ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 У Х В А Л А
16 вересня 2013 року № 4/337
Окружний адміністративний суд м. Києва у складі головуючий суддя Вовк П.В., секретар судових засідань Вишняк В.С. розглянувши подання відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у м. Києві про зміну способу та порядку виконання рішення суду у адміністративній справі
за позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної у м.Києві державної адміністрації; Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат про про зобов`язання нарахувати та виплатити одноразову компенсацію в розмірі 45 мінімальних заробітних плат, В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_2 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної у м. Києві державної адміністрації та Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат про про зобов`язання нарахувати та виплатити одноразову компенсацію в розмірі 45 мінімальних заробітних плат.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.06.2008 залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 13.04.2010 позовну заяву задоволено частково: зобов`язано Управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної у м. Києві державної адміністрації нарахувати, а Київський міській центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат виплатити ОСОБА_2 одноразову компенсацію у розмірі 45 мінімальних заробітних плат, виходячи з розміру мінімальної заробітної плати на момент встановлення інвалідності 460 грн. згідно ч. 1, 3 ст. 48 "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" з урахуванням ч. 9 ст. 16 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей"; у решті позовних вимог відмовлено.
Рішення у справі набрало законної сили.
18.06.2010, за заявою позивача, Окружним адміністративним судом міста Києва видано виконавчий лист по справі № 4/337.
03.09.2013 від відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у м. Києві до Окружного адміністративного суду міста Києва надійшло подання про зміну способу та порядку виконання рішення суду у адміністративній справі № 4/337.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.09.2013 призначено судове засідання для розгляду подання про зміну способу та порядку виконання рішення суду на 16.09.2013.
16.09.2013 року Позивач в судове засідання не з'явився, через канцелярію суду надійшло клопотання про розгляд подання щодо зміни способу та порядку виконання рішення суду без його участі.
Відповідача-1 в судове засідання не з'явився. Від представника через канцелярію суду надійшло клопотання про розгляд подання щодо зміни способу та порядку виконання рішення суду без участі представника.
Відповідач-2 в судове засідання не з'явився, належних представників до суду не направив, заяв про розгляд справи за його відсутності до суду не надходило, про дату час та місце судового засідання повідомлений належним чином.
Представник відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у м. Києві в судове засідання не з'явився, однак в поданні про зміну способу та порядку виконання рішення суду одним з пунктів зазначено про проведення судового засідання без представника відділу.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи вище наведене, фіксування судового засідання не здійснювалось.
Відповідно до статті 2 Закону України від 5 червня 2012 року № 4901-VI «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є, зокрема, державний орган.
Водночас судові рішення у справах, пов'язаних із соціальними виплатами, які мають зобов'язальний характер щодо проведення таких виплат, не належать до зазначених у згаданій статті видів рішень, що унеможливлює їх виконання без зміни його способу.
Згідно з ч. 1 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Ця норма не містить виключного переліку обставин, що є підставою для вирішення питання про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення є обставини, що роблять виконання судового рішення неможливим.
Таким чином, зміни у правовому регулюванні порядку виконання судових рішень, боржником за якими є державний орган, яким не передбачено виконання рішень зобов'язального характеру, унеможливлюють їх виконання. Така обставина є підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти вжиття адміністративним судом нових заходів для реалізації рішення. Ці заходи повинні забезпечити виконання конкретного судового рішення і не поширюватися на відносини, які виникли після його ухвалення.
У цій категорії справ зміна способу і порядку виконання рішення можлива шляхом зміни зобов'язання здійснити виплати на стягнення цих виплат. Така зміна можлива лише у разі виконання боржником зобов'язальної частини рішення про нарахування соціальних виплат.
Аналогічна позиція викладена в Інформаційному листі Вищого адміністративного суду України № 846/12/13-13 від 13.06.2013 та ухвалі Вищого адміністративного суду України від 25.07.2013 року по справі № К/800/23486/13.
Як вбачається з матеріалів справи Управлінням праці та соціального захисту населення Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації проведено перерахунок коштів стягувачу в сумі 20415,60 грн.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 160, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В:
1.Подання відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції у м. Києві задовольнити.
2.Змінити спосіб та порядок виконання постанови Окружного адміністративного суду м. Києва по справі № 4/337 шляхом: "Зобов'язати Київський міській центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат виплатити ОСОБА_2 одноразову компенсацію у розмірі 45 мінімальних заробітних плат, виходячи з розміру мінімальної заробітної плати на момент встановлення інвалідності 460 грн. згідно ч. 1, 3 ст. 48 "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" з урахуванням ч. 9 ст. 16 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" змінити на "Стягнути з Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат на користь ОСОБА_2 кошти в сумі 20415,60 грн."
Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції у порядку та строки встановлені ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя Вовк П.В.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2013 |
Оприлюднено | 09.09.2015 |
Номер документу | 49711901 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Вовк П.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні