Рішення
від 15.09.2009 по справі 4/200-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

4/200-09

                          ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

      01032, м. Київ, вул. Комінтерну, 16                                                     тел. 230-31-77

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Р І Ш Е Н Н Я

"15" вересня 2009 р.                                                                          Справа № 4/200-09          

Господарський суд Київської області у складі судді Щоткін О.В., розглянувши справу

за позовом Державної екологічної інспекції в Київській області, м. Київ                          

до Комунального підприємства «Лісне», с. Лісне Києво-Святошинського р-ну

про стягнення 4 139,97 грн.

за участю представників сторін:

від позивача: Іваненко О.В. –предст., дов. від 31.08.2009р.

від відповідача: Вознюк В.Ф. –директор.

Обставини справи:

Державна екологічна інспекція в Київській області (далі –позивач) звернулась до господарського суду Київської області з позовом до Комунального підприємства «Лісне», с. Лісне (далі –відповідач) про стягнення 4 139,97  грн. збитків, завданих порушенням природоохоронного законодавства.

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням з боку відповідача Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”.

Ухвалою суду від 20.07.2009 року було порушено провадження у справі № 4/200-09 та призначено її розгляд на 15.09.2009 року.

Позивач свої вимоги підтримує повністю.

Відповідач проти позову заперечує з підстав викладених у відзиві на позов.

В обґрунтування своїх заперечень подав власний розрахунок розміру заборгованості, який становить 1573, 99 грн.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд

встановив:

Державним інспектором Ждановою О.А. відповідно до вимог викладених в ст. 20 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища" в присутності керівника комунального підприємства «Лісне»Вознюка В.Ф. проведено перевірку дотримання відповідачем вимог природоохоронного законодавства комунальним підприємством «Лісне».

За результатами проведеної перевірки складено акт від 30.04.2009-01.05.2009, в якому зафіксовані відповідачем порушення природоохоронного законодавства, а саме самовільне здійснення водокористування без відповідного дозволу.

Згідно ст.ст. 44, 49 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу.

Крім того, органами, що видали дозвіл на спеціальне водокористування встановлюються строки водокористування. (ст. 50 Водного кодексу України).

У дозволі на спеціальне водокористування встановлюються ліміт забору води, ліміт використання води, ліміт скидання забруднюючих речовин та строк спеціального водокористування.

Спеціальне водокористування є платним, а видача дозволу здійснюється за клопотанням водокористувача з обґрунтуванням потреби у воді, погодженим з державними органами водного господарства, - в разі використання поверхневих вод, державними органами геології - в разі використання підземних вод та державними органами охорони здоров'я - в разі використання водних об'єктів, віднесених до категорії лікувальних. У дозволі на спеціальне водокористування встановлюються ліміт забору води, ліміт використання води та ліміт скидання забруднюючих речовин (ст. 49 Водного кодексу України).

Відповідач проти порушення ним норм зазначеного законодавства не заперечує, про що свідчить довідка підписана директором та скріплена печаткою підприємства про те, що з моменту закінчення ліміту на спеціальне водокористування, КП «Лісне»вибрало води станом на 25.03.2009р. в кількості 5889м3.

Проте відповідач заперечує проти суми заборгованості, поданої позивачем, визнаючи її лише частково в сумі  1 573,99 грн., обґрунтовуючи свої заперечення наступним:

Як передбачено статутом КП «Лісне», підприємство створюється з метою забезпечення житлово-комунальними та іншими послугами жителів с. Лісне.

Пунктом 8 розділу 2 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України», яким встановлені нормативи збору за спеціальне водокористування в частині використання підземних вод, розмір яких для Києво-Святошинського р-ну становить 16, 08 копійок на 1 кубічний метр.

Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" встановлено, що в 2009р. до нормативів, що належать до абсолютних, застосовується коефіцієнт 1,439 та запроваджується базовий норматив платежів за користування надрами для видобування глинистих порід у розмірі 5 відсотків до вартості таких видобутих порід замість нормативів у грошовому розмірі.

Додатком № 2 до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 3 червня 2008 року N 309-VI  до нормативів збору за спеціальне водокористування в частині використання поверхневих вод басейнів річок підприємствами житлово-комунального господарства застосовується коефіцієнт 0,3.

Керуючись вказаними нормами, відповідачем було вирахувано коефіцієнт, який застосовується до житлово-комунальних підприємств, та становить 0,4317.

Також відповідачем було подано платіжне доручення № 48 від 19.05.2009р., яке свідчить про часткову оплату відповідачем збору за використання водних ресурсів за 1 квартал 2009р. в розмірі 470 грн.

Враховуючи вищезазначені норми законодавства, часткову проплату, а також поданий відповідачем розрахунок, суд приходить до висновку, що вимога позивача про стягнення з відповідача 4 139, 97 грн. збитків, нанесених державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства, підлягає задоволенню частково в сумі 1573, 99 грн.

Згідно зі ст. 110 Водного кодексу України порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України. При цьому відповідальність за порушення водного законодавства несуть особи, винні, зокрема, у недотриманні умов дозволу або порушенні правил спеціального водокористування.

Стаття 68 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” встановлює, що порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність

Статтею 69 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” передбачено, що шкода заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього середовища підлягає компенсації, як правило, у повному обсязі без застосування норм заниження розміру стягнення.

Згідно  з положеннями ст. 111 Водного кодексу України підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України. 

Відповідно до статті 16 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” спеціально уповноваженими державними органами управління в галузі охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів у республіці є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів, його органи на місцях та інші державні органи, до компетенції яких законодавством України та Автономної Республіки Крим віднесено здійснення зазначених функцій.

До компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів і його органів на місцях згідно зі статтею 20 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” належить, зокрема, право звертатися до суду із позовами про відшкодування збитків і втрат, заподіяних в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Відповідно до п. 1.6 Роз'яснення Вищого арбітражного суду України від 27.06.2001 р. № 02-5/744 „Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вирішуючи спір про відшкодування шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, господарському суду слід виходити з презумпції вини правопорушника (ст. 1166 ЦК  України).

За таких обставин, позовні вимоги Державної екологічної інспекції в Київській області про стягнення з КП «Лісне»4139, 97 грн. збитків підлягають задоволенню частково в сумі 1573,99 грн.

Витрати по сплаті державного мита відповідно та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судом покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 49,  ст. ст.  82-85 ГПК України, господарський суд,-

                           вирішив:

1.          Позов задовольнити частково.

       2. Стягнути з Комунального підприємства «Лісне»(08172, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Лісне, вул.. Лісна, код ЄДРПОУ 31495875) на рахунок спеціального фонду місцевого бюджету 1573 (одну тисячу п'ятсот сімдесят три) грн.. 99 коп. збитків.

3. Стягнути з Комунального підприємства «Лісне»(08172, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Лісне, вул.. Лісна, код ЄДРПОУ 31495875) в доход Державного бюджету України 102 (сто дві) грн. 00 коп. державного мита (Банк: УДК у Київській області, одержувач: ГУ УДК у Київській області, ЗКПО: 24074109, МФО: 821018, № рахунку: 31118095700001, код бюджетної класифікації: 22090200, символ звітності банку: 095 та 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу (Банк: ГУ ДКУ у Київській області, одержувач платежу: ГУ ДКУ у Київській області, р/р 31211259700001,  МФО 821018, ЄДРПОУ 24074109).

        4.  Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

            

Суддя                                                      О.В. Щоткін

Рішення підписане: 29.09.2009р.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення15.09.2009
Оприлюднено08.10.2009
Номер документу4873720
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/200-09

Ухвала від 05.10.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лугова Н.П.

Ухвала від 20.08.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Карабань В.Я.

Ухвала від 21.09.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко П.І.

Рішення від 15.09.2009

Господарське

Господарський суд Київської області

Щоткін О.В.

Ухвала від 17.09.2009

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Ємленінова З.І.

Рішення від 15.09.2009

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Ємленінова З.І.

Ухвала від 20.07.2009

Господарське

Господарський суд Київської області

Щоткін О.В.

Ухвала від 11.06.2009

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Такмаков Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні