Ухвала
від 13.05.2015 по справі 13/354
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 13/354 Головуючий у 1-й інстанції: Добрянська Я.І. Суддя-доповідач: Карпушова О.В.

У Х В А Л А

Іменем України

13 травня 2015 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Карпушової О.В., суддів: Епель О.В., Кобаля М.І., секретаря судового засідання Самсонової М.М., за участю представника позивача Фищука В.В., представника відповідача Макарової Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Укргазвидобування" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 березня 2015 р. у справі за адміністративним позовом Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Дочірної компанії "Укргазвидобування" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" в особі Управління з переробки газу та газового конденсату про стягнення адміністративно-господарських санкцій, -

В С Т А Н О В И В :

Полтавське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося в Господарський суд Полтавської області з позовом до Дочірньої компанії «Укргазвидобування» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» в особі Управління з переробки газу та газового конденсату про стягнення адміністративно-господарської санкції в сумі 544 250,08 грн. та пені в сумі 41 309,84 грн.

Ухвалою Господарського суду Полтавської області від 18.03.2008 року справу № 20/377 було передано за підсудністю для продовження розгляду до Окружного адміністративного суду м. Києва.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 06.08.2008 року суддею Степанюком А.Г. прийнято зазначену справу вже з новим номером № 13/354 до свого провадження для продовження розгляду.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.06.2009 року у справі № 13/354, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 13.01.2011 року, у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 22.01.2015 року скасовано постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.06.2009 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 13.01.2011 року, а справу № 13/354 направлено до суду першої інстанції на новий судовий розгляд.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва 25 березня 2015 р. позов задоволено повністю: стягнуто з Філії управління з переробки газу та газового конденсату Публічного акціонерного товариства "Укргазвидобування" (04053, вул. Кудрявська, 26/28, м. Київ, ЄДРПОУ 30019775) на користь Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів 544 250, 08 грн. (п'ятсот сорок чотири тисячі двісті п'ятдесят грн. 08 коп) адмніністративно-господарських санкцій та 41 309,84 грн. (сорок одну тисячу триста девять грн. 84 коп.) пені.

Суд першої інстанції виходив з того, що матеріалами справи підтверджено невиконання відповідачем обов'язку, передбаченого нормами чинного законодавства щодо соціальної захищеності інвалідів в Україні, по забезпеченню певної кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів. Тобто відповідачем не вжито всіх передбачених чинним законодавством заходів по забезпеченню працевлаштування інвалідів на підприємстві та не працевлаштована необхідна кількість інвалідів згідно відповідного нормативу.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 березня 2015 р., як таку, що прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволені позовних вимог.

Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що відповідно до Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закону №875), не вбачається, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів супроводжується його обов'язком займатись пошуком інвалідів для працевлаштування на створені ним робочі місця. Такий обов'язок згідно ст. 18 зазначеного Закону покладено на органи виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органи місцевого самоврядування, громадські організації інвалідів.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги, представник позивача заперечував проти її задоволення.

Колегія суддів заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що згідно поданого до Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік (форма 10-ПІ) Управлінням з переробки газу та газового конденсату, середньооблікова кількість їх штатних працівників становила 704 особи. Норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів повинен складати 28 осіб, середньооблікова кількість штатних працівників на підприємстві за 2006 рік, яким відповідно до законодавства встановлена інвалідність складала 6 осіб. (а.с. 5)

Позивач при нарахуванні адміністративно-господарські санкції відповідно до Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", виходив з того, що середньорічна заробітна плата у 2006 році складала 24738,64 грн. а не створено 22 робочі місця для працевлаштування осіб інвалідів, а тому позивач повинен був сплатити адміністративно-господарські санкції 544250,08 грн.

Відповідачем станом на 15.04.2007 року добровільно їх не сплачено, тому за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій позивачем було донараховано ще пеню у розмірі 41309,84 грн. згідно з Порядком нарахування пені та її сплати, затвердженого Мінпраці України від 15.05.2007 № 223.

Крім того, відповідачем не надано жодних доказів намагання виконати вимоги Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

Вищенаведені обставини, встановлені судом першої інстанції, перевірені і знайшли своє підтвердження при апеляційному розгляді справи.

Відповідно до ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року (із змінами та доповненнями) для всіх підприємств, установ і організацій, у тому числі підприємств, громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік.

Якщо кількість працюючих інвалідів на підприємствах, установах, у тому числі підприємствах, організаціях, громадських організаціях інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 зазначеного Закону, вони щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної зарплатні на відповідному підприємстві, установі, організації.

Відповідно до положень частин 1, 2 та 3 статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», для підприємств установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Підприємства здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Статтею 18 зазначеного Закону передбачено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахування його побажань.

Відповідно до п.2 «Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70, звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання (ч.1 ст. 218 ГК України). Частиною 2 ст. 218 ГК України передбачено, що учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Отже, матеріали справи свідчать про невиконання відповідачем обов'язку, передбаченого нормами чинного законодавства щодо соціальної захищеності інвалідів в Україні, по забезпеченню певної кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів. Тобто відповідачем не вжито всіх передбачених чинним законодавством заходів по забезпеченню працевлаштування інвалідів на підприємстві та не працевлаштована необхідна кількість інвалідів згідно відповідного нормативу.

На підставі вищезазначеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому відсутні підстави для скасування постанови.

Повний текст ухвали виготовлено 13.05.2015 р.

Керуючись статтями 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Укргазвидобування" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 березня 2015 р., залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 березня 2015 р. у справі за адміністративним позовом Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Дочірної компанії "Укргазвидобування" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України в особі Управління з переробки газу та газового конденсату про стягнення адміністративно-господарських санкцій, залишити без змін.

Ухвалу суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі.

Колегія суддів: О.В. Карпушова

О.В. Епель

М.І. Кобаль

.

Головуючий суддя Карпушова О.В.

Судді: Кобаль М.І.

Епель О.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2015
Оприлюднено18.05.2015
Номер документу44155039
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13/354

Ухвала від 20.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 15.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 24.04.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Ухвала від 03.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 13.05.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Карпушова О.В.

Постанова від 25.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 10.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Рішення від 02.09.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петренко Наталія Едуардівна

Ухвала від 30.07.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петренко Наталія Едуардівна

Ухвала від 20.12.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петренко Наталія Едуардівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні