ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 лютого 2015 р. Справа № 876/9321/14
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Ільчишин Н.В.,
суддів Пліша М.А., Шинкар Т.І.,
розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Національного університету «Львівська політехніка» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15.09.2014 року за заявою Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області про перегляд постанови Львівського окружного адміністративного суду від 27.03.2014 року за нововивленими обставинами №2а-10323/12/1370 у справі за позовом Національного університету «Львівська політехніка» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області про скасування постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил,-
ВСТАНОВИВ :
Інспекція ДАБК у Львівській області 21.07.2014 року звернулася до суду із заявою про перегляд постанови Львівського окружного адміністративного суду від 27.03.2014 року нововиявленими обставинами у справі № 2а-10323/12/1370 за позовом Національного університету «Львівська політехніка» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області про скасування постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 15.09.2014 року заяву задоволено.
Не погодившись із зазначеним рішенням Національний університет «Львівська політехніка» оскаржив його в апеляційному порядку. Просить постанову скасувати та відмовити у задоволенні заяви Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області про перегляд за нововиявленими обставинами постанови Львівського окружного адміністративного суду від 27.03.2013 року у справі №2а-10323/12/1370, покликаючись на невірне застосування судом першої інстанції норм матеріального права.
Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання апеляційного суду не з'явилися, а відтак на підставі п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до висновку, що подана скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів.
Судом встановлено і підтверджується матеріалами справи, що постановою Львівського окружного адміністративного суду від 27.03.2014 року по справі № 2а-10323/12/1370 за позовом Національного університету «Львівська політехніка» до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області про скасування постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, позовні вимоги задоволено повністю: визнано протиправною та скасовано постанову Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області №1 ф/88-ю від 23 листопада 2012 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою Національний університет «Львівська політехніка» визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 4 п.4 ч.2 ст. 2 Закону України «Про відповідальність за порушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф в розмірі 100620,00 грн.; визнано протиправним та скасовано припис Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області №2ф/ю від 09 листопада 2012 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил.
В обґрунтування суд дійшов висновку, що НУ «Львівська політехніка» в графі «Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки» Декларації про початок виконання будівельних робіт реєстраційних даних архітектурно-планувального завдання №198 від 02.04.2007 року, виданого Управлінням архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради, є правомірним та законодавчо обґрунтованим.
Як встановлено судом Громадська організація «Правозахисний центр імені Генерала УНР Володимира Сікевича» звернулась до суду щодо оскарження дій Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області щодо реєстрації Декларації про початок виконання будівельних робіт по будівництву багатоквартирного житлового будинку з гаражами стоянками на розі вул. І. Карпинця - вул. Генерала О. Засядька у м. Львові. Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 27.03.2013 року у справі № 2а-10323/12/1370 позовні вимоги задоволено частково скасовано Декларацію про початок виконання будівельних робіт по будівництву багатоквартирного житлового будинку з гаражами стоянками від 15.08.2012 року.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 05.05.2014 року апеляційні скарги Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області та Громадської організації «Правозахисний центр імені Генерала УНР Володимира Сікевича» - залишено без задоволення, постанову Львівського окружного адміністративного суду від 27.03.2013 року у справі № 2а-10323/12/1370 - без змін.
Відповідно до ухвали позивачем в Декларації про початок виконання будівельних робіт з будівництва багатоквартирного житлового будинку з гаражами, стоянками на розі вул. І. Карпинця - вул.Ген. О. Засядька у м. Львові, яка зареєстрована Інспекцією державного архітектурно - будівельного контролю у Львівській області за №ЛВ08312140990 від 15.08.2012 року, в графі «Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки» внесено реєстраційні дані архітектурно-планувального завдання №198 від 02.04.2007 року, виданого Управлінням архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради.
Поняття «архітектурно-планувальні завдання» містилося в абзаці 7 ст. 1 Закону України «Про архітектурну діяльність» (в редакції від 01.08.2006 року, що була чинна на момент видачі АПЗ №198 від 02.04.2007 року), відповідно до якого архітектурно-планувальні завдання - документ, який містить комплекс містобудівних та архітектурних вимог і особливих умов проектування і будівництва об'єкта архітектури, що випливають з положень затвердженої містобудівної документації, місцевих правил забудови населених пунктів, відповідних рішень органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, включаючи вимоги і умови щодо охорони пам'яток історії та культури, довкілля, законних прав і інтересів громадян та юридичних осіб при розташуванні об'єкта архітектури на конкретній земельній ділянці.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про архітектурну діяльність» (в редакції від 01.08.2006 року) розроблення проектів об'єктів архітектури здійснюється на підставі вихідних даних на проектування, до яких належать: архітектурно-планувальне завдання; завдання на проектування; технічні умови щодо інженерного забезпечення об'єкта архітектури.
Отже, архітектурно-планувальне завдання входило до складу вихідних даних на проектування.
Пунктом 9 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву» від 16.09.2008 року було внесено зміни у Закон України «Про архітектурну діяльність», якими поняття «архітектурно-планувальне завдання» було замінено на поняття «вихідні дані». Зокрема, абзац 7 статті 1 викладено в такій редакції: «містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс містобудівних і архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів містобудування, встановлені законодавством та затвердженою містобудівною документацією»; в абзаці 8 статті 1, частині 1 статті 15, абзаці 3 статті 22, абзацах 3 та 4 статті 23 слова «архітектурно-планувальне завдання» в усіх відмінках і числах замінено словами «містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки» у відповідному відмінку і числі; статтю 5 викладено в новій редакції, згідно якої до вихідних даних на проектування віднесено містобудівні умови і обмеження забудови відповідної земельної ділянки; технічні умови щодо інженерного забезпечення об'єкта архітектури; завдання на проектування об'єкта архітектури.
Отже, поняття «містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки» замінило поняття «архітектурно-планувальне завдання».
Згідно до абз. 2 ч. 3 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 року містобудівні умови та обмеження є основними складовими вихідних даних.
Колегія суддів погодилася з висновком суду першої інстанції, що як архітектурно-планувальне завдання, так і містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки є складовими вихідних даних.
Згідно п.1 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву» від 16.09.2008 року цей Закон набирає чинності з дня його опублікування, крім: підпунктів 2, 4 пункту 4, абзаців третього та четвертого підпункту 1 та підпункту 2 пункту 7, підпунктів 1 - 4 та абзацу п'ятого підпункту 6 пункту 9, абзаців сьомого та восьмого підпункту 2, підпунктів 5, 10, 11, 13, 16, 17, 20 пункту 10 розділу I цього Закону, які набирають чинності через шість місяців з дня набрання чинності цим Законом. Дозвіл на будівництво об'єкта містобудування, вихідні дані (архітектурно-планувальне завдання та технічні умови щодо інженерного забезпечення) та дозвіл на виконання будівельних робіт, отримані до набрання чинності підпунктів, вказаних у першому реченні цього пункту, зберігають чинність протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом, а щодо об'єктів містобудування, будівництво яких розпочато, - до завершення їх будівництва.
Цей Закон набрав чинності з моменту опублікування, тобто з 15.10.2008 року.
Отже, вказаним Законом було визначено строк дії вихідних даних, в тому числі, архітектурно-планувального завдання №198 від 02.04.2007 року, виданого Управлінням архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради, до 15.10.2010 року.
17.02.2011 року було прийнято Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності», який встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Цей Закон набрав чинності з дати його опублікування, тобто з 12.03.2011 року.
Відповідно до п. 5 розділу ІV «Прикінцеві положення» Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» вихідні дані для проектування, експертні висновки до проектно-кошторисної документації на будівництво об'єктів, експертні висновки до проектів містобудівної документації, отримані до набрання чинності цим Законом, є чинними протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Встановленими обставинами у справі, що розглядається підтверджуються вищенаведені обставини, що були встановлені по іншій справі.
Враховуючи, що на час набрання чинності - 12.03.2011 року - Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» збіг дворічний термін чинності «вихідних даних», зазначених в декларації (15.10.2008 року - 15.10.2010 року), колегія суддів вважає, що Львівська політехніка в п. Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки зазначила неповні данні, що Інспекція залишила поза увагою.
Згідно ст. 245 КАС України, постанова або ухвала суду, що набрала законної сили, може бути переглянута у зв'язку з нововиявленими обставинами.
Підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами в тому числі є істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.
Згідно ст. 253 КАС України, суд може скасувати постанову чи ухвалу у справі і прийняти нову постанову чи ухвалу або залишити заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами без задоволення. При ухваленні нового судового рішення суд користується повноваженнями суду відповідної інстанції.
Судом враховуються обґрунтування заяви про перегляд за нововиявленими обставинами рішення суду, оскільки підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами, крім інших, є істотні для справи обставини, що не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.
Нововиявлені обставини за своєю юридичною суттю є фактичними даними, що в установленому порядку спростовують факти, які було покладено в основу судового рішення та від яких залежить виникнення, зміна чи припинення прав і обов'язків осіб, що беруть участь у справі, тобто юридичні факти.
В даному випадку заявник ставить під сумнів постанову суду від 27.03.2014 року з причин встановлення обставин що не були відомі позивачу під час розгляду та прийняття судом вказаної постанови.
Так, ухвалою ВАС України від 17.06.2014 року встановлено, що Архітектурно - планувальне завдання № 198 від 02.04.2007 року які видані Управлінням архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради втратило чинність, яке було зазначено у декларації про початок виконання будівельних робіт з будівництва багатоквартирного житлового будинку з гаражами та стоянками на розі вулиць І. Карпинця - вул. Генерала Засядька у м. Львові, зареєстрованої Інспекцією ДАБК у Львівській області № 08312140990 від 15.08.2012 року.
З аналізу вказаної ухвали ВАС України вбачається, що суд касаційної інстанції дійшов висновку, що позивачем (НУ «Львівська політехніка») в пункті «Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки» зазначено неповні дані, оскільки на час набрання чинності (12.03.2011 року) Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» збіг дворічний термін чинності «вихідних даних», зазначених у декларації (15.10.2008 року - 15.10.2010 року), що відповідачем (заявником) залишено поза увагою. На думку суду, обставини встановлені у судовому рішенні (ухвала ВАС України від 17.06.2014 року) є підставою для перегляду спірної постанови за нововиявленими обставинами.
Таким чином, постанова Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил щодо предмету спору не є протиправними, на момент спірних правовідносин не суперечили діючому законодавству, у зв'язку з чим позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Стаття 200 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Національного університету «Львівська політехніка» - залишити без задоволення.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 15.09.2014 року у справі № 2а-10323/12/1370 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі, може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий Н.В. Ільчишин
Судді М.А. Пліш
Т.І. Шинкар
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2015 |
Оприлюднено | 18.02.2015 |
Номер документу | 42726810 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Н.В.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні