Ухвала
від 03.09.2015 по справі 294/518/15-ц
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Апеляційний суд Житомирської області

Справа №294/518/15-ц Головуючий у 1-й інст. Мельничук О. О.

Категорія 47 Доповідач Косигіна Л. М.

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 вересня 2015 року колегія суддів судової палати з розгляду цивільних справ апеляційного суду Житомирської області

в складі: головуючої судді Косигіної Л.М.

суддів: Талько О.Б., Худякова А.М.

при секретарі Гайдамащук Т.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі цивільну справу за позовом прокурора Чуднівського району в інтересах держави до Головного управління Держгеокадастру в Житомирській області, ОСОБА_1, Реєстраційної служби Чуднівського районного управління юстиції Житомирської області про визнання незаконними наказів, визнання недійсними договорів оренди земельних ділянок, скасування державної реєстрації ділянок та їх повернення

за апеляційною скаргою представника ОСОБА_1 - ОСОБА_2

на рішення Чуднівського районного суду Житомирської області від 21 липня 2015 року, -

в с т а н о в и л а :

У квітні 2015 року прокурор Чуднівського району звернувся до суду з позовом в інтересах держави, в якому просив:

- визнати незаконними накази Головного управління Держземагенства (на даний час Держгеокадастр) в Житомирській області від 25.02.2014 року про надання ОСОБА_1 дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду за рахунок земель сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства, розташованих на території Носівської, Рачківської та Карповецької сільських рад, Чуднівського району, Житомирської області, загальною площею 252,0471 га, а саме, наказів №№: ЖТ/1825887200:04:000/00000496, ЖТ/1825887200:04:000/00000497, ЖТ/1825887200:05:000/00000498, ЖТ/1825887200:04:000/00000499, ЖТ/1825887200:04:000/00000500, ЖТ/1825887200:04:000/00000501, ЖТ/1825887200:04:000/00000502, ЖТ/1825887200:04:000/00000503, ЖТ/1825887200:04:000/00000504, ЖТ/1825883200:05:000/00000505, ЖТ/1825887200:04:000/00000506, ЖТ/1825886000:02:000/00000507;

- визнати незаконними накази Головного управління Держземагенства (на даний час Держгеокадастр) в Житомирській області від 06.03.2014 року про затвердження проектів із землеустрою щодо відведення ОСОБА_1 земельних ділянок в оренду для ведення фермерського господарства, загальною площею 252,0471 га, що розташовані на території Носівської, Рачківської та Карповецької сільських рад, Чуднівського району, Житомирської області, а саме, наказів №№: ЖТ/1825883200:05:000/00000654, ЖТ/1825886000:02:000/00000653, ЖТ/1825887200:04:000/00000652, ЖТ/1825887200:04:000/00000651, ЖТ/1825887200:04:000/00000650, ЖТ/1825887200:04:000/00000649, ЖТ/1825887200:04:000/00000648, ЖТ/1825887200:04:000/00000647, ЖТ/1825887200:04:000/00000646, ЖТ/1825887200:05:000/00000645, ЖТ/1825887200:04:000/00000644, ЖТ/1825887200:04:000/00000643;

- визнати недійсними договори оренди земельних ділянок, укладені 19.03.2014 року між Головним управлінням Держземагентства (на даний час Держгеокадастру) в Житомирській області та ОСОБА_1 строком на 49 років, для ведення фермерського господарства на території Носівської сільської ради, Рачківської сільської ради та Карповецької сільської ради, Чуднівського району, Житомирської області, а саме: № 249/06 на ділянку площею 50,5048 га, № 250/06 на ділянку площею 31,7270 га, № 251/06 на ділянку площею 35,2469 га, № 252/06 на ділянку площею 9,7137 га, № 253/06 на ділянку площею 14,4365 га, № 254/06 на ділянку площею 7,9501 га, № 255/06 на ділянку площею 5,9816 га, № 256/06 на ділянку площею 3,3182 га, № 257/06 на ділянку площею 19,9480 га, № 258/06 на ділянку площею 13,8700 га, № 259/06 на ділянку площею 11,8583 га, № 260/06 на ділянку площею 47,4920 га;

- скасувати рішення реєстраційної служби Чуднівського районного управління юстиції Житомирської області про державну реєстрацію права оренди земельних ділянок за ОСОБА_1: № 7533240 від 30.10.2014 року про державну реєстрацію договору оренди землі № 252/06 від 19.03.2014 на земельну ділянку площею 9,7137 га; № 7531644 від 30.10.2014 року про державну реєстрацію договору оренди землі № 253/06 від 19.03.2014 на земельну ділянку площею 14,4365 га; № 7532690 від 30.10.2014 року про державну реєстрацію договору оренди землі № 251/06 від 19.03.2014 на земельну ділянку площею 35,2469 га; № 7522439 від 29.10.2014 року про державну реєстрацію договору оренди землі № 249/06 від 19.03.2014 на земельну ділянку площею 50,5048 га; № 7524378 від 29.10.2014 про державну реєстрацію договору оренди землі № 260/06 від 19.03.2014 на земельну ділянку площею 47,492 га; № 7525031 від 29.10.2014 року про державну реєстрацію договору оренди землі № 259/06 від 19.03.2014 на земельну ділянку площею 11,8583 га; № 7525556 від 29.10.2014 року про державну реєстрацію договору оренди землі № 258/06 від 19.03.2014 на земельну ділянку площею 13,87 га; № 7526624 від 29.10.2014 про державну реєстрацію договору оренди землі № 257/06 від 19.03.2014 на земельну ділянку площею 19,948 га; № 7526277 від 29.10.2014 року про державну реєстрацію договору оренди землі №256/06 від 19.03.2014 на земельну ділянку площею 3,3182 га; № 7523148 від 29.10.2014 року про державну реєстрацію договору оренди землі № 255/06 від 19.03.2014 на земельну ділянку площею 5,9816 га; № 7531110 від 29.10.2014 року про державну реєстрацію договору оренди землі № 254/06 від 19.03.2014 на земельну ділянку площею 7,9501 га; № 7523822 від 29.10.2014 року про державну реєстрацію договору оренди землі № 250/06 від 19.03.2014 на земельну ділянку площею 31,727 га.;

- зобов'язати ОСОБА_1 повернути вищевказані земельні ділянки шляхом підписання з Головним управлінням Держземагентства ( на даний час Держгеокадастру) в Житомирській області актів прийому-передачі, загальною площею 252,0471 га (кадастрові номери: НОМЕР_1, НОМЕР_2, НОМЕР_3, НОМЕР_4, НОМЕР_5, НОМЕР_6, НОМЕР_7, НОМЕР_8,НОМЕР_9,НОМЕР_10, НОМЕР_11.

В обґрунтування позову посилався на те, що в порушення вимог ч. 7 ст. 7 ЗК України вищевказані земельні ділянки для ведення фермерського господарства були надані не єдиним масивом, а розташовані на значній відстані одна від одної, в 12 масивах на території Носівської, Рачківської та Карповецької сільських рад, Чуднівського району, Житомирської області. При цьому, у поданих ОСОБА_1 заявах про виділення земельних ділянок відсутнє обґрунтування їх розміру з урахуванням можливостей їх обробітку, необхідності отримання таких великих площ та не зазначено: перспективи діяльності фермерського господарства, наявність сільськогосподарської техніки та інших засобів обробітку землі, кількість членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок у власність, чим порушено вимоги Закону України Про фермерське господарство .

Крім того, ОСОБА_1 є керівником та одним із засновників СФГ Євросад , яке зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб 19.01.2006 року. Відповідно до ч. 2 ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених ч.ч. 2, 3 ст. 134 цього Кодексу. Проте, відповідач при подачі заяв щодо надання додаткових земельних ділянок для ведення товарного виробництва, приховав той факт, що господарювання на даних ділянках здійснюватиме СФГ Євросад .

Також, при укладенні договорів оренди, в порушення вимог ст. 13 Закону України Про оцінку земель нормативно грошова оцінка вищевказаних земельних ділянок не була проведена, що вплинуло на встановлення розміру орендної плати.

Рішенням Чуднівського районного суду Житомирської області від 21 липня 2015 року позов задоволено, вирішено питання про відшкодування судових витрат.

В апеляційній скарзі представник ОСОБА_1, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просить рішення скасувати, ухвалити нове про відмову у задоволенні позову.

Розглянувши справу в межах, визначених ст. 303 ЦПК України, колегія суддів приходить до висновку, що скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про фермерське господарство (надалі Закон), фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян із створенням юридичної особи, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих їм для ведення фермерського господарства, відповідно до закону.

Статтею 7 Закону передбачено, що для отримання (придбання) у власність або в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації. Для отримання у власність або в оренду земельної ділянки із земель комунальної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до місцевої ради.

У заяві зазначаються: бажаний розмір і місце розташування ділянки, кількість членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок у власність, обґрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства. До заяви додаються документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі.

Земельні ділянки надаються громадянам для ведення фермерського господарства єдиним масивом з розташованими на них водними джерелами та лісовими угіддями, наближеними до існуючих шляхів, електро- і радіотелефонних мереж, газо- і водопостачальних систем та інших видів інженерної інфраструктури.

Судом встановлено, що наказами Головного управління Держземагенства (на даний час Держгеокадастру) у Житомирській області від 25.02.2014 року №№ ЖТ/1825887200:04:000/00000496 (а.с. 32), ЖТ/1825887200:04:000/00000497 (а.с. 31), ЖТ/1825887200:05:000/00000498 (а.с. 30), ЖТ/1825887200:04:000/00000499 (а.с.29), ЖТ/1825887200:04:000/00000500 (а.с. 28), ЖТ/1825887200:04:000/00000501 (а.с. 27), ЖТ/1825887200:04:000/00000502 (а.с. 26), ЖТ/1825887200:04:000/00000503 (а.с. 25), ЖТ/1825887200:04:000/00000504 (а.с. 24), ЖТ/1825883200:05:000/00000505 (а.с. 23), ЖТ/1825887200:04:000/00000506 (а.с. 22), ЖТ/1825886000:02:000/00000507 (а.с. 21) надано ОСОБА_1 дозволи на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду за рахунок земель сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства, розташованих на території Носівської, Рачківської та Карповецької сільських рад, Чуднівського району, Житомирської області, загальною площею 252,0471 га.

27.02.2014 року ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Держземагенства (на даний час Держгеокадастру) у Житомирській області із заявами про затвердження технічної документації із землеустрою на земельні ділянки орієнтовною площею 50,5048 га, 31,727 га, 19,948 га, 35,2469 га, 47,492 га, 3,3182 га, 5,9816 га, 7,9501 га, 9,7137 га, 11,8583 га, 14,4365 га, 13,8700га для ведення фермерського господарства (а.с. 33-44).

Наказами Головного управління Держземагенства (на даний час Держгеокадастру) у Житомирській області від 06.03.2014 року №№ ЖТ/1825883200:05:000/00000654 (а.с. 45), ЖТ/1825886000:02:000/00000653 (а.с. 46), ЖТ/1825887200:04:000/00000652 (а.с. 47), ЖТ/1825887200:04:000/00000651 (а.с. 48), ЖТ/1825887200:04:000/00000650 (а.с. 49), ЖТ/1825887200:04:000/00000649 (а.с. 50), ЖТ/1825887200:04:000/00000648 (а.с. 51), ЖТ/1825887200:04:000/00000647 (а.с. 52), ЖТ/1825887200:04:000/00000646 (а.с. 53), ЖТ/1825887200:05:000/00000645 (а.с. 54), ЖТ/1825887200:04:000/00000644 (а.с. 55), ЖТ/1825887200:04:000/00000643 (а.с. 56) затверджено ОСОБА_1 технічну документацію щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) з землеустрою для ведення фермерського господарства ОСОБА_1 та надано в оренду ОСОБА_1 строком на 49 років земельні ділянки площею:

- 50,5048 га (кадастровий номер НОМЕР_2) розташовану на території Карповецької сільської ради Чуднівського району;

- 31,7270 га (кадастровий номер НОМЕР_1) розташовану на території Носівської сільської ради Чуднівського району;

- 14,4365 га (кадастровий номер НОМЕР_8) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району;

- 35,2469 га (кадастровий номер НОМЕР_7) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району;

- 9,7137 га (кадастровий номер НОМЕР_6) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району;

- 7,9501 (кадастровий номер НОМЕР_5) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району;

- 13,8700 га (кадастровий номер НОМЕР_11) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району;

- 5,9816 (кадастровий номер НОМЕР_3) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району;

- 11,8583 га (кадастровий номер НОМЕР_10) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району;

- 47,4920 га (кадастровий номер НОМЕР_9) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району;

- 3,3182 га (кадастровий номер НОМЕР_4) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району;

- 19,9480 га (кадастровий номер НОМЕР_12) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району.

Отже, під час вирішення питання щодо виділення ОСОБА_1 земельних ділянок для ведення фермерського господарства Головним управлінням Держземагенства (на даний час Держгеокадастру) у Житомирській області були порушені вимоги ст.ст. 7, 8 Закону України Про фермерське господарство , оскільки у заявах про виділення земельних ділянок відповідачем не було зазначено: обґрунтування розміру земельних ділянок з урахуванням можливостей їх обробітку, необхідності отримання таких великих площ, перспективи діяльності фермерського господарства, наявність сільськогосподарської техніки та інших засобів обробітку землі, кількість членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок у власність тощо.

Крім того, вищевказані земельні ділянки для ведення фермерського господарства були надані не єдиним масивом, а розташовані на значній відстані одна від одної, в 12 масивах на територіях Носівської, Рачківської та Карповецької сільських рад, Чуднівського району, Житомирської області.

Статтями 203, 215 ЦК України передбачені загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину, зокрема, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, а недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частиною 1-3, 5, 6 ст. 203 цього Кодексу, є підставою для визнання правочину недійсним.

Згідно з частиною 1 ст. 15 Закону України Про оренду землі однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Відповідно до ст. 13 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, зокрема, у разі визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності тощо.

Таким чином, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати (правова позиція Верховного Суду України постанова від 03.12.2013 року справа № 3-34гс13).

Встановлено, що 19.03.2014 року між Головним управлінням Держземагенства (на даний час Держгеокадастру) у Житомирській області та ОСОБА_1 укладені договори оренди землі:

- № 250/06 на земельну ділянку площею 31,7270 га (кадастровий номер НОМЕР_1) розташовану на території Носівської сільської ради Чуднівського району (а.с. 93-98);

- 249/06 на земельну ділянку площею 50,5048 га (кадастровий номер НОМЕР_2) розташовану на території Карповецької сільської ради Чуднівського району (а.с. 99-104);

- № 251/06 на земельну ділянку площею 35,2469 га (кадастровий номер НОМЕР_7) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району (а.с. 105-110);

- № 252/06 на земельну ділянку площею 9,7137 га (кадастровий номер НОМЕР_6) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району (а.с. 111-116);

- № 253/06 на земельну ділянку площею 14,4365 га (кадастровий номер НОМЕР_8) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району (а.с. 117-122);

- № 254/06 на земельну ділянку площею 7,9501 (кадастровий номер НОМЕР_5) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району (а.с. 123-127);

- № 255/06 на земельну ділянку площею 5,9816 (кадастровий номер НОМЕР_3) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району (а.с. 128-133);

- № 256/06 на земельну ділянку площею 3,3182 га (кадастровий номер НОМЕР_4) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району (а.с. 134-139;

- № 258/06 на земельну ділянку площею 13,8700 га (кадастровий номер НОМЕР_11) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району (а.с. 140-145);

- № 257/06 на земельну ділянку площею 19,9480 га (кадастровий номер НОМЕР_12) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району (а.с. 146-150);

- № 259/06 на земельну ділянку площею 11,8583 га (кадастровий номер НОМЕР_10) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району (а.с. 151-156);

- № 260/06 на земельну ділянку площею 47,4920 га (кадастровий номер НОМЕР_9) розташовану на території Рачківської сільської ради Чуднівського району (а.с. 157-161).

У договорах оренди зазначено, що нормативно-грошова оцінка земельних ділянок на момент підписання сторонами договорів не проведена. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі семикратного розміру земельного податку. До кожного договору оренди додані: акт приймання-передачі об'єкта оренди та акт визначення меж земельної ділянки в натурі, які не мають дати їх складання.

Слід зазначити, що станом на день розгляду справи в суді першої та апеляційної інстанцій нормативно-грошова оцінка земельних ділянок, переданих в оренду ОСОБА_1, також не проведена.

Згідно зі ст. 3 ЗК України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до приписів ст. 124 ЗК України України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їхніми повноваженнями, визначеними ст. 122 цього Кодексу. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів.

Згідно з ч. 2 ст. 134 ЗК України не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної або комунальної власності або права на них, зокрема у разі передачі громадянам земельних ділянок для ведення фермерського господарства.

Статтею 7 Закону України Про фермерське господарство встановлено, що для отримання (придбання) у власність або в оренду земельної ділянки державної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до відповідної районної державної адміністрації. Для отримання у власність або в оренду земельної ділянки із земель комунальної власності з метою ведення фермерського господарства громадяни звертаються до місцевої ради.

Крім того, за змістом частини 1 статті 8 ЗУ "Про фермерське господарство" після одержання засновником державного акта на право власності на земельну ділянку або укладення договору оренди земельної ділянки та його державної реєстрації фермерське господарство підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.

Відповідно до вимог ст.ст. 89, 91, 92 ЦК України та ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців державна реєстрація юридичних осіб - це засвідчення факту створення юридичної особи, після чого виникає цивільна правоздатність юридичної особи.

Статтею 31 ЗК України передбачено, що землі фермерського господарства можуть складатися, у тому числі, із земельної ділянки, що належить на праві власності фермерському господарству як юридичній особі.

Таким чином, аналіз зазначених норм законодавства дає підстави для висновку, що фермерське господарство після державної реєстрації має право на отримання додаткової земельної ділянки (ділянок), але як юридична особа, а не як громадянин із метою створення фермерського господарства.

З витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців вбачається, що ОСОБА_1 є керівником та одним із засновників фермерського господарства Євросад , яке створено 19.01.2006 року (а.с. 15-16, 12).

Отже, на час звернення до Головного управління Держземагенства (на даний час Держгеокадастру) у Житомирській області із заявами про виділення земельних ділянок для ведення фермерського господарства, ОСОБА_1 вже був засновником фермерського господарства Євросад , а відтак додаткове виділення землі повинно було проводитися за процедурою, передбаченою ч. 2 ст. 124 ЗК України (правова позиція Верховного Суду України у справі № 3-157гс14 від 04.11.2014 року).

Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про порушення вимог законодавства України при виділенні та передачі в оренду ОСОБА_1 земельних ділянок загальною площею 252,0471 га, а відтак правильно задовольнив позовні вимоги прокурора.

Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, підстав для скасування рішення суду немає.

Керуючись ст.ст. 209, 303, 304, 307, 308, 313-315 ЦПК України, колегія суддів, -

у х в а л и л а :

Апеляційну скаргу представника ОСОБА_1 - ОСОБА_2 відхилити.

Рішення Чуднівського районного суду Житомирської області від 21 липня 2015 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної сили.

Головуюча Судді

СудАпеляційний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення03.09.2015
Оприлюднено21.10.2015
Номер документу50101382
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —294/518/15-ц

Ухвала від 15.02.2017

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Якухно О. М.

Ухвала від 12.01.2017

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Якухно О. М.

Ухвала від 11.01.2017

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Якухно О. М.

Ухвала від 28.12.2016

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Якухно О. М.

Ухвала від 23.11.2016

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Якухно О. М.

Ухвала від 25.03.2016

Цивільне

Чуднівський районний суд Житомирської області

Лесько М. О.

Рішення від 10.05.2016

Цивільне

Чуднівський районний суд Житомирської області

Лесько М. О.

Рішення від 10.05.2016

Цивільне

Чуднівський районний суд Житомирської області

Лесько М. О.

Ухвала від 03.09.2015

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Косигіна Л. М.

Ухвала від 03.09.2015

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Косигіна Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні