Рішення
від 02.02.2015 по справі 916/5107/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"02" лютого 2015 р.Справа № 916/5107/14

Господарський суд Одеської області у складі:

Суддя Зайцев Ю.О.

при секретарі судового засідання Ошарін Д.С.

За участю представників сторін:

Від прокуратури: Шарандак О.І. (посвідчення № 023539 від 11.12.2013р.);

Від позивача: ШтоляА.О.(довіреність №151/исх-гс від 18.06.2014р.);

Від відповідача: Гідулянов В.В. (довіреність від 15.01.2015р.);

Від третьої особи: Польщіна Т.Л. (довіреність № 01-36/3 від 12.01.2015р.)

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Заступника прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Кортек" про внесення змін до договору оренди землі, суд -

ВСТАНОВИВ :

Суть спору : 18.12.2014р. заступник прокурора Суворовського району м. Одеси звернувся в інтересах держави в особі Одеської міської ради до господарського суду Одеської області з позовом до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Кортек" про внесення змін до договору оренди земельної ділянки.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 22.12.2014р. за вказаним позовом порушено провадження з призначенням справи до розгляду у відкритому судовому засіданні.

В судовому засіданні 15.01.2015р. представником відповідача надано відзив на позовну заяву (вх. ГСОО №815/15) відповідно до якого, відповідач просить суд відмовити в задоволенні позовної заяви заступника прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Кортек" про внесення змін до договору оренди землі у повному обсязі.

В судовому засіданні 26.01.2015р. представником відповідача надано клопотання про зупинення провадження у справі з підтверджуючими документами.

В судовому засіданні 02.02.2015р. прокурором надано заяву заступника прокурора Суворовського району м. Одеси, відповідно до якої, останній, просить суд залишити без задоволення клопотання відповідача про зупинення провадження у справі.

В судовому засіданні 02.02.2015р. у задоволенні клопотання відповідача про зупинення провадження у справі судом було відмовлено, про що зазначено у протоколі судового засідання від 02.02.2015р. по справі № 916/5107/14.

02.02.2015р. в судовому засіданні після повернення з нарадчої кімнати було проголошено вступну та резолютивну частини рішення суду в порядку статті 85 ГПК України.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи, заслухавши пояснення, суд встановив:

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що прокуратурою Суворовського району м. Одеси встановлено, що 05.11.2005р. між Одеською міською радою та закритим акціонерним товариством «Кортек» укладений договір оренди землі, загальною площею 75 513 кв. м., яка розташована за адресою: м, Одеса, вул. Миколаївська дорога, 128, у тому числі: земельна ділянка площею 49 697 кв. м. терміном на 50 років для експлуатації та обслуговування комплексу виробничих, адміністративних будівель та споруд; земельна ділянка площею 25 816 кв. м., терміном на 5 років, для експлуатації та обслуговування виробничих споруд, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Карімовою Л.М.

Відповідний договір зареєстрований 01.11.2006р. у Одеському міському управлінні Одеської регіональної філії Центр державного земельного кадастру за №040650500189.

Пунктом 2.1.Договору встановлено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 75 513 кв.м., у тому числі: земельна ділянка площею 49 697 кв. м. терміном на 50 років для експлуатації та обслуговування комплексу виробничих, адміністративних будівель та споруд; угіддя: - під капітальною забудовою - 12 375,38 (дванадцять тисяч триста сімдесят п'ять цілих тридцять вісім сотих) кв. м.; - під тимчасовою забудовою - 159,46 (сто п'ятдесят дев'ять цілих сорок шість сотих) кв.м.; - під спорудами - 2024,48 (дві тисячі двадцять чотири цілих сорок шість сотих) кв.м.; - під проїздами, проходами та площадками - 34 106,43 ( тридцять чотири тисячі сто шість цілих сорок три сотих кв. м.; - під зеленими насадженнями - 1 031,25 (одна тисяча тридцять одна ціла двадцять п'ять сотих) кв.м.; земельна ділянка площею 25 816 кв. м., терміном на 5 років, для експлуатації та обслуговування виробничих споруд, у тому числі угіддя: - під капітальною забудовою - 345,11 (триста сорок п'ять цілих одинадцять сотих) кв.м.; під тимчасовою забудовою - 1 464,65 (одна тисяча чотириста шістдесят чотири цілих шістдесят п'ять сотих) кв.м.; під спорудами - 1 019,94 (одна тисяча дев'ятнадцять цілих дев'яносто чотири сотих) кв.м.; - під проїздами, проходами та площадками - 22 299,69 (двадцять дві тисячі двісті дев'яносто дев'ять цілих шістдесят дев'ять сотих) кв.м.; під зеленими насадженнями - 686,61 (шістсот вісімдесят шість цілих шістдесят одна сота) кв.м.

Як зазначено у п. 2.2. Договору, на земельній ділянці розташовані будівлі та споруди, які належать ЗАТ «Кортек» на підставі Свідоцтва про право власності, виданого 27 грудня 2000 року за № 011348, зареєстрованого в ОМБТІ та РОН 02 січня 2001 року в книзі під № 11неж, на стор. №104, під реєстровим №1044. Інженерні комунікації - від існуючих міських мереж.

Відповідно до п. 2.3. Договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 24 713 139 (двадцять чотири мільйона сімсот тринадцять тисяч сто тридцять дев'ять) гривень 00 копійок.

Згідно п. 3.1.Договору, зазначена земельна ділянка, загальною площею 75 513 кв.м. надається у володіння і користування орендаря, у тому числі: - земельна ділянка площею 49 697 кв. м. терміном на 50 років, для експлуатації та обслуговування комплексу виробничих, адміністративних будівель та споруд; - земельна ділянка площею 25 816 кв. м., терміном на 5 років, для експлуатації та обслуговування комплексу виробничих, адміністративних будівель та споруд.

Пунктом 4.1. Договору, передбачено, що орендна плата, вноситься орендарем з моменту державної реєстрації цього договору у грошовій безготівковій формі у розмірі:

- за земельну ділянка площею 49 697 кв. м.:

4,91*49 697=244 012,27 грн. (двісті сорок чотири тисячі дванадцять гривень двадцять сім копійок) на рік;

- за земельну ділянку площею 25 816 кв.м.:

491*25 816=126 756,56 грн. (сто двадцять шість тисяч сімсот п'ятдесят шість гривень п'ятдесят шість копійок) на рік.

де 4,91 ставка орендної плати за 1 (один) кв.м. земельної ділянки на рік.

Відповідно до п.4.5. Договору, розмір орендної плати встановлено, за домовленістю сторін, згідно рішення Одеської міської ради № 4247-IV від 15 липня 2005 року у відповідності до протоколу узгодження ставки і розміру орендної плати (додається), та може збільшуватися Одеською міською радою в межах, передбачених законодавством, залежності від збільшення ринкової вартості земельної ділянки, яка знаходиться у користуванні.

23.09.2005р. між виконавчим директором НВКФ «Система» Ратушняком А.В., користувачем земельної ділянки генеральним директором ЗАТ «Кортек» Добряковим В.М. та представником Одеського міського управління земельних ресурсів Держкомзему України заступником начальника управління Колосюк А.А. було підписано акт про встановлення (відновлення) в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки загальною площею 4,9697 га. наданої ЗАТ «Кортек», у довгострокову оренду, терміном на 50 років, для експлуатації та обслуговування комплексу виробничих, адміністративних будівель та споруд за адресою: м, Одеса, вул. Миколаївська дорога, 128.

23.09.2005р. між виконавчим директором НВКФ «Система» Ратушняком А.В., користувачем земельної ділянки генеральним директором ЗАТ «Кортек» Добряковим В.М. та представником Одеського міського управління земельних ресурсів Держкомзему України заступником начальника управління Колосюк А.А. було підписано акт про встановлення (відновлення) в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки загальною площею 2,5816 га. наданої ЗАТ «Кортек», у довгострокову оренду, терміном на 50 років, для експлуатації та обслуговування комплексу виробничих, адміністративних будівель та споруд за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 128.

Відповідно до наявного в матеріалах справи спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 02.02.2015р. Закрите акціонерне товариство "Кортек" (65013, м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 128; код ЄДРПОУ 30793977) 29.07.2011р. було припинено за рішенням власників а його правонаступником є Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОКОМПЛЕКТ" (65013, Одеська обл., м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, буд. 128, код ЄДРЮО та ФОП 30793977).

Рішенням Одеської міської ради від 28.12,2010 № 41-У1 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси» введена в дію нова нормативна грошова оцінка земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати. Відповідно до цього,умов діючих договорів оренди підлягають перегляду в частині розміру орендної плати та доручено управлінню земельних ресурсів забезпечити перегляд умов договорів оренди землі щодо розміру орендної плати за землю.

Рішенням Одеської міської ради від 20.09.2011 № 1268-У1 «Про внесення змін до рішення Одеської міської ради від 28.12.2010 № 41-У1 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси» введена в дію нова нормативна грошова оцінка земель міста Одеси для розрахунку річної орендної плати.

З метою приведення Договору у відповідність до положень ст. 21 Закону України «Про оренду землі» департаментом комунальної власності Одеської міської ради, уповноваженим від мені Одеської міської ради вчиняти дії, пов'язані з підготовкою внесення змін до договорів оренди земельних ділянок у межах міста Одеси на адресу відповідача 20.05.2014р. за № 01-13/3814 направлені пропозиції та розрахунки розміру орендної плати за земельні ділянки, яким було передбачено збільшення розміру орендної плати.

У встановлений законодавством термін ТОВ «Кортек» належним чином не відреагувало та не надало відповіді на вищезазначену пропозицію про внесення змін до договору оренди, укладеного з Одеською міською радою в частині розміру орендної плати, у зв'язку з чим, прокуратура Суворовського району м. Одеси звернулася до господарського суду Одеської області з позовом з метою захисту інтересів держави в особі Одеської міської ради з позовом про внесення зміни до договору оренди землі від 05.11.2005 року, зареєстрованого Одеському міському управлінні ОРФ ЦДЗК про що у Державному реєстрі від 01.11.2006р. за № 040650500189, яким Одеською міською радою передано ЗАТ «Кортек» земельну ділянку загальною площею 75 513 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 128:

- викласти п.2.3 у наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки,

для експлуатації та обслуговування комплексу виробничих, адміністративних будівель та споруд площею 49 691 кв. м. становить 53 694 626,68 грн. згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 75/С від 30.09.2013р., складеного управлінням Держземагенства у м. Одесі Одеської області».

- викласти п. 4.1 у наступній редакції: «Орендна плата за земельну ділянку, для

експлуатації та обслуговування комплексу виробничих, адміністративних будівель та споруд, площею 49 691 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 128 розрахована у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та становить 1 610 838,80 грн. на рік».

В судовому засіданні 15.01.2015р. представником відповідача надано відзив на позовну заяву (вх. ГСОО №815/15) відповідно до якого, відповідач просить суд відмовити в задоволенні позовної заяви заступника прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Кортек" про внесення змін до договору оренди землі у повному обсязі.

Проаналізувавши наявні у справі докази та надавши їм правову оцінку, суд дійшов наступних висновків.

До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським Кодексом України.

Згідно зі статтею 121 Конституції України одним із завдань прокуратури України є

представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.

Відповідно до статті 20 Закону України "Про прокуратуру" при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право, зокрема, звертатись до суду, з заявами про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб.

Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" передбачено, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненій прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.

Однією з форм представництва є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

Згідно частини 1 статті 2 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд порушує справи за позовними заявами, зокрема, прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Відповідно до положень частини третьої цієї статті прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Згідно з ст.1 ГПК України, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності (далі - підприємства та організації), мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням. У випадках, передбачених законодавчими актами України, до господарського суду мають право також звертатися державні та інші органи, фізичні особи, що не є суб'єктами підприємницької діяльності.

Господарський суд порушує справи за позовними заявами: підприємств та організацій, які звертаються до господарського суду за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів; державних та інших органів, які звертаються до господарського суду у випадках, передбачених законодавчими актами України; прокурорів та їх заступників, які звертаються до господарського суду в інтересах держави, відповідно до ст. 2 ГПК України.

Відповідно до статті 14 Конституції України, частини 1 статті 148 Господарського кодексу України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави та об'єктом прана власності Українського народу. Від імені народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Статтею 140 Конституції України передбачено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і Законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи. Органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради. Питання організації управління районами в містах належить до компетенції міських рад.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" Ізмаїльська міська рада є представницьким виборним органом місцевого самоврядування, який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення. Право комунальної власності - право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.

За вимогами пункту 5 статті 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідна ради.

Згідно до статті 142 Конституції України матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є поряд з іншим земля й природні ресурси, що є у власності територіальних громад.

Відповідно до статті 143 основного Закону України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.

Відповідно до статті 80 Земельного кодексу України суб'єктами права власності на землю є, зокрема, територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності. Статтею 83 Земельного кодексу України передбачено, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам міст є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності.

Підставою для набуття територіальною громадою в особі Приморської сільської ради права комунальної власності на землю є безоплатна передача їй землі державою. Оскільки право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб'єктів, кожне порушення закону щодо безпідставного заволодіння комунальною власністю є порушенням державних інтересів.

Згідно до статті 145 Конституції України права місцевого самоврядування захищаються в судовому порядку.

У даному випадку органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах є Приморська сільська рада, оскільки згідно з пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" до виключної компетенції сільський, селищних та міських рад відноситься вирішення питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до ст.509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язаний вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

У п.1 ч.2 ст.11 ЦК України встановлено, що однією із підстав виникнення цивільних прав та обов'язків є договір, який в силу вимог ч.1 ст.629 ЦК України є обов'язковим для виконання сторонами.

Зміст договору становлять умови, визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства (ст. 628 ЦК України). Отже, уклавши договір сторони за цим договором домовилися щодо його умов.

За таких обставин, між сторонами за договором виникли правовідносини щодо користування зазначеною у договорі земельною ділянкою, які, у першу чергу, регулюються умовами договору, нормами земельного законодавства, а також загальними нормами матеріального права.

Встановлено, що ТОВ «Картек» на підставі договору оренди землі від 05.11.2005 року, укладеного з Одеською міською радою, використовується земельна ділянка загальною площею 75 513 кв. м., що розташована за адресою: м, Одеса, вул. Миколаївська дорога, 128.

Згідно з вимогами ст.93 Земельного кодексу України, право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Орендодавцями земельних ділянок є їх власники або уповноважені ними особи. Відносини пов'язані з орендою землі, регулюються законом.

Статтею 1 Закону України "Про оренду землі" також встановлено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Відповідно до вимог ст.21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендареві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюється за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

У статтях 5,13,15,18 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Підставою для проведення оцінки земель є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення проводиться не рідше ніж один раз на 5-7 років. За результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація.

Положенням статей 20, 23 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що дані про нормативно грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Відповідно до витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки м.Одеси, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 49 697 кв.м. орендованої ТОВ «Кортек» складає 53 694 626,68 грн.

У ст. 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки, а розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума не може бути меншою трикратного розміру земельного податку та не може перевищувати 12% нормативно грошової оцінки.

У ст. 274.1. Податкового кодексу України ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 цього Кодексу.

Відповідно до п.4.5. Договору, розмір орендної плати переглядається щорічно у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;

- в інших випадках передбачених законом.

Таким чином, внесення змін щодо розміру орендної плати у договір оренди земельної ділянки у зв'язку з проведенням нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідає, як вимогам чинного законодавства, так і умовам укладеного між сторонами договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до ч. 1 ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтею 11 ГПК України визначено, що підприємство, організація, які одержали пропозицію про зміну чи розірвання договору, відповідають на неї не пізніше 20 днів після одержання пропозиції. Якщо підприємства і організація не досягли згоди щодо зміни чи розірвання договору, а також у разі неодержання відповіді в установлений строк з урахуванням поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення господарського суду.

Відповідно до ст. 188 ГК України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

Як вище встановлено судом, з метою приведення Договору у відповідність до положень ст. 21 Закону України «Про оренду землі» департаментом комунальної власності Одеської міської ради, уповноваженим від мені Одеської міської ради вчиняти дії, пов'язані з підготовкою внесення змін до договорів оренди земельних ділянок у межах міста Одеси на адресу відповідача 20.05.2014р. за № 01-13/3814 направлені пропозиції та розрахунки розміру орендної плати за земельні ділянки, яким було передбачено збільшення розміру орендної плати.

В свою чергу, у встановлений законодавством термін ТОВ «Кортек» належним чином не відреагувало та не надало відповіді на вищезазначену пропозицію про внесення змін до договору оренди, укладеного з Одеською міською радою в частині розміру орендної плати.

Таким чином, на момент звернення прокуратури в інтересах держави в особі Одеської міської ради до суду з даним позовом, між сторонами не було підписано відповідних змін до договору оренди, що свідчить про наявність між сторонами відповідного спору.

Статтею 632 ЦК України визначено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Відповідно до вимог ст.ст. 32, 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. При цьому, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Приймаючи до уваги вищевикладене, суд дійшов висновку щодо наявності підстав для задоволення позовних вимог прокурора в повному обсязі.

Рішення прийнято на підставі наданих сторонами доказів, оскільки згідно із ст.33, 38 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона: повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень; самостійно визначити і надати суду ті докази на підтвердження своїх доводів, які вважає необхідними, належними і достатніми. Докази витребовуються судом у ході розгляду справи лише у разі подання відповідного клопотання - на суд не покладено обов'язку вказувати стороні, які докази вона повинна подати на підтвердження свої вимог чи заперечень, або проводити розшук тих чи інших доказів з власної ініціативи.

При цьому суд приймає до уваги строк розгляду справи, достатність часу у будь-якої із сторін для надання доказів на підтвердження власних доводів, для спростування обставин чи доводів протилежної сторони та для подання суду клопотання про витребування таких доказів у інших осіб.

За при приписами ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Відповідно до ст.44, 49 ГПК України витрати позивача по сплаті судового збору покладаються на відповідача у справі.

Керуючись ст.ст. 32,33,34,38,43,44,49,82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд,

ВИРІШИВ:

1. Позов заступника прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеської міської ради до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Кортек" про внесення змін до договору оренди землі - задовольнити.

2. Внести зміни до договору оренди землі від 05.11.2005 року, зареєстрованого 01.11.2006р. в Одеському міському управлінні Одеської регіональної філії Центр державного земельного кадастру за №040650500189, яким Одеською міською радою передано ЗАТ «Кортек» земельну ділянку загальною площею 75 513 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 128:

- викласти п.2.3 у наступній редакції: «Нормативна грошова оцінка земельної ділянки,

для експлуатації та обслуговування комплексу виробничих, адміністративних будівель та споруд площею 49 691 кв. м. становить 53 694 626,68 грн. згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № 75/С від 30.09.2013р., складеного управлінням Держземагенства у м. Одесі Одеської області».

- викласти п. 4.1 у наступній редакції: «Орендна плата за земельну ділянку, для експлуатації та обслуговування комплексу виробничих, адміністративних будівель та споруд, площею 49 691 кв. м., що розташована за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 128 розрахована у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та становить 1 610 838,80 грн. на рік».

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Кортек" (65013, Одеська обл., м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, буд. 128, код ЄДРЮО та ФОП 30793977) на користь Державного бюджету України (р/р 31210206783008 отримувач ГУ ДКСУ в Одеській області код ЄДРПОУ 37607526, банк отримувача ГУ ДКСУ в Одеській області МФО 828011 код класифікації: 22030001) судові витрати в розмірі 1 218,00 грн. /одна тисяча двісті вісімнадцять грн./

Рішення господарського суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного господарського суду, яка подається через місцевий господарський суд протягом 10-денного строку з моменту складення та підписання повного тексту рішення.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо не буде подано апеляційну скаргу. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Повний текст складено та підписано 09 лютого 2015 р.

Суддя Ю.О. Зайцев

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення02.02.2015
Оприлюднено12.02.2015
Номер документу42648073
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/5107/14

Постанова від 26.10.2016

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Головей В.М.

Ухвала від 28.09.2016

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Головей В.М.

Ухвала від 29.08.2016

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Головей В.М.

Ухвала від 04.08.2016

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Колоколов С.І.

Ухвала від 22.07.2016

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Колоколов С.І.

Ухвала від 04.07.2016

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Петров М.С.

Рішення від 13.06.2016

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

Ухвала від 30.05.2016

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

Ухвала від 15.12.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Полянський А.Г.

Ухвала від 03.11.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Полянський А.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні