Ухвала
від 27.05.2015 по справі 813/367/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 травня 2015 р. Справа № 876/11552/14

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Іщук Л.П.,

суддів Левицької Н.Г., Онишкевича Т.В.,

за участю секретаря судового засідання Мартинишина Р.С.,

апелянта ОСОБА_1,

представника третьої особи ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2014 року у справі за позовом ОСОБА_1 до державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції ОСОБА_3, Львівського міського управління юстиції, третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_4, Львівської обласної державної адміністрації про зобов'язання вчинити дії,

встановив:

ОСОБА_1 звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Львівського міського управління юстиції ОСОБА_3, Львівського міського управління юстиції, третіх осіб на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_4, Львівської обласної державної адміністрації про відміну державної реєстрації припинення Головного управління економіки та промислової політики Львівської обласної державної адміністрації.

Вважає, що припинення Головного управління економіки та промислової політики Львівської ОДА порушує його права та законні інтереси, оскільки виключає можливість його поновлення на посаді в судовому порядку, ускладнює оформлення пенсії у зв'язку з тим, що державним реєстратором порушена процедура припинення юридичної особи.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2014 року відмовлено в задоволенні адміністративного позову.

Позивач ОСОБА_1 оскаржив постанову суду першої інстанції, подавши апеляційну скаргу. Вважає, що оскаржувана постанова винесена без належного з'ясування обставин справи і з порушенням норм матеріального права, просить її скасувати і прийняти нову, якою задовольнити позовні вимоги.

В апеляційній скарзі зазначає, що відповідачем порушені вимоги Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи», Правил роботи архівних підрозділів органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, затверджених наказом Державного комітету архівів України № 16 від 16.03.2001 року, зокрема, вказує, що державна реєстрація припинення Головного управління економіки та промислової політики Львівської обласної державної адміністрації проведена за відсутності належно оформленої довідки архівної установи про прийняття документів.

Заслухавши доповідь судді Львівського апеляційного адміністративного суду, пояснення сторін, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга до задоволення не підлягає.

Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців 03.04.2013 року внесений запис № 14151110004026395 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - Головного управління економіки та промислової політики Львівської обласної державної адміністрації, 37964910 на підставі рішення засновників (учасників) про ліквідацію юридичної особи, запис про яке внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Суд першої інстанції, відмовляючи в задоволенні адміністративного позову, виходив з того, що під час здійснення реєстраційної дії - запису про припинення юридичної особи у державного реєстратора були всі необхідні документи. Обов'язку державного реєстратора перевіряти повноваження осіб, які оформляли відповідні документи, чи фактичну передачу певних документів до архівної установи законодавством не передбачено. Крім того, судом встановлено, що документи, які необхідні позивачу для призначення пенсії, зберігаються у Департаменті економічного розвитку, інвестицій, торгівлі та промисловості Львівської ОДА, але позивач за ними не звертався.

З такими висновками суду першої інстанції погоджується і колегія суддів апеляційної інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи: - заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; - довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів; - довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування; - довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Державний реєстратор, отримавши документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, зобов'язаний перевірити інформацію про наявність відкритих виконавчих проваджень стосовно такої юридичної особи (частина 4 статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»).

Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо вони не передбачені цією статтею (частина 6 статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»).

Відповідно до ч. 8 ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається поштовим відправленням) голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі з відміткою про дату надходження документів.

Згідно із ч. 10 ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» државний реєстратор залишає без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо: - документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; - документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону; - абзац четвертий частини десятої статті 36 виключено; - документи подані не у повному обсязі; - документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті; - в Єдиному державному реєстрі щодо юридичної особи, що припиняється, містяться відомості про те, що вона є учасником (власником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи; - не скасовано реєстрацію всіх випусків акцій, якщо юридична особа, що припиняється, є акціонерним товариством; - від органів державної податкової служби та/або Пенсійного фонду України надійшло повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, і воно не відкликане; - не зазначено та не підтверджено особистим підписом голови ліквідаційної комісії, ліквідатора або уповноваженої особи відомості, передбачені частиною другою цієї статті; - стосовно юридичної особи відкрито виконавче провадження; - стосовно юридичної особи відкрито провадження у справі про банкрутство юридичної особи.

За відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи (ч. 12 ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»).

Строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати одного робочого дня з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (ч. 13 ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»).

Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати проведення державної реєстрації припинення юридичної особи повинен видати (надіслати поштовим відправленням) голові ліквідаційної комісії (ліквідатору) або уповноваженій ним особі повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, другий примірник якого залучається до реєстраційної справи такої юридичної особи (ч. 14 ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»).

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що під час здійснення державної реєстрації припинення юридичної особи - Головного управління економіки та промислової політики Львівської обласної державної адміністрації у державного реєстратора були всі необхідні документи, а саме реєстраційна картка про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи; ліквідаційний баланс; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; довідка відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості зі сплати податків, зборів; довідка відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.

Посилання апелянта на порушення відповідачем при здійсненні державної реєстрації припинення Головного управління економіки та промислової політики Львівської обласної державної адміністрації вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи», Правил роботи архівних підрозділів органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, затверджених наказом Державного комітету архівів України № 16 від 16.03.2001 року у зв'язку з відсутністю неналежно оформленої довідки архівної установи про прийняття документів не беруться апеляційним судом до уваги, оскільки в матеріалах справи міститься довідка № 165/01-30, видана 14.03.2013 року Державним архівом Львівської області державному реєстратору Виконавчого комітету Львівської міської ради про те, що документи Головного управління економіки та промислової політики Львівської ОДА (ЄДРПОУ 37964910) передані Департаменту економічного розвитку, інвестицій, торгівлі та промисловості Львівської ОДА (ЄДРПОУ 38557560) і зберігаються за адресою: м. Львів, вул. Винниченка,18. Вказана довідка була в переліку документів, що подавались юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії.

Таким чином, висновок суду першої інстанції про правомірність дій державного реєстратора щодо внесення запису про припинення державної реєстрації Головного управління економіки та промислової політики Львівської обласної державної є обгрунтований, відповідає встановленим обставинам справи.

Крім того, суд апеляційної інстанції наголошує на тому, що позивачем ні в позовній заяві, ні в апеляційній скарзі не обгрунтовано та не доведено, що діями відповідача - державного реєстратора порушені будь-які його права, зокрема, право на отримання пенсії.

Доводи апелянта про порушення його прав через неможливість звернутися за пенсією у зв'язку з відсутністю довідки, є необгрунтованими, оскільки листом державного архіву Львівської області від 10.09.2013 року № К-1320 ОСОБА_1 повідомлений про те, що оскільки особові рахунки нарахування заробітку Головного управління економіки та промислової політики Львівської ОДА за 2012 - 2013 роки у архів на державне зберігання не надходили і рекомендовано звернутися в бухгалтерію управління фінансового, організаційного, технічного забезпечення Львівської обласної державної адміністрації, де ці документи зберігаються.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Суд першої інстанції обґрунтовано відмовив в задоволенні позовних вимог, правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, а тому постанову суду першої інстанції слід залишити без змін.

Керуючись ч.3 ст. 160, ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

ухвалив :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2014 року у справі № 813/367/14 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення її в повному обсязі.

Головуючий Л.П. Іщук

Судді: Н.Г. Левицька

Т.В. Онишкевич

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2015
Оприлюднено12.06.2015
Номер документу44745998
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/367/14

Ухвала від 15.10.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 19.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 27.05.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 19.12.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Л.П.

Постанова від 19.11.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 15.10.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 25.07.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 09.07.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Л.П.

Ухвала від 24.04.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Іщук Л.П.

Ухвала від 02.04.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні