cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
12 травня 2015 р. Справа № 902/239/15
до: Публічного акціонерного товариства "Вінницяобленерго" (вул. Першотравнева, 2, м. Вінниця, 21050; адреса для документообігу: вул. Шевченка, 24, м. Бершадь, Бершадський р-н., Вінницька обл., код ЄДРПОУ 00130694)
про визнання незаконним та скасування рішення комісії
Суд:
Суддя Кожухар М.С.
Секретар судового засідання Матущак О.В.
Представники сторін:
позивача: Сологуб М.Ф. - за дорученням, Маршук А.В.- керівник;
відповідача: Загородній О.А. - за дорученням
ВСТАНОВИВ :
Споживче товариство "Сумівське" звернулось до господарського суду Вінницької області з позовом до Публічного акціонерного товариства "Вінницяобленерго" про визнання незаконним та скасування рішення комісії з розгляду Актів про порушення правил користування електричною енергією Публічного акціонерного товариства "Вінницяобленерго" в особі СО Бершадські ЕМ, оформленого протоколом № 10 від 21.01.2015 року щодо застосування відносно споживчого товариства "Сумівське" оперативно-господарської санкції в сумі 52 021,39 грн.
Позовні вимоги мотивовано наступним.
13.10.2014р. між ПАТ "Вінницяобленерго" та СТ "Сумівське" укладено договір № БЕ 500800 про постачання електричної енергії, відповідно до якого відповідач зобов'язався продавати СТ "Сумівське" електричну енергію для забезпечення потреб електроустановок, а СТ "Сумівське" зобов'язалось оплачувати вартість використаної електричної енергії та здійснювати інші платежі згідно з умовами цього договору.
26.12.2014р. представниками відповідача було складено Акт № 0142 про порушення ПКЕЕ (правил користування електричною енергією), а саме: про фіксацію індикатором впливу постійного магнітного поля.
Рішенням комісії відповідача по розгляду Акту про порушення ПКЕЕ, яке оформлене протоколом №10 від 21.01.2015 року, СТ "Сумівське" згідно підпункту 3 п.2.1 Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, необлікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженої Постановою НКРЕ 04.05.2006 за № 562 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 4 липня 2006 р. за № 782/12656 (далі Методика), - нараховано оперативно-господарську санкцію у розмірі 52021,39 грн.
Рішення комісії від 21.01.2015 року з розгляду Актів про порушення правил користування електричною енергією щодо застосування оперативно-господарської санкції є незаконним і підлягає скасуванню з урахуванням нижчезазначеного.
Акт про порушення № 0142 від 26.12.2014 року є незаконним.
1). Відповідно до п.4.1. Методики факт виявлених представниками енергопостачальника електричної енергії за регульованим тарифом порушень споживачем вимог ПКЕЕ оформлюється актом про порушення. Акт про порушення складається у присутності споживача представниками енергопостачальника, які мають таке право згідно з посадовою інструкцією, пройшли відповідне навчання та інструктаж, після пред'явлення ними службових посвідчень на місці виявлення порушень.
У п.6.41. "Правил користування електричною енергією" затверджених Постановою НКРЕ 31.07.96 №28 (у редакції постанови НКРЕ від 17.10.2005 № 910), зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 02 серпня 1996 року за № 417/1442 з наступними змінами та доповненнями (далі ПКЕЕ) також передбачено, що на місці виявлення порушення у присутності представника споживача оформляється акт порушень.
Однак, акт стосовно позивача був складений без його представника, оскільки Маршук В.Ф. не є таким, так як голова споживчого товариства Маршук А.В.не уповноважувала Маршука В.Ф. на представництво товариства (відсутня довіреність, наказ чи ін.). Також відсутні дані про те, що представники енергопостачальника згідно з посадовою інструкцією мають право складати акти, пройшли відповідне навчання та інструктаж, а у самому акті не зазначено відомості про їх службові посвідчення.
Відповідно до п.4.2. Методики, Акт про порушення оформляється згідно з формою, наведеною в додатку 3. Про те, зі змісту акту складеного відповідачем вбачається, що він не відповідає змісту додатку 3 до Методики, а значить є незаконним.
Відповідно до п.4.5. Методики, Акт про порушення складається у двох примірниках у присутності споживача або уповноваженого представника споживача в разі виявлення порушень ПКЕЕ. Працівники енергопостачальника перед складанням акта про порушення зобов'язані повідомити споживача про його право внести зауваження та заперечення до акта, викласти мотиви своєї відмови від його підписання або підписати його без зауважень та пропозицій. До акта про порушення сторонами можуть бути додані пояснення, зауваження та докази, перелік яких (за наявності) зазначається в цьому акті.
Однак, у порушення зазначених норм, акт складено без представника та без уповноваженого представника товариства, чим порушено права товариства на внесення зауважень та заперечень до акта. За таких обставин, будь-яке складання акту, вилучення пломб та інші дії відповідача є незаконними.
2). Відповідно до п.4.6. Методики, в акті про порушення зазначаються всі необхідні для розрахунку згідно з вимогами цієї Методики параметри, що характеризують електроустановку споживача, схему підключення електроустановки споживача та її графічне зображення із зазначенням: меж балансової належності; перерізів та матеріалу всіх проводів (кабелів), наявних у схемі підключення; фазування приладу обліку на дату оформлення акта про порушення.
Зі змісту п.2.6. Методики вбачається, що всі ці дані є необхідними для проведення нарахування по акту згідно зазначених у п. 2.6. формул.
Так у п. 2.6. Методики зазначено, що сила струму визначається виходячи з найменшої поперечної площі перерізу проводів. За згодою сторін сила струму може бути визначена виходячи із сили струму навантаження електроустановки при підключенні усіх наявних струмоприймачів на максимальну потужність на підставі показів відповідних засобів вимірювальної техніки, повірених у терміни, передбачені законодавством у сфері метрології. Про те, як вбачається з матеріалів такі виміри не проводились.
Таким чином, зі змісту такого акту неможливо зробити висновок про точку вимірювання, зазначену у схемі електропостачання споживача, матеріал проводу, переріз проводу та місце зрізу кабелю, дані про які необхідні для проведення розрахунку. З зазначеної інформації неможливо зробити висновок про те, що вилучений кабель має найменшу поперечну площу перерізу.
Згідно п. 6.42. ПКЕЕ - на підставі акта порушень уповноваженими представниками постачальника електричної енергії під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг недоврахованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків.
У п.2.2. Методики також зазначено, що обсяг електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення ПКЕЕ, розраховується на підставі акта про порушення, який складається відповідно до передбаченої ПКЕЕ процедури.
А тому, у даному випадку нарахування проведене комісією не ґрунтується на акті про порушення, у зв'язку з чим таке нарахування проведено всупереч Методики та ПКЕЕ, а тому є незаконним.
3). Відповідно до п.4.7. Методики в акті про порушення заповнюються всі графи та рядки без пропусків. Виправлення чи підчищення не допускаються. Текст повинен бути однозначним, без можливості подвійного тлумачення. Однак відповідачем зазначені вимоги не виконані, необхідні дані взагалі не внесені до акту, мають місце пропуски, що свідчить про невідповідність складеного акту вимогам Методики.
Відповідно до п. 4.8. Методики - згода або незгода споживача із зафіксованим в акті про порушення фактом пошкодження пломб або розрахункових приладів обліку фіксується в акті про порушення. Проте, дані вимоги не виконані, оскільки акт фактично складено без участі представника споживача.
При складані акту про порушення відповідач, зазначаючи про те, що порушено ПКЕЕ, взагалі не вказав, який пункт ПКЕЕ порушено. Крім цього, у ПКЕЕ відсутній такий вид порушення як фіксація індикатора впливу постійного магнітного поля. Зазначені обставини свідчать про невідповідність складеного акту про порушення ПКЕЕ.
4). Розрахунок, зроблений відповідачем в частині зазначення дозволеної потужності є незаконним, оскільки при наявності того, що в Акті про порушення №0142 від 26.12.2014 року та у додатках № 2 (схема постачання 3) та № 9 (по об'єкту кафе) до договору про постачання електричної енергії від 13 жовтня 2014 року дозволена потужність споживання зазначена 9 кВт, відповідач зробив розрахунок, виходячи з дозволеної потужності 12,5 кВт.
5). СТ "Сумівське" не визнає порушення, про яке зазначено у акті, оскільки сама обставина спрацювання індикатору постійного (змінного) магнітного або електричного поля 4 може бути одним з доказів тих чи інших дій споживача, які призвели до зміни показів приладів обліку, але не самим окремим порушенням, при наявності того, що відповідачем безпосередньо не встановлено наявність неправомірних дій СТ да не проведено експертизу на предмет використання магнітного чи електричного полів з боку СТ.
Відповідачем не надано доказів того, що покази лічильника вказаного типу змінилися або мали змінитися. Будь-якими доказами, в тому числі експертними висновками зазначені обставини не підтверджено. Про наявність таких доказів не вказано, а ні в Акті про порушення, а ні у протоколі засіданні комісії. Також відповідачем не надано жодного доказу того, що індикатор впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів не реагує на інші чинники окрім впливу магнітом.
У п.п. 3 п.2.1 Методики, на який посилається відповідач, зазначено про пошкодження приладів обліку (розбите скло, пошкодження цілісності корпусу тощо), інших дій споживача, які призвели до зміни показів приладів обліку (фіксація індикатором впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів (у разі підтвердження факту встановлення та передачі на збереження споживачу цього індикатора), використання фазозсувного трансформатора тощо).
6). Зі змісту п.2.1 також вбачається, що індикатори мають бути сертифіковані (атестовані у разі встановлення приладів обліку з вмонтованим індикатором) в установленому порядку та мають фіксувати вплив на прилад обліку електричної енергії полів, силові характеристики яких перевищують такі порогові значення: для постійних магнітних полів - 100 мТл; для змінних магнітних полів - 30 мТл; для електричних полів - 5 кВ.
Факт установлення індикаторів має бути зазначений в акті про пломбування або в іншому документі, що підтверджує факт установлення таких індикаторів на приладах обліку та передачу цих приладів обліку, пломб та індикаторів на збереження, який складається в двох примірниках представниками енергопостачальника в присутності споживача (власника об'єкта або наймача) або уповноваженої ним особи та підписується ними.
Проте, у матеріалах, наданих споживачу відсутні документи підтверджуючі факт встановлення та передачі на збереження споживачу цього індикатора.
В акті про порушення, матеріалах засідання комісії та протоколі засідання комісії відсутні докази сертифікації пломби індикатора магнітного поля № 147392576, про порушення якої зазначено у акті. Тому, є обґрунтовані підстави для висновку про те, що безпосередньо пломба індикатор № 147392576 не сертифікована і з урахуванням положень п.1.4. Методики неможливо зробити висновок про наявність неправомірних дій та порушення ПКЕЕ саме споживачем електричної енергії.
7). Зі змісту пункту 2.1. Методики також вбачається, що у разі незгоди споживача із зафіксованим в акті про порушення фактом пошкодження пломб та/або приладів обліку факт пошкодження установлюється експертизою, проведеною відповідно до законодавства (далі - експертиза). До отримання енергопостачальною компанією результатів експертизи Методика не застосовується.
Про те, за відсутності даних про згоду споживача з актом (в акті відсутні пояснення споживача), комісією прийнято рішення без проведення експертизи.
Крім цього, у день засідання комісії 21.01.2015 року представнику СТ посадовими особами відповідача було роз'яснено, що у випадку відмови підписання заяви про згоду сплачувати нарахування по акту в сумі 52021,39 грн., їй буде вручено розрахунок на суму 380000 грн. За таких обставин, вже фактично після прийняття рішення комісії, зазначеного у протоколі № 10 про проведення нарахування, перебуваючи у стресовому стані, з двох запропонованих розрахунків представник СТ погодилась на підписання заяви про згоду сплачувати 52021,39 грн. Проте, така згода була фактично вимушеною, а дії відповідача незаконними.
Також, відповідачем було запропоновано, з метою покращення становища товариства при розгляді матеріалів, додатково підписати Акт № 43, датований 13 жовтня 2014 року щодо узгодження приєднаної та дозволеної потужності споживача, в якому було зазначено дозволену потужність у розмірі 12,5 кВт. Перебуваючи у стресовому стані, помилково вважаючи, що відповідач діє в інтересах СТ, представником СТ було підписано зазначений акт узгодження, про те її підпис датований саме 21.01.2015 року, що свідчить про відсутність узгодженої потужності 12,5 кВт на час складення 26.12.2014 року Акту про порушення. До матеріалів позову додаються копії зазначених актів узгоджень.
Такі дії відповідача, свідчать про його недобросовісність та намагання будь-яким шляхом безпідставно заволодіти коштами споживача електроенергії та вкотре свідчать про їх незаконність.
Ухвалою від 26.02.2015р. порушено провадження у даній справі з призначенням її до розгляду на 17.03.2015 р.
17.03.2015р. до суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву № СО-50-101 від 13.03.2015р., в якому відповідач позовні вимоги не визнає з наступних підстав (а.с. 61-63).
1). Відповідно до п. 4.2.3. договору про постачання електричної енергії № БЕ 500800 від 13.10.2014 року, укладеного між постачальником - СО "Бершадські ЕМ" та споживачем СТ "Сумівське", споживач сплачує постачальнику вартість недоврахованої електроенергії, розраховану виходячи із приєднаної потужності струмоприймачів та кількості годин їх використання відповідно до Методики визначення обсягу та вартості електроенергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електроенергією, затвердженої постановою НКРЕ від 04.05.2006 р. № 562, зареєстрованої в Мінюстиції України 04.07.2006р. за № 782/12656, у разі таких дій споживача: (в даному випадку) втручання в роботу засобів обліку електроенергії та споживання електроенергії поза засобами обліку, про що було зафіксовано в акті про порушення ПКЕЕ № 0142 від 26.12.14 року. Відповідно до акта № 0109642 від 24.12.2012 року на заміну засобів обліку позивачу установлено і перевірено лічильник номіналом 5 (100), тип - НІК 2301 АП1, завод. № 0766413, кл. точності 1 з показами - 000009 кВ з вмонтованим індикаторами впливу постійного (змінного) магнітного або електричних полів М 7392576. Та передано пломби (стрічку індикатор) на відповідальне збереження позивачу - СТ "Сумівське".
2). Доводи позивача про те, що акт складено без уповноваженого представника товариства, є безпідставними та необґрунтованими. Акт про порушення ПКЕЕ № 0142 від 26.12.14 року підписано представником СТ "Сумівське" Маршуком Валерієм Федоровичем, який відповідно до положень статуту товариства є одним із трьох засновників останнього. Крім того, Маршук В.Ф. впродовж трьох останніх років підписував і здавав звіти про використану електроенергію об'єктами СТ "Сумівське" та за особистим підписом отримував рахунки на оплату, що підтверджується бухгалтерськими документами. З копії договору про постачання електричної енергії № БЕ 500800 від 13.10.2014 року, наданої позивачем, видно, що договір та всі його додатки підписані Маршуком В.Ф. і завірені мокрою печаткою та підписом Маршук Аллою Василівною - головою правління товариства. Тому є всі підстави вважати, що Маршук В.Ф. є уповноваженим представником товариства, який веде облік та документацію стосовно енергопостачання з правом підпису як договору про постачання електричної енергії так і акта про порушення ПКЕЕ. Отже, представник споживача під час ознайомлення та підписання акту мав можливість внести свої зауваження та заперечення але не скористався цим, що свідчить про те, що на момент підписання даного акту заперечень у Маршука В.Ф. не було.
3). Позивач в позовній заяві стверджує, що представники СО "Бершадські ЕМ" не мали повноважень складати акт про порушення ПКЕЕ, не надавши будь-яких обґрунтованих доказів з приводу цього. Проте дане право на оформлення актів про порушення ПКЕЕ зазначене в посадових інструкціях кожного з представників енергопередавальної організації, які складали даний акт. Крім того, ці виконувані роботи проводилися відповідно до розпорядження, зареєстрованого в журналі обліку робіт за нарядами та розпорядженнями, на підставі якого керівник робіт проводить цільовий інструктаж членам бригади.
4). Позивач зазначає про те, що акт про порушення ПКЕЕ № 0142 від 26.12.14 року є незаконним і не відповідає вимогам Методики визначення обсягу та вартості електроенергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електроенергією, не вказавши, в чому полягає його невідповідність та незаконність. Проте, згідно з положенням п.4.1 вище вказаної Методики факт виявлення представниками енергопостачальника електричної енергії за регульованим тарифом порушень споживачем вимог ПКЕЕ оформляється актом про порушення згідно з формою, наведеною в додатку 3, п.4.2 даної Методики.
В акті про порушення ПКЕЕ № 0142 п. 9 повідомлено споживача про дату та місце проведення засідання з розгляду даного акту. 21.01.2015 року позивач звернувся до СО "Бершадські ЕМ" з заявою про проведення засідання комісії 21 січня 2015 року. Заява підписана головою СТ "Сумівське" Маршук А.В.
Відповідно до п. 4.7 Методики, яка затверджена в 2006 році, в акті про порушення заповнюються всі графи та рядки без пропусків, а відповідно до листа Національної комісії регулювання у сфері енергетики від 27.12.2012 року за № 4754/11/47-12 роз'яснено, що з урахуванням положень Методики в акті має міститися інформація та опис порушення, яке було виявлено на момент складання акта про порушення, а також необхідні дані для визначення обсягу та вартості необлікованої електроенергії відповідно до вимог Методики. Тому, акт про порушення ПКЕЕ № 0142 від 26.12.14 року складено в межах нормативного поля відповідно до вимог ПКЕЕ та Методики.
Згідно з п.п. 2, 3 п. 2.1 вище вказаної Методики, остання застосовується на підставі акта про порушення, складеного з урахуванням вимог ПКЕЕ та в разі виявлення таких порушень ПКЕЕ (в даному випадку) пошкодження індикатора, та фіксація індикатором впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів, отже такий вид порушення ПКЕЕ існує. Факт встановлення та передачі на збереження споживачу лічильника з вмонтованою під склом приладу обліку стрічкою індикатора № М 7392576, підтверджується Актом № 0109642 від 24.12.2012 року. Сертифікат є.
Сам факт, порушення цілісності індикатора, який встановлений під склом приладу обліку електроенергії, безпосередньо свідчить про наявність неправомірних дій позивача щодо розкрадання електроенергії. Крім того, відповідно до листа НКРЕ від 16.12.2013 року за № 9151/26/47-13 - у разі виявлення випадків фіксації індикаторами впливу постійного (змінного) магнітного або електричних полів, проведення експертизи приладу обліку електроенергії є недоцільним.
Відповідно до вказаного листа НКРЕ, розрахунок обсягу та вартості не облікованої електроенергії у разі виявлення випадків фіксації індикаторами впливу постійного (змінного) магнітного або електричних полів має здійснюватися енергопостачальником відповідно до п. 2.6 Методики ( за формулою 2.7) та з урахуванням п. 2.4 Методики.
У відповідності до акту № 0109642 від 24.12.2012 року про пломбування засобів обліку споживач приймає на відповідальне зберігання всі пломби, індикатори, встановлені на перерахованих в цьому акті засобах обліку і на перерахованому обладнанні, та несе повну відповідальність згідно ст. 27 Закону України "Про електроенергетику", Правил користування електричною енергією та умов Договору, а саме за несанкціонований доступ до приладів і ланцюгів обліку, втручання в роботу обліку електроенергії, порушення цілісності пломб та пломбувального матеріалу, пошкодження приладів обліку.
5). Обґрунтований розрахунок суми по акту про порушення ПКЕЕ за № 0142 проведений в автоматичному режимі спеціально розробленою комп'ютерною програмою відповідно до "Методики визначення обсягу та вартості електроенергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією", затвердженої постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 04.05.2006 року за № 562, зареєстрованої в Міністерстві юстиції країни 04.07.2006 року за № 782/12656.
Відповідно до листа НКРЕ від 16.12.2013 року за № 9151/26/47-13 розрахунок обсягу та вартості не облікованої електроенергії у разі виявлення випадків фіксації індикаторами впливу постійного (змінного) магнітного або електричних полів має здійснюватися енергопостачальником відповідно до п. 2.6 Методики ( за формулою 2.7) та з урахуванням п. 2.4. Методики. Згідно підпунктів 2-3 п. 2.1 вище вказаної Методики, остання застосовується на підставі акта про порушення, складеного з урахуванням вимог ПКЕЕ та в разі виявлення таких порушень ПКЕЕ (в даному випадку) пошкодження індикатора, та фіксація індикатором впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів.
Відповідно до п. 2.3 Методики розрахунок обсягу та вартості не облікованої електроенергії здійснюється за тарифами для споживачів відповідної групи та класу напруги, які діяли під час порушення споживачем ПКЕЕ, за величиною розрахункового добового споживання електроенергії за кількістю днів, протягом яких споживач електроенергії здійснював з порушенням.
Згідно з п. 2.6 Методики величина добового споживання визначена за формулою W доб. спож. = дозволена потужність х час використання 12 год. Кількість днів 365 - взято до розрахунку. Нарахована сума до сплати зменшена на суму виставлених споживачу за період порушення рахунків за точкою обліку на якій було виявлено порушення ПКЕЕ.
Таким чином, розрахунок збитків за актом про порушення ПКЕЕ за № 0142 від 26.12.2014 року проведено відповідно до вимог чинного законодавства України про електроенергетику (а.с. 108 т.1).
17.03.2015р. до суду надійшло письмове пояснення позивача , в якому зазначено, що оригінали протоколу засідання комісії по розгляду актів про порушення ПКЕЕ № 10 від 21.01.2015р. та акту № 43 від 13.10.2014р. "Про узгодження приєднаної потужності та дозволеної потужності споживача" позивачу не надавались; акт щодо встановлення та опломбування лічильника, стосовно якого складено акт ПКЕЕ серед документів СТ "Сумівське" не виявлено; в зв"язку із давністю встановлення та опломбування лічильника (грудень 2012 року), повідомити достеменно, чи надавався такий акт позивачу - неможливо (а.с. 116, т.1).
Ухвалою суду від 17.03.2015р. розгляд справи відкладено на 31.03.2015р.
25.03.2015р. до суду від позивача надійшла пояснювальна записка (вх.№ 06-52/2821/15 від 25.03.2015р.), в якій зазначено, що: рапорти про використану електроенергію за період з початку 2011 року по 2015 рік в документах СТ "Сумівське" не збереглися, так як здавались в РЕС в одному примірнику; отримані від відповідача рахунки на оплату та документи на оплату електроенергії стосовно кафе, за період, за який нараховано оперативно-господарську санкцію в документах СТ "Сумівське" також не збереглися (за 2014-2015 рр. надаються); акти зняття показників лічильника у приміщенні кафе відповідачем позивачу не надавались, так як оформлялись інспектором РЕС в одному екземплярі (133-134 т.1).
В судовому засіданні 31.03.2015р. оголошено перерву до 09.04.2015р.
В судовому засіданні 09.04.2015р. оголошено перерву до 23.04.2015р.
20.04.2015р. до суду від позивача надійшли додаткові письмові пояснення по справі б/н від 18.04.2015р., в яких зазначено наступне.
Як слідує з позиції відповідача, його основними аргументами в запереченнях проти позову є: 1) спрацювання індикатору впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів; 2) порушення Правил користування електроенергією з боку Позивача СТ "Сумівське", яке виразилося в порушенні цілісності індикатору впливу; 3) складений відповідачем Акт про порушення ПКЕЕ №0142 від 26.12.2014р.; 4) повна придатність та відповідність електролічильника з встановленим виробником індикатором впливу (який перевірявся) вимогам "Методики визначення обсягу та вартості електроенергії не облікованої внаслідок порушення споживачем Правил користування електроенергією", затвердженої Постановою НКРЕ від 04.05.2006р. №562 (в подальшому - "Методика"); 5) фіксація значного збільшення споживання електроенергії Позивачем після заміни лічильника 26.12.2014р., яке на думку відповідача, є доказом впливу на прилад обліку електроенергії зовнішніх чинників.
Що стосується першого та третього аргументів відповідача, то позивач достатньо повно та детально виклав свою позицію на ці аргументи як в своїй позовній заяві, так і в своїх усних поясненнях, наголошуючи на численних порушеннях з боку відповідача, як вимог "Методики", так і "Правил користування електроенергією" під час проведення перевірки. Більш того, на думку позивача, дані порушення самі по собі можуть являтися підставами задоволення позову.
Що стосується другого аргументу - порушення Правил користування електроенергії у вигляді порушення цілісності індикатору впливу, то такі порушення, ані "Правила користування електричною енергією", ані "Методика" - не містять. Сама обставина фіксації впливу індикатором постійного магнітного поля на прилад обліку є тільки доказом такого втручання, але не самим окремим порушенням. Конкретних же доказів зовнішнього впливу з боку Позивача на прилад обліку електроенергії Відповідачем, ані в складеному Акті, ані суду не надано, про що свідчить і відсутність в складеному Акті зауважень щодо пошкоджень пломб, скла, корпусу лічильника.
Згідно із п.2.1.3, "Методика" застосовується на підставі акта про порушення, складеного в порядку, установленому цією "Методикою", з урахуванням вимог ПКЕЕ у разі виявлення такого порушення ПКЕЕ: "Пошкодження приладів обліку (розбите скло, пошкодження цілісності корпусу тощо), інших дій споживача, які призвели до зміни показів приладів обліку (фіксація індикатором впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів (у разі підтвердження факту встановлення та передачі на збереження споживачу цього індикатора), використання фазозсувного трансформатора, тощо).
Отже, змістом правопорушення, за яке може бути застосована оперативно- господарська санкція у вигляді рішення комісії Відповідача, є не дії Відповідача щодо самого індикатора, а вчинення дій споживача, що призвели до зміни показів приладу обліку. Сама обставина фіксації впливу індикатором постійного магнітного поля на прилад обліку з метою зміни його показів, є тільки доказом такого втручання, але не самим окремим порушенням.
Законодавством в сфері електроенергетики, в тому числі Правилами, не передбачено обов'язок споживачів зберігати індикатори магнітного впливу, будь-які технічні вимоги щодо таких індикаторів Правила також не містять.
Натомість, вимоги щодо індикаторів впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів містить тільки Методика визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами Правил користування електричною енергією, що встановлює порядок визначення обсягу та вартості електричної енергії.
Такими вимогами є: сертифікація (атестація) індикаторів, певні межі чутливості до спрацювання та фіксація актом факту встановлення таких індикаторів на приладах обліку та передачу їх на зберігання споживачам (абзац 3,4 п.2.1 Методики), а саме: індикатори мають бути сертифіковані (атестовані, у разі встановлення приладів обліку з вмонтованим індикатором) в установленому порядку та мають фіксувати вплив на прилад обліку електричної енергії полів, силові характеристики яких перевищують такі порогові значення: для постійних магнітних полів - 100 мТл; для змінних магнітних полів - 30мТл; для електричних полів - 5кВ.
Щодо четвертого аргументу відповідача, то, як вже зазначалося вище, абзац 3 підпункту 8 пункту 2.1 "Методики" зазначає: Індикатори мають бути сертифіковані (атестовані, у разі встановлення приладів обліку з вмонтованим індикатором) в установленому порядку та мають фіксувати вплив на прилад обліку електричної енергії полів, силові характеристики яких перевищують такі порогові значення: для постійних магнітних полів - 100 мТл; для змінних магнітних полів - 30мТл; для електричних полів - 5кВ.
Такого сертифікату на конкретний прилад обліку відповідач ні позивачу при установці лічильника в 2013 році, ні суду не надав та визнав, що таких сертифікатів на конкретні лічильники не має. Натомість, відповідачем суду була надана копія сертифікату серії А №007134 №UА-МІ/1-1946-2014 від 11 квітня 2014 року, яка позиціонується Відповідачем, як сертифікат до лічильника встановленого в 2012 році(?).
Таким чином, Відповідачем не надано жодного доказу порушень з боку Позивача будь-яких пунктів ПКЕЕ.
Останнім (п'ятим) аргументом Відповідача на користь порушення з боку позивача Правил користування електричною енергією шляхом зовнішнього впливу на лічильник є твердження про різке збільшення споживання електричної енергії СТ "Сумівське" після заміни лічильника 26.12.2014р.
Даний аргумент є таким, що не відповідає дійсності, з огляду на наступне:
Щомісячна чи щорічна динаміка споживання СТ "Сумівське" електричної енергії не може являтися сталим або достовірним доказом того, зловживали або крали електричну енергію Позивачі чи ні, оскільки: до СТ "Сумівське" входять та експлуатуються наступні приміщення: кафе з двох залів (великого та малого), кухня, продуктовий магазин, які розміщені в одній двоповерховій будівлі (див. фототаблиці - фото 1-3); в зв'язку з тим, що село Сумівка, як і більша частина Бершадського району не газифіковане, центральне постачання в будівлі, де розміщується СТ "Сумівське" відсутнє. Відсутнє також і центральне парове опалення. Отже, під час холодної пори року (опалювального сезону) обігрів приміщень здійснюється майже виключно електрообігрівачами, які і є основними споживачами електроенергії. Виключення складає лише малий зал (зал №1) кафе, який при неповному завантаженні обігрівається за допомогою грубки. Натомість, в теплу пору року основними споживачами електроенергії є холодильне обладнання продуктового магазину, яке в холодну пору року майже повністю вимкнене; їжа, всілякі страви, випічка тощо готуються в кафе СТ "Сумівське" виключно на газобалонних та дров'яних плитах; -з двох залів кафе, один - великий, призначений лише для великих багатолюдних замовлень; другий - значно менший, для повсякденного використання.
З вищевикладеного випливає, що електроенергія в СТ "Сумівське" споживається в основному: в теплу пору року - для роботи холодильного обладнання та освітлення; в холодну пору року, в залежності від погодних умов та температури - для обігріву та освітлення.
Отже, кількість спожитої електроенергії в основному залежить від двох чинників: кількості замовлень та від погодних умов, тобто температури повітря.
Відвідувачами малого (повсякденного) залу кафе є в основному молодь та люди середнього віку, які використовують перебування в цьому залі для спілкування поєднаного з вживанням їжі та напоїв.
Загальновідомо, що в зимовий період 2014-2015 років (кінець грудня - лютий) переважна більшість вищих учбових закладів України, в зв'язку з економією енергоносіїв, розпустила студентів на збільшені по строкам канікули. В с.Сумівка, як і в багатьох інших селах Бершадського району зокрема, та України взагалі, розважальних закладів для молоді немає, а тому в зимовий сезон 2014-2015рр. малий (повсякденний) зал кафе був як ніколи заповнений, що і потягло за собою не тільки необхідність постійно обігрівати малий зал (№1), а й часто користуватись великим залом (№2) в разі наявності значних групових замовлень, що в свою чергу потягло за собою необхідність опалювати великий зал електрообігрівачами.
Окремо слід зазначити наступне: перевірка за результатами якої були нараховані оперативно-господарські санкції та результати якої оскаржуються в господарському суді, була проведена 26.12.2014р. В той же день був поміняний обліковий прилад - електролічильник. З цих підстав, показники спожитої Позивачем електроенергії за 27-31 грудня 2014 року знімались та обліковувались в січні 2015 року, в зв'язку з чим спожита СТ "Сумівське" електроенергія в січні 2015 року сумарно значно більша спожитої електроенергії в січні 2014 року.
Окрім того, слід зауважити ще й те, що повсякденне відвідування споживачами малого залу замовленням не являється, отже до Книги заказів не входить.
З усього наведеного вище випливає, що зміни в динаміці споживання СТ "Сумівським" електроенергії в грудні 2014р-лютому 2015р. в бік збільшення не є наслідком заміни лічильника чи припинення негативного впливу на нього будь-яких чинників, а є наслідком збільшення числа відвідувачів та замовлень, отже дана динаміка не може слугувати доказом зловживань з боку споживача-Позивача СТ "Сумівське", на чому наполягає відповідач.
В судовому засіданні 23.04.2015р. за клопотанням позивача оголошено перерву до 12.05.2015р.
В судове засідання 12.05.2015р. з"явились представники позивача та відповідача.
Представники позивача позовні вимоги підтримали в повному обсязі.
Представник відповідача проти позову заперечив з підстав, викладених вище.
Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши наявні матеріали справи, суд встановив наступне.
24.12.2012р. представниками ЕМ, споживача та власника п/ст.(він же позивач у даній справі) підписано акт № 0109642 на заміну засобів обліку 0,4 (0,22) кВ у юридичних споживачів, відповідно до якого знято, перевірено лічильник НІК 2301АП3 № 0640631 з показниками 005980 та встановлено і перевірено лічильник НІК 2301АП1 № 0766413 з показниками 000009 (а.с. 105 т.1).
Також сторонами підписано акт про пломбування та збереження пломб до акта № 0109642, відповідно до якого лічильник опломбовано: держтавро 12.ІІ.W, клемник лічильника ПАТ ВОЕ 06232547; інше: ПАТ ВОЕ 06232548/549 № стрічки - 147392576 (на звороті а.с. 105 т.1).
13.10.2014р. між Публічним акціонерним товариством "Вінницяобленерго" в особі директора СО Бершадські електричні мережі (Постачальник) та Споживчим товариством "Сумівське" (Споживач) укладено договір про постачання електричної енергії № БЕ 500800, відповідно до якого Постачальник продає електричну енергію Споживачу для забезпечення потреб електроустановок Споживача, а Споживач оплачує Постачальнику вартість використаної (купленої) електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами цього Договору та додатків до Договору (далі - Додатки), що є його невід'ємною частиною.
Відповідно до п. 4.2.3. Договору, Споживач сплачує Постачальнику вартість недовраховаиої електроенергії, розраховану виходячи із приєднаної потужності струмоприймачів та кількості годин їх використання відповідно до Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, необлікованої внаслідок порушення споживачами правил Користування електричною енергією, затвердженої постановою НКРЕ від 4 травня 2006 року N 562, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 4 липня 2006 року за N 782/12656 (зі змінами і доповненнями), за тарифами, що діяли протягом споживання електричної енергії з порушенням (далі - Методика), у разі таких дій Споживача: самовільного внесення змін у схеми обліку електроенергії; пошкодження засобів обліку електроенергії, втручання в їх роботу, зняття Пломб з засобів обліку; споживання електроенергії поза засобами обліку; інших умов, визначених Методикою.
У додатку № 1 до Договору № БЕ 500800 від 13.10.2014р. сторони визначили обсяги постачання електричної енергії Споживачу та субспоживачам на 2014 рік.
У додатку № 2 до Договору № БЕ 500800 від 13.10.2014р. наведено акт розмежування балансової належності електромереж та експлуатаційної відповідальності сторін № 1.
Порядок розрахунків наведено у додатку № 3 до Договору № БЕ 500800 від 13.10.2014р.
Додатком № 4 до Договору № БЕ 500800 від 13.10.2014р. є графік зняття показів засобів обліку електричної енергії.
У додатку № 7 до Договору № БЕ 500800 від 13.10.2014р. наведено розрахунок втрат електроенергії в мережах Споживача станом на 01.11.2014р.
Відомості про об"єкти Споживача наведені у додатку № 9 до Договору № БЕ 500800 від 13.10.2014р. Так об"єктом споживача, зокрема є кафе за адресою: с. Сумівка, вул. Радянська з приєднаною та дозволеною потужністю - 9 кВт.
Перелік місць встановлення електролічильників, за якими проводиться розрахунок за відпущену електроенергію, включаючи субспоживачів зазначено у додатку № 10 до Договору № БЕ 500800 від 13.10.2014р. Найменування точки обліку, зокрема є кафе с. Сумівка, вул. Радянська, тип лічильника НІК2301АП1, серійний номер 0766413, дозволена потужність 9 кВт.
Форма акту про використану електричну енергію наведена у додатку № 11 до Договору № БЕ 500800 від 13.10.2014р.
13.10.2014р. сторони підписали акт № 108 узгодження приєднаної та дозволеної потужності споживача, яким визначили приєднану та дозволену потужність споживача - СТ "Сумівське" - кафе за адресою Вінницька обл., Бершадський р-н., с. Сумівка, вул. Радянська - 9,0 кВт. (а.с. 124 т.1).
26.12.2014р. заступником директора з ЕЗР Бурлакою В.Л., майстром по ЕПО Токаром О.А., бригадиром контролерів Руденком О.М. за участю співвласника СТ "Сумівське" Маршука Валерія Федоровича проведено перевірку, за результатами якої складено акт про порушення ПКЕЕ № 0142.
В акті зазначено, що "споживач при користуванні електричною енергією за адресою: с. Сумівське, вул. Радянська, № дог. БЕ 500800, порушив ПКЕЕ, а саме: фіксація індикатором впливу постійного магнітного поля" (а.с. 42 т.1).
21.01.2015р. в присутності голови СТ "Сумівське" Маршук В.Ф. відбулось засідання комісії по розгляду актів про порушення ПКЕЕ СО "Бершадські ЕМ".
Комісією по розгляду актів про порушення ПКЕЕ прийнято рішення про проведення розрахунку за спожиту без обліку еленергію відповідно до методики п.п. 3 п. 2.1. за період з 27.12.2013р. по 26.12.2014р. за 365 днів, яке оформлене протоколом № 10 від 21.01.2015р. (а.с. 235 т.1).
Протокол № 10 від 21.01.2015р. отримано головою СТ "Сумівське" 21.01.2015р.
21.01.2015р. відповідачем здійснено розрахунок вартості за "Актом про порушення ПКЕЕ" № 0142 на загальну суму 52 021,39 грн., виходячи з дозволеної потужності - 12,50 кВт. Відповідно до тексту розрахунку: "назва-СТ "Сумівське"; точка обліку: кафе "Сумівка", лічильник № 0715121; адреса: 24410, с. Сумівка, вул. Радянська б.н/у; період порушення: з 27.12.2013р. по 26.12.2014р.; тип порушення: п.п. 3 п. 2.1. "Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами ПКЕЕ", затвердженої постановою НКРЕ № 526 від 04.05.2006р.; опис типу порушення: п.п. 3 п. 2.1. пошкодження розрахункових засобів (розбите скло, пошкодження цілісності корпусу, тощо), інших дій споживача, які призвели до зміни показів засобів обліку" (а.с. 102 т.1).
Даний розрахунок отримано головою СТ "Сумівське" 21.01.2015р.
У розписці від 21.01.2015р. голова СТ "Сумівське" зазначила, що з розрахунком по акту № 0142 від 26.12.2014р., проведеного на комісії 21.01.2015р. погоджується та заперечень щодо взятих показників по розрахунку не має (а.с. 103 т.1).
Сторонами також підписано акт № 43 узгодження приєднаної та дозволеної потужності споживача (представником постачальника акт підписано 13.10.2014р., а представником споживача - 21.01.2015р.), яким визначено приєднану та дозволену потужність споживача - СТ "Сумівське" - кафе за адресою с. Сумівка, вул. Кірова,2 - 12,5 кВт. (а.с. 124 т.1).???????????????????????????????
Наведене стверджується поясненнями представників сторін та матеріалами справи.
Заслухавши учасників процесу, дослідивши і оцінивши обставини та докази по справі, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до ч.2 ст. 20 ГК України, кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом: визнання наявності або відсутності прав; визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб'єктів, що суперечать законодавству, ущемлюють права та законні інтереси суб'єкта господарювання або споживачів; визнання недійсними господарських угод з підстав, передбачених законом; відновлення становища, яке існувало до порушення прав та законних інтересів суб'єктів господарювання; припинення дій, що порушують право або створюють загрозу його порушення; присудження до виконання обов'язку в натурі; відшкодування збитків; застосування штрафних санкцій; застосування оперативно-господарських санкцій; застосування адміністративно-господарських санкцій; установлення, зміни і припинення господарських правовідносин; іншими способами, передбаченими законом.
Відповідно до ст. 235 Господарського кодексу України (далі ГК України), за порушення господарських зобов'язань до суб'єктів господарювання та інших учасників господарських відносин можуть застосовуватися оперативно-господарські санкції - заходи оперативного впливу на правопорушника з метою припинення або попередження повторення порушень зобов'язання, що використовуються самими сторонами зобов'язання в односторонньому порядку. До суб'єкта, який порушив господарське зобов'язання, можуть бути застосовані лише ті оперативно-господарські санкції, застосування яких передбачено договором. Оперативно-господарські санкції застосовуються незалежно від вини суб'єкта, який порушив господарське зобов'язання.
Відповідно до ст. 236 ГК України, у господарських договорах сторони можуть передбачати використання таких видів оперативно-господарських санкцій: 1) одностороння відмова від виконання свого зобов'язання управненою стороною, із звільненням її від відповідальності за це - у разі порушення зобов'язання другою стороною; відмова від оплати за зобов'язанням, яке виконано неналежним чином або достроково виконано боржником без згоди другої сторони; відстрочення відвантаження продукції чи виконання робіт внаслідок прострочення виставлення акредитива платником, припинення видачі банківських позичок тощо; 2) відмова управненої сторони зобов'язання від прийняття подальшого виконання зобов'язання, порушеного другою стороною, або повернення в односторонньому порядку виконаного кредитором за зобов'язанням (списання з рахунку боржника в безакцептному порядку коштів, сплачених за неякісну продукцію, тощо); 3) встановлення в односторонньому порядку на майбутнє додаткових гарантій належного виконання зобов'язань стороною, яка порушила зобов'язання: зміна порядку оплати продукції (робіт, послуг), переведення платника на попередню оплату продукції (робіт, послуг) або на оплату після перевірки їх якості тощо; 4) відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин із стороною, яка порушує зобов'язання. Перелік оперативно-господарських санкцій, встановлений у частині першій цієї статті, не є вичерпним. Сторони можуть передбачити у договорі також інші оперативно-господарські санкції.
Згідно зі ст. 237 ГК України, підставою для застосування оперативно-господарських санкцій є факт порушення господарського зобов'язання другою стороною. Оперативно-господарські санкції застосовуються стороною, яка потерпіла від правопорушення, у позасудовому порядку та без попереднього пред'явлення претензії порушнику зобов'язання. Порядок застосування сторонами конкретних оперативно-господарських санкцій визначається договором. У разі незгоди з застосуванням оперативно-господарської санкції заінтересована сторона може звернутися до суду з заявою про скасування такої санкції та відшкодування збитків, завданих її застосуванням. Оперативно-господарські санкції можуть застосовуватися одночасно з відшкодуванням збитків та стягненням штрафних санкцій.
З огляду на положення ч. 2 ст. 20, ст.ст. 235 - 237 ГК України, рішення постачальника електричної енергії про донарахування споживачу вартості недоврахованої електричної енергії є оперативно-господарською санкцією (зазначена правова позиція викладена у постанові Верховного суду України від 16.05.2011 у справі №2-28/2397-2010 та постанові Вищого господарського суду України від 16.04.2015р. у справі № 910/24911/14).
Відповідно до п. 1.1. Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженої Постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 4 травня 2006 року N 562 (далі - Методика), ця Методика встановлює порядок визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами Правил користування електричною енергією, затверджених постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 31.07.96 N 28 (далі - ПКЕЕ), або Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.99 N 1357 (далі - ПКЕЕН).
Відповідно до п. 1.3. Методики, енергопостачальником з метою запобігання розкраданню електричної енергії на прилади обліку електричної енергії споживача можуть бути встановлені індикатори дії впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів (далі - індикатори).
Відповідно до п. 1.4. Методики, індикатори встановлюються споживачу безоплатно відповідно до затверджених графіків. На вимогу споживача електричної енергії під час встановлення представниками енергопостачальника індикаторів на прилад обліку на такі індикатори або прилади обліку (у разі встановлення приладів обліку з вмонтованим індикатором) мають надаватися копії сертифіката про сертифікацію та/або свідоцтва про атестацію цих індикаторів або приладів обліку.
Відповідно до п. 2.1. Методики, вона застосовується на підставі акта про порушення, складеного в порядку, установленому цією Методикою, з урахуванням вимог ПКЕЕ та в разі виявлення таких порушень ПКЕЕ: 1) порушення цілісності пломб, цілісності пломбувального матеріалу, на якому встановлені пломби (дріт, кордова нитка тощо), порушення цілісності гвинтів, на яких закріплено пломбувальний матеріал (далі - порушення пломб), або відсутності на приладах обліку пломб з відбитками тавр про повірку приладів обліку (за умови наявності акта про збереження пломб, складеного в порядку, установленому ПКЕЕ, або іншого документа, який підтверджує факт пломбування і передачу на збереження приладів обліку, установлених пломб, та за умови втручання споживача в роботу приладів обліку); 2) пошкодження або відсутності пломб з відбитками тавр енергопостачальника чи інших заінтересованих сторін, індикаторів, установлених у місцях, указаних в акті про пломбування, складеному в порядку, визначеному ПКЕЕ, або в іншому документі, який підтверджує факт пломбування і передачу на збереження приладів обліку, установлених пломб та індикаторів; 3) пошкодження приладів обліку (розбите скло, пошкодження цілісності корпусу тощо), інших дій споживача, які призвели до зміни показів приладів обліку (фіксація індикатором впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів (у разі підтвердження факту встановлення та передачі на збереження споживачу цього індикатора), використання фазозсувного трансформатора тощо); 4) пошкодження або відсутності пломб на приладах обліку, що враховують обсяг електричної енергії, переданої мережами споживача (за наявності акта про пломбування, складеного в порядку, визначеному ПКЕЕ), пошкодження зазначених приладів обліку (розбите скло, пошкодження цілісності корпусу тощо), інших дій споживача, які призвели до зміни показів приладів обліку; 5) самовільного підключення електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі енергопостачальника; 6) підключення до електричної мережі, що не є власністю енергопостачальника, електроустановок, струмоприймачів або електропроводки поза розрахунковими приладами обліку електричної енергії з порушенням схеми обліку; 7) підключення до електричної мережі, що не є власністю енергопостачальника, електроустановок, струмоприймачів або електропроводки поза розрахунковими приладами обліку електричної енергії без порушення схеми обліку; 8) підключення на окремих площадках вимірювання електроустановок або струмоприймачів, не передбачених проектом, розрахунки за електричну енергію спожиту якими мають здійснюватися за іншою тарифною групою, ніж установлено для цієї площадки вимірювання.
У разі незгоди споживача із зафіксованим в акті про порушення фактом пошкодження пломб та/або приладів обліку факт пошкодження установлюється експертизою, проведеною відповідно до законодавства (далі - експертиза). До отримання енергопостачальною компанією результатів експертизи Методика не застосовується.
Індикатори мають бути сертифіковані (атестовані у разі встановлення приладів обліку з вмонтованим індикатором) в установленому порядку та мають фіксувати вплив на прилад обліку електричної енергії полів, силові характеристики яких перевищують такі порогові значення: для постійних магнітних полів - 100 мТл; для змінних магнітних полів - 30 мТл; для електричних полів - 5 кВ.
Факт установлення індикаторів має бути зазначений в акті про пломбування або в іншому документі, що підтверджує факт установлення таких індикаторів на приладах обліку та передачу цих приладів обліку, пломб та індикаторів на збереження, який складається в двох примірниках представниками енергопостачальника в присутності споживача (власника об'єкта або наймача) або уповноваженої ним особи та підписується ними.
Обсяг електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення ПКЕЕ (W но, кВт·год.), розраховується на підставі акта про порушення, який складається відповідно до передбаченої ПКЕЕ процедури (п. 2.2. Методики).
Відповідно до п. 2.6. Методики, в разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпункті 5 пункту 2.1 цієї Методики, та за умови відсутності Договору або в разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпунктах 1 - 3 пункту 2.1 цієї Методики, у разі виявлення випадків фіксації індикаторами впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів, величина розрахункового добового обсягу споживання електричної енергії через проводи (кабелі), якими здійснене самовільне підключення (W доб.с.п., кВт·год), розраховується за формулою W доб.с.п. = P с.п. · t вик.с.п., (2.7) де P с.п. - потужність самовільного підключення (кВт), що визначається за формулами: у разі підключення до однієї фази P с.п. = I · U ном.фаз. · cos ? (2.8); у разі підключення до трьох фаз P с.п. = 3 · I · U ном.фаз. · cos ? (2.9), де I - сила струму, визначена виходячи з найменшої поперечної площі перерізу проводів (кабелів), що використані у схемі самовільного підключення до мережі, та допустимого тривалого струму, який може ними протікати згідно з главою 1.3 Правил улаштування електроустановок (далі - ПУЕ), А.
Поперечна площа перерізу проводів (кабелів), що використані у схемі самовільного підключення, визначається на підставі показів відповідних засобів вимірювальної техніки, повірених у терміни, передбачені законодавством у сфері метрології.
За згодою сторін сила струму може бути визначена виходячи із сили струму навантаження електроустановки при підключенні усіх наявних струмоприймачів на максимальну потужність на підставі показів відповідних засобів вимірювальної техніки, повірених у терміни, передбачені законодавством у сфері метрології; U ном.фаз. - номінальна фазна напруга, кВ; cos ? - косинус кута між фазною напругою U фаз та струмом навантаження, який протікає тією самою фазою, визначений на підставі показів відповідних засобів вимірювальної техніки, повірених у терміни. передбачені законодавством у сфері метрології. У разі відсутності у представників постачальника електричної енергії (електропередавальної організації) відповідних засобів вимірювальної техніки cos ? приймається рівним 0,9; t вик.с.п. - час використання самовільного підключення протягом доби (приймається - 12 год./добу).
Для розрахунку загального обсягу самовільно спожитої електричної енергії за Д пер. береться сумарна кількість днів у періоді від дня набуття споживачем права власності на електроустановку (але не більше сумарної кількості днів у дванадцяти календарних місяцях, що передували дню виявлення порушення) до дня усунення порушення.
Відповідно до п. 4.1. Методики, факт виявлених представниками енергопостачальника електричної енергії за регульованим тарифом (далі - енергопостачальник) порушень споживачем вимог ПКЕЕ або ПКЕЕН оформлюється актом про порушення. Акт про порушення складається у присутності споживача представниками енергопостачальника, які мають таке право згідно з посадовою інструкцією, пройшли відповідне навчання та інструктаж, після пред'явлення ними службових посвідчень на місці виявлення порушень. У разі відмови споживача від підписання акта про порушення про це зазначається в акті про порушення. Акт про порушення без підпису споживача вважається дійсним, якщо його підписали три представники енергопостачальника. Споживачі та представники енергопостачальника під час здійснення перевірки електроустановок мають право здійснювати фото- та відеозйомку для фіксації виявлених порушень, про що зазначається в акті про порушення.
Акт про порушення оформляється згідно з формою, наведеною в додатку 3 (п. 4.2. Методики).
Акт про порушення складається у двох примірниках у присутності споживача або уповноваженого представника споживача в разі виявлення порушень ПКЕЕ. Працівники енергопостачальника перед складанням акта про порушення зобов'язані повідомити споживача про його право внести зауваження та заперечення до акта, викласти мотиви своєї відмови від його підписання або підписати його без зауважень та пропозицій. До акта про порушення сторонами можуть бути додані пояснення, зауваження та докази, перелік яких (за наявності) зазначається в цьому акті (п. 4.5. Методики).
В акті про порушення зазначаються всі необхідні для розрахунку згідно з вимогами цієї Методики параметри, що характеризують електроустановку споживача, схему підключення електроустановки споживача та її графічне зображення із зазначенням: меж балансової належності; перерізів та матеріалу всіх проводів (кабелів), наявних у схемі підключення; фазування приладу обліку на дату оформлення акта про порушення (п. 4.6. Методики).
В акті про порушення заповнюються всі графи та рядки без пропусків. Виправлення чи підчищення не допускаються. Текст повинен бути однозначним, без можливості подвійного тлумачення (п. 4.7. Методики).
Згода або незгода споживача із зафіксованим в акті про порушення фактом пошкодження пломб або розрахункових приладів обліку фіксується в акті про порушення (п. 4.8. Методики).
Згідно з п. 6.41. Правил користування електричною енергією, затверджених постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 31 липня 1996 р. N 28 (у редакції постанови Національної комісії регулювання електроенергетики України від 17 жовтня 2005 р. N 910), у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником постачальника електричної енергії, від якого споживач одержує електричну енергію, або електропередавальної організації порушень цих Правил або умов договору на місці виявлення порушення у присутності представника споживача оформляється акт порушень.
В акті мають бути зазначені зміст виявленого порушення із посиланням на відповідні пункти цих Правил та вихідні дані, необхідні та достатні для визначення обсягу недоврахованої електричної енергії та/або суми завданих споживачем збитків. За необхідності в акті зазначаються заходи, яких необхідно вжити для усунення допущених порушень.
Акт складається в двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві.
Акт підписується представником постачальника електричної енергії (електропередавальної організації) та представником споживача.
У разі відмови споживача підписати акт в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт вважається дійсним, якщо він підписаний не менше ніж трьома уповноваженими представниками постачальника електричної енергії (електропередавальної організації).
Споживач має право подати пояснення і зауваження щодо змісту акта, які зазначаються в акті, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання.
Акт підписують тільки особи, які брали участь в контрольному огляді або технічній перевірці.
Відповідно до абз. 1-6 п. 6.42. на підставі акта порушень уповноваженими представниками постачальника електричної енергії (електропередавальної організації) під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг недоврахованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків.
Комісія з розгляду актів порушень створюється постачальником електричної енергії (електропередавальною організацією) і має складатися не менше ніж з трьох уповноважених представників постачальника електричної енергії.
Споживач має бути повідомлений про час і дату засідання комісії не пізніше ніж за 5 робочих днів до призначеного дня засідання і має право бути присутнім на засіданні комісії.
Рішення комісії оформляється протоколом і набирає чинності з дня вручення протоколу споживачу. Разом з протоколом споживачу надаються розрахунок величини вартості та розрахункові документи для оплати недоврахованої електричної енергії та/або збитків.
Споживач має право оскаржити рішення комісії в суді. У разі звернення до суду впродовж 10 робочих днів з дня вручення протоколу споживачу останній має право не оплачувати виставлені рахунки до вирішення спірних питань у судовому порядку.
Постачальник електричної енергії (електропередавальна організація) під час вручення протоколу споживачу зобов'язаний ознайомити споживача з його правом щодо можливості оскарження рішення комісії.
У листі від 18.04.2014р. № 2404/26/27-14 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики повідомила наступне.
Згідно з абзацом першим пункту 1.2 Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженої постановою НКРЕ від 04.05.2006 № 562, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04.07.2006 № 782/12656 (зі змінами) (далі - Методика), Методика застосовується постачальником електричної енергії за регульованим тарифом (електропередавальною організацією) (далі - енергопостачальник) при визначенні обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення правил користування електричною енергією та/або виявлення фактів крадіжки електричної енергії, самовільного підключення до об'єктів електроенергетики і споживання електричної енергії без приладів обліку.
Відповідно до пункту 1.3 Методики енергопостачальником з метою запобігання розкраданню електричної енергії на прилади обліку електричної енергії споживача можуть бути встановлені індикатори дії впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів (далі - індикатори).
При цьому згідно з положеннями пунктів 2.1 та 3.1 Методики індикатори мають бути сертифіковані (атестовані у разі встановлення приладів обліку з вмонтованим індикатором) в установленому порядку та мають фіксувати вплив на прилад обліку електричної енергії полів, силові характеристики яких перевищують такі порогові значення: для постійних магнітних полів - 100 мТл; для змінних магнітних полів - 30 мТл; для електричних полів - 5 кВ.
Методика застосовується на підставі акта про порушення у разі виявлення, зокрема, фіксації індикатором впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів (у разі підтвердження факту встановлення та передачі на збереження споживачу цього індикатора).
Факт установлення індикаторів має бути зазначений в акті про пломбування або в іншому документі, що підтверджує факт установлення таких індикаторів на приладах обліку та передачу цих приладів обліку, пломб та індикаторів на збереження, який складається в двох примірниках представниками енергопостачальника в присутності споживача (власника об'єкта або наймача) або уповноваженої ним особи та підписується ними.
Таким чином, у разі виявлення фіксації індикатором (у тому числі вмонтованим у приладі обліку) впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів, енергопостачальник має право, для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, на підставі акта про порушення застосувати Методику у разі, якщо цей індикатор сертифікований (атестований) в установленому порядку та за умови підтвердження (актом про пломбуванням або іншим документом) факту встановлення та передачі на збереження споживачу цього індикатора (у тому числі вмонтованого в приладі обліку).
Враховуючи вищенаведене, у разі встановлення на об'єкті споживача на приладі обліку індикатора або приладу обліку з вмонтованим індикатором, енергопостачальник має передати на збереження споживачу (крім приладу обліку та пломб, встановлених на ньому) цей індикатор, про що (шляхом зазначення номеру індикатора) має бути зазначено в акті про пломбування або в іншому відповідному документі, складеному за вищезазначеною процедурою.
У листі від 16.12.2013р. N 9151/26/47-13 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики повідомила наступне.
Відповідно до частин першої та другої статті 11 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" (далі - Закон) засоби вимірювальної техніки можуть застосовуватися, якщо вони відповідають вимогам щодо точності, встановленим для цих засобів, у певних умовах їх експлуатації.
Засоби вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд, дозволяється застосовувати, випускати з виробництва, ремонту та у продаж і видавати напрокат лише за умови, якщо вони пройшли повірку або державну метрологічну атестацію.
Згідно з положеннями статті 20 Закону державний метрологічний контроль і нагляд стосовно засобів вимірювальної техніки та методик виконання вимірювань поширюється на вимірювання, результати яких використовуються під час обліку енергетичних і матеріальних ресурсів (електричної і теплової енергії, газу, води, нафтопродуктів тощо), за винятком внутрішнього обліку, який ведеться підприємствами, організаціями та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності.
Відповідно до пунктів 1.3 та 1.4 Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженої постановою НКРЕ від 04.05.2006 N 562, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04.07.2006 за N 782/12656 (зі змінами) (далі - Методика), енергопостачальником з метою запобігання розкраданню електричної енергії на прилади обліку електричної енергії споживача можуть бути встановлені індикатори дії впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів (далі - індикатори).
Індикатори встановлюються споживачу безоплатно відповідно до затверджених графіків.
На вимогу споживача електричної енергії під час встановлення представниками енергопостачальника індикаторів на прилад обліку на такі індикатори або прилади обліку (у разі встановлення приладів обліку з вмонтованим індикатором) мають надаватися копії сертифіката про сертифікацію та/або свідоцтва про атестацію цих індикаторів або приладів обліку.
Згідно з положеннями пункту 2.1 Методики індикатори мають бути сертифіковані (атестовані у разі встановлення приладів обліку з вмонтованим індикатором) в установленому порядку та мають фіксувати вплив на прилад обліку електричної енергії полів, силові характеристики яких перевищують такі порогові значення: для постійних магнітних полів - 100 мТл; для змінних магнітних полів - 30 мТл; для електричних полів - 5 кВ.
Таким чином, індикатори, які вмонтовані в прилади обліку, мають бути атестовані в установленому порядку разом з цими приладами обліку.
Відповідно абзацу п'ятнадцятого пункту 2.1 Методики факт установлення індикаторів має бути зазначений в акті про пломбування або в іншому документі, що підтверджує факт установлення таких індикаторів на приладах обліку та передачу цих приладів обліку, пломб та індикаторів на збереження, який складається в двох примірниках представниками енергопостачальника в присутності споживача (власника об'єкта або наймача) або уповноваженої ним особи та підписується ними.
Разом з тим згідно з пунктом 3.3 Правил відповідальність за збереження і цілісність розрахункових засобів обліку електричної енергії та пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акта про пломбування покладається на власника (користувача) електроустановки або організацію, на території (у приміщенні) якої вони встановлені.
Отже, факт установлення індикатора, зокрема, в приладі обліку має бути зазначений в акті про пломбування або в іншому документі, що підтверджує факт установлення індикатора у приладі обліку та передачу цього приладу обліку, а також вмонтованого в ньому індикатора на збереження.
При цьому, враховуючи, що індикатори встановлюються на приладах обліку або є вмонтованими в прилади обліку, то відповідальність за збереження і цілісність індикаторів, встановлених на або в приладах обліку, має покладатися відповідно до акта про пломбування на сторону, яка несе відповідальність за збереження і цілісність цих приладів обліку (власник (користувач) електроустановки або організація, на території (приміщенні) якої вони встановлені).
Згідно з абзацом першим пункту 4.1 Методики факт виявлених представниками енергопостачальника електричної енергії за регульованим тарифом (далі - енергопостачальник) порушень споживачем вимог Правил оформлюється актом про порушення.
Положеннями пункту 2.1 Методики встановлено, що ця Методика застосовується на підставі акта про порушення, складеного в порядку, установленому цією Методикою, з урахуванням вимог Правил та в разі виявлення, зокрема, порушень, зазначених у підпункті 3 пункту 2.1 Методики, а саме: пошкодження приладів обліку (розбите скло, пошкодження цілісності корпусу тощо), інших дій споживача, які призвели до зміни показів приладів обліку (фіксація індикатором впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів (у разі підтвердження факту встановлення та передачі на збереження споживачу цього індикатора), використання фазозсувного трансформатора тощо).
Слід зазначити, що розрахунок обсягу та вартості необлікованої електричної енергії у разі виявлення випадків фіксації індикаторами впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів має здійснюватися енергопостачальником відповідно до пункту 2.6 Методики (за формулою 2.7 Методики) та з урахуванням пункту 2.4 Методики.
Відповідач посилається на те, що розмір недооблікованої електроенергії у розрахунку оперативно-господарської санкції здійснено відповідно до вказаних роз"яснень. При цьому в судовому засіданні представник відповідача пояснював, що дана санкція мала бути більша, виходячи з розрізу кабеля, фрагмент якого був вилучений працівниками під час перевірки. Однак доказів вилучення кабелю не надав, факт та місце вилучення кабелю в акті не зафіксовано.
Разом з тим, розрахунок оперативно-господарської санкції здійснено відповідачем з порушенням Методики.
Так, відповідно до п 2.6. Методики, у разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпункті 5 пункту 2.1 цієї Методики, та за умови відсутності Договору або в разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпунктах 1-3 пункту 2.1 цієї Методики, у разі виявлення випадків фіксації індикаторами впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів, величина розрахункового добового обсягу споживання електричної енергії через проводи (кабелі) , якими здійснене самовільне підключення (W , кВт.год),
доб.с.п.
розраховується за формулою
W = P · t , (2.7)
доб.с.п. с.п. вик.с.п.
де P - потужність самовільного підключення (кВт), що
с.п.
визначається за формулами:
у разі підключення до однієї фази
P = I · U · cos(фі); (2.8)
с.п. ном.фаз.
у разі підключення до трьох фаз
P = 3 · I · U · cos(фі), (2.9)
с.п. ном.фаз.
де I - сила струму, визначена виходячи з найменшої поперечної площі перерізу проводів (кабелів), що використані у схемі самовільного підключення до мережі, та допустимого тривалого струму, який може ними протікати згідно з главою 1.3 Правил улаштування електроустановок (далі - ПУЕ), А.
Поперечна площа перерізу проводів (кабелів), що використані у схемі самовільного підключення, визначається на підставі показів відповідних засобів вимірювальної техніки, повірених у терміни, передбачені законодавством у сфері метрології.
За згодою сторін сила струму може бути визначена виходячи із сили струму навантаження електроустановки при підключенні усіх наявних струмоприймачів на максимальну потужність на підставі показів відповідних засобів вимірювальної техніки, повірених у терміни, передбачені законодавством у сфері метрології;
U - номінальна фазна напруга, кВ;
ном.фаз.
cos(фі) - косинус кута між фазною напругою U та струмом
фаз
навантаження, який протікає тією самою фазою, визначений на підставі показів відповідних засобів вимірювальної техніки, повірених у терміни. передбачені законодавством у сфері метрології. У разі відсутності у представників постачальника електричної енергії (електропередавальної організації) відповідних засобів вимірювальної техніки cos(фі) приймається рівним 0,9; t - час використання самовільного підключення вик.с.п.
протягом доби (приймається - 12 год./добу).
Відповідач, попри пояснення представника про вилучення кабелю, не надав доказів такого вилучення та всупереч п. 2.6 Методики, визначив обсяг недооблікованої електроенергії, виходячи з добової сили струму навантаження 12,5 квт., у той час, як договором про постачання електричної енергії № БЕ 500800 від 13.10.2014р., зокрема додатками до договору №№ 2,9,10 та актом № 108 від 13.10.2014р. даний показник узгоджений сторонами у розмірі 9 квт.(а.с. 34, 39,40,124 т. 1), що також зафіксовано і в п. 4 акту про порушення ПКЕЕ.
Посилання відповідача на акт № 43 (а.с. 101 т. 1), де зазначена дозволена потужність у 12,5 квт., судом не приймаються, оскільки даний акт підписано представником позивача 21.01.2015 р., тобто після складення акту про порушення ПКЕЕ.
Отже, оперативно-господарська санкція у розмірі 52021,39 грн. застосована до позивача неправомірно.
При цьому суд зауважує, що визначення розміру та застосування оперативно-господарської санкції у вартості недооблікованої електроенергії відноситься до повноважень відповідної комісії постачальника електроенергії.
Як свідчать матеріали справи, в акті № 0109642 від 24.12.2012 р. про заміну лічильника та встановлення електролічильника на СТ "Сумівське" НІК 2301 АП1 0766413 було зафіксовано встановолення індикатора магнітного впливу "№ стрічки 147392576". Акт підписано від імені позивача представником Маршук А.В. (а.с.105 т. 1).
У паспорті на цей лічильник(в розділі "Додаткові відомості" також зазначено про те, що під кожухом лічильника на щитку наклеєний індикатор магнітного поля "МагнеТ", який відповідає вимогам постанови НКРЕ № 1338 від 14.10.2010 р., що набрала чинності 14.01.2011 р., і використовується для виявлення спроб дії сильним магнітним полем на вимірювальні прилади. Дія магнітного поля фіксується індикатором, встановленим на прилад обліку за допомогою порушення його структури і розташування індикаторної суспензії (суспензія розтікається). У паспорті є також застереження, що при піднесенні постійного магніту до корпусу лічильника впродовж 60 с одночасно вмикаються індикатори А,В і С (а.с. 121-122зворот, т 1).
Як зазначено вище, відповідно до п. 2.1 Методики індикатори мають бути сертифіковані (атестовані у разі встановлення приладів обліку з вмонтованим індикатором) в установленому порядку та мають фіксувати вплив на прилад обліку електричної енергії полів, силові характеристики яких перевищують такі порогові значення: для постійних магнітних полів - 100 мТл; для змінних магнітних полів - 30 мТл; для електричних полів - 5 кВ.
Відповідачем надано до суду копії: сертифікату відповідності засобів вимірювальної техніки затвердженому типу серії В №006572 № UA-М1/2-3785-2012, виданий 06.04.2012 р., чинний до 14.11.2014 р. Даний сертифікат стосується лічильників електричної енергії НІК 2301, код УКТ ЗЕД 9028 30 19 00, які серійно виробляються ТОВ "НІК-ЕЛЕКТРОНІКА". м. Київ.
Також суду надано позивачем копію сертифікату відповідності № ОДС-059-0043 з 07.12.2011 р. до 04.12.2016 р., виданого ДП "Одеський регіональний центр стандартизації, метрології та сертифікації" Товариству з обмеженою відповідальністю "Андреал", згідно з яким індикатори магнітного поля "МагнеТ" відповідають вимогам технічного стану "Індикатор магнітного поля "МагнеТ", технічного завдання "Індикатор магнітного поля" затвердженого розробником ТОВ "Андреал" та узгодженого з основним замовником - ПП ТФ "Ольга і К".
Разом з тим, відповідачем не надано доказів, що даний сертифікат стосується індикатора, встановленого на перевірений працівниками енергопостачальника електролічильник. Так, ні у акті встановлення та опломбування електролічильника СТ "Сумівське" від 24.12.2012 р., ні у акті про порушення ПКЕЕ від 24.12.2014 р. не зазначено індентифікуючі ознаки цього індикатора, зокрема: назву, виробника та/або замовника, технічних характеристик, поріг спрацювання магнітного індикатору тощо (а.с. 99, 105 т. 1).
Також в акті № 0109642 від 24.12.2012 р. на встановлення електролічильника НІК 2301 АП1 № 0766413 не зазначено, у якому стані був індикатор впливу магнітного поля на момент встановлення цього електролічильника.
За таких обставин суд не приймає доводи відповідача про атестацію індикатора, що вмонтований у лічильник НІК2301АП1 зав. № 0766413.
Крім того, акт № 0142 від 26.12.2014 р. про порушення ПКЕЕ не відповідає положенням законодавства, зокрема: п. 4.6.1 Правил та п. 4.6, п. 4.7 Методики. Так, в акті не зазначено зміст виявленого порушення із посиланням на відповідні пункти ПКЕЕ та вихідні дані, необхідні та достатні для визначення обсягу недоврахованої електричної енергії та/або суми завданих споживачем збитків; не наведено схему електропостачання споживача, та в якості додатку до акту - така схема також відсутня.
Разом з тим, пунктом 2.1. Методики визначено, що вона застосовується на підставі акта про порушення, складеного в порядку, установленому цією Методикою, з урахуванням вимог ПКЕЕ.
Отже, вказаний акт № 0142 від 26.12.2014 р.не може бути підставою для застосування оперативно-господарської санкції до СТ "Сумівське".
Доводи позивача стосовно складення акту про порушення ПКЕЕ у відсутності представника споживача суд не приймає, оскільки, як поясняла в судових засіданнях голова СТ "Сумівське": Маршук Валерій Федорович, що підписав акт про порушення ПКЕЕ від імені товариства, є одним із засновників товариства, неодноразово уповноважувався на представництво СТ "Сумівське" у стосунках із енергопостачальником (подавав рапорти, подавав та отримував інші документи); електролічильник розташований у недоступному для сторонніх осіб місці, тому Маршуку В.Ф. усно було надано повноваження бути присутнім при перевірці лічильника в якості представника. Наведене підтверджується звукозаписом судового процесу та матеріалами справи, зокрема актом № 0132366 від 26.12.2014 р. (а.с. 163 т. 1)..
Також не приймаються судом доводи позивача щодо складення акту працівниками енергопостачальника без відповідних повноважень, оскільки спростовуються наданими відповідачем документами (а.с. 72-98 т. 1).
Доводи позивача щодо непроведення відповідачем експертизи лічильника також є безпідставними, оскільки така експертиза здійснюється за заявою споживача.
Разом з тим, це не спростовує вищенаведених фактів порушення законодавства постачальником електричної енергії, які вказують на неправомірність застосування до позивача оперативно-господарської санкції.
Тому суд не приймає заперечення відповідача проти позову, оскільки вони спростовуються вище наведеним та матеріалами справи.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Споживчого товариства "Сумівське" до Публічного акціонерного товариства "Вінницяобленерго" про визнання незаконним та скасування рішення комісії з розгляду Актів про порушення правил користування електричною енергією ПАТ "Вінницяобленерго" в особі СО Бершадські ЕМ, оформлене протоколом № 10 від 21.01.2015 року щодо застосування відносно споживчого товариства "Сумівське" оперативно-господарської санкції в сумі 52 021,39 грн., підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ст. 49 ГПК України, судові витрати покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 4-33, 33, 43, 49, 82, 84, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, -
ВИРІШИВ :
1. Позов задовольнити у повному обсязі.
2. Визнати незаконним та скасувати рішення комісії з розгляду Актів про порушення правил користування електричною енергією СО "Бершадські ЕМ" Публічного акціонерного товариства "Вінницяобленерго", оформлене протоколом № 10 від 21.01.2015 р. про застосування до споживчого товариства "Сумівське" оперативно- господарської санкції в сумі 52021,39 грн.
3. Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Вінницяобленерго" (вул. Першотравнева, 2, м. Вінниця, 21050, код ЄДРПОУ 00130694) на користь Споживчого товариства "Сумівське" (вул. Кірова, 12, с. Сумівка, Бершадський р-н., Вінницька обл., 24410, код ЄДРПОУ 34324831) 1218,00 грн. (одну тисячу двісті вісімнадцять гривень 00 коп.) у відшкодування витрат на сплату судового збору.
4. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 18 травня 2015 р.
Суддя Кожухар М.С.
віддрук. прим.:
1 - до справи
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2015 |
Оприлюднено | 21.05.2015 |
Номер документу | 44211380 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні