Рішення
від 08.09.2009 по справі 36/353
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

36/353

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №  36/353

08.09.09

За позовом    Громадської організації «Громадська рада самоврядування «Оберіг»

до                    Управління з питань комунального майна, приватизації та

                       підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради

                       Шевченківської районної у м. Києві ради

про                  спонукання до укладання договору купівлі-продажу

Та за зустрічним позовом  

                       Шевченківської районної у м. Києві ради

до                    Громадська організація «Громадська рада самоврядування «Оберіг»

Третя  особа на стороні, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача

                       Управління з питань комунального майна, приватизації та

                       підприємництва Шевченківської  районної у м. Києві ради

про                 визнання права комунальної власності

Суддя Трофименко Т.Ю.

Представники :

Від Позивача             Кисилевич Ю.А. –по дов. №б/н від 27.04.2009р.

Від Відповідача-1 та третьої особи     Марусиченко В.В. –по дов. №6/1-161-001/58 від 10.06.2009р.

Від Відповідача-2      Куценко О.О. –по дов. №2794 від 18.12.2007р.

        В судовому засіданні 17.08.2009р. оголошувалась перерва до 08.09.2009р. відповідно до ст.. 77 Господарського процесуального кодексу України.

ОБСТАВИНИ  СПРАВИ:

На розгляд  Господарського суду міста Києва переданий   позов Громадської організації «Громадська рада самоврядування «Оберіг» до Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у місті Києві ради та Шевченківської районної у місті Києві  ради  про зобов'язання провести приватизацію нерухомого майна загальною площею 201,3 кв.м., що знаходиться напівпідвалі за адресою: м.Київ, вул. Пушкінська, 20А, та зобов‘язання Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у місті Києві ради укласти з позивачем договір купівлі-продажу зазначеного вище нерухомого майна загальною площею 201,3 кв.м., що знаходиться за адресою: м.Київ, вул. Пушкінська, 20А.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до рішення про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району міста Києва № 471, прийнятого Шевченківською районною у місті Києві радою 19.06.2008 р., спірне нежитлове приміщення підлягає приватизації шляхом викупу позивачем.

Проте, до цього часу відповідачем-1 не виконано рішення відповідача-2 про приватизацію, не проведено підготовку до приватизації спірного нерухомого майна та не укладено з позивачем договір купівлі-продажу зазначеного нерухомого майна в рамках його приватизації.

Представник Відповідача-1 проти задоволення позову заперечував, зазначив, що права позивача не порушено і просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Представник Відповідача-2 позовні вимоги відхилив, пояснюючи це тим, що станом на дату розгляду справи належним чином оформлене на територіальну громаду Шевченківського району м. Києва свідоцтво на право власності (правовстановлюючий документ) на спірне нерухоме майно відсутнє, а тому укладання договору купівлі-продажу з позивачем на зазначене нерухоме майно у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, в частині нотаріального посвідчення цього договору, є неможливе.      

В межах розгляду справи № 36/353 Шевченківська районна у місті Києві рада подала зустрічний позов про визнання права комунальної власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва в особі Шевченківської районної у м.Києві ради на нежитлові приміщення з № 1 по № 20 (групи приміщень № 23) (в літ. А), загальною площею 210,4 кв.м., які знаходяться на цокольному поверсі житлового будинку № 20 (літ. А) по вулиці Пушкінська у м. Києві.

Зустрічний позов мотивований тим, що відповідно до рішення Київради від 27.12.2001 №208/1642 «Про формування комунальної власності територіальних громад районів міста Києва», а також рішення Шевченківської районної у місті Києві ради від 18.06.2002 №40 «Про формування комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва»спірне нерухоме майно є комунальною власністю Шевченківського району м. Києва.

Взаємопов'язаність зустрічного позову із первісним позовом, позивач за зустрічним позовом пояснює тим, що позивач за первісним позовом фактично вимагає укладення договору купівлі-продажу спірного нерухомого майна в рамках його приватизації, то його вимоги є похідними від визнання права комунальної власності на спірне нерухоме майно за територіальною громадою Шевченківського району м. Києва та реєстрацію цього права комунальної власності в БТІ.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.08.2009 р. вказана зустрічна позовна заява прийнята для спільного розгляду з первісним позовом на підставі ст. 60 Господарського процесуального кодексу України.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 17.08.2009 р. до участі у справі третьої особою без самостійних вимог на предмет спору залучено Управління з питань комунальної майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у місті Києві ради.

Управління з питань комунальної майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у місті Києві ради повністю підтримало зустрічний позов.

Громадська організація «Громадська рада самоврядування «Оберіг» проти задоволення зустрічного позову не  заперечила із підстав викладених в наданому в судовому4 засіданні письмовому відзиві.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

По зустрічному позову.

Згідно ст. 392 Цивільного кодекс України власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.

Згідно зі ст. 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Статтею 6 Закону України «Про столицю України –місто-герой Київ»визначено, що місцеве самоврядування у місті Києві здійснюється територіальною громадою міста, як безпосередньо, так і через Київську міську раду, районні в місті ради та їх виконавчі органи.

Шевченківська районна у місті Києві рада є органом місцевого самоврядування, що представляє інтереси територіальної громади Шевченківського району м. Києва, і виступає суб‘єктом права власності комунального майна, що перебуває у власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва.  

Відповідно до положень ст. 143 Конституції України та ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»територіальним громадам районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежилі приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров‘я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону, як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою та іншими суб'єктами права власності в порядку, встановленому законом.

Згідно з ч. 2 ст. 11 Закону України «Про столицю України –місто герой Київ»Київська міська рада може передавати районним у містах радам у власність або в управління об'єкти комунальної власності міста Києва в порядку, передбаченому законами України.   

Судом встановлено, що Київська міська рада своїм рішенням від 27.12.2001 №208/1642 «Про формування комунальної власності територіальних громад районів міста Києва»(додаток 11) передала спірне нерухоме майно по бульвару Шевченка Тараса  №26/4 в м. Києві, до комунальної власності Шевченківської районної у місті Києві ради, а остання своїм рішенням від 18.06.2002 №40 «Про формування комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва»прийняла зазначене вище нерухоме майно до комунальної власності Шевченківського району міста Києва.

Жодних інших рішень, які б визначали правовий статус вказаного нерухомого майна, не приймалося.

За таких обставин, власником спірного нерухомого майна, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Пушкінська, № 20А, є територіальна громада Шевченківського району м. Києва в особі Шевченківської районної у місті Києві ради, яка є суб'єктом права комунальної власності і має право на власний розсуд володіти, користуватись та розпоряджатись зазначеним приміщенням, у зв'язку з чим вимоги зустрічного позову визнаються судом обґрунтованими.

По первісному позову.

Згідно з п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»питання про прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна, затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності належать до виключної компетенції міської ради, що вирішуються на її пленарних засіданнях.

В залежності від об'єкта, приватизаційний процес регулюється нормами Закону України «Про приватизацію державного майна»та Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)». Під дію Закону України «Про приватизацію державного майна»підпадає, зокрема, продаж цілісних майнових комплексів підприємств, а під дію Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»- продаж окремого індивідуально визначеного майна.

Приватизація об'єктів малої приватизації згідно з положеннями ст. 3 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»здійснюється шляхом викупу; продажу на аукціоні, за конкурсом.

Згідно зі ст. 4 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»продавцями об'єктів малої приватизації, що перебувають у комунальній власності, є органи приватизації, створені місцевими Радами.

Рішенням Шевченківської районної у м. Києві ради від 25.11.2003 №263 «Про реорганізацію Фонду приватизації комунального майна Шевченківського району  у м. Києві»реорганізовано з 01.12.2003 Фонд приватизації комунального майна Шевченківського району у м. Києві в Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва зі статусом юридичної особи, яке є виконавчим органом Шевченківської районної у м. Києві ради та правонаступником КП УЖГ Шевченківського району в частині орендних відносин.

Положенням про Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва, затвердженим вищевказаним рішенням, передбачено, що Управління, серед іншого, виконує продаж об'єктів приватизації, в т.ч. на аукціоні та за конкурсом; здійснює повноваження власника щодо майна, яке приватизується відповідно до прийнятих рішень; через комісії по приватизації формує цінову політику з питань приватизації, здійснює оцінку комунального майна та укладає договори на проведення робіт по експертній оцінці об'єктів комунальної власності району, що підлягає приватизації (п. 3.1.17, п. 3.1. 18, п. 3.1.26).

Рішенням Шевченківської районної у місті Києві ради № 167 від 15.02.2007 року затверджено Перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва, що підлягають приватизації шляхом викупу.

Відповідно до пункту 82 затвердженого Шевченківською районною у місті Києві радою Переліку (додаток № 1 до рішення № 471 від 19.06.2008 р.), спірне нежитлове приміщення, площею 201,3 кв.м. по вул. Пушкінська № 20А в м. Києві, підлягає приватизації шляхом його викупу позивачем.

Отже, позивач у встановленому законодавством порядку одержав право на викуп спірного нерухомого майна.

Відповідно до рішення від 15.02.2007 №167 «Про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району м. Києва»у разі виникнення розбіжностей між площами з різницею не більше 20 кв. м., зазначеними в додатках до цього рішення, та площами, зазначеними у технічній документації, виготовленій БТІ, остаточною вважається площа, зазначена в документах БТІ.

Згідно з поточною інвентаризацією БТІ та виготовленим технічним паспортом, виготовленим БТІ, станом на день подачі позову площа нежилого приміщення по групі приміщень № 23 по вул. Пушкінська, 20 літ. А в місті Києві складає 210,4 кв.м.

Також, Київське БТІ своїм листом вих. №30916 від 16.07.2009р., повідомило Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради, що за даними інвентаризаційної справи за адресою вул. Пушкінська, 20 в м. Києві будинковолодіння складається з декількох будівель, яким, відповідно до вимог «Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації на об'єкти нерухомого майна»бюро надає літери. Будівля №20 під літерою А по вул. Пушкінська відноситься до вищезазначеного будинковолодіння за адресою вул. Пушкінська, 20. А тому, адреса будівлі літ. «А»вул. Пушкінська, 20 і вул. Пушкінська, 20 А відносяться до тієї ж самої будівлі, тобто є однією і тією ж будівлею.  

Відповідно до  ч. 1 ст. 8 Закону України «Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації. Строк підготовки не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів приватизації.

Підготовка об'єкту до продажу включає в себе визначення ціни продажу об'єкта, підготовку та опублікування інформації про об'єкту у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації; проведення у разі необхідності реорганізації або ліквідації державного підприємства, замовлення у разі потреби екологічного аудиту.

Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»ціна продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, визначається шляхом проведення незалежної оцінки.

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», Положення про Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради, затвердженого рішенням ради від 25.11.2003 № 263, продавцем об'єктів малої приватизації (органом приватизації), що належать на праві власності територіальній громаді Шевченківського району м. Києва, є Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради.

У даному випадку, з врахуванням рішення відповідача-2 № 471 від 19.06.2008 р., відповідач-1 був зобов'язаний в строк до 20.08.2008 р. провести підготовку до приватизації та укласти з Позивачем договір купівлі-продажу спірного нерухомого майна.

Однак, на момент розгляду спору підготовка об'єкта приватизації до продажу не проведена, зокрема, не здійснено оцінки об'єкта з метою визначення ціни його продажу, договору купівлі-продажу об'єкта приватизації не укладено.

Частиною 1 ст. 648 Цивільного кодексу України визначено, що зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору має відповідати цьому акту.

Частина 1 ст. 649 Цивільного кодексу України визначає, що розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування та в інших випадках встановлених законом, вирішуються судом.

Згідно ч. 1 ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.

Частиною 1 ст. 23 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»встановлено, що право власності на державне майно підтверджується договором купівлі-продажу, який укладається між покупцем та уповноваженим представником відповідного органу приватизації, а також актом приймання-передачі зазначеного майна. Договір купівлі-продажу державного майна підлягає нотаріальному посвідченню та у випадках, передбачених законом, державній реєстрації.

Закон України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» не визначає будь-яких правових підстав для продовження визначеного Законом України про малу приватизацію двомісячного терміну для підготовки об'єкта до приватизації.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Оскільки відповідачем-2 прийнято рішення щодо приватизації спірного об'єкта шляхом його викупу позивачем та уповноважено відповідача-2 здійснити оцінку даного майна, а також укласти договори купівлі-продажу щодо нього, суд погоджується з твердженням позивача про неправомірність відмови відповідача-1 в укладенні договору купівлі-продажу об'єкта приватизації. Бездіяльність відповідача-1 порушує права позивача як покупця об'єкта приватизації.

Однак, суд дійшов висновку про необхідність задоволення первісного позову частково з огляду на те, що відповідач-2 виконав дії, покладені на нього законом, а саме: 19.06.2008 р. прийняв рішення про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району м. Києва, відповідно до якого  нежитлове приміщення за адресою м. Київ, вул. Пушкінська 20А, загальною площею 201,3 кв.м., підлягає приватизації шляхом викупу Громадською організацією «Громадська рада самоврядування «Оберіг», а органом, який уповноважений проводити підготовку до приватизації та укладати договори купівлі-продажу майна, що перебуває у комунальній власності, є відповідач-1.

Таким чином, відповідачем-2 не порушено права та охоронювані законом інтереси щодо приватизації майна, яке перебуває у комунальній власності, а отже, відсутні підстави для зобов'язання відповідача-2 проводити приватизацію.

Враховуючи вищевикладене, первісний позов підлягає задоволенню частково, по відношенню до відповідача-1, а  зустрічний позов - задоволенню повністю.

З огляду на приписи п. 29, п. 30 Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита, затвердженої наказом Головної державної податкової інспекції України №15 від 22.04.1993, державне мито з позовної заяви про визнання права власності визначається з урахуванням вартості спірного майна. Відповідно до рішення Київської міської ради від 27.12.2001 №208/1642 «Про формування комунальної власності територіальних громад районів міста Києва»(додаток 11, таблиця 7, розділ 1.1.а, позиція 752) та рішення Шевченківської районної у місті Києві ради від 18.06.2002 №40 «Про формування комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва»(п. № 752 таблиці 7 додатку 1 до рішення), залишкова вартість жилого будинку загальною площею 6980,70 кв.м. по вул. Пушкінська, 20 літ.А у м. Києві становить 861 200,00 грн. Отже, розмір державного мита  за зустрічною позовною заявою  про визнання права власності з урахуванням ставок державного мита передбачених Декретом Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993 року №7-93 та загальної площі спірних приміщень –210,4 кв.м., становить 333, 77 грн., в той час як позивач за зустрічним позовом сплатив лише 102,00 грн. державного мита.

Враховуючи положення ст. 49 Господарського процесуального кодексу України та усну заяву позивача за первісним позовом, судові витрати за первісним позовом у розмірі 85 грн. державного мита та 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу покладаються на позивача за первісним позовом.

Судові витрати за зустрічним позовом в розмірі 102 грн. державного мита та 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу підлягають стягненню з відповідача за зустрічним позовом на користь позивача за зустрічним позовом. Державне мито в розмірі 333,77 грн. підлягає стягненню з відповідача за зустрічним позовом  в доход Державного бюджету відповідно до ст. 46 Господарського процесуального кодексу України.

        На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 33, 49, 82-87 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва -

ВИРІШИВ:

Первісний позов задовольнити частково.

Зобов»язати Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві Ради (01030, м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, 26/4, ідентифікаційний код 21532540) виконати рішення  Шевченківської районної у м. Києві Ради № 471 від 19.06.2008 р., а саме укласти з Громадською організацією «Громадська рада самоврядування «Оберіг» (04111, м.Київ, вул. Щербакова, 33, ідентифікаційний код 26200541) договір купівлі-продажу не житлових приміщень з № 1 по № 20 (групи приміщень № 23) (в літ. А) загальною площею 210,4 кв.м. за адресою: м. Київ, вул. Пушкінська, 20 (літ. А), протягом 30 календарних днів з моменту набрання рішенням суду законної сили.

          В іншій частині первісного позову відмовити.

          Зустрічний позов задовольнити повністю.

          Визнати право комунальної власності територіальної громади Шевченківського району міста Києві в особі Шевченківської районної у м. Києві ради (01030, м. Київ, вул. Б.Хмельницького, 24, ідентифікаційний код 26077632) на нежитлові приміщення з №1 по №20 (групи приміщень № 23) (в літ. А), загальною площею 210,4 кв.м., які знаходяться на цокольному поверсі житлового будинку № 20 (літера А) по вулиці Пушкінська у місті Києві.

Стягнути з Громадської організації «Громадська рада самоврядування «Оберіг»(04111, м. Київ, вул. Щербакова, 33, п/р 2600033014112 в ВАТ КБ «Хрещатик», МФО 300830, код ЄДРПОУ 26200541) на користь Шевченківської районної у м. Києві ради (01030, м. Київ, вул. Б.Хмельницького, 24, п/р 35416001002447 в УДК у м. Києві, МФО 820019, ідентифікаційний код 26077632) - 102 грн. державного мита та 118 грн. – витрати по сплаті інформаційно-технічного забезпечення судового процесу.

Стягнути з Громадської організації «Громадська рада самоврядування «Оберіг»(04111, м. Київ, вул. Щербакова, 33, п/р 2600033014112 в ВАТ КБ “Хрещатик”, МФО 300830, код ЄДРПОУ 26200541) в доход Державного бюджету України 333,77 грн. державного мита.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.

Суддя                                                                                 Трофименко Т.Ю.                     

Дата ухвалення рішення08.09.2009
Оприлюднено08.10.2009
Номер документу4862692
СудочинствоГосподарське
Суть                 спонукання до укладання договору купівлі-продажу

Судовий реєстр по справі —36/353

Рішення від 14.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 30.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 14.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Постанова від 04.08.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Чернота Л.Ф.

Ухвала від 08.07.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Чернота Л.Ф.

Рішення від 16.06.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Морщагіна Н.С.

Ухвала від 17.05.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Морщагіна Н.С.

Ухвала від 02.03.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 23.02.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 31.01.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні