Справа № 2-а-153/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 жовтня 2008 року Микитівський районний суд м. Горлівки Донецької області в складі: головуючого - судді Дубовика Р.Є., при секретарі Щепіловій К.С. , за участю позивача ОСОБА_1 , представника позивача ОСОБА_2 , представника відповідача ОСОБА_3, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Горлівці справу адміністративної юрисдикції за позовом ОСОБА_1 до Микитівського управління праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради
про визнання дій протиправними, стягнення недоотриманої грошової суми, -
ВСТАНОВИВ:
Звернувшись до суду з адміністративним позовом, ОСОБА_1 просить визнати дії Микитівського управління праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради щодо відмови у виплаті на його користь різниці у компенсаціях між 3 групою та 2 групою інвалідності в розмірі, встановленому ст. 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", протиправними, стягнути з відповідача на його користь недоотриману суму різниці у компенсаціях між 3 групою та 2 групою інвалідності в розмірі 7780, 20 грн., зазначивши, що має статус громадянина, постраждалого від наслідків Чорнобильської катастрофи 1 категорії, має право на пільги, компенсації та гарантії, встановлені Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". До 21.07.2008 року він був інвалідом 3-ї групи, а з 21.07.2008 року, згідно з висновком МСЕК, йому встановлено 2 групу інвалідності. Відповідачем 18.08.2008 року йому була виплачена різниця у компенсаціях між 3 групою та 2 групою інвалідності в розмірі 94, 80 грн., що не відповідає розміру, встановленому ст. 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", тому відповідач повинен доплатити суму різниці у компенсаціях у розмірі 7780, 20 грн.
Позивач ОСОБА_1 та його представник ОСОБА_2 у судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав, викладених у позовній заяві, просили їх задовольнити.
Представник відповідача - Микитівського УПСЗН Горлівської міської ради за довіреністю ОСОБА_3 у судовому засіданні позовні вимоги не визнала, пояснивши, що Микитівське УПСЗН 18.08.2008 року нарахувало та виплатило ОСОБА_1 різницю у компенсаціях між З та 2 групами інвалідності в розмірі 94, 80 грн., керуючись ст. 62 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та на підставі Постанови КМУ № 836 від 26.07.1996р., якою встановлений розмір одноразової компенсації інвалідам 2 групи - 284, 40 грн., інвалідам 3 групи - 189, 60 грн. Згідно з п.28 розділу П Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", одноразова компенсація учасникам ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, виплачується в порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України. Після ухвалення Конституційним Судом України рішення № 10-рп від 22.05.2008 року, яким п.28 розділу П зазначеного Закону визнано неконституційним, відповідні зміни до Закону не внесені. Вважала дії Микитівського УПСЗН правомірними, просила у задоволенні позову відмовити.
Суд, вислухавши пояснення сторін, представника позивача, дослідивши матеріали справи, вважає, що заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
У судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1 належить до 1 категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, що підтверджується посвідченням серії А № 107087с від 27.03.2007 року, з 15.03.2007 року мав третю групу інвалідності, з 21.07.2008 року висновком МСЕК визнаний інвалідом 2 групи, у зв'язку з чим користується правами та пільгами, передбаченими Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (далі по тексту - Закон).
18 серпня 2008 року Микитівське УПСЗН Горлівської міської ради нарахувало та здійснило виплату ОСОБА_1 суми різниці у компенсаціях між 3 та 2 групою інвалідності в розмірі 94, 80 грн. відповідно до Постанови КМУ № 836 від 26.07.1996 року.
01.09.2008 року Микитівське УПСЗН Горлівської міської ради своїм листом № 32.01.16-6881 відмовило позивачу у задоволенні його заяви від 18.08.2008 року про виплату суми різниці у компенсаціях між 3 та 2 групою інвалідності в розмірі, встановленому ст. 48 Закону, посилаючись на те, що підпунктом 11 пункту 28 розділу II Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" внесені зміни до ст. 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" і передбачено, що одноразова компенсація учасникам ніквідації аварії на Чорнобильській АЕС, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, виплачується в порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України. Відповідно до постанови КМУ № 836 від 26.07.1996 року встановлено конкретний розмір одноразової компенсації учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи: інвалідам 3 групи - 189, 60 грн., інвалідам 2 групи - 284, 40 грн.
Зазначені обставини визнані і не заперечувались сторонами у судовому засіданні.
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень, та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 48 Закону - одноразова компенсація учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, виплачується в таких розмірах: інвалідам І групи— 60 мінімальних заробітних плат; інвалідам П групи-— 45 мінімальних заробітних плат; інвалідам III групи— 30 мінімальних заробітних плат. У разі встановлення інвалідності вищої групи інвалідам виплачується різниця у компенсаціях. Виплата здійснюється з розрахунку мінімальної заробітної плати, встановленої на момент інвалідності.
Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" не передбачено повноважень Кабінету Міністрів України зменшувати конкретні суми компенсацій і допомог, змінювати розмір одноразової компенсації, встановлений Законом. Положення цього Закону мають пріоритетну силу над
Постановами Кабінету Міністрів України як підзаконними нормативно-правовоми актами.
Підпунктом 11 пункту 28 розділу II Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" ст. 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" викладена у такій редакції: "Одноразова компенсація учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, та сім'ям, які втратили годувальника із числа осіб, віднесених до учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та смерть яких пов'язана з Чорнобильською катастрофою, щорічна допомога на оздоровлення виплачується в порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України".
Проте, рішенням Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008р. положення пункту 28 розділу II Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" визнані такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними).
Відповідно до ч.1 ст. 17 Закону України від 23.02.2006р. "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" - суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини та основоположних свобод і практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Відповідно до правової позиції Європейського суду з прав людини, висловленої у його рішенні від 08.11.2005 року у справі "Кечко проти України", - органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань.
Аналізуючи досліджені у судовому засіданні обставини та докази у справі в їх сукупності, суд вважає, що на момент звернення позивача 18.08.2008 року із заявою до Микитівського управління праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради у відповідача були відсутні правові підстави для відмови ОСОБА_1 у виплаті на його користь суми різниці у компенсаціях між 3 та 2 групою інвалідності в розмірі, встановленому ст. 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", тому зазначені дії відповідача слід визнати протиправними.
Суд також приходить до висновку, що з відповідача - Микитівського управління праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради за рахунок Державного бюджету на користь позивача ОСОБА_1 необхідно стягнути недоотриману суму різниці у компенсаціях між 3 групою та 2 групою інвалідності в розмірі: (525 грн. х 15) - 94, 80 грн. = 7780, 20 грн., де 525 грн. - розмір мінімальної заробітної плати станом на липень 2008 року; 15 - різниця між розмірами компенсації для інвалідів 3 та 2 групи, встановленими ст. 48 Закону; 94, 80 грн. - сума, отримана позивачем.
Керуючись ст. ст. 158-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити.
Визнати протиправними дії Микитівського управління праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради щодо відмови у виплаті на користь ОСОБА_1 різниці у компенсаціях між 3 групою та 2 групою інвалідності в розмірі, встановленому ст. 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".
Стягнути з Микитівського управління праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради за рахунок Державного бюджету на користь ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, недоотриману суму різниці у компенсаціях між 3 групою та 2 групою інвалідності в розмірі 7780 (сім тисяч сімсот вісімдесят) грн. 20 коп.
Про апеляційне оскарження постанови може бути подано заяву до Микитівського районного суду м. Горлівки протягом десяти днів після її проголошення, а також апеляційну скаргу до Донецького апеляційного адміністративного суду через Микитівський районний суд м. Горлівки протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Суд | Микитівський районний суд м.Горлівки |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2008 |
Оприлюднено | 05.01.2010 |
Номер документу | 7291266 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
Гейруш В.Б.
Адміністративне
Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Дзюба Н.О.
Адміністративне
Микитівський районний суд м.Горлівки
Дубовик Р. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні