Рішення
від 20.08.2009 по справі 8/307
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

8/307

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №  8/307

20.08.09

За позовом     Одеської залізниці

До                    Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрзернотранс-К»

про                  стягнення 927,00 грн.

Суддя   В.С. Катрич

Представники:

Від позивача         представник –Стрелець О.С. (дов. № б/н від 20.02.08)

Від відповідача     не з`явились

Обставини справи :

Позивач звернувся до Господарського суду м.Києва з позовом про стягнення з відповідача 927,00 грн. штрафу за невиконання плану перевезень.  

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 31.10.2008р. № 05-5-8/11574 позовну заяву повернуто без розгляду на підставі п.4, 10 ст. 63 ГПК України.

Постановою Київського апеляційного господарського суду від 12.02.2009р. у справі № 05-5-8/11574 апеляційну скаргу Одеської залізниці було задоволено, ухвала Господарського сулу м.Києва від 31.10.2008р. за № 05-5-8/11574 була скасована, матеріалами справи № 05-5-8/11574 були направлені до Господарського суду м.Києва для розгляду.

Постановою Вищого господарського суду України від 18.06.2009р. у справі № 05-5-8/11574 касаційну скаргу ТОВ «Укрзернотранс-К»було залишено без задоволення, постанову Київського апеляційного господарського суду від 12.02.2009р. у справі № 05-5-8/11574 залишено без змін.   

Відповідно до резолюції заступника Голови Господарського суду м.Києва справа №05-5-8/11574 передана для розгляду по суті судді Катрич В.С.  

Ухвалою Господарського суду м.Києва від 17.07.2009р. справа № 05-5-8/11574 прийняти до провадження суддею Катрич В.С., присвоєно даній справі новий номер 8/307, розгляд справи призначений на 20.08.2009р.

У судове засідання, призначене на 20.08.2009р. з'явився представник позивача. Представник відповідача у судове засідання  не з'явився, про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином.

Суд вважає можливим розглянути справу у відсутності представника відповідача відповідно до вимог ст. 75 ГПК України за наявними у ній матеріалами, що містять достатньо відомостей про права і взаємовідносини сторін.

Представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги, просив суд позов задовольнити повністю.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, оцінивши подані докази, суд –

ВСТАНОВИВ :

           

07.08.2008р. відповідач звернувся до начальника ж.д.ст.Куцівка з заявкою про надання на під'їзний шлях ВАТ «Куцівський елеватор»вагони-зерновози для завантаження ячменя у кількості - 16 вагонів за призначенням ст. Ксенієво, одержувач ЗАТ «Іллічівський зерновий термінал»(3804).

Відповідно до правил планування перевезень вантажів начальник залізниці та уповноважені ним посадові особи за заявами відправників можуть надавати дозвіл на перевезення вантажів понад план, а також на внутрістанційні перевезення (п.2.9).

Замовлений відповідачем план був погоджений позивачем, що підтверджується дозволом на перевезення вантажів по додатковому плану на квітень місяць 2008р., станція відправлення Куцівка –станція призначення Ксенієво, одержувач ЗАТ «Іллічівський зерновий термінал»(3804), вантаж –ячмень, вагони у кількості 16 зерновозів / 927т.

Станцією Куцівка було винесено  тимчасове обмежене  № ЦД-119/ЦД від 08.04.2008р., причиною винесення якого стало незабезпечення своєчасного вивантаження, область призначення: Ксенієве Од. (4066) адресу ЗАТ «Іллічівський зерновий термінал»(коди 1364, 3804), рід вантажу: зернові вантажі, тривалість обмеження: з 09.04.2008р. до 16.04.2008р.

Відповідно до 6.1 Правил планування перевезень вантажів, облік виконання плану перевезень вантажів здійснюється в обліковій картці (додаток 8) за кожним планом, а також за пред'явленням, та за замовленням про надолуження недовантаження за попередній місяць. На підставі цього обліку визначаються розміри матеріальної відповідальності сторін за невиконання плану.

Згідно з 6.2 Правил  планування перевезень вантажів, облікові картки ведуть працівники залізничних станцій в одному або за вимогою відправника у двох примірниках. У разі складання картки у двох примірниках один з них знаходиться на станції, другий - у відправника.

Облікова картка підписується відправником і начальником станції або уповноваженим працівником станції по закінченні кожної звітної доби. Звітна доба - це час із 17 годин 01 хвилини однієї доби до 17 години 00 хвилин наступної доби за київським часом.

У разі відмови відправника від підписання облікової картки про це складається акт загальної форми.

Відповідач відмовився від підписання облікової картки виконання платну перевезень № 1000003 у квітні 2008р., про що були складені акти загальної форми від 18.04.2008р., 21.04.2008р., 23.04.2008р.

Згідно зі ст. 109 Статуту залізниць України, після закінчення місяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, начальник станції повідомляє вантажовідправнику розрахунок суми штрафу за невиконання плану перевезень. Нараховані суми підлягають сплаті у п'ятиденний термін.

Позивач повідомив відповідача про суму штрафу за невиконання плану перевезень №1000003 в розмірі 927,00 грн., про що свідчить накопичувальна картка від 13.05.2009р. від підпису якої відповідач відмовився, про що був складений акт загальної форми № 17 від 13.05.2009р. (в матеріалах справи).

Статтею 131 Статуту залізниць України передбачено, що претензії вантажовідправників щодо штрафів заявляються залізниці відправлення, а вантажоодержувачів - залізниці призначення. Порядок заявлення і розгляду претензій з приводу платежів, зборів і штрафів, пов'язаних з перевезенням пасажирів, багажу і вантажів, установлюється правилами.

В матеріалах справи відсутні документальні підтвердження звернення відповідача до позивача з претензією з приводу штрафу за невиконання плану перевезень вантажів.

Таким чином, відповідно до ст. 106 Статуту залізниць України передбачено, що за невиконання плану перевезень по залізницях призначення вантажовідправник сплачує штраф за вагон (контейнер) у розмірі однієї добової ставки за користування вагоном (контейнером).

Добова ставка плати за користування вагонами, відповідно до ставок плати за користування вантажними вагонами, затвердженими розпорядженням КМУ 08.10.2004р. за № 706-р становить 20,80 грн.

Таким чином враховуючи 5 % добової ставки, яка становить 1,04 грн. (округляється до 1,00 грн.) та статистичне навантаження плану перевезень на 1 вагон = 57,9 т. (927т.: 16) розмір штрафу становить 927,00 грн. (за заплановані 16 вагонів).   

Позивач звернувся до відповідача з претензією про сплату штрафу в розмірі 927,00 грн. за невиконання плану перевезень. Відповідач відповіді не надіслав, штраф за невиконання плану перевезень не перерахував.

Позови залізниць до вантажовідправників, вантажоодержувачів і пасажирів, що випливають із цього Статуту, можуть бути подані відповідно до установленої підвідомчості чи підсудності до суду за місцем знаходження відповідача протягом 6 місяців. Зазначений шестимісячний термін обчислюється, зокрема, щодо стягнення штрафу за невиконання плану перевезень - після закінчення п'ятиденного терміну, встановленого для сплати штрафу (ст. 137 Статуту залізниць України).

Позивач звернувся до суду в межах шестимісячного строку.

Відповідач повноважного представника у судове засідання не направив, докази сплати штрафу в розмірі 927,00 грн. за невиконання плану перевезень не надав, позовні вимоги не оскаржив.

Відповідно до ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Частиною 2 ст. 34 ГПК України передбачено, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Матеріалами справи підтверджена правомірність заявлених позовних вимог,  відповідач не довів протилежне, тому суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити повністю.   

Відповідно до ст. 49 ГПК України передбачено, що стороні, на користь якої відбулося рішення, господарський суд відшкодовує мито за рахунок другої сторони.

Керуючись Правилами планування перевезень вантажів, ст. ст. 106, 109, 131, 137 Статуту залізниць України, ст.ст. 33, 34, 49, 75, 82-85 ГПК України, суд -   

                                        

ВИРІШИВ :

          

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрзернотранс-К»(01042, м.Київ, вул. І.Кудрі, 12, оф.3; код 31406764) на користь Одеської залізниці (65012, м.Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19; код 01071315) 927 (дев'ятсот двадцять сім) грн. штрафу, 102 (сто дві) грн. державного мита, 118 (сто вісімнадцять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.    

Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, а у разі, якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення, воно набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 цього Кодексу.   

СуддяВ.С. Катрич

Дата підписання: 31.08.2009р.

Дата ухвалення рішення20.08.2009
Оприлюднено05.10.2009
Номер документу4796165
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/307

Рішення від 09.07.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гумега О.В.

Ухвала від 25.05.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гумега О.В.

Рішення від 28.07.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Катрич В.С.

Ухвала від 08.07.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Катрич В.С.

Судовий наказ від 23.11.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін Ігор Юрійович

Рішення від 12.11.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін Ігор Юрійович

Ухвала від 20.10.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Дубінін Ігор Юрійович

Рішення від 20.08.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Катрич В.С.

Судовий наказ від 03.06.2009

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Плеханова Л.Б.

Постанова від 03.06.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Мачульський Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні