Ухвала
від 09.04.2015 по справі 2а-11082/10/2670
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"09" квітня 2015 р. м. Київ К/800/46928/14

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючого судді-доповідача Федорова М.О.

суддів: Островича С.Е.

Степашка О.І.

секретар судового засідання Іванов К .Ю .

за участю представників згідно журналу судового засіданні від 0 9 . 04.2015 (в матеріалах справи)

розглянувши касаційну скаргу Фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 31.01.2012

у справі № 2а-11082/10/2670

за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_3

до Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного

управління Міндоходів у м. Києві

про визнання недійсним рішення

ВСТАНОВИВ:

Фізична особа - підприємець ОСОБА_3 звернулась до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання недійсним рішення № 0009991740 від 31.07.2009.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 10.05.2011 позовні вимоги задоволено, визнано недійсним рішення № 0009991740 від 31.07.2009.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 31.01.2012 постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 10.05.2011 скасовано, прийняте нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з постановою суду апеляційної інстанції позивач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в який просить скасувати постанову суду апеляційної інстанції та залишити в силі постанову суду першої інстанції.

Касаційна скарга вмотивована тим, що судом апеляційної інстанції при вирішенні спору по даній справі порушено норми матеріального права.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши правильність застосування судом першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права, юридичної оцінки обставин справи, розглянувши надані письмові докази в їх сукупності, Вищий адміністративний суд України вважає, що касаційна скарга підлягає задоволенню.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судами попередніх інстанцій, відповідачем проведено планову виїзну документальну перевірку своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) позивача за період з 23.03.2006 по 31.12.2008 та складено акт № 2182/17-3188320503 від 13.07.2009.

За результатами перевірки відповідачем прийнято рішення № 0009991740 від 31.07.2009, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 2428680 грн.

Перевіркою встановлено порушення позивачем п. 1 ст. 3 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" № 265/96-ВР від 06.07.1995, що загальний обсяг виторгів, які не проведені позивачем належним чином через зареєстрований, опломбований та переведений у фіскальний режим роботи РРО, або через зареєстровані у встановленому порядку розрахункові книжки та книги обліку розрахункових операцій, на які виявлена невідповідність, становить 485736 грн.

В порядку адміністративного оскарження скарги позивача залишено без задоволення, а рішення без змін.

Приймаючи рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, відповідач виходив з того, що позивач придбав у ТОВ „Стелс" (код 31683617) продукцію на загальну суму 485736 грн., яка була реалізована ФОП ОСОБА_3 - у вересні 2007 року позивач відвантажив товар СПД - ФО ОСОБА_3 на загальну суму 485736 грн.

Документальною перевіркою встановлено, що на місці здійснення підприємницької діяльності позивач проводив розрахунки із замовником без застосування зареєстрованого, опломбованого та переведеного у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані у встановленому порядку розрахункові книжки та книги обліку розрахункових операцій, чим порушив п. 1 ст. 3 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" № 265/95-ВР.

У судовому процесі встановлено, що на момент здійснення перевірки позивач перебував на спрощеній системі обліку, оподаткування та звітності.

Пунктом 4 Указу Президента України „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" передбачено обов'язок платників єдиного податку - фізичних осіб вести Книгу обліку доходів і витрат у порядку, встановленому Державною податковою адміністрацією України.

Згідно з пунктом 1 Порядку ведення книги обліку доходів і витрат, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1269 (далі - Порядок) книга обліку доходів і витрат ведеться суб'єктами підприємницької діяльності - фізичними особами, оподаткування доходів яких здійснюється згідно із законодавством з питань оподаткування суб'єктів малого підприємництва (у тому числі шляхом отримання свідоцтва про сплату єдиного податку), а також особами, які мають пільговий торговий патент для продажу товарів (крім підакцизних) (надання послуг) відповідно до законодавства з питань патентування деяких видів підприємницької діяльності, якщо такі особи не є платниками податку на додану вартість згідно із законодавством.

Пунктом 5 Порядку передбачено, що суб'єктом підприємницької діяльності до книги обліку доходів і витрат заносяться такі відомості: порядковий номер запису; дата здійснення операції, пов'язаної з проведеними витратами і/або отриманим доходом; сума витрат за фактом їх здійснення, в тому числі заробітна плата найманого працівника; сума вартості товарів, отриманих для їх продажу (надання послуг); сума виручки від продажу товарів (надання послуг) - з підсумком за день.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 05.11.1997 № 17-0117/10/8886 затверджено Порядок ведення Книги обліку доходів і витрат - суб'єктів підприємницької діяльності з особливостями її ведення для сфери торгівлі) ф. № 10.

На виконання Указу Президента України „Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" видано наказ Державної податкової адміністрації України від 29.10.1999 № 599 „Про затвердження Свідоцтва про сплату єдиного податку та Порядку його видачі", пунктом 8 якого передбачено, що для визначення результатів власної підприємницької діяльності на підставі хронологічного відображення здійснених господарських і фінансових операцій платник єдиного податку веде Книгу обліку доходів і витрат згідно із додатком № 10 до Інструкції про прибутковий податок з громадян, затвердженої наказом Головної державної податкової інспекції України від 21.04.1993 № 12. При цьому обов'язковому заповненню підлягають лише графи "період обліку", "витрати на виробництво продукції", "сума виручки (доходу)", "чистий дохід"; наприкінці робочого дня підбиваються підсумки всіх сум, отриманих за реалізований товар, і виводиться денна сума валового доходу.

Пунктом 1 статті 3 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Таким чином, обов'язковою умовою звільнення платника єдиного податку від застосування РРО при здійсненні розрахункових операцій є ведення в установленому порядку Книги обліку доходів і витрат.

У той же час Вищий адміністративний суд України вважає за необхідне зазначити, що фінансові санкції у вигляді штрафів за порушення правил здійснення розрахункових операцій на момент вчинення позивачем розглядуваного діяння належали до категорії адміністративно-господарських санкцій у розумінні статей 238, 239 Господарського кодексу України, а тому підлягали застосуванню виключно у межах строків, визначених статтею 250 цього Кодексу.

Статтею 250 Господарського кодексу України передбачено, що адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

А відтак у даному випадку застосування штрафних санкцій за правопорушення, вчинені в вересні 2007, є неприпустимим.

Зазначене судом апеляційної інстанції при постановленні оскаржуваного судового рішення взято до уваги не було, що призвело до безпідставного скасування рішення суду першої інстанції.

З огляду на вищевикладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про те, що касаційну скаргу Фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 31.01.2012 у справі № 2а-11082/10/2670 задовольнити, постанову суду апеляційної інстанції скасувати, а постанову Окружного адміністративного суду від 10.05.2011 залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 210 - 232 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ :

Касаційну скаргу Фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 задовольнити.

Постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 31.01.2012 у справі № 2а-11082/10/2670 скасувати .

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 10.05.2011 у справі № 2а-11082/10/2670 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та порядку, передбачених статтями 236-239 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий М.О. Федоров Судді С.Е. Острович О.І. Степашко

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення09.04.2015
Оприлюднено21.04.2015
Номер документу43667333
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11082/10/2670

Ухвала від 05.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 05.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 29.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 29.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Панталієнко П.В.

Ухвала від 23.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 09.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Ухвала від 03.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Федоров М.О.

Постанова від 31.01.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бабенко К.А

Постанова від 10.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні