відведення земельної ділянки; б) дозвіл на підготовку матеріалів погодження місця розташування об'єкта; в) згода на розробку проекту відведення земельної ділянки із дозволом на підготовку матеріалів погодження місця розташування об'єкта. Особи, які отримали відповідно до цього Порядку згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки (дозвіл на підготовку матеріалів погодження місця розташування об'єкта), мають право звертатися із замовленням про розроблення проекту відведення земельної ділянки або про підготовку матеріалів погодження місця розташування об'єкта до організацій, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт. Головне управління економіки та розвитку міста виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), Головне управління охорони культурної спадщини та реставраційно-відновлювальних робіт виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), Управління охорони навколишнього природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), Київська міська санітарно-епідеміологічна станція, землекористувачі та власники земельних ділянок, інші підприємства, установи та організації зобов'язані приймати для розгляду з метою погодження матеріали проекту відведення земельної ділянки (погодження місця розташування об'єкта) на підставі відповідної згоди на розроблення проекту відведення земельної ділянки (дозволу на підготовку матеріалів погодження місця розташування об'єкта). Матеріали проекту відведення (погодження місця розташування) після отримання висновку землевпорядної експертизи подаються до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА) на папері та в електронному вигляді для внесення до бази даних у форматі, визначеному Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА).

З встановлених судом обставин вбачається, що рішенням Відповідача 1 №381/1357 від 05.07.2001р. «Про погодження місць розташування об'єктів» пунктом 14 погоджено Відповідачу 2, місце розташування водно-спортивного комплексу у парку «Дружби народів» в урочищі Чорторий у Ватутінському районі на частині земельної ділянки, відведеної Виробничому управлінню підприємств зеленого господарства міськвиконкому під спорудження парку «Дружби народів» та відведення додаткової земельної ділянки управлінню «Київзеленбуд».

В червні 2003р. Відповідач 2 звернувся до Київської міської державної адміністрації з листами, в яких просив дати згоду на відведення спірних земельних ділянок за адресою м. Київ, парк Дружби народів, урочище Чорторий, Деснянського району з метою проектування та будівництва «Водно-спортивного комплексу». Відповідач 1 звернувся до Головного управління земельних ресурсів з листом Відповідача 2 для складання проекту відведення земельної ділянки.

В подальшому Відповідачем 2 виготовлено проект відведення земельних ділянок та були отримані висновки та погодження відведення спірних земельних ділянок для будівництва та експлуатації водно-спортивної бази в парку «Дружби народів» в урочищі Чорторий від Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища, Головного державного санітарного лікаря міста Києва, Головного управління охорони культурної спадщини та реставраційно-відновлювальних робіт, Державного управління екології та природних ресурсів в м. Києві, Головного управління земельних ресурсів. Крім того, комісією КП УЗН Деснянського району за участю представників Відповідача 2 складено акти обстеження зелених насаджень що підлягають знесенню чи пересадці в зв'язку з забудовою та впорядкуванням земельних площ та території м. Києва, які погоджені Державним управлінням екології та природних ресурсів в м. Києві. Головним управлінням земельних ресурсів затверджено позитивний висновок державної землевпорядної експертизи №4776 та №4777 до проектів відведення земельних ділянок Відповідачу 2 для будівництва, експлуатації та обслуговування водноспортивного комплексу у парку «Дружби народів» в урочищі Чорторий у Деснянському районі. Також, Відповідачем 2 отримано висновки про погодження відведення земельної ділянки під водно-спортивний комплекс в урочищі Чорторий у Деснянському районі, в якому погодило оформлення відведення земельної ділянки (площею 1 га) та земельної ділянки (площею 0,99 га) у встановленому порядку від Відкритого акціонерного товариства «Київпроект»; отримано від Київського комунального об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд" листи, в яких останнє повідомило, що не заперечує проти припинення права користування частинами земельної ділянки орієнтовною площею 2,5 га та 0,99 га для відведення її Відповідачу 2. Слід зазначити, що земельні ділянки, що передані Відповідачу 2 та розміщені в межах прибережних захисних смуг підлягають використанню без права капітальної забудови.

Рішенням Відповідача 1 від 25.09.2003р. №31/905 "Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення прав користування земельними ділянками", пунктом 56 затверджено проект відведення земельних ділянок Відповідача 2 для будівництва, експлуатації та обслуговування водно-спортивного комплексу у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий у Деснянському районі м. Києва. Вилучено з користування Київського комунального об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд" частину земельної ділянки площею 0,99 га. Передано Відповідачу 2, за умови виконання п.56.1 цього рішення, земельні ділянки загальною площею 0,99 га для будівництва, експлуатації та обслуговування водно-спортивного комплексу у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий у Деснянському районі м. Києва, в тому числі: ділянку №1 площею 0,47 га, в межах прибережних захисних смуг, - в довгострокову оренду на 10 років; ділянку №2 площею 0,52 га - в довгострокову оренду на 25 років. Відповідно до п.57 рішенням Відповідача 1 від 25.09.2003р. №31/905 припинено Київському комунальному об'єднанню зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд" право користування частиною земельної ділянки і віднесено зазначену земельну ділянку до земель запасу рекреаційного призначення. Затверджено проект відведення земельних ділянок Відповідачу 2 для будівництва, експлуатації та обслуговування водно-спортивного комплексу у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий у Деснянському районі м. Києва. Передано Відповідачу 2 земельні ділянки загальною площею 2,14 га за рахунок земель запасу рекреаційного призначення, в тому числі: ділянку №1 площею 1,31 га, в межах прибережних захисних смуг, - в довгострокову оренду на 10 років; ділянку №2 площею 0,83 га - в довгострокову оренду на 25 років. На виконання вказаного рішення Відповідача 1 між Відповідачем 1 та Відповідачем 2 укладені договори оренди земельних ділянок.

Місцевий суд вірно зазначив, що зі змісту рішення Відповідача 1 від 25.09.2003р. №31/905, а також документів, на підставі яких складено проект відведення земельних ділянок, Відповідачу 2 передано земельні ділянки площею 0,99 га та 2,14 га в урочищі Чорторий Деснянського району міста Києва, серед яких ділянки площею 0,47 га та 1,31 га - розміщені в межах прибережної захисної смуги річки Дніпро. При цьому, на момент розроблення проекту відведення вищевказаних земельних ділянок та прийняття Відповідачем 1 рішення №31/905 від 25.09.2003р. земельні ділянки в межах прибережної захисної смуги річки Дніпро були зайняті тимчасовими спорудами, огороджені та частково заасфальтовані, про що зазначається, зокрема, у листі Головного державного санітарного лікаря міста Києва від 07.08.2003р. №5846, висновку Державного управління екології та природних ресурсів в місті Києві №08-08-20/6396 від 14.08.2003р., а також висновку Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 28.07.2003р. №19-1108, у якому, зокрема, зазначається що спірні земельні ділянки знаходяться в зеленій зоні охоронюваного ландшафту та визначено, що будівництво об'єкта можливе після виконання комплексу заходів по захисту території від підтоплення і затоплення повеневими водами та виконання інженерної підготовки території.

Отже, враховуючі викладене, апеляційний суд погоджується з висновком місцевого суду, що проект відведення земельних ділянок Відповідачу 2 у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий у Деснянському районі міста Києва погоджений органами, визначеними ч.6 ст.123 Земельного кодексу України, а наявність чинних позитивних висновків державної експертизи землевпорядної документації №4776, №4777 від 18.08.2003р. є підставою для прийняття Відповідачем 1 рішення про реалізацію передбачених такою документацією заходів, тобто затвердження проекту та надання в оренду спірних земельних ділянок.

При цьому, в будь-якому разі покладання на Відповідача 2 негативних наслідків допущених Відповідачем 1 та іншими органам можливих порушень є безпідставним.

З урахуванням вказаних рішень Європейського суду з права людини, ст.1 Першого протоколу до Конвенції та встановлених судом обставин, апеляційний суд вважає, що відсутні підстави для визнання недійсними спірних рішень Київської міської ради, які є правовою підставою для мирного володіння Відповідачем 2 майном, яким в даному випадку є право оренди земельними ділянками.

Згідно з ст.215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Відповідно до п.2.24 постанови Пленуму Вищого господарського суду України №6 від 17.05.2011р. "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" судам необхідно враховувати, що оскільки договір оренди укладається на виконання рішення органу місцевого самоврядування чи виконавчої влади, то без скасування таких рішень у встановленому законом порядку відсутні правові підстави для визнання відповідних договорів недійсними з підстав відсутності повноважень у відповідної місцевої ради чи органу виконавчої влади на затвердження проекту відведення та передачі спірної земельної ділянки в оренду.

Оскільки судом відмовлено Прокурору в задоволенні позовних вимог щодо визнання недійсним та скасування п.56, 57 рішення Київської міської ради від 25.09.2003р. №31/905, а спірні договори оренди були укладені на виконання спірного рішення, апеляційний суд погоджується з висновком місцевого суду про відсутність підстав для визнання їх недійсним.

Оскільки вимога прокурора про визнання відсутнім у Товариства з обмеженою відповідальністю "Прімател", права користування земельними ділянками, що розташовані у парку "Дружби народів" в урочищі Чорторий у Деснянському районі міста Києва: площею 0,8344 кв. м., кадастровий номер 8000000000:62:206:0010, вартістю 7767479,18 грн.; площею 1,31 га, кадастровий номер 8000000000:62:206:0009, вартістю 12194867,84 грн.; площею 5228 кв. м, кадастровий помер 8000000000:62:206:0008. вартістю 4211633,31 грн.; площею 4626 кв. м., кадастровий номер 8000000000:62:206:0011, вартістю 3892296,76 грн. є похідної від вимог Прокурора про визнання недійсним та скасування п.56, 57 рішення Київської міської ради від 25.09.2003р. №31/905 та визнання недійсним договорів оренди спірних земельних ділянок, то у даному випадку відсутні правові підстави для визнання відсутнім права на вищевказані земельні ділянки, а вимоги прокурора в цій частині - необґрунтованими.

На підставі вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для зміни чи скасування рішення суду першої інстанції згідно з ст.104 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст.ст.32-34, 36, 43, 49, 99, 101-105 Господарського процесуального кодексу України, Київський апеляційний господарський суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Заступника прокурора міста Києва на рішення господарського суду міста Києва від 07.07.2014р. у справі №910/2470/13 залишити без задоволення.

2. Рішення Господарського суду міста Києва від 07.07.2014р. у справі №910/2470/13 залишити без змін.

Повний текст постанови складено 12.12.2014р.

Головуючий суддя Ю.Л. Власов

Судді Є.Ю. Шаптала

Г.В. Корсакова

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення09.12.2014
Оприлюднено15.12.2014
Номер документу41871225
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/2470/13

Постанова від 20.05.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Корсак B.A.

Ухвала від 13.05.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Корсак B.A.

Ухвала від 20.04.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Корсак B.A.

Ухвала від 06.04.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Ходаківська І.П.

Ухвала від 23.02.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Ходаківська І.П.

Постанова від 09.12.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Власов Ю.Л.

Ухвала від 01.08.2014

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Рішення від 07.07.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пригунова А.Б.

Ухвала від 13.12.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пригунова А.Б.

Постанова від 03.12.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Цвігун В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні