Ухвала
від 25.03.2016 по справі 294/518/15-ц
ЧУДНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ЧУДНІВСЬКИЙ районний суд житомирської області

13201, Житомирська область, м. Чуднів, вул. 50-річчя Жовтня, 3, тел. (04139) 2-10-16, 2-10-80, e-mail: inbox@cd.zt.court.gov.ua

справа № 294/518/15-ц

провадження № 2/294/264/16

УХВАЛА

25 березня 2016 року Чуднівський районний суд Житомирської області

у складі:

головуючого - судді Леська М.О.,

при секретарі Марчук В.В.,

за участю прокурора Цьомика І.О.,

представника відповідача ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в місті Чуднові клопотання представника відповідача ОСОБА_2 - адвоката ОСОБА_1 про залишення без розгляду позову прокурора в інтересах держави до Головного управління Держгеокадастру в Житомирській області, ОСОБА_2 та Реєстраційної служби Чуднівського районного управління юстиції Житомирської області про визнання незаконними наказів, визнання недійсними договорів оренди земельних ділянок, скасування державної реєстрації та повернення земельних ділянок, -

ВСТАНОВИВ:

У провадженні суду перебуває вказана цивільна справа.

У судовому засіданні представник відповідача - ОСОБА_1 заявив клопотання про залишення позову без розгляду у зв'язку з тим, що прокурор є неналежним позивачем по справі, прокурором не визначено, в чому полягають порушення інтересів держави та не зазначено будь-якого обґрунтування необхідності їх захисту в суді, в матеріалах справи відсутні будь-які дані, що свідчать про те, що Державна інспекція сільського господарства зверталась до прокуратури з проханням про звернення з позовом до суду, тому представник відповідача вважає, що прокурором перевищено свої повноваження.

Прокурор - Цьомик І.О. заперечував проти задоволення клопотання з тих підстав, що Державна інспекція сільського господарства не наділена повноваженнями щодо звернення з позовами до суду, жодним нормативно-правовим актом не визначено, що прокурор має право звернутись до суду лише після надходження матеріалів від контролюючих органів, орендна плата за користування земельною ділянкою сплачувалась у зменшеному розмірі, адже її передача відбулась без проведення нормативно-грошової оцінки, прокурор вважає, що не було дотримано процедуру передачі в користування земельної ділянки, мало місце безпідставне використання земельної ділянки, порушення вимог законів є автоматично порушенням інтересів держави.

Суд, заслухавши думку представника відповідача та прокурора , приходить до висновку, що клопотання не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно ст. 36-1 Закону України Про прокуратуру (в редакції, яка діяла на момент звернення до суду) підставою представництва в суді інтересів громадянина є його неспроможність через фізичний стан, недосягнення повноліття, похилий вік, недієздатність або обмежену дієздатність самостійно захистити свої порушені чи оспорювані права або реалізувати процесуальні повноваження.

Відповідно до ч.2 ст.45 ЦПК України з метою представництва інтересів громадянина або держави в суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з позовною заявою (заявою), бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення Верховним Судом України, про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній заяві (заяві) самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Відповідно до п. 4 Рішення Конституційного суду України від 08 квітня 1999 року №3-рп/99 з урахуванням того, що інтереси держави є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст. 207 ЦПК України суд постановляє ухвалу про залишення заяви без розгляду, якщо від імені заінтересованої особи подано особою, яка не має повноважень на ведення справи.

Згідно з ч.1 Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 року №459/2011 Державна інспекція сільського господарства України (Держсільгоспінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Відповідно до ст.6 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать: здійснення державного контролю за використанням та охороною земель ; внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань , одержання в установленому законодавством порядку від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, власників і користувачів, у тому числі орендарів, земельних ділянок документів, матеріалів та іншої інформації, необхідної для виконання покладених на нього завдань; видачі спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок відповідно до затверджених в установленому законом порядку проектів; участь у розробці нормативно-правових актів з питань державного контролю за використанням та охороною земель; вжиття відповідно до закону заходів щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам; вирішення інших питань відповідно до закону.

На підставі викладено, суд вважає, що прокурором при зверненні до суду були дотримані вимоги ч.2 ст. 45 ЦПК України, оскільки прокурором в позовній заяві визначено порушенням інтересів держави - недотримання процедури передачі в користування земельної ділянки державної власності, визначено орган уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Державна інспекція сільського господарства України, у якої повноваження щодо звернення до суду відсутні.

Керуючись статтями 45, 207-210, 218, 223, 293 ЦПК України, суд-

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити у задоволенні клопотання представника відповідача ОСОБА_2 - адвоката ОСОБА_1 про залишення позовної заяви без розгляду .

Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду .

Суддя: М.О. Лесько

СудЧуднівський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення25.03.2016
Оприлюднено17.11.2016
Номер документу62675062
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —294/518/15-ц

Ухвала від 15.02.2017

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Якухно О. М.

Ухвала від 12.01.2017

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Якухно О. М.

Ухвала від 11.01.2017

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Якухно О. М.

Ухвала від 28.12.2016

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Якухно О. М.

Ухвала від 23.11.2016

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Якухно О. М.

Ухвала від 25.03.2016

Цивільне

Чуднівський районний суд Житомирської області

Лесько М. О.

Рішення від 10.05.2016

Цивільне

Чуднівський районний суд Житомирської області

Лесько М. О.

Рішення від 10.05.2016

Цивільне

Чуднівський районний суд Житомирської області

Лесько М. О.

Ухвала від 03.09.2015

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Косигіна Л. М.

Ухвала від 03.09.2015

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Косигіна Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні