Постанова
від 25.07.2008 по справі 2-а-153/08
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

Справа

№ 2-а-153/08

Категорія

статобліку - 66

 

 

 

КІРОВОГРАДСЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ   УКРАЇНИ

25 липня 2008 р.                                                   м.

Кіровоград

 

   

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі:

        головуючого - судді Флоренка О.Ю.

        при секретарі - Яровій В.В.

розглянувши у відкритому судовому

засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом прокурора

Маловисківського району Кіровоградської області в інтересах держави в особі

якої виступає Кіровоградське обласне відділення Фонду соціального захисту

інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Віта» про стягнення

адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць в 2007

році в сумі 4572,50 грн. та пені в сумі 62,22 грн.,

ВСТАНОВИВ:

   

21

травня 2008 року прокурор Маловисківського району Кіровоградської області в

інтересах держави уповноваженим органом якої є Кіровоградське обласне

відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернувся до Господарського суду

Кіровоградської області з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з

товариства з обмеженою відповідальність «Агро-Віта»

адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць в 2007

році в сумі 4572,50 грн. та пені в сумі 62,22 грн.

Ухвалою

Господарського суду Кіровоградської області від 22.05.2008 року вищезазначена

справа передана для розгляду до Кіровоградського окружного адміністративного

суду.

    В судовому засіданні прокурор відділу

представництв прокуратури Кіровоградської області Олаг О.С. та представник

Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

Пилипенко О.І.(довіреність №04-04/3569 від 16.07.2008 р.) позовні вимоги

підтримали в повному обсязі та просили позов задовольнити пославшись на

обставини викладені в позовні заяві.

Відповідач в

судове засідання не з'явився. Про час і місце слухання справи повідомлен

належним чином(а.с.35).

Заслухавши

прокурора та представника позивача, які не заперечували проти слухання справи

за відсутності представника відповідача, дослідивши у судовому засіданні подані

суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на

всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин

справи в їх сукупності, суд  вважає, що

позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Відповідно

до ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в

Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств,

громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману

працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у

розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників

облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного

робочого місця.

Статтею 20

Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»

передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства,

організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які

використовують найману працю, де середньооблікова кількість працюючих інвалідів

менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст. 19 Закону, щороку сплачують

відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів

адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі

середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, за кожне робоче

місце для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств на

яких працює від 8 до 15 чоловік, розмір адміністративно-господарських санкцій

на робоче місце, призначене на працевлаштування інваліда і не зайняте

інвалідом, визначається в розмірі половини середньорічної заробітної плати на

відповідному підприємстві.

Відповідно до

ч.8 ст.20 Закону порядок сплати адміністративно-господарських санкцій і пені до

відділення Фонду соціального захисту інвалідів, і їх акумуляції, обліку, а

також з урахуванням пропозиції всеукраїнських громадських організацій інвалідів

- використання цих коштів затверджується Кабінетом Міністрів України.

Згідно п.2

Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами,

що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та

пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів,

затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року №70 Про

реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності

інвалідів в Україні» роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських

санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх державної

реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців на балансовий

рахунок 3510 в установах Національного Банку, відкритий в органах державного

казначейства, або на балансовий рахунок 2510 в установах комерційних банків до

15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося правопорушення робочих

місць для працевлаштування інвалідів.

Відповідно

до звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2007 рік

середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становила 40

осіб (а.с.5). У вказаному звіті у рядку за номером 02 зазначено, що

відповідачем було працевлаштовано одного інваліда, в той час, коли вказана

чисельність інвалідів, які повинні працювати згідно нормативу - 2 особи.

Таким чином,

відповідач не виконав норматив по створенню робочих місць по працевлаштуванню

інвалідів.

Відповідно

до п.3 Положення про робоче місце інваліда та працевлаштування інвалідів,

затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 3  травня 1995 року №314, робоче місце інваліда

вважається створеним, якщо воно відповідає встановленим вимогам робочого місця

для інвалідів відповідної нозології, атестоване спеціальною комісією

підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохорнпраці,

громадських організацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштування на

ньому інваліда.

Законодавцем

чітко та в імперативній формі встановлено норматив робочих місць, призначених

для працевлаштування інвалідів. Таким чином, незалежно від форми власності та

господарювання на всі підприємства розповсюджується однаковий норматив робочих

місць для працевлаштування інвалідів. Якщо підприємство не спроможне створити

відповідно до вимог законодавства робоче місце для інваліда та ввести його в

дію шляхом працевлаштування інваліда, тоді воно сплачує штрафну санкцію до

Державного бюджету України. Штрафна санкція за недотримання нормативу робочих

місць для працевлаштування інвалідів носить альтернативний характер, а тому

підприємство, установа чи організація у випадку невиконання встановленого

законодавством нормативу повинна сплатити певну суму до Державного бюджету

України.

Виходячи з

того, що середня річна заробітна плата на підприємстві «Агро-Віта» у 2007 році

склала 4572,50 грн., відповідач згідно ч.1 ст. 20 Закону повинен був сплатити

до державного бюджету, адміністративно-господарські санкції за 2007 рік у

розмірі 4572,50 грн.

Станом на

момент подачі позовної заяви адміністративно-господарські санкції за

невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році

відповідачем не сплачені. Сума пені, що необхідно сплатити складає 62,22 грн.

грн.(а.с.4).

ч.9 ст.20

Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»

передбачено, що спори, які виникають із правовідносин за ст.19,20 Закону,

вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.

Згідно ч. 4

ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких

позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем фізична чи юридична

особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись

ст.ст. 19,20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в

Україні» та ст.ст. 71, 86, ч.4 ст.94, 160-163, 257  КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

   

1.   Адміністративний позов задовольнити

повністю.

   

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Віта»(с.

Лозуватка, Маловисківський район Кіровоградська область, р/р 260081577 ОД

«Райффайзен Банк «Аваль», МФО 323538, код 30385136) на користь Кіровоградського

обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів( вул. 50 років Жовтня,

7а, м. Кіровоград, р/р31215230600243 в управлінні державного казначейства в

Кіровоградській області, МФО 823016, код ЗКПО 24146702)

адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для

працевлаштування інвалідів за 2007 рік в розмірі 4572,50 грн. та пеню в розмірі

62,22 грн.

   

3. Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання

заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було

подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у

строк, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку.

   

Постанова

суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного

суду шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження через Кіровоградській

окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня складання постанови у

повному обсязі, а апеляційна скарга на постанову суду подається протягом

двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

На

підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 25.07.2008 р.

проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у

повному обсязі відкладено на 30.07.2008 р., про що повідомлено сторін після

проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з

урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України .

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду                                    О.Ю.

Флоренко

 

 

 

 

 

 

 

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.07.2008
Оприлюднено24.09.2009
Номер документу4699839
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-153/08

Постанова від 28.01.2009

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Постанова від 05.06.2008

Адміністративне

Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області

Гейруш В.Б.

Постанова від 12.11.2008

Адміністративне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Дзюба Н.О.

Постанова від 22.04.2008

Адміністративне

Згурівський районний суд Київської області

Денисенко Н.О.

Постанова від 30.10.2008

Адміністративне

Микитівський районний суд м.Горлівки

Дубовик Р. Є.

Постанова від 28.05.2008

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Арапіна Н.Є.

Постанова від 12.03.2008

Адміністративне

Богунський районний суд м. Житомира

Котік В.П.

Постанова від 09.06.2008

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 25.11.2008

Адміністративне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Чебикін В.П.

Постанова від 25.07.2008

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Флоренко О.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні