9/2-НА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"15" лютого 2007 р. Справа №9/2-НА
за позовом Торгово-роздрібного кооперативного підприємства Старокостянтинівського РайСТ м. Старокостянтинів
до Старокостянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції м. Старокостянтинів
про скасування податкових повідомлень-рішень від 13.10.06 №0010941500/0про застосування штрафу в сумі 1,33 грн. ; від 13.10.06 №0010931500/0 про застосування штрафу в сумі 5,32 грн. ; від 13.10.06 №0010921500/0 про застосування штрафу в сумі 38,14 грн. , від 12.10.06 №0010771500/0 про застосування штрафу в сумі 206,55 грн. ; від 12.10.06 №0010761500/0 про застосування штрафу в сумі 0,30 грн. , від 12.10.06 №0010751500/0 про застосування штрафу в сумі 6,46 грн. , від 12.10.06 №0010741500/0 про застосування штрафу в сумі 55,04 грн. , від 12.10.06 №0010731500/0 про застосування штрафу в сумі 214,92 грн. , від 12.10.06 №0010661500/0 про застосування штрафу в сумі 69,48 грн. , від 12.10.06 №0010721500/0 про застосування штрафу в сумі 5,00 грн. , від 12.10.06 №0010711500/0 про застосування штрафу в сумі 71,91грн. , від 12.10.06 №0010701500/0 про застосування штрафу в сумі 0,24грн. , від 12.10.06 №0010691500/0 про застосування штрафу в сумі 3,18грн. , від 12.10.06 №0010681500/0 про застосування штрафу в сумі 26,61грн. , від 12.10.06 №0010671500/0 про застосування штрафу в сумі 41,31грн.
Суддя Олійник Ю.П. Секретар судового засідання Римар Н.М.
Представники сторін:
Від позивача - Кривонос Л.Ф. –за дов. від 2.01.07
Від відповідача – Пославська О.В. –за дов. від 9.01.07
У судовому засіданні оголошено вступну і резолютивну частину рішення згідно ст. 160 КАС України .
Постанова ухвалюється 15.02.07 , так як у судовому засіданні 24.01.07 оголошувалась перерва для надання сторонами додаткових доказів.
Позивач звернувся до суду з позовом про скасування податкових повідомлень-рішень відповідача від 12.10.06р., 13.10.06р. У наступному уточнено –про скасування податкових повідомлень-рішень від 13.10.06 №0010941500/0.; №0010931500/0.; №0010921500/0; від 12.10.06 №0010771500/0; №0010761500/0 , №0010751500/0 №0010741500/0, №0010731500/0, №0010661500/0, №0010721500/0, №0010711500/0, №0010701500/0, №0010691500/0, №0010681500/0 , №0010671500/0 . Зазначене прийнято судом.
Позивач у позовній заяві та його представник у судовому засіданні вважає застосування штрафних санкцій за порушення граничного строку сплати орендної плати відповідно до п.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” неправомірним, оскільки строки сплати податків за землю установлені спеціальним Законом України „Про плату за землю” , статтею 25 якого передбачена відповідальність за прострочення строків сплати податку у вигляді пені у розмірах, визначених законодавством. При цьому розмір пені за несвоєчасне внесення орендної плати передбачається у договорі оренди, проте він не може перевищувати ставки пені за несвоєчасну сплату земельного податку.
Відповідач у відзиві на позов та його представник у судовому засіданні проти позову заперечує, посилаючись на те, що згідно п.4.1.1. ст. 4 Закону України " Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання . Позивачем подані податкові Декларації орендної плати за земельні ділянки . Згідно п.п. 5.3.1 ст. 5 Закону України " Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" позивач зобов'язаний був сплатити суму податкового зобов'язання , зазначену у Деклараціях . Однак, позивачем зазначені суми сплачені з прострочкою , за що згідно п.17.1.7 ст. 17 Закону України " Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" застосовані штрафні санкції спірними податковими повідомленнями-рішеннями.
Крім того, відповідачем надано додаткове письмове пояснення , в якому посилається на п.5.1. ст. 5 , п. 17.1.1. ст.. 17 Закону України " Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" .
Розглядом матеріалів справи встановлено наступне.
Проведеною відповідачем невиїзною документальною перевіркою позивача встановлено порушення останнім п.5.3.1 ст.5 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” в частині несвоєчасної сплати орендної плати та збору за забруднення на підставі поданих позивачем податкових декларацій (розрахунків) за 2005р. по орендній платі №513589/13050202, №513584/13050204, №513593/13050207, №513590/13050208, №513592/13050210, №513586/13050218, №513588/13050225, №513591/13050226, по збору за забруднення №528464, №605974/50080200, №612903/50080200. Результати перевірки із зазначенням строків сплати податкових зобов'язань, кількості днів прострочення та розміру та суми штрафних санкцій зафіксовані в акті від 05.10.06 №1224.
За наслідками перевірки на підставі акту перевірки відповідачем прийнято спірні податкові повідомлення-рішення від 13.10.06 №0010941500/0 про застосування штрафу в розмірі 10% в сумі 1,33 грн. за затримку на 28 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по орендній платі в розмірі 13,30 грн.; №0010931500/0 про застосування штрафу в розмірі 20% в сумі 5,32 грн. за затримку на 87 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми в розмірі 26,60 грн.; №0010921500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 38,14 грн. за затримку на 188 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми в розмірі 76,28 грн., від 12.10.06 №0010771500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 206,55 грн. за затримку на 360 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми в розмірі 413,10 грн.; №0010761500/0 про застосування штрафу в розмірі 10% в сумі 0,30 грн. за затримку на 28 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми 3,00 грн. , №0010751500/0 про застосування штрафу в розмірі 20% в сумі 6,46 грн. за затримку на 87 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми 32,30 грн., №0010741500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 55,04 грн. за затримку на 292 календарних дня граничного строку сплати узгодженої суми 110,08 грн., №0010731500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 214,92 грн. за затримку на 417 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми 429,77 грн., №0010661500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 69,48 грн. за затримку на 417 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми 138,87 грн., №0010721500/0 про застосування штрафу в розмірі 20% в сумі 5,00 грн. за затримку на 87 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми 25,00 грн., №0010711500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 71,91грн. за затримку на 322 календарних дня граничного строку сплати узгодженої суми 143,79грн., №0010701500/0 про застосування штрафу в розмірі 10% в сумі 0,24грн. за затримку на 28 календарних дня граничного строку сплати узгодженої суми 2,40грн., №0010691500/0 про застосування штрафу в розмірі 20% в сумі 3,18грн. за затримку на 87 календарних дня граничного строку сплати узгодженої суми 15,90грн., №0010681500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 26,61грн. за затримку на 292 календарних дня граничного строку сплати узгодженої суми 53,22грн., №0010671500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 41,31грн. за затримку на 306 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми 82,53грн.
Вважаючи нарахування штрафних санкцій неправомірним , позивач звернувся з позовом до суду про скасування вищезазначених податкових повідомлень-рішень.
Досліджуючи надані сторонами докази , наведені міркування та заперечення , оцінюючи їх в сукупності , судом враховується наступне.
Штрафні санкції відповідачем були прийняті у урахуванням п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” та на підставі п.17.1.7 п. 17.1 ст.17 даного Закону .
Зокрема, підпунктом 5.3.1 ст. 5 вказаного Закону, платник зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п.п.4.1.4 п..4.1 ст.4 вказаного Закону для подання податкової декларації.
Підпунктом 4.1.4 ст.4 вказаного Закону визначено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює, зокрема, календарному місяцю, - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (в тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків),- протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, календарному року , крім випадків передбачених п.п. „г” п.п.4.1.1 цього пункту, - протягом шістдесяти календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року, календарному року, для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), до 01 квітня року, наступного за звітним.
Відповідальність платників податків у вигляді штрафу передбачена підпунктом 17.1.7 ст. 17 вказаного Закону, де визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Однак ,при прийнятті вказаних податкових повідомлень-рішень відповідачем не було враховано, що згідно п.1.2 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000р. із змінами і доповненнями , податкове зобов'язання –зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Порядок і строки земельного податку встановлені ст. 17 Закону України „Про плату за землю”. Так,ст.14 даного Закону передбачено, що платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Згідно ст.17 даного Закону податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Судом приймається до уваги, що однією з умов застосування фінансових санкцій відповідно до п. 17.1.7 ст. 17 “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” є порушення платником податків граничних строків проведення платежів, встановлених цим Законом.
Оскільки строки сплати податку на землю встановлюються спеціальним Законом України "Про плату за землю", то у відповідача відсутні правові підстави розповсюджувати дію Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" в частині застосування фінансових санкцій за порушення строків на дані правовідносини. При цьому до уваги приймається, що ст. 25 Закону України "Про плату за землю" передбачена відповідальність за прострочення встановлених строків сплати податку у вигляді пені, інші санкції даним Законом не передбачені.
Судом враховується також на те, що згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Всупереч цьому відповідачем не надано доказів, які б з достовірністю підтверджували порушення позивачем вимог Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
За таких обставин позовні вимоги вважаються обґрунтованими, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.
Враховуючи задоволення позову згідно ч. 3 ст. 94 КАС України судові витрати, здійснені позивачем ( держмито згідно платіжного доручення № 256 від 20.12.06 на суму 3,60 грн. ) присуджуються останньому в розмірі , визначеному п.п. 2 п. 3 Розділу VII ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ КАС України- 3, 40 грн. (відповідно до підпункту "б" пункту 1 статті 3 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито" ) . В решті судові витрати є зайво сплаченими позивачем. При цьому згідно ч. 1 ст. 94 цього Кодексу документально підтверджені судові витрати присуджуються з Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 104, 105, 158-163, 167, 254-255, п.6 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, СУД
П О С Т А Н О В И В :
Позов Торгово-роздрібного кооперативного підприємства Старокостянтинівського РайСТ м. Старокостянтинів до Старокостянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції м. Старокостянтинів про скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити.
Скасувати податкові повідомлення-рішення Старокостянтинівської об'єднаної державної податкової інспекції про застосування до Торгово-роздрібного кооперативного підприємства Старокостянтинівського РайСТ м. Старокостянтинів штрафних санкцій від 13.10.06 №0010941500/0 про застосування штрафу в розмірі 10% в сумі 1,33 грн. ; від 13.10.06 №0010931500/0 про застосування штрафу в розмірі 20% в сумі 5,32 грн. ; від 13.10.06 №0010921500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 38,14 грн. , від 12.10.06 №0010771500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 206,55 грн. ; від 12.10.06 №0010761500/0 про застосування штрафу в розмірі 10% в сумі 0,30 грн. , від 12.10.06 №0010751500/0 про застосування штрафу в розмірі 20% в сумі 6,46 грн. , від 12.10.06 №0010741500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 55,04 грн. , від 12.10.06 №0010731500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 214,92 грн. , від 12.10.06 №0010661500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 69,48 грн. , від 12.10.06 №0010721500/0 про застосування штрафу в розмірі 20% в сумі 5,00 грн. , від 12.10.06 №0010711500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 71,91грн. , від 12.10.06 №0010701500/0 про застосування штрафу в розмірі 10% в сумі 0,24грн. , від 12.10.06 №0010691500/0 про застосування штрафу в розмірі 20% в сумі 3,18грн. , від 12.10.06 №0010681500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 26,61грн. , від 12.10.06 №0010671500/0 про застосування штрафу в розмірі 50% в сумі 41,31грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Торгово-роздрібного кооперативного підприємства Старокостянтинівського РайСТ м. Старокостянтинів ( вул. Грушевського, 22 ,код 22779828 ) витрати по оплаті державного мита в розмірі 3,40 грн. ( три гривні 40 коп. )
Згідно ст.ст. 185-186 КАС Україин сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Житомирського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАС України Постанова, якщо інше не встановлено КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Ю.П. Олійник
Віддрук. прим. :
- до справи,
- позивачу,
- відповідачу.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 480955 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Олійник Ю.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні