ЛЬВІВСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа №
2а-561/08
22 серпня
2008 року Львівський окружний адміністративний суд
в
складі : головуючого - судді
Дем'яновського Г.С.,
при секретарі Керницькій І.В.
розглянувши у відкритому
судовому засіданні в залі суду в місті Львові справу за адміністративним
позовом ОСОБА_1 до Управління праці та
соціального захисту Яворівської райдержадміністрації про нарахування та виплату
грошової допомоги.
в
с т а н о в и в :
Адміністративний позивач
-ОСОБА_1звернувся з позовом до Управління праці та соціального захисту
Яворівської райдержадміністрації про стягнення грошової допомоги,покликаючись
на те,що йому ,як учаснику війни відповідно до
Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального
захисту” від 22.10.1993 року з доповненнями щорічно до 05 травня має
виплачуватись одноразова грошова допомога в розмірі трьох мінімальних пенсій за
віком. В 2007 році йому виплатили 55 грн
,а повинні були виплатити :
2007 рік-410 грн.х3=1230 грн. і таким чином йому недоплачено 1175
грн. коп.,які він і просить стягнути.
В
судовому засіданні позивач позов підтримав повністю просить зобов'язати
відповідача нарахувати та виплатити їй допомогу. .
Представник
відповідача в судове засідання не з”явився ,подав заперечення ,в яких просить в
позові відмовити,врахувати пропущений строк звернення до суду,справу слухати в
його відсутність.Суд вважає,що справу слід розглядати в відсутність
представника відповідача.
Вислухавши
пояснення сторін,перевіривши інші докази, зібрані в справі, суд приходить до
висновку, що позов ОСОБА_1. до Управління праці та соціального захисту
Яворівської райдержадміністрації про нарахування та виплату грошової допомоги.
підлягає до задоволення частково з наступних підстав:
-з
посвідчення НОМЕР_1 ,виданого 27.06.2006
року вбачається,що ОСОБА_1учасником війни і відповідно до ст.14 Закону
України „Про статус ветеранів війни,гарантїї їх соціального захисту” і має
право на одержання щорічної разової грошової допомоги до 05 травня кожного року
у розмірі трьох мінімальних пенсій за віком,
-листом
від 27.06.1996 року управління праці та соціального захисту-відповідач по
справі відмовило позивачці в отриманні одноразових допомог,мотивуючи це тим,що
видатки вони проводять лише в межах бюджетних асигнувань.
Суд
вважає,що означене рішення є частково неправомірним, оскільки статтею 22
Конституції України визначено, що при прийнятті нових законів або внесенні змін
до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і
свобод.
Це
ж підтверджено Рішенням Конституційного
Суду України від 09.07.2007 року по справі
№1-29\2007 ,де зазначено,що зупинення дії положень законів, якими
визначено права і свободи громадян, їх зміст та обсяг, є обмеженням прав і
свобод і може мати місце лише у випадках, передбачених Основним Законом
України. У статті 64 Конституції України
вичерпно визначено такі випадки, а саме передбачено, що в умовах
воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і
свобод людини із зазначенням строку дії цих обмежень, та визначено ряд прав і
свобод, які не можуть бути обмежені за жодних обставин.Обмеження прав і свобод
громадян,які закладені в Закон України „Про державний бюджет” ,не можуть бути
підставою для невиплати учасникам війни одноразових грошових допомог в повному
обсязі.Оскільки рішення Конституційного Суду України має преюдиційне значенння
для судів загальної юрисдикцїї при розгляді ними позовів у зв”язку з
правовідносинами,які виникли внаслідок положень статей зазначених законів,тто
суд вважає,що соціальні гарантїї
учасникам війни не можуть бути обмежені або скасовані іншими правовими актами.
Верховний
Суд в своєму листі 14.07.2006 року №1-5\400 надав роз'яснення щодо застосування
законодавства з аналогічних правових відносин Реалізація особою права на
отримання бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення
спірних правовідносин нормативно - правових актах національного законодавства
не може бути поставлена в залежність від бюджетних асигнувань, тобто посилання
органами державної влади на відсутність коштів, як на причину невиконання своїх
зобов'язань, судами не повинні прийматися до уваги, у випадках, коли з набуттям
чинності певним законом, його нормами призупиняється дія положень закону, що
був прийнятий раніше, до спірних правовідносин застосовується закон, що діяв на
момент виникнення у особи відповідного права. Тому суд не приймає до уваги
заперечення відповідача про невиділення бюджетних асигнувань та інші
Однак,разом
з тим, суд вважає,що позовні вимоги можуть бути задоволені лише в межах виплат
2007 бюджетного року,оскільки в 2005-2006 рр. Конституційний Суд України не
розглядав питань відповідності Конституцїї України норм Закону України „Про
державний бюджет України на 2005 рік” і норм Закону України „Про державний
бюджет України на 2006 рік”і таким чином слід зобов'язати управління праці та соціального захисту
населення Яворівської райдержадміністрації Львівської області нарахувати та
виплатити ОСОБА_1 . одноразову грошову допомогу за 2007 рік в розмірі трьох
мінімальних пенсій за віком,яка діяла на момент строку виплати допомоги.
Визначаючи
розмір соціальної допомоги, яка підлягає виплаті ,суд виходить з вимог ст.62
Закону України „Про державний бюджет на 2007 рік” з наступними змінами та
доповненнями, де зазначено,що для осіб які втратили працездатність,розмір
прожиткового мінімуму,що у відповідності
до ст.28 Закону України „Про загальнообов'язкове державне страхування”
тотожній з мінімальним розміром пенсії за віком,станом на день виплати згаданої
разової допомоги становить 410 грн.06 коп. Таким чином позивачу в 2007 році
повинні були виплатити 1230 грн. 18 коп.,а виплатили 55 грн.,то йому належить
отримати ще 1175 грн. 18 коп.
Керуючись ст.ст. 2, 4, 7, 14, 23, 86, 94,
99, 100, 158,159,160, 161, 163, 162, 128 КАС України, Законом України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального
захисту” від 22.10.1993 року, Рішенням
Конституційного Суду України від 09.07.2007 року по справі №1-29\2007 ,суд
п
о с т а н о в и в :
Позов задоволити . Зобов'язати управління праці та соціального захисту
населення Яворівської райдержадміністрації Львівської області нарахувати та
виплатити ОСОБА_1одноразову грошову допомогу
за 2007 рік в розмірі трьох мінімальних пенсій за віком . тобто з врахуванням часткової виплати стягнути
з управління праці та соціального
захисту населення Яворівської райдержадміністрації Львівської області на
користьОСОБА_11175 грн.18 коп.
Судові витрати віднести за рахунок
Державного бюджету України.
Постанова може бути оскаржена в
апеляційному порядку до Львівського адміністративного апеляційного суду через
Львівський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне
оскарження в 10-денний строк з дня проголошення постанови суду і подання після
цього протягом 20-днів апеляційної скарги з поданням її копії до Львівського
адміністративного апеляційного суду.
Суддя:
Дем'яновський Г.С.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2008 |
Оприлюднено | 07.10.2009 |
Номер документу | 4815488 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Дем'яновський Г.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Поплавський В.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні