ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
УХВАЛА
"14" вересня 2010 р.Справа № 18/475-10
За позовом приватного підприємця ОСОБА_1 м. Кам’янець-Подільський
до закритого акціонерного товариства „ТепловодоенергіяВ» м. Кам’янець-Подільський
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача ОСОБА_2 „ПКБ АСУВ» м. КамВ»янець-Подільський
про стягнення 6418,06 грн.
Суддя Саврій В.А.
Представники сторін:
позивач: не з’явився
відповідач: ОСОБА_3 - за довіреністю №449 від 02.03.10р.
третя особа: не з’явився
Суть спору: Позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 6418,06грн., посилаючись на положення ст.174 ГК України, ст.ст. 1212,1213 ЦК України.
В обґрунтування вимог зазначає, що 01.11.2006р. між ЗАТ "Тепловоденергія" та ОСОБА_1 укладено договір №560 на відпуск теплової енергії у вигляді гарячої води для обігріву належних Позивачу приміщень в межах 1-3 поверхів в комплексі будівель по проспекту Грушевського, 46 в місті Кам'янці-Подільському.
Відповідно до п. 2.1.1 Договору Відповідач взяв на себе зобов'язання забезпечити Позивача тепловою енергією по лічильнику.
Згідно п.5.2. договору "облік теплової енергії проводиться по приладах змонтованих на тепловому пункті Споживача, а в разі їх відсутності - по розрахунку, виконаному групою обліку Постачальника".
Посилається на ст.526 Цивільного кодексу України, п. 1 ст. 16 Закону України "Про житлово-комунальні послуги".
Звертає увагу, що прилад обліку теплової енергії №004494 був встановлений у тепловому пункті ТОВ "ПКБ АСУ" - на вході в комплекс будівель по проспекту Грушевського,46 лише 22.10.2007р., що підтверджується актом про введення в дію вузла обліку теплової енергії.
Зазначає, що протягом жовтня, листопада 2007 року представниками ТОВ "ПКБ АСУ" згідно рапортів про спожиту теплову енергію знімалися показники Лічильника. Згідно показів даних рапортів Відповідач виставив Позивачу рахунки, зокрема: за жовтень 2007 року - Рахунок від 31.10.07р. №0273/10 на суму 854,82 грн.; за листопад 2007 року - рахунок від 30.11.07р. №0273/11 на суму 5563,24 грн., які повністю оплачені, що підтверджено платіжним дорученням №82 від 06.11.07р. на суму 854,82 грн., платіжним дорученням №91 від 14.12.07р. на суму 5563,24 грн.
Звертає увагу, що акт про введення в дію вузла обліку теплової енергії було складено комісією у складі лише представників Відповідача та ТОВ "ПКБ АСУ", а Лічильник встановлено на підставі п. 3 "Правил обліку відпускання і споживання теплової енергії".
Стверджує, що даний акт не був підписаний ОСОБА_1, про його наявність, як підстави для обліку спожитої теплової енергії, ОСОБА_1 не повідомлявся. Також не були підписані рапорти про спожиту теплову енергію.
Вважає, що у позивача були відсутні правові підстави для оплати виставлених йому рахунків. Посилається на лист Міністерства юстиції України від 21.08.1999р. №30-44-584 та звертає увагу, що зазначені в Акті "Правила обліку відпускання і споживання теплової енергії" не зареєстровані у Міністерстві, і, відповідно до Указу Президента України від 03.10.92 N 493/92 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади", є не чинними.
Крім того, наказом Міністерства палива та енергетики України від 14.02.2007р. N71 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.03.07р. за N197/13464) було затверджено Правила технічної експлуатації теплових установок і мереж, які набрали чинності 06.09.2007р., отже були чинні на дату введення в дію спірного приладу обліку теплової енергії.
Згідно п.п. 1.2.-1.3. Правил положення цих Правил поширюються на суб'єктів відносин у сфері теплопостачання, що займаються виробництвом, передачею та постачанням теплової енергії, незалежно від їхньої відомчої належності та форм власності. Ці Правила також призначено для організацій незалежно від їхньої відомчої належності та форм власності, що здійснюють монтаж, налагодження, обслуговування і ремонт теплових установок; правила встановлюють основні організаційні і технічні вимоги до засобів вимірювальної техніки.
Посилається на розділи 3,7, п.п.7.2.1., 7.2.26., 7.2.44., 7.2.5., 7.2.31. даних Правил та стверджує, що спірний лічильник до Державного реєстру Засобів вимірювальної техніки України не внесений, Свідоцтво про його Державну метрологічну атестацію відсутнє. Монтаж Лічильника здійснювався силами самого Відповідача, а не спеціалізованою організацією. Представники Територіального органу центрального органу виконавчої влади у сфері метрології не були присутні при допуску до експлуатації спірного Лічильника та відповідний Акт не підписували. Лічильник не пройшов повірки відповідно до вимог зазначених вище Правил. Проектно-технічна документація на встановлення лічильника, узгоджена із Держенергонаглядом та Територіальним органом центрального органу виконавчої влади у сфері метрології, відсутня; Виконавча документація, Монтажна схема, Паспорти, наявність яких передбачена Правилами (п.п. 7.2.8., 7.2.9., 7.2.11., 7.2.27.) відсутні.
Стверджує, що визначені Правилами документи про належне приймання приладу обліку в експлуатацію, його повірку та державну реєстрацію / сертифікацію відсутні, тому відсутні і підстави для здійснення обліку теплової енергії згідно такого приладу, відтак, і її оплати.
Відповідач у відзиві на позов та його представник у судовому засіданні, щодо позовних вимог заперечували, мотивуючи тим, що згідно договору купівлі-продажу від 07.05.2006 року позивач придбав в ОСОБА_2 „ПКБ АСУВ» частину приміщень по пр. Грушевського, 46 в м. Кам'янець-Подільському. І
Відповідно до п.5 „Правил користування тепловою енергієюВ» , затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.10.2007 року №1198, та відповідно до листа ОСОБА_2 „ПКБ АСУВ» №332 від 25.10.2006 року позивач уклав договір з ЗАТ „ТепловоденергіяВ» на відпуск теплової енергії у вигляді гарячої води. Згідно п. 2.1.2 договору, відповідач зобов'язався, а позивач прийняв дану умову про забезпечення його тепловою енергією по тепловому лічильнику.
Одночасно, позивач дав згоду на умову, передбачену п.5.2 договору, що облік теплової енергії буде проводитися по приладах, змонтованих на тепловому пункті споживача, який є єдиним в будівлі.
22.10.2007 року на заміну морально застарілого приладу обліку теплової енергії, власником вузла обліку, якого є ОСОБА_2 „ПКБ АСУВ» , була проведена його заміна.
Новий прилад обліку має сертифікат затвердження типу засобів вимірювальної техніки, виданий 22 травня 2006 року Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики Серія А № 003858, зареєстрований в Державному реєстрі засобів вимірювальної техніки за номером У 1036-06, лічильник повірено
27.09.2007 року, про що відмічено в паспорті лічильника теплової енергії, що спростовує доводи позивача про не включення даного лічильника до Державного реєстру ЗВТ України та не проведення повірки відповідно до вимог Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж, прийнятих наказом Міністерства палива та енергетики України 14.02.2007 року за № 71, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2007 року за №197/13464.
Відповідач відмічає, що заміна спірного лічильника проведена на підставі заяви технічного директора ОСОБА_2 „ПКБ АСУВ» , адресованої 20.08.2007 року ЗАТ „ТепловоденергіяВ» .
На підставі поданої заяви ЗАТ „ТепловодоенергіяВ» - ліцензіатом на право проведення проектно-кошторисних робіт (ліцензія АБ №349183), розроблено робочий проект та технічні умови №767 по встановленню вузла обліку споживання тепла ОСОБА_2 „ПКБ АСУВ» по проспекту Грушевського в м. Кам'янець-Подільському.
Відповідно до п.10.1.1. наказу Держжитлокомунгоспу України №234 від 29.12.2004 року „Про внесення змін до „Правил технічної експлуатації систем теплопостачання комунальної енергетики УкраїниВ» , основою обліку відпускання і використання теплової енергії є вузол обліку теплові енергії, організований на межі розподілу теплових мереж енергопостачальної організації і абонента.
Пункт 10.7.2 цього Наказу передбачає, що відповідальність за експлуатацію і поточне обслуговування вузла обліку споживача несе службова особа, призначена керівником організації, у віданні якої перобуваає даний вузол обліку. На думку відповідача дана чітка по змісту правова норма не передбачає додаткових погоджень у разі приєднаня інших споживачів.
Щодо відсутності свідоцтва про державну метрологічну атестацію вузла обліку теплової енергії, то відповідно до п. 7.2.31 вищенаведених Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж, ця вимога стосується тільки тих засобів вимірювальної техніки, які вимірюють масу або об'єм теплоносія методом змінного перепаду тиску.
Ухвалою суду від 21.06.2010 року залучено до учаті у справі №18/475-10 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю „ПКБ АСУВ» м. КамВ»янець-Подільський, проспект Грушевського,46.
Розгляд справи відкладено на 14.09.2010 року.
Представник позивача та третьої особи у судове засідання 14.09.2010 року не з’явились.
Приймаючи до уваги те, що справи в господарських судах розглядаються на засадах змагальності та рівності сторін, суд приходить до висновку, що розгляд даної справи слід відкласти на іншу дату.
Керуючись ст.ст. 77, 86 Господарського Процесуального Кодексу України, суд -
У Х В А Л И В :
Розгляд справи №18/475-10 відкласти на 10 год. 45 хв. 04 жовтня 2010 року.
Зобов'язати товариство з обмеженою відповідальністю „ПКБ АСУВ» м. КамВ»янець-Подільський надати в судове засідання установчі документи, свої пояснення з приводу спірних відносин.
Визнати явку повноважних представників сторін в судове засідання обов'язковою.
Суддя В.А. Саврій
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2010 |
Оприлюднено | 04.09.2015 |
Номер документу | 49437393 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Саврій В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні