Постанова
від 02.09.2015 по справі 916/5089/14
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"02" вересня 2015 р.Справа № 916/5089/14 Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Аленіна О.Ю.

суддів : Богатиря К.В., Величко Т.А.

секретар судового засідання Герасименко Ю.С.

за участю представників учасників процесу:

від ОСББ "НОМЕР СІМ" - ОСОБА_1 за довіреністю; ОСОБА_2

від ФОП ОСОБА_3 - ОСОБА_4 за довіреністю.

Інші представники учасників провадження у судове засідання не з'явились.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу фізичної особи-підприємця ОСОБА_3

на рішення господарського суду Одеської області від 07.07.2015 року

у справі №916/5089/14

за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_3

до об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "НОМЕР СІМ"

за участю третьої особи , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача ОСОБА_5 міської ради Одеської області

за участю третьої особи , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача публічного акціонерного товариства "Енергопостачальна компанія "ОДЕСАОБЛЕНЕРГО"

про зобов'язання не чинити перешкод у користуванні майном

ВСТАНОВИВ

У грудні 2014 р. фізична особа - підприємець ОСОБА_3 (далі - ФОП ОСОБА_3В.) звернулась до господарського суду Одеської області з позовом до об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "НОМЕР СІМ" (далі - ОСББ "НОМЕР СІМ") в якому просила зобов'язати ОСББ "НОМЕР СІМ" не чинити перешкоди у переносі двох електричних кабельних ліній 0,4 кВт балансоутримувачем яких є ОСББ "НОМЕР СІМ" за межі земельної ділянки кадастровий №5110800000:02:011:0047, площею 0,0300 га, що розташована за адресою: Одеська обл., м. Іллічівськ, бульвар Гайдара, 2 і належить на праві оренди фізичній особі-підприємцю ОСОБА_6.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 05.01.2015р. ОСОБА_5 міську раду та ПАТ "Енергопостачальна компанія "ОДЕСАОБЛЕНЕРГО" залучено до участі у справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 19.02.2015 р. було призначено у справі №916/5089/14 судову експертизу, проведення якої доручено Одеському науково-дослідницькому інституту судових експертиз Міністерства юстиції України, на вирішення експерта було поставлено наступні питання: 1) Чи викличе подовження кабельних ліній збільшення додаткових втрат електричної енергії, потужності та збільшення фінансових витрат об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "НОМЕР СІМ" на оплату електроенергії (2 кабельні лінії 0,4 кВт, марки 2ААШВУ 4х95, довжиною 330 метрів подовжаться на 35 метрів кожна)? 2) Чи збільшаться витрати об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "НОМЕР СІМ", як балансоутримувача на обслуговування та експлуатацію електричних кабельних ліній, у зв'язку із встановленням 4 з'єднувальних муфт та збільшенням довжини кабельних ліній? 3) Чи вплине встановлення 4 з'єднувальних муфт і збільшення довжини електричних ліній на надійність безперебійного електропостачання та збільшення ймовірності аварійної ситуації (перебоїв електропостачання)? 4) Чи можливе винесення кабелю іншим шляхом без встановлення з'єднувальних муфт? Провадження у справі було зупинено.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 24.06.2015 р., у зв'язку із надходженням до суду висновку Одеського науково-дослідницького інституту судових експертиз Міністерства юстиції України провадження у справі було поновлено.

Рішенням господарського суду Одеської області від 07.07.2015 року (суддя Цісельський О.В.) у задоволенні позову ФОП ОСОБА_3 відмовлено повністю.

У мотивах прийнятого рішення, суд першої інстанції зазначив, що відмова відповідача у наданні згоди на перенесення кабельної лінії, викладена у листах №11 від 16.05.2014 р. та №12 від 16.05.2014 р. не є чиненням перешкод у переносі двох електричних кабельних ліній 0,4 кВт балансоутримувачем яких є відповідач. А тому, суд дійшов висновку, що на час звернення до суду права позивача не були порушені відповідачем, а тому підстави для задоволення позову відсутні.

Не погоджуючись із даним рішення до Одеського апеляційного господарського суду звернулась ФОП ОСОБА_3 з апеляційною скаргою в якій просить скасувати рішення господарського суду Одеської області від 07.07.2015 р. у справі №916/5089/14 та прийняти у справі нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Апелянт вважає, що суд вірно з'ясувавши обставини справи дійшов висновку, що не відповідає встановленим обставинам справи.

За твердженням скаржника, відмова у погоджені перенесені кабелю є, на його думку, прямою перешкодою у користуванні земельною ділянкою так як унеможливлює використання ділянки за призначенням, а саме, під забудову. Без усунення якої використовувати ділянку, реалізувати своє право на забудову неможливо.

Ухвалою Одеського апеляційного господарського від 27.07.2015 р. апеляційну скаргу ФОП ОСОБА_3 прийнято до провадження та призначено до розгляду колегією суддів у складі головуючого судді Аленіна О.Ю., суддів Величко Т.А., Мишкіної М.А.

10.08.2015 р. Одеським апеляційним господарським судом отримано відзив на апеляційну скаргу від ОСОБА_5 міської ради Одеської області в якому остання зазначає, що вважає апеляційну скаргу обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

11.08.2015 р. до Одеського апеляційного господарського суду надійшов відзив на апеляційну скаргу від ОСББ "НОМЕР СІМ" в якому останнє просило рішення господарського суду Одеської області від 07.07.2015 р. залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Розпорядженням керівника апарату Одеського апеляційного господарського суду від 11.08.2015 р. №416 призначено повторній автоматичний розподіл справи у зв'язку із перебуванням судді Мишкіної М.А. у відпустці.

Протоколом автоматичної зміни складу колегії суддів від 11.08.2015 р. для розгляду справи №916/5089/14 визначено колегію суддів у складі головуючого судді Аленіна О.Ю., суддів Богатиря К.В., Величко Т.А.

Ухвалою Одеського апеляційного господарського від 11.08.2015 р. апеляційну скаргу ФОП ОСОБА_3 прийнято до провадження з призначеним розглядом колегією суддів у складі головуючого судді Аленіна О.Ю., суддів Богатиря К.В., Величко Т.А.

Ухвалою Одеського апеляційного господарського від 12.08.2015 р. розгляд справи відкладено на підставі п.1 ч.1 ст.77 ГПК України.

У судовому засіданні від 02.09.2015 р. представником ФОП ОСОБА_3 було заявлено клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку із необхідністю ознайомлення з матеріалами справи, яке колегією суддів відхилено з підстав його необґрунтованості та оголошено перерву для надання можливості ознайомитись представнику позивача з матеріалами справи.

Представник апелянта у судовому засіданні підтримав вимоги за апеляційною скаргою та наполягав на їх задоволенні.

Представники відповідача надали пояснення згідно з якими заперечують проти задоволення апеляційної скарги, вважають її необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню, а оскаржуване рішення залишенню без змін.

Інші представники учасників провадження у судове засідання не з'явились.

Відповідно до ст. 85 ГПК України у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Обговоривши доводи апеляційної скарги, заслухавши у судових засіданнях представників учасників процесу, перевіривши наявні матеріали справи на предмет їх юридичної оцінки господарським судом Одеської області та проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга ФОП ОСОБА_3 не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, 02 грудня 2013 р. між ОСОБА_5 міською радою (Орендодавець) та ФОП ОСОБА_3 (Орендар) було укладено договір оренди землі №126, згідно умов п.1.1. якого Орендодавець на підставі Закону України "Про оренду землі" та рішення ОСОБА_5 міської ради від 11.10.2013 р. №408/69-VI "Про поновлення договору оренди землі фізичній особі-підприємцю ОСОБА_3В." надає, Орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку площею 0,0300 га несільськогосподарського призначення із земель житлової та громадської забудови (кадастровий номер 5110800000:02:011:0047), що знаходиться за адресою: м. Іллічівськ, Бульвар Гайдара, 2, згідно з планом земельної ділянки, який є невід'ємною частиною Договору.

21 березня 2014 р. Управлінням Архітектури та містобудівництва ОСОБА_5 міської ради позивачу було видано містобудівні умови та обмеження, у відповідності до яких позивачем було розроблено проект Дизайн-центру та благоустрою прилеглої території та розроблено схему переносу інженерних мереж з переданої в оренду земельної ділянки.

Як вбачається з матеріалів справи, на земельній ділянки, що є об'єктом оренди та знаходиться за адресою м. Іллічівськ, бульвар Гайдара, 2, прокладені дві кабельні лінії від ТП 2363 до електрощитової будинку.

Відповідно до ст.4 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав власників приміщень на володіння та користування спільним майном членів об'єднання, належне утримання будинку та прибуткової території.

Згідно з ст. 18 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» об'єднання відповідно до цього Закону та статуту зобов'язане забезпечувати належний санітарний, протипожежний і технічний стан неподільного та загального майна, що належить членам об'єднання, а також припиняти дії третіх осіб, що утруднюють або перешкоджають реалізації прав володіння, користування і розпорядження неподільним та кагальним майном членами об'єднання.

Як вбачається з акту розмежування балансової належності електромереж та експлуатаційної відповідальності сторін №1504 від 02.10.2005 р., кабельні лінії від ТП2363, РУ-04 кВ, вих. №2, 12 розміщуються за адресою м. Іллічівськ, бульвар Гайдара, 2 та знаходились на балансі ОСББ «Дом АББО» (т.1 а.с.104).

Вподальшому, відповідно до акту прийому-передачі електроустановки від 18.01.2012 р. вищеозначені кабельні лінії були прийняті на баланс ОСББ "НОМЕР СІМ"(т.1 а.с.67).

Відповідно до листа ВАТ «Енергопостачальна Компанія Одесаобленерго» від 26.02.2012 року, безпечну експлуатацію енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан забезпечує споживач, тобто, ОСББ "НОМЕР СІМ" (т.1 а.с.66).

Листами №11 від 16.05.2014 р. та №12 від 16.05.2014 р. відповідач відмовив позивачу в погодженні переносу кабелю, з посиланням на те, що перенесення кабелю за межі зазначеної земельної ділянки призведе до порушення цілісності електричних мереж.

Відмова відповідача від погодження переносу кабелю зумовила звернення позивача із позовом до суду.

Судом першої інстанції визнано позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з наступних підстав.

Відповідно до п.3 ст. 76 Земельного кодексу України уздовж повітряних і підземних кабельних ліній електропередачі встановлюються охоронні зони.

Статтею 112 Земельного кодексу України встановлено, що охоронні зони створюються навколо особливо цінних природних об'єктів, об'єктів культурної спадщини, гідрометеорологічних станцій тощо з метою охорони і захисту їх від несприятливих антропогенних впливів; уздовж ліній зв'язку, електропередачі, земель транспорту, навколо промислових об'єктів для забезпечення нормальних умов їх експлуатації, запобігання ушкодження, а також зменшення їх негативного впливу на людей та довкілля, суміжні землі та інші природні об'єкти. Правовий режим земель охоронних зон визначається законодавством України.

Пунктом 8.23* ДБН 360-92** встановлено, що повітряні лінії електропередачі (далі ПЛ) напругою 35 кВ і вище слід розміщувати за межами сельбищних територій, а при реконструкції міст - передбачати їх винесення за межі сельбищних територій.

Для повітряних і кабельних ліній електропередачі, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв (далі - електричні мережі) всіх напруг встановлюються охоронні і санітарно-захисні зони, розміри яких залежать від типу і напруги енергооб'єкта. Розміри цих зон слід приймати за таблицею 8.5а*.

Використання земельних ділянок в охоронних і санітарно-захисних зонах електричних мереж повинне бути письмово узгоджене з власниками цих мереж, державними органами пожежної охорони та санітарного нагляду.

В охоронних і санітарно-захисних зонах електричних мереж забороняється будувати житлові, громадські та дачні будинки; розташовувати автозаправні станції або сховища пально-мастильних матеріалів; влаштовувати спортивні майданчики для ігор, стадіони, ринки, зупинки громадського транспорту здійснювати зупинки всіх видів транспорту (крім залізничного) в охоронних зонах ПЛ електропередачі напругою 330 кВ і вище; розміщувати будь-які споруди і будинки в охоронних і санітарно-захисних зонах ПЛ напругою 500 - 750 кВ, а також кабельних ліній електропередачі, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв всіх класів напруги.

В охоронних і санітарно-захисних зонах ПЛ напругою до 330 кВ включно, якщо затвердженою містобудівною документацією не передбачено іншого виду використання цих земель, дозволяється розміщення виробничих будинків і споруд, колективних гаражів і відкритих стоянок легкових транспортних засобів. При цьому відстань по горизонталі від проекції крайніх проводів при їх найбільшому відхиленні до найближчих частин будинків і споруд, які виступають, повинна бути не менше вказаної в таблиці 8.5а*.

В охоронних зонах ПЛ напругою 110 - 220 кВ допускається за технічними умовами власників цих мереж та органів державної пожежної охорони розташування колективних гаражів легкових транспортних засобів, виробничих будинків і споруд, виконаних із вогнетривких матеріалів та під'їзд до них в межах всієї охоронної зони, в тому числі під проводами ПЛ.

Технічні умови повинні мати вимоги чинних нормативних актів з будівництва експлуатації, охорони, пожежної та електричної безпеки енергооб'єктів.

Охоронні зони електричних мереж також встановлюються за периметром трансформаторний підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв - на відстані 3 м від огорожі або споруди; уздовж підземних кабельних ліній електропередачі до 1 кВ, прокладених під тротуарами в населених пунктах, у вигляді земельної ділянки, обмеженої вертикальними площинами від крайніх кабелів на відстані 0,6 м у напрямку будинків і споруд та на відстані 1 м у напрямку проїжджої частини вулиці.

Згідно з ст. 19 Закону України «Про електроенергетику» в охоронних зонах електричних мереж, а також інших особливо важливих об'єктів електроенергетики діють обмеження, передбачені законодавством України щодо використання земель. Розміщення споруд та інших об'єктів в охоронних зонах електричних і теплових мереж без здійснення передбачених нормативно-технічними документами технічних заходів безпеки не допускається.

Відповідно до ст.4 Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів» відносини, пов'язані з наданням, використанням та охороною земель енергетики, регулюються Земельним кодексом України, законами України "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про охорону земель", "Про електроенергетику", "Про альтернативні джерела енергії", "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку", "Про землеустрій", "Про оренду землі", "Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Статтею 5 Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів» встановлено, що спеціальні зони об'єктів енергетики зазначаються у схемах землеустрою і техніко-економічному обґрунтуванні використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектах землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об'єктів, проектах землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічній документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), іншій визначеній законом документації із землеустрою.

Межі спеціальних зон об'єктів енергетики зазначаються у документації із землеустрою з часу надання земельної ділянки для будівництва відповідного об'єкта та, у разі необхідності, встановлюються в натурі (на місцевості) і позначаються відповідними попереджувальними знаками.

Власникам і користувачам земельних ділянок, на які встановлено обмеження та обтяження, видається кадастровий план їх земельних ділянок з нанесеними межами спеціальних зон, а також письмовий перелік обмежень та обтяжень щодо використання земель у цих зонах.

Власники і користувачі земельних ділянок, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, що експлуатують об'єкти енергетики, повинні вживати заходів щодо охорони об'єктів енергетики та дотримання встановлених обмежень та обтяжень у використанні земель у межах спеціальних зон, передбачених документацією із землеустрою.

Особи, на користь яких встановлені обмеження щодо використання земель у межах охоронних та інших зон об'єктів енергетики, повинні вимагати від власників і користувачів земельних ділянок дотримання таких обмежень та обтяжень.

Спори щодо порядку використання земель у межах охоронних та інших зон об'єктів енергетики вирішуються в судовому порядку відповідно до закону.

Відповідно до ст.26 Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів» система заходів щодо дотримання правового режиму земель енергетики та спеціальних зон об'єктів енергетики включає визначення та встановлення в натурі (на місцевості), у разі необхідності, спеціальних зон земель енергетичної системи; встановлення обмежень та обтяжень для власників і користувачів земельних ділянок у межах спеціальних зон земель енергетичної системи; державний контроль за дотриманням правового режиму використання земель спеціальних зон.

Система заходів щодо дотримання правового режиму земель спеціальних зон об'єктів енергетики здійснюється відповідно до затверджених проектів будівництва та документації із землеустрою щодо організації і встановлення територій спеціальних зон з визначенням обмежень та обтяжень, сервітутів для власників і користувачів земельних ділянок і письмово укладеного договору земельного сервітуту.

Згідно з ст.30 Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів» власники і користувачі земельних ділянок у спеціальних зонах об'єктів енергетики мають право самостійно господарювати на земельних ділянках з дотриманням установлених обмежень та обтяжень; на відшкодування збитків, завданих внаслідок виконання планових та аварійно-відновлювальних робіт.

Власники і користувачі земельних ділянок у спеціальних зонах об'єктів енергетики зобов'язані здійснювати господарську та інші види діяльності на зазначених земельних ділянках з дотриманням вимог цього Закону.

Відповідно до ст.32 Закону України «Про землі енергетики та правовий режим спеціальних зон енергетичних об'єктів» власникам і користувачам земельних ділянок, фізичним та юридичним особам у межах спеціальних зон об'єктів енергетики без письмової згоди підприємств енергетики, у віданні яких перебувають ці мережі, а також без присутності їх представника забороняється виконувати земляні, будівельні та інші роботи, що можуть призвести до порушення безаварійного функціонування об'єктів електричних мереж. Додаткові вимоги щодо особливого режиму використання земель у межах спеціальних зон об'єктів енергетики встановлюються Правилами охорони електричних мереж, які затверджуються Кабінетом Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами.

Згідно з п.4, 8, 9 «Правил охорони електричних мереж», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 1997 р. №209 на період будівництва та експлуатації електричних мереж земельні ділянки надаються забудовникам відповідно до Земельного кодексу України.

Забороняється в охоронних зонах повітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв виконувати будь-які дії, що можуть порушити нормальну роботу електричних мереж, спричинити їх пошкодження або нещасні випадки, а саме перебувати стороннім особам на території і в приміщеннях трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв, відчиняти двері і люки цих споруд, здійснювати самовільне переключення електричних апаратів та підмикання до електричних мереж; будувати житлові, громадські та дачні будинки; влаштовувати будь-які звалища; складати добрива, корми, торф, солому, дрова, інші матеріали; розпалювати вогнища; розташовувати автозаправні станції або інші сховища пальномастильних матеріалів; накидати на струмопровідні частини об'єктів електричних мереж і наближати до них сторонні предмети, підніматися на опори повітряних ліній електропередачі, електрообладнання трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв, демонтувати їх елементи; саджати дерева та інші багаторічні насадження, крім випадків створення плантацій новорічних ялинок; влаштовувати спортивні майданчики для ігор, стадіони, ринки, зупинки громадського транспорту, проводити будь-які заходи, пов'язані з великим скупченням людей, не зайнятих виконанням дозволених у встановленому порядку робіт; запускати спортивні моделі літальних апаратів, повітряних зміїв; здійснювати зупинки усіх видів транспорту (крім залізничного) в охоронних зонах повітряних ліній електропередачі напругою 330 кВ і вище; виконувати роботи із застосуванням ударних механізмів, скидати вантажі масою понад 5 тонн, скидати і зливати їдкі і ті, що спричиняють корозію, речовини, пально-мастильні матеріали (в охоронних зонах підземних кабельних ліній електропередачі); кидати якорі, проходити із закинутими якорями, ланцюгами, лотами, волокушами і тралами (в охоронних зонах підводних кабельних ліній електропередачі).

У межах охоронних зон повітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв без письмової згоди енергопідприємств, у віданні яких перебувають ці мережі, а також без присутності їх представника забороняється будівництво, реконструкція, капітальний ремонт, знесення будівель і споруд; здійснення усіх видів гірничих, вантажно-розвантажувальних, землечерпальних, підривних, меліоративних, днопоглиблювальних робіт, вирубання дерев, розташування польових станів, загонів для худоби, установлення дротяного загородження, шпалер для виноградників і садів, а також поливання сільськогосподарських культур; проїзд в охоронних зонах повітряних ліній електропередачі машин, механізмів загальною висотою з вантажем або без нього від поверхні дороги понад 4,5 метра; виконання земляних робіт на глибині понад 0,3 метра, а на орних землях - на глибині понад 0,45 метра, а також розрівнювання ґрунту (в охоронних зонах підземних кабельних ліній електропередачі); риболовля, збирання рослин, влаштування водопою, заготівля льоду (в охоронних зонах підводних кабельних ліній електропередачі).

Відповідно до ст. 111 Закону України «Про Державний земельний кадастр», ст. 50, ст. 53 Закону України «Про землеустрій» встановлюються обмеження, які зазначаються в документації по землеустрою та затверджуються міською радою.

Враховуючи те, що орендована позивачем земельна ділянка знаходиться в охоронній зоні електричних мереж, на неї поширюються обмеження встановлені вищевикладеними приписами чинного законодавства.

Колегія суддів відзначає, що зазначення у договорі оренди землі №126 від 02 грудня 2013 року, а саме п.п.2.4,2.5,9.1,9.2 про відсутність недоліків і обмежень жодним чином не впливає на такі обмеження встановлені законодавчими приписами і не звільняє від їх дотримання.

До того ж, судова колегія відзначає, що спірні кабельні лінії з 2005 р. були передані на баланс ОСББ «Дом АББО» та вподальшому у 2012 р. вищеозначені кабельні лінії були прийняті на баланс ОСББ "НОМЕР СІМ".

У той час як договір оренди земельної ділянки між ОСОБА_5 міською радою та ФОП ОСОБА_3 було укладено лише у 2013 році.

Позивачем не доведено, як знаходження двох електричних кабельних ліній 0,4 кВт балансоутримувачем яких є ОСББ "НОМЕР СІМ" з 2012 р., унеможливлює використання ним земельної ділянки 0,0300 га, орендарем якої він став на підставі договору оренди земельної ділянки від 02.12.2013 р., для будівництва дизайн-центру.

Судова колегія відзначає, що матеріали справи не містять жодних доказів на підтвердження того, що ОСББ "НОМЕР СІМ" перешкоджає позивачу у користуванні орендованим майном.

Не приймається до уваги й посилання позивача на те, що схему переносу електричного кабелю, що живить багатоквартирний будинок №2, бульвар Гайдара, м. Іллічівська погоджено з рядом підприємств, оскільки, таке погодження жодним чином не впливає на необхідність погодження перенесення кабелю із його балансоутримувачем ОСББ "НОМЕР СІМ".

Листом від 28.11.2014 року № 1-016-2996 ОСОБА_5 міська рада зазначила, що проведення земляних та/або ремонтних робіт за наявності дозволу без відповідних погоджень власників інженерних комунікацій, яким, зокрема, є ОСББ "НОМЕР СІМ" забороняється.

Матеріалами справи встановлено, що питання про можливість перенесення кабельних ліній електромережі було розглянуто на загальних зборах членів ОСББ "НОМЕР СІМ" 20.07.2014 року. По цьому питанню було прийнято рішення: для забезпечення безперебійного електропостачання будинку, а в зимовий час і опалення, для збереження цілісності підземних кабельних ліній, забезпечуючих будинок електроенергією, який являється власністю Об'єднання, відмовити ОСОБА_3 в їх виносу.

Посилання позивача на зареєстровану декларацію про початок виконання підготовчих робіт від 10.06.2014 року № 030141610626 не приймаються до уваги, оскільки, відповідно до 2 і 3 порядку виконання підготовчих робіт, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р №466 підготовчі роботи з винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень можуть виконуватися замовником за наявності зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт. Також п.2 ст. 35 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забороняє проводити підготовчі роботи по винесенню інженерних мереж без реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на їх проведення.

Відповідно до частини 1 статті 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення спору.

Статтями 33, 34 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень; докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу; господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи; обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Згідно частини 1 статті 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що позивачем не доведено існування перешкод з боку відповідача, які унеможливлюють користування орендованою земельною ділянкою, а доводи апеляційної скарги не спростовуються вищенаведеним та матеріалами справи, не впливають на правомірність прийнятого господарським судом рішення та не можуть бути підставою для його скасування.

На підставі наведеного, колегія суддів дійшла висновку про те, що прийняте господарським судом рішення відповідає статтям 43, 85 Господарського процесуального кодексу України, вимогам щодо законності та обґрунтованості, підстав для його скасування не вбачається.

Керуючись статтями 99, 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Рішення господарського суду Одеської області від 07.07.2015 р. у справі №916/5089/14 залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у касаційному порядку.

Повний текст постанови складено 04.09.2015 р.

Головуючий суддя Аленін О.Ю.

Суддя Богатир К.В.

Суддя Величко Т.А.

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення02.09.2015
Оприлюднено14.09.2015
Номер документу49826252
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/5089/14

Постанова від 09.12.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова М.В.

Ухвала від 02.12.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова М.В.

Ухвала від 12.11.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова М.В.

Постанова від 02.09.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Аленін О.Ю.

Ухвала від 12.08.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Аленін О.Ю.

Ухвала від 11.08.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Аленін О.Ю.

Ухвала від 27.07.2015

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Аленін О.Ю.

Рішення від 07.07.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Цісельський О.В.

Ухвала від 24.06.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Цісельський О.В.

Ухвала від 19.02.2015

Господарське

Господарський суд Одеської області

Цісельський О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні