ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 вересня 2015 року м. Київ К/800/18513/15
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
Калашнікової О.В. Чумаченко Т.А. Леонтович К.Г. розглянувши у порядку письмового провадження справу за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна технологічна компанія" в особі арбітражного керуючого ОСОБА_4 на постанову Київського окружного адміністративного суду від 26 січня 2015 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 26 березня 2015 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна технологічна компанія" до Реєстраційної служби Вишгородського районного управління юстиції Київської області про визнання протиправними дій, скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -
в с т а н о в и л а :
ТОВ "Транспортна технологічна компанія" звернулося в суд з позовом до Реєстраційної служби Вишгородського районного управління юстиції Київської області, в якому просило: визнати неправомірними дії та скасувати рішення про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису № 13341110003002704, зобов'язати державного реєстратора Реєстраційної служби скасувати цей запис.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване рішення відповідача прийняте всупереч положенням Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» і порушує права та охоронювані законом інтереси позивача.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 26 січня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 26 березня 2015 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з ухваленими по справі рішеннями ТОВ "Транспортна технологічна компанія" в особі арбітражного керуючого ОСОБА_4 звернулося до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій та прийняти нове про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
Перевіривши правову оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, матеріали касаційної скарги, проаналізувавши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що відсутні підстави для скасування судових рішень, а касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що ТОВ «ТТК» зареєстроване 30.03.2005 р. Вишгородською районною державною адміністрацією Київської області.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 18 січня 2013 р. у справі № Б911/96/08/13-г введено процедуру розпорядження майном ТОВ «ТТК» та призначено арбітражного керуючого ОСОБА_5 розпорядником майна боржника.
За даними Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ТОВ «ТТК Капітал» зареєстровано 05 лютого 2008 р. Засновниками останнього стали громадянин Німеччини ОСОБА_6 (розмір статутного внеску 5 024 грн. 75 коп.) та ТОВ «ТТК» (розмір статутного внеску 496 921 грн. 45 коп.).
18 серпня 2008 р. загальними зборами учасників ТОВ «ТТК Капітал» прийнято рішення про ліквідацію товариства та створено ліквідаційну комісію у складі: голови комісії - ОСОБА_8, членів комісії - ОСОБА_9, ОСОБА_10 (протокол № 05 від 18.08.2008 р.).
З метою проведення реєстраційної дії «Внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи» 20 серпня 2008 р. державному реєстратору було надано: нотаріально посвідчену копію протоколу № 05 від 18.08.2008 р.; копію квитанції про оплату вартості публікації оголошення про припинення ТОВ «ТТК Капітал»; документ, що посвідчує повноваження уповноваженої особи.
03 грудня 2013 р. для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті ліквідації» ОСОБА_11 подала до Реєстраційної служби: реєстраційну картку; довідку органу Вишгородської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області № 1310082200115 від 28.11.2013 р. про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів; довідку управління Пенсійного фонду України у Вишгородському районі Київської області № 4154/03 від 26.11.20013 р. про відсутність заборгованості по платежах до Пенсійного фонду України; довідку архівного відділу Вишгородської районної державної адміністрації № 05-10/14-л від 03.12.2013 р. про прийняття на зберігання документів; довіреність від 01.09.2013 р.; довідку Вишгородської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області № 11 від 28.11.2013 р. про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску.
04 грудня 2013 р. державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис № 13341110003002704 про проведення державної реєстрації припинення юридичної ТОВ «ТТК Капітал».
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суди першої і апеляційної інстанцій виходили з того, що рішення відповідача є правомірним та таким, що не суперечить вимогам чинного законодавства про державну реєстрацію, а, отже підстави для задоволення позовних вимог відсутні.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками судів першої і апеляційної інстанцій виходячи з наступного.
Відносини щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців регулюються врегульовано Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 р. № 755-IV (надалі за текстом - «Закон № 755-IV»).
Стаття 4 цього Закону визначає державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, як засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
За приписами частини 2 названої статті Закону № 755-IV порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу-підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Частиною 1 статті 6 Закону № 755-IV проведення державної реєстрації припинення юридичних осіб та державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями віднесено до компетенції державного реєстратора.
Відповідно до частини 1 статті 33 Закону № 755-IV юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Згідно частини 1 статті 34 Закону № 755-IV для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.
За змістом частини 1 статті 35 Закону № 755-IV державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, доходів і зборів, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису. Повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
Відповідно до частини 1 статті 36 Закону № 755-IV для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; довідку відповідного органу доходів і зборів про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Частиною 12 статті 36 Закону № 755-IV установлено, що за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи.
Згідно частини 6 статті 36 Закону № 755-IV державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо вони не передбачені цією статтею.
Посилання касатора на ту обставину, що документи, подані на розгляд державному реєстратору, підписані не уповноваженою особою суд не бере до уваги і погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що відповідно до протоколу загальних зборів товариства, яким ОСОБА_8 було призначено головою ліквідаційної комісії, він являвся уповноваженою на підписання довіреностей від імені ТОВ «ТТК Капітал» та реєстраційної картки, а відтак саме по собі зазначення у цих документах посади директора (з якої він був звільнений) не позбавляє їх правового значення.
Щодо посилань арбітражного керуючого про те, що архівна довідка, подана державному реєстратору, не містила всіх необхідних реквізитів, а тому не може вважатися поданою, суд зазначає наступне.
Відповідно до Правил роботи архівних установ України (далі - Правила), затверджених Наказом Міністерства юстиції України від 08.04.2013 року № 656/5 «Про затвердження Правил роботи архівних установ України» архівна довідка - документ архівної установи, оформлений відповідно до законодавства, що містить інформацію про предмет запиту на підставі архівних документів із зазначенням їх пошукових даних.
Відповідно до п. 4.4. даних Правил документи приймають в упорядкованому стані разом із страховими копіями унікальних документів за затвердженими описами справ (документів) постійного зберігання та оформлюють актом приймання-передавання документів юридичної особи на постійне зберігання, який складають у двох примірниках.
Пунктом 4.25. визначено, що у разі ліквідації юридичної особи документи НАФ підлягають передаванню до архіву: в обов'язковому порядку, якщо ліквідована юридична особа - державної форми власності; згідно з договором - якщо ліквідована юридична особа - приватної форми власності.
Документи НАФ, що нагромадилися за час діяльності ліквідованої юридичної особи, приймають до архіву на загальних підставах.
Відповідно до п.п. 4.29., 4.30. у випадку банкрутства ліквідатор передає у встановленому законодавством порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов'язковому зберіганню, забезпечує належне оформлення, упорядкування та зберігання всіх, у тому числі фінансово-господарських, документів банкрута протягом ліквідаційної процедури. Після винесення судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов'язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і, за погодженням зі спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноваженою ним архівною установою, визначити місце подальшого їх зберігання.
Відповідно до даних Правил, текст довідки повинен бути лаконічним та складений українською мовою.
Виходячи з вищезазначеного, суд приходить до висновку про те, що посилання касатора на відсутність таких відомостей, як ідентифікаційний код та юридична адреса товариства свідчать про недійсність такої довідки, є безпідставними та такими, що не ґрунтуються на нормах чинного законодавства.
Підсумовуючи вищесказане, колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до ст. 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Колегія суддів вважає, що доводи касаційної скарги не дають підстав для висновку про неправильне застосування судами норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
З урахуванням викладеного, судами першої і апеляційної інстанцій винесені законні і обґрунтовані рішення, постановлені з дотриманням норм матеріального та процесуального права і підстав для їх скасування не вбачається.
Керуючись ст.ст. 220, 222, 223, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України, -
у х в а л и л а :
Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна технологічна компанія" в особі арбітражного керуючого ОСОБА_4- залишити без задоволення.
Постанову Київського окружного адміністративного суду від 26 січня 2015 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 26 березня 2015 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через 5 днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав передбачених ст.ст.237-239 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2015 |
Оприлюднено | 09.10.2015 |
Номер документу | 52078921 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Калашнікова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні