КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 810/6567/14 Головуючий у 1-й інстанції: Лиска І.Г. Суддя-доповідач: Лічевецький І.О.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 березня 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Грищенко Т.М., Мацедонської В.Е., при секретарі - Війтович Т.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні за апеляційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортна технологічна компанія» на постанову Київського окружного адміністративного суду від 26 січня 2015 року адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортна технологічна компанія» до реєстраційної служби Вишгородського районного управління юстиції Київської області про визнання протиправними дій, скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ
У поданій до суду у листопаді 2014 року позовній заяві товариство з обмеженою відповідальністю «Транспортна технологічна компанія» (надалі за текстом - «ТОВ «ТТК») зазначало, що воно є засновником товариства з обмеженою відповідальністю «ТТК Капітал» (надалі за текстом - «ТОВ «ТТК Капітал»). Із січня 2013 р. ТОВ «ТТК» перебуває у процедурі розпорядження майном боржника. Розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Коптєву А.Є. 04 грудня 2013 р. реєстраційною службою Вишгородського районного управління юстиції Київської області (надалі за текстом - «Реєстраційна служба») до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис № 13341110003002704 про припинення ТОВ «ТТК Капітал».
Посилаючись на те, що такі дії відповідачем вчинено всупереч положенням Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», позивач просив визнати їх неправомірними, скасувати рішення про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису № 13341110003002704 та зобов'язати державного реєстратора Реєстраційної служби скасувати цей запис.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 26 січня 2015 року у задоволенні позову відмовлено повністю.
В апеляційній скарзі позивач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нове про задоволення позову в повному обсязі.
Перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Київський апеляційний адміністративний суд дійшов наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ «ТТК» зареєстроване 30.03.2005 р. Вишгородською районною державною адміністрацією Київської області.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 18 січня 2013 р. у справі № Б911/96/08/13-г введено процедуру розпорядження майном ТОВ «ТТК» та призначено арбітражного керуючого Коптєву А.Є. розпорядником майна боржника.
За даними Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ТОВ «ТТК Капітал» зареєстровано 05 лютого 2008 р. Засновниками останнього стали громадянин Німеччини ОСОБА_3 (розмір статутного внеску 5 024 грн. 75 коп.) та ТОВ «ТТК» (розмір статутного внеску 496 921 грн. 45 коп.).
18 серпня 2008 р. загальними зборами учасників ТОВ «ТТК Капітал» прийнято рішення про ліквідацію товариства та створено ліквідаційну комісію у складі: голови комісії - Букреєва Д.Ю., членів комісії - Лавришинець Т.В., Барміної О.А. (протокол № 05 від 18.08.2008 р.).
З метою проведення реєстраційної дії «Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи» 20 серпня 2008 р. державному реєстратору було надано: нотаріально посвідчену копію протоколу № 05 від 18.08.2008 р.; копію квитанції про оплату вартості публікації оголошення про припинення ТОВ «ТТК Капітал»; документ, що посвідчує повноваження уповноваженої особи.
03 грудня 2013 р. для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації» ОСОБА_8 подала до Реєстраційної служби: реєстраційну картку; довідку органу Вишгородської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області № 1310082200115 від 28.11.2013 р. про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів; довідку управління Пенсійного фонду України у Вишгородському районі Київської області № 4154/03 від 26.11.20013 р. про відсутність заборгованості по платежах до Пенсійного фонду України; довідку архівного відділу Вишгородської районної державної адміністрації № 05-10/14-л від 03.12.2013 р. про прийняття на зберігання документів; довіреність від 01.09.2013 р.; довідку Вишгородської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області № 11 від 28.11.2013 р. про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску.
04 грудня 2013 р. державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис № 13341110003002704 про проведення державної реєстрації припинення юридичної ТОВ «ТТК Капітал».
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців врегульовано Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 р. № 755-IV (надалі за текстом - «Закон № 755-IV»).
Стаття 4 цього Закону визначає державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, як засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
За приписами частини 2 названої статті Закону № 755-IV порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу-підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Частиною 1 статті 6 Закону № 755-IV проведення державної реєстрації припинення юридичних осіб та державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями віднесено до компетенції державного реєстратора.
Відповідно до частини 1 статті 33 Закону № 755-IV юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Згідно частини 1 статті 34 Закону № 755-IV для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.
За змістом частини 1 статті 35 Закону № 755-IV державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису. Повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
Відповідно до частини 1 статті 36 Закону № 755-IV для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Частиною 12 статті 36 Закону № 755-IV установлено, що за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи.
Згідно частини 6 статті 36 Закону № 755-IV державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо вони не передбачені цією статтею.
З огляду на наведені правові норми та враховуючи, що до Реєстраційної служби були подані усі необхідні документи для проведення державної реєстрації припинення ТОВ «ТТК Капітал», слід погодитись з висновком суду попередньої інстанції про відсутність підстав для задоволення позову.
Твердження позивача про те, що в порушення вимог частини 2 ст. 36 Закону № 755-IV Реєстраційній службі не було подано висновок аудитора щодо достовірності та повноти ліквідаційного балансу обґрунтовано не взято судом до уваги.
Частиною другою статті 36 Закону № 755-IV визначається, що у випадках, встановлених законом, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається висновок аудитора щодо достовірності та повноти ліквідаційного балансу.
Випадки, у яких проведення аудиту є обов'язковим, встановлюються статтею 8 Закону України «Про аудиторську діяльність» від 22 квітня 1993 р. № 3125-XII.
До таких випадків названою нормою віднесено: підтвердження достовірності та повноти річної фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності відкритих акціонерних товариств, підприємств - емітентів облігацій, професійних учасників ринку цінних паперів, фінансових установ та інших суб'єктів господарювання, звітність яких відповідно до законодавства України підлягає офіційному оприлюдненню, за винятком установ і організацій, що повністю утримуються за рахунок державного бюджету; перевірки фінансового стану засновників банків, підприємств з іноземними інвестиціями, відкритих акціонерних товариств (крім фізичних осіб), страхових і холдингових компаній, інститутів спільного інвестування, довірчих товариств та інших фінансових посередників; емітентів цінних паперів та похідних (деривативів), а також при отриманні ліцензії на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Тобто, у даній правовій ситуації проведення аудиту не є обов'язковим.
Не ґрунтується на положеннях чинного законодавства і твердження позивача про те, що за приписами ч. 2 статті 20 Закону України «Про господарські товариства» від 19 вересня 1991 р. № 1576-XII достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути підтверджені аудитором (аудиторською фірмою), за винятком товариств з річним господарським оборотом менш як двісті п'ятдесят неоподатковуваних мінімумів.
Зазначене положення було виключене Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур припинення юридичних осіб та підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців за їх рішенням» від 19 травня 2011 р. № 3384-VI, який набув чинності 19.12.2011 р.
Помилковим є посилання ТОВ «ТТК» на те, що деякі із поданих до Реєстраційної служби документів підписані Букреєвим Д.Ю., як директором ТОВ «ТТК Капітал».
Протокольним рішенням від 18 серпня 2008 р. Букреєва призначено головою ліквідаційної комісії.
Відповідно до частини 2 статті 20 Закону України «Про господарські товариства» з дня призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження по управлінню справами товариства.
Згідно частини 2 статті 36 Закону № 755-IV у реєстраційній картці на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор письмово зазначають та підтверджують своїм особистим підписом, що ними вчинено всі передбачені законодавством дії стосовно порядку припинення юридичної особи, включаючи завершення розрахунків з кредиторами (у тому числі із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування).
Таким чином, Букреєв Д.Ю. був уповноваженою особою на підписання довіреностей від імені ТОВ «ТТК Капітал» та реєстраційної картки, а відтак саме по собі зазначення у цих документах посади директора не позбавляє їх правового значення.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що місцевим адміністративним судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права, а посилання скаржника на те, що ТОВ «ТТК Капітал» було зареєстроване з порушенням законодавства є помилковим, оскільки правомірність реєстрації товариства не є предметом спору у цій справі.
За правилами ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 160, 198, 200, 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
УХВАЛИВ
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортна технологічна компанія» залишити без задоволення, а постанову Київського окружного адміністративного суду від 26 січня 2015 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту прийняття, проте може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подачі в 20-ти денний строк з дня складення ухвали в повному обсязі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України, з подачею документу про сплату судового збору, а також копій касаційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі, та копій оскаржуваних рішень судів першої та апеляційної інстанцій.
Головуючий суддя І.О.Лічевецький
суддя Т.М.Грищенко
суддя В.Е.Мацедонська
Ухвала складена в повному обсязі 31 березня 2015 р.
.
Головуючий суддя Лічевецький І.О.
Судді: Мацедонська В.Е.
Грищенко Т.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2015 |
Оприлюднено | 06.04.2015 |
Номер документу | 43384286 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Лічевецький І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні