Ухвала
від 16.12.2014 по справі 914/2235/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

16.12.2014 р. справа№ 914/2235/14

за заявою: спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Львові ДПІ про відстрочку виконання рішення господарського суду Львівської області від 11.08.2014р.

у справі за позовом: Управління пенсійного фонду України у Пустомитівському районі Львівської області, м. Пустомити

до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Львові ДПІ

про стягнення 14 977,51 грн. заборгованості.

Суддя Юркевич М.В.

За участю представників сторін:

від позивача (стягувача) : Фентісова М.В - начальник юридичного відділу

від відповідача (боржника) : Юрченко Ю.А. - інспектор юридичного відділу

встановив:

Рішенням господарського суду Львівської області від 11.08.2014р. у справі №914/2235/14, залишеним без змін постановою Львівського апеляційного господарського суду від 09.10.2014р. та постановою Вищого господарського суду України від 26.11.2014р., було задоволено позов управління Пенсійного фонду України в Пустомитівському районі Львівської області про стягнення з Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Львові ДПІ 14 977,51 грн.

18.10.2014р. було видано наказ на примусове виконання рішення Господарського суду Львівської області від 11.08.2014р. у справі №914/2235/14.

З метою виконання судового рішення, Державною казначейською службою у Львівській області, 19.11.2014р. було скеровано відповідачу вимогу щодо необхідності вжиття боржником заходів для виконання рішення суду.

02.12.2014р. Спеціалізована державна податкова інспекція по роботі з великими платниками податків у м. Львові ДПІ звернулося до господарського суду із заявою про відстрочку виконання рішення Господарського суду Львівської області у справі №914/2235/14 до 31.12.2015р.

Ухвалою суду від 05.12.2014р. господарський суд призначив розгляд вказаної заяви в судовому засіданні на 16.12.2014р.

В судовому засіданні 16.12.2014р. представником боржника було роз'яснено суть поданої заяви та подано докази в її обгрунтування.

Представник позивача подав суду заперечення на заяву про відстрочку виконання рішення, просив відмовити в її задоволенні.

Господарський суд, розглянувши подані докази, заслухавши пояснення представників сторін, дійшов висновку, що заява відповідача про відстрочення виконання рішення господарського суду Львівської області від 11.08.2014р. у справі №914/2235/14 підлягає до часткового задоволення з наступних мотивів:

В силу приписів ч. 1 ст. 121 Господарського процесуального кодексу України, при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора чи його заступника або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора чи його заступника і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

Вищий Господарський суд України в п. 7.2 постанови Пленуму від 17.10.2012р. №9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів ", звертає увагу судів на те, що підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом.

Як вбачається з поданої заяви, в обгрунтування необхідності відстрочення виконання рішення суду, відповідач покликається на відсутність вільних коштів та кошторисних призначень на поточний 2014р.

Крім того, відповідач зазначає, що згідно п.19, 20 «Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого Постановою КМ України від 03.08.2011р. №845, безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету або у заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунку, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.

У разі коли рахунок, з якого необхідно здійснити безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів, на дату прийняття виконавчого документа про стягнення надходжень бюджету до виконання або надходження інформації, зазначеної у пункті 18 цього Порядку, змінено у зв'язку з внесенням змін до відповідних нормативно-правових актів, безспірне списання таких коштів здійснюється із зміненого рахунку, на якому обліковуються надходження бюджету та на який в поточному бюджетному періоді зараховується відповідний вид надходжень, з урахуванням пропозицій органу, що контролює справляння надходжень бюджету.

В той же час, не заслуговує на увагу суду твердження позивача викладене у запереченні, де останній зазначає, що реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних нормативно-правових актах національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань.

Зокрема, суд звертає увагу позивача на той факт, що відповідач є державним органом, а відповідно до ст. 2 ЗУ «Про джерела фінансування органів державної влади» - здійснює свою діяльність виключно за рахунок бюджетного фінансування в межах, передбачених ЗУ «Про державний бюджет» на відповідний рік.

З долучених до заяви документів вбачається, що на поточний 2014р. коштів для виконання відповідачем рішення господарського суду від 11.08.2014р. у справі №914/2235/14 не передбачено.

Господарський суд також звертає увагу сторін на те, що у відповідності до п.49 вищезгаданого порядку, у разі коли для здійснення безспірного списання коштів державного бюджету згідно з пунктами 47 і 50 цього Порядку необхідні додаткові кошти понад обсяг відповідних бюджетних призначень, Казначейство подає протягом 10 днів з дня надходження виконавчих документів Мінфіну пропозиції щодо необхідності внесення змін до закону про Державний бюджет України.

Казначейство відкладає безспірне списання коштів державного бюджету та поновлює його з дати набрання чинності законом про внесення змін до закону про Державний бюджет України.

Доказів такого звернення казначейства, з метою внесення змін до закону Про Державний бюджет України на 2014р. сторони суду не надали, а відтак, кошти для виконання даного рішення можуть бути передбачені вже у законі про Державний Бюджет України на 2015р., який на момент розгляду даної справи ще не затверджений.

В силу вимог закону, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб.( Постанова Пленуму ВГС України від 17.10.2012р. №9 «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів».

В той же час, господарський суд вважає, що термін відстрочення виконання рішення, який зазначений боржником у заяві - до 31.12.2015р. є необгрунтованим та безпідставним, а відтак, суд дійшов висновку, що достатнім строком для виконання відповідачем своїх зобов'язань перед позивачем буде термін - до 30.06.2015р.

З урахуванням наведеного, а також всіх обставин, які ускладнюють виконання відповідачем своїх зобов'язань перед позивачем, суд вважає за можливе частково задоволити заяву відповідача та відстрочити виконання рішення господарського суду Львівської області від 11.08.2014р. у справі №914/2235/14 до 30.06.2015р.

Керуючись ст.ст. 86, 121 ГПК України, господарський суд,

У Х В А Л И В :

1 . Заяву спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Львові ДПІ про відстрочку виконання рішення господарського суду Львівської області від 11.08.2014р. задоволити частково.

2. Відстрочити виконання Рішення господарського суду Львівської області від 11.08.2014р. у справі №914/2235/14 до 30.06.2015р.

Суддя Юркевич М. В.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення16.12.2014
Оприлюднено18.12.2014
Номер документу41933056
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/2235/14

Ухвала від 29.07.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 03.07.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 03.09.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 16.12.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Юркевич М. В.

Постанова від 26.11.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Черкащенко М.М.

Ухвала від 13.11.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Черкащенко М.М.

Постанова від 09.10.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Ухвала від 11.09.2014

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Орищин Г.В.

Рішення від 11.08.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 25.06.2014

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні