Рішення
від 31.08.2010 по справі 2-8897/10
ВОЛНОВАСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

2-8897/10

.

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(ЗАОЧНЕ)

31 серпня 2010 року м. Волноваха

Волноваський районний суд, Донецької області

у складі: головуючого - судді Гальченко І.В.

при секретарі Сєрих І.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Волноваському районі Донецької області про зобов'язання нарахувати недоплачену суму щомісячної державної соціальної допомоги «Дітям-війни», -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся з цим позовом до відповідача, в якому просить зобов'язати нарахувати на її користь недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу, як дитині війни, мотивуючи свої позовні вимоги тим, що відповідно ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» дітям війни пенсії підвищуються щомісячно на 30% мінімальної пенсії за віком. Але йому така надбавка не виплачувалась. Доплата до пенсії за період з 09.07.2007р. 31.12.2007р., з 22.05.2008р. по 31.07.2010р. не виплачена. Просить прийняти рішення, яким зобов'язати відповідача нарахувати їй доплату до пенсії за вказаний період (а.с.4-5).

Позивач в судове засідання не з'явився, надав заяву про розгляд справи у його відсутність. На задоволенні позовних вимог наполягав.

Відповідач в судове засідання не з'явився, причину своєї неявки суду не повідомив, про день і час слухання справи був повідомлений належним чином, у зв'язку з чим справа відповідно до вимог ст.224- 225 ЦПК України слухалася за його відсутності, заперечень по позові не подав.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов задоволенню підлягає повністю з наступних підстав.

Так. судом встановлені обставини, які підтверджуються такими доказами.

ОСОБА_1 народився 28.05.1938 року та мешкає за адресою: Волноваський район с.Польне, вул. Садова,15, має правовий статус дитини війни, що підтверджується копією посвідчення, наявною в матеріалах справи /а.с.6-7/.

Відповідно до Закону України «Про соціальний захист дітей війни», який встановлює правовий статус дітей війни і визначає основи їх соціального захисту та гарантує їх соціальну захищеність шляхом надання пільг і державної соціальної підтримки, дитина війни - це особа, яка є громадянином України та якій на час закінчення і 2 вересня 1945 року) Другої світової війни було менше 18 років.

Згідно цього ж Закону дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Водночас ст. цього закону передбачено, що фінансове забезпечення соціальних гарантій, передбачених зазначеним законом, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету України.

Статтею 71 Закон України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» дія статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» була зупинена.

Поряд з цим. Рішенням Конституційного Суду України від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007 визнані такими, що не відповідають Конституції України, серед інших, положення статті 71 Закону України «Про Державний бюджет на 2007 рік», якими була зупинена дія статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».

Конституційний Суд України відзначив, що положеннями Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» не можуть скасовуватися чи змінюватися обсяги прав і обов'язків, пільг, компенсацій і гарантій громадян, передбачених іншими законами України, не можуть вноситися зміни, зупинятися дія чинних законів України, а також встановлюватися інше (додаткове) правове регулювання відносин, що є предметом інших законів України.

Згідно статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійні (Страхування»

мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 25, а у жінок - 20 років страхового стажу встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом. За кожний повний рік страхового стажу понад 25 років чоловікам і 20 років жінкам пенсія за віком збільшується на 1 відсоток розміру пенсії, обчисленої відповідно до статті 27 цього Закону, але не І більше ніж на 1 відсоток мінімального розміру пенсії за віком, зазначеного в абзаці першому цієї частини.

Статтею 62 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» від 19 грудня 2006 року, що набрав чинності з 01 січня 2007 року (із змінами від 15 березня 2007 року), с затверджений прожитковий мінімум на одну особу, яка втратила працездатність: з 01 січня - 380 грн., з 01 квітня - 406 грн., з 01 жовтня - 411 грн.. При цьому, зазначена стаття доповнена абзацом, яким передбачено встановити, що для визначення мінімального розміру пенсії за віком відповідно до абзацу першого частини 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» з 01 квітня та з 01 жовтня 2007 року застосовується прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, визначений абзацом п'ятим частини першої цієї статті, збільшений на 1 відсоток, що складає відповідно 410 грн. 06 коп.; 415 грн. 11 коп.

Таким чином, суд вважає, що з 09 липня 2007 року, тобто з моменту прийняття зазначеного рішення Конституційного Суду України, відповідно до статті 152 Конституції України, закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність, відповідач має підвищити позивачу розмір пенсії, як дитині війни, тому вимоги позивача щодо нарахування зазначеної доплати за 2007 рік підлягають задоволенню лише з цієї дати.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 28.12.2007р. №107-6, який набрав чинності з 01.01.2008р., внесено зміни до Закону України "Про соціальний захист дітей війниВ» . Зокрема статтею 6 цього закону після внесення передбачалося, що дітям війни до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачувалася замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленого для учасників війни.

Рішенням Конституційного Суду України №10-рп/2008 від 22.05.2008 року положення п.28 розділу П В«Внесення змін до деяких законодавчих актів УкраїниВ» , Закону України В«Про державний бюджет України на 2008рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів УкраїниВ» від 28.12.2007р. щодо внесення змін до Закону України "Про соціальний захист дітей війниВ» визнані такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними).

Статтею 152 Конституції України передбачено, що закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

На час розгляду цієї справи судом розмір мінімальної пенсії за віком визначений лише ст.28 Закону України В«Про загальнообов'язкове соціальне страхуванняВ» і згідно цієї норми мінімальна пенсія за віком дорівнює прожитковому мінімуму встановленого для осіб, що втратили працездатність.

Відповідно до ч.І ст.2 Закону України "Про прожитковий мінімумВ» від 15.07.1999р. №966-14 прожитковий мінімум застосовується для встановлення розмірів мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком.

Статтею 58 Закону України В«Про державний бюджет України на 2008рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів УкраїниВ» від 28.12.2007р. №107-6, що набрав чинності з 01.01.2008р. був затверджений прожитковий мінімум на одну особу, яка втратила працездатність з 01.01.2008р. - 70грв., з 01.04.2008р. - 481 грв.. з 01,07.2008р. - 482грв., з 01.10.2008р. - 498грв.

У статті 71 Закону України "Про державний бюджет України на 2009рікВ» від 26.12.2008року №835-У1 вказано "надати право Кабінету Міністрів України у 2009 році встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах у межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмамиВ» .

Таким чином ця норма закону передбачає три різновиди соціальних виплат, розміри яких встановлюються Кабінетом Міністрів України, а саме - які визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах і в межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними' програмами. Окремою бюджетною програмою є В«Дотація Пенсійному фонду України. Порядок взаємодії Міністерства фінансів України як головного розпорядника коштів державного бюджету та відповідних виконавців бюджетних програм на всіх стадіях бюджетного процесу відповідно до ст.8 Бюджетного Кодексу України затверджений наказом МФ України №662 від 30.05.2007р. (зареєстрований МЮ України 19.06.2007р. За №673/13940). Пунктом 1.4 цього порядку передбачено, що до системи головного розпорядника коштів, крім центрального апарату міністерства фінансів України, входять вісім відповідних

виконавців, серед яких і Пенсійний фонд України.

Бюджет пенсійного фонду України на 2009 рік затверджений постановою КМУ №235 від 11.03.2009р.

Але на виконання ст.71 Закону України "Про державний бюджет України на 2009рікВ» Кабінетом Міністрів у 2009році не приймалося окремої постанови щодо встановлення у 2009році розміру підвищення до пенсії особам, віднесених до категорії В«дитина війниВ» . Тому відповідач керувався положеннями п.8 постанови КМ України №530 від 28.05.2008року В«Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадянВ» , яким передбачено, що дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України В«Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захистуВ» та В«Про жертви нацистських переслідуваньВ» ) до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, підвищення проводиться у таких розмірах: з 22 травня - 48.10грв.. 0 01 липня - 48.20грв., з 01 жовтня - 49.80грв.

Проте ця постанова КМ України була прийнята на виконання положень н.28 розділу П В«Внесення змін до деяких законодавчих актів УкраїниВ» , Закону України В«Про державний бюджет України на 2008рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів УкраїниВ» від 28.12.2007р. щодо внесення змін до Закону України "Про соціальний захист дітей війниВ» . А рішенням Конституційного Суду України №10- рп/2008 від 22.05.2008року ці положення було визнано неконституційними.

Таким чином відповідачу слід було у 2009році керуватися положеннями статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» і тому відмова відповідача позивачу у нарахуванні та виплати підвищення до пенсії на 30% мінімальної пенсії за віком в розмірі, передбачено цим Законом є незаконною.

Таким чином суд вважає, що слід зобов'язати відповідача нарахувати та сплатити позивачеві суму щомісячної допомоги за період з 09.07.2007року по 31.12.2007р., з 22.05.2008року по 31.07.2010 року включно.

Стягнути понесені судові витрати позивач не просив.

Оскільки справа слухалася за відсутності відповідача, останній має право протягом 10-ти днів звернутися до суду про перегляд рішення, постановленого за його відсутності, якщо він не з*явився за викликом суду з поважних причин та якщо він обгрунтує свої заперечення по позові.

На підставі викладеного, Закону України «Про соціальний захист дітей війни», керуючись ст. ст. 15, 208-209, 212-215 і 226 ЦПК України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Волноваському районі Донецької області про зобов'язання вчинити дії по нарахуванню та виплаті недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги «Дітям - війни» - задовольнити повністю.

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Волноваському районі Донецької області здійснити нарахування та виплату за рахунок державного бюджету України ОСОБА_1 підвищення до пенсії у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, як дитині війни, за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007, з 22.05.2008р. по 31.12.2008р., та з 01.01.2009р. по 31.07.2010р. (за мінусом нарахованої і сплаченої йому у вказані роки суми).

Рішення може бути оскаржене Донецьким апеляційним судом через Волноваський районний суд протягом 10-ти днів з дня його проголошення.

Відповідач має право подати до Волноваського районного суду Донецької області протягом 10-ти днів з дня отримання ним копії вказаного рішення шляхом подання заяви про перегляд вказаного рішення, постановленого за його відсутністю.

Суддя:

СудВолноваський районний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення31.08.2010
Оприлюднено27.08.2015
Номер документу48865227
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-8897/10

Ухвала від 05.10.2010

Цивільне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Лихосенко М. О.

Рішення від 31.08.2010

Цивільне

Волноваський районний суд Донецької області

Гальченко І. В.

Ухвала від 30.01.2013

Адміністративне

Апеляційний суд Сумської області

Ведмедь Н. І.

Рішення від 01.01.2011

Цивільне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Агєєва Лариса Іванівна

Рішення від 29.11.2010

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Міщенко Тамара Михайлівна

Рішення від 09.11.2010

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Науменко Андрій Володимирович

Ухвала від 11.11.2010

Цивільне

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

Ревуцький Сергій Іванович

Рішення від 13.09.2010

Цивільне

Центрально-Міський районний суд м.Горлівки

Грицаюк Ніна Миколаївна

Рішення від 30.09.2010

Цивільне

Краснодонський міськрайонний суд Луганської області

Булавіна Наталія Іванівна

Рішення від 01.09.2010

Цивільне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Чернецький Володимир Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні