ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа №2-а-1689/08
Ухвала
про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі
25 листопада
2008 року м.
Черкаси
Суддя
Черкаського окружного адміністративного суду Чайка В.М., розглянувши матеріали
позовної заявиОСОБА_1 до головного управління праці та соціального захисту
населення Черкаської обласної державної адміністрації про перерахунок допомоги
по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та сплати суми боргу,
встановив:
До суду з
позовною заявою звернуласьОСОБА_1., в якій просить зобов'язати управління праці
та соціального захисту населення Черкаської обласної державної адміністрації
зробити перерахунок допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного
віку з 01.08.2007 року по 31.12.2007 року та 01.06.2008 року по 31.10.2008
року, стягнути на її користь борг в сумі 3869,28 грн.
Вивчивши позовні
вимоги суддя вважає, що дана справа не підвідомча Черкаському окружному
адміністративному суду, її не належить розглядати в порядку адміністративного
судочинства із нижчезазначених підстав.
Відповідно до
ч.ч. 1,2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням
адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб,
прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від
порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх
посадових та службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних
управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання
делегованих повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені
будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім
випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами
України встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно з п.6 ч.1
ст.3 КАС України адміністративний позов - це звернення до адміністративного
суду про захист прав, свобод та інтересів у публічно - правових відносинах.
Відповідно п.1
ч.1 ст.17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори
фізичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень дій
чи бездіяльності.
Як вбачається із
змісту позовної заяви позивачка не ставить питання про оскарження дії, рішення
чи бездіяльності відповідача, тобто вирішити публічно-правовий спір, а лише
ставиться вимога про нарахування та стягнення суми боргу, що є спором про право
цивільне.
Таким чином
вимоги позивачки не є публічно-правовим спором і не підлягають під визначення
справи адміністративної юрисдикції, яке наведене у п.1 ч.1 ст.3 КАС України.
Компетенція адміністративних судів, встановлена ст.17 КАС, на цей спір не
поширюється, оскільки вимоги позивача не стосуються захисту його прав, свобод
та інтересів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів
державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових
осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на
основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до
ч.2 ст. 21 КАС України вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної протиправними
рішеннями діями чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень або іншими
порушенням прав свобод та інтересів суб'єктів публічно-правових відносин,
розглядаються адміністративним судом, якщо вони заявлені в одному провадженні з
вимогою вирішити публічно-правовий спір. Інакше вимоги про відшкодування шкоди
вирішуються судами в порядку цивільного або господарського судочинства.
Враховуючи
вищевикладене, керуючись п. 4 ч. 1 ст. 107 та п. 1 ч. 1 ст.109 КАС України,
суддя
ухвалив:
Відмовити у
відкритті провадження у справі за позовомОСОБА_1 до головного управління праці
та соціального захисту населення Черкаської обласної державної адміністрації
про перерахунок допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного
віку та сплати суми боргу.
Повернути
ОСОБА_1позовну заяву із усіма доданими до неї матеріалами та направити копію
даної ухвали.
Ухвала
відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення
строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом,
якщо таку заяву не було подано.
Ухвала може бути
оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом п'яти днів
з дня її проголошення або з дня її отримання стороною за правилами,
встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої
інстанції заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на ухвалу суду
першої інстанції подається протягом десяти днів після подання заяви про
апеляційне оскарження.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2008 |
Оприлюднено | 03.10.2009 |
Номер документу | 4792669 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Чайка В.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні