Герб України

Постанова від 02.11.2007 по справі 2-а-65/07

Ржищівський міський суд київської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа №2-а-65/07

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

2 листопада 2007 року Ржищівсь кий міський суд Київської об ласті в складі:

головуючої судді: Козі ної С.М.

при секретарі: Проце нко Ю.В.

за участі прокурора: Єфім енка В.О.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Рж ищеві Київської області спра ву за адміністративним позов ом ОСОБА_1 до Ржищівського міського управління праці т а соціального захисту населе ння про стягнення недоотрима них належних сум щорічної до помоги на оздоровлення, -

ВСТАНОВИВ:

7 серпня 2007 року до Ржищівськ ого міського суду Київської області надійшов адміністра тивний позов ОСОБА_1. до Рж ищівського міського управлі ння праці та соціального зах исту населення про стягнення недоотриманих належних сум щорічної допомоги на оздоров лення, в якій вказано, що позив ачка є евакуйованою в 1986 році і з зони відчуження 2 категорії , що підтверджується відпові дним посвідченням, виданим 18.0 2.1994 року.

Відповідно до ст. 48 Закону Ук раїни "Про статус і соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи" евакуйованим із зони відчуження у 1986 році, в ключаючи дітей, виплачується щорічна допомога на оздоров лення в розмірі трьох мініма льних заробітних плат.

За 2003, 2004, 2005 роки позивачка отри мала допомогу на оздоровленн я в розмірах значно нижчих ні ж це передбачено ст. 48 Закону У країни "Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи".

Щорічна допомога на оздоро влення виплачується громадя нам за місцем їх проживання о рганами соціального захисту населення.

Позивачка звернулась до ві дповідача з проханням провес ти перерахунок та виплатити їй недоотримані кошти, але ві дповідач відмовився, про що п озивачка була повідомлена пи сьмово, а тому вона змушена зв ернутися до суду за захистом своїх прав.

Питання щодо виплати недоо триманих сум щорічної допомо ги на оздоровлення вже неодн оразово розглядалось та вирі шувалось найвищими судовими інстанціями держави, а саме:

- Вищий Адміністративний Су д України:

- 2.06.2006 року, ухвала по справі за позовом ОСОБА_2 до упра вління праці та соціального захисту населення Пролетарс ької районної ради м. Донецьк а про стягнення недоотримани х сум на оздоровлення за 2002, 2003, 200 4 роки.

- Верховний Суд України:

- 8.06.2005 року, рішення по справі з а позовом ОСОБА_3. до управ ління соціального захисту на селення Кіровської районної адміністрації м. Макіївки пр о стягнення недоотриманих гр ошових сум на оздоровлення з а 2001 рік;

- 14.11.2006 року, постанова по спра ві за позовом ОСОБА_4. до То резького управління праці та соціального захисту населен ня Донецької області про стя гнення заборгованості по щор ічній допомозі на оздоровлен ня.

Всі касаційні скарги позив ачів були задоволені.

Найвищі судові інстанції з обов'язали відповідні управл іння соціального захисту нас елення провести перерахунок одноразових допомог та пров ести виплату недоотриманих к оштів за відповідні роки.

Позивачка просить суд стяг нути з Ржищівського міського управління праці та соціаль ного захисту населення на її користь 3493 грн. 60 коп. недоотрим аних сум допомоги на оздоров лення за 2003, 2004, 2005 роки.

2

16 жовтня 2007 року до Ржищівсь кого міського суду надійшло заперечення Ржищівського мі ського управління праці та с оціального захисту населенн я на адміністративний позов ОСОБА_1., в якому вказано, що управління праці та соціаль ного захисту населення в сво їй роботі керується Конститу цією України, Законом Україн и "Про місцеве самоврядуванн я", ЗУ "Про статус та соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи", Постановами КМУ, розпорядженням Головно го управління праці та соціа льного захисту населення, По ложенням про управління прац і та соціального захисту нас елення, посадовими інструкці ями та іншими нормативними а ктами.

14 березня 2007 року позивачка з вернулась до Ржищівського мі ського УПСЗН з заявою № 413 про в иплату щорічної грошової доп омоги, 12 квітня 2007 року було над ано письмову відповідь.

Відповідно до ст. 48 Закону Ук раїни "Про статус і соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи" дійсно перед бачено, що щорічна допомога н а оздоровлення евакуйованим у 1986 році із зони відчуження 2 к атегорії, становить три міні мальні заробітні плати, але у відповідності до ст. 67 даного Закону встановлено, що конкр етний розмір всіх доплат, пен сій і компенсацій підвищуєть ся Кабінетом міністрів Украї ни.

А також, згідно ст. 62 даного З акону встановлено, що порядо к застосування Закону провод иться у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України , рішення якого є обов'язковим для виконання міністерствам и та іншими центральними орг анами державної виконавчої в лади, всіма суб'єктами господ арювання незалежно від їх ві домчої підпорядкованості та форм власності.

Починаючи з 1996 року в Законах України "Про встановлення ро зміру мінімальної заробітно ї плати", які приймались Верхо вною Радою України на відпов ідні роки, встановлено, що до п рийняття Верховною Радою Укр аїни змін до законів, у нормах яких для розрахунків застос овується мінімальний розмір заробітної плати, не застосо вувати його як розрахункову величину для визначення розм ірів допомоги, компнесаційни х та інших виплат.

Кабінету Міністрів Україн и доручалось здійснювати зас тосування цих норм, виходячи з реальних можливостей вида ткової частини Державного бю джету України на відповідний рік.

Статтею 63 Закону закріплюєт ься норма, щодо фінансування витрат, пов'язаних з реалізац ією цього Закону, за рахунок д ержавного бюджету, а виконан ня даного Закону залежить ві д фінансових ресурсів доходн ої частини державного бюджет у України.

Згідно ч. 2 ст. 95 Конституції У країни виключно Законом Укра їни "Про Державний бюджет Укр аїни" визначаються будь-які в идатки держави на загальносу спільні потреби, розмір та ці льове спрямування цих видатк ів.

Відповідно до п. 5 ст. 51 Бюджет ного кодексу України розпоря дники бюджетних коштів берут ь бюджетні зобов'язання та пр оводять видатки в межах бюдж етних асигнувань.

Згідно з бюджетними призна ченнями та враховуючи вимоги ст. 95 Конституції України, Бюд жетного кодексу України, Каб інет Міністрів України встан овив розміри одноразової ком пенсації на оздоровлення, ви значені постановою KMУкраїни від 12 липня 2005 року № 562 "Про щоріч ну допомогу на оздоровлення громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи".

Даною постановою KMУкраїни в становив гарантований мінім альний розмір розрахункової величини для всіх видів випл ат, передбачених ЗУ "Про стату с та соціальний захист грома дян, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и".

Відповідно до постанови KMУк раїни від 12 липня 2005 року № 562 "Про щорічну допомогу на оздоров лення громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи" та постанови KMУк раїни від 26 липня 1996 року № 836 "Про компенсаційні виплати особа м, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" позивачці було виплачено кош ти в повному обсязі.

3

Отже, Ржищівське міське УП СЗН проводячи нарахування ко штів за компенсацію на оздор овлення позивачці діяло в пр авовому полі, ніяким чином не порушуючи вимог чинного зак онодавства.

В судовому засіданні позив ачка свої вимоги уточнила та просила суд зобов'язати Ржищ івське міське УПСЗН здійснит и перерахунок допомоги на оз доровлення за 2003, 2004, 2005 роки та ст ягнути з Ржищівського місько го управління праці та соціа льного захисту населення на її користь недоотримані кошт и грошової допомоги на оздор овлення за 2003,2004,2005 роки відповід но до здійсненого перерахунк у.

Представник відповідача А постол С.М. в судовому засідан ні позовні вимоги не визнала та просить суд відмовити О СОБА_1. в задоволенні позову в повному обсязі.

Суд, заслухавши позивачку, п редставника відповідача та д ослідивши матеріали справи п риходить до висновку, що позо в ОСОБА_1 до Ржищівського міського управління праці та соціального захисту населен ня про стягнення недоотриман их належних сум щорічної доп омоги на оздоровлення підляг ає задоволенню в повному обс язі, обгрунтовуючи своє ріше ння нижченаведеними доказам и.

Згідно ч. 4 ст. 48 Закону Україн и "Про статус і соціальний зах ист громадян, які постраждал и внаслідок Чорнобильської к атастрофи" щорічна допомога на оздоровлення виплачуєтьс я в таких розмірах:

- інвалідам І і IIгрупи - п'ять мінімальних заробітних плат ;

- інвалідам IIIгрупи, дітям-і нвалідам - чотири мінімальні заробітні плати;

- учасникам ліквідації на слідків аварії на Чорнобильс ькій АЕС 2 категорії -п'ять мін імальних заробітних плат;

- учасникам ліквідації на слідків аварії на Чорнобильс ькій АЕС 3 категорії -три мінім альні заробітні плати;

- кожній дитині, яка втрати ла внаслідок Чорнобильської катастрофи одного з батьків , - три мінімальні заробітні пл ати;

- евакуйованим із зони від чуження у 1986 році, включаючи ді тей, - три мінімальні заробітн і плати.

Щорічна допомога на оздоро влення виплачується громадя нам за місцем їх проживання о рганами соціального захисту населення.

Закон України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чо рнобильської катастрофи" виз начає основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи, на охорону їх жи ття і здоров'я, оскільки відпо відно до ч. 1 ст. 50 Конституції У країни кожен має право на без печне для життя і здоров'я дов кілля та на відшкодування за вданої порушенням цього прав а шкоди.

Згідно ст. 8 Конституції Укр аїни закони та інші норматив но-правові акти приймаються на основі Конституції Україн и і повинні відповідати їй.

Таким чином, зважаючи на вищ езазначені положення Консти туції України та Закону Укра їни "Про статус і соціальний з ахист громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи", суд приходить д о висновку, що відповідачу пр и нарахуванні коштів на оздо ровлення громадянам, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи, слід керу ватись конкретними розмірам и, вказаними в законі, а саме, в розділі VIIIЗакону вказано про розміри пенсій і компенсаці й особам, віднесеним до катег орії 1,2, 3, 4.

Посилання представника ві дповідача на ту обставину, що позивачка отримує кошти на о здоровлення в меньшому розмі рі, ніж передбачено ст. 48 вищез гаданого Закону в зв'язку з ти м, що нарахування коштів на оз доровлення відбувається на п ідставі ст. 67 Закону України "П ро статус і соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи" та на підставі поста нови KMУкраїни від 12 липня 2005 рок у № 562 "Про щорічну допомогу на о здоровлення громадян, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи" та поста нови KMУкраїни від 26 липня 1996 рок у № 836 "Про компенсаційні випла ти особам, які постраждали вн аслідок

4

Чорнобильської катастроф и" суд вважає неправомірним з тієї позиції, що дані посилан ня прямо суперечать ст. 67 Зако ну України "Про статус і соціа льний захист громадян, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи", де, зокре ма, зазначено, що конкретні ро зміри всіх доплат, пенсій і ко мпенсацій підвищуються Кабі нетом Міністрів України відп овідно до зміни індексу варт ості життя і зростання мінім альної заробітної плати. В да ній нормі закону йдеться сам е про підвищення розмірів вс іх доплат, пенсій та компенса цій, а ні в якому разі про змен шення чи погіршення становищ а громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи.

Крім того, суд зазанчає, що посилання відповідача на по станову KMУкраїни від 26 липня 199 6 року № 836 "Про компенсаційні ви плати особам, які постраждал и внаслідок Чорнобильської к атастрофи" є необгрунтованою , оскільки дана постанова втр атила чинність 12 липня 2005 року.

Суд вважає, що відповідачем прямо порушено ч. 2 ст. 19 Консти туції України, де зазначено, щ о органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю України та законами Украї ни.

Таку ж позицію роз'яснює Вер ховний Суд України, оскільки , згідно рішення судової пала ти у цивільних справах ВС Укр аїни від 8 червня 2005 року, було з адоволено позов ОСОБА_3. д о управління праці та соціал ьного захисту населення Кіро вської районної адміністрац ії міста Макіївка про стягне ння недоотриманих грошових с ум щорічної допомоги на оздо ровлення. Рішення ВС України стосувалось того ж самого пр едмету позову, що і в даному ви падку.

Отже, суд вважає, що постано ва KMУкраїни від 12 липня 2005 року № 562 "Про щорічну допомогу на озд оровлення громадян, які пост раждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи" суперечить Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи".

Також, суд наголошує, що дан у позицію виявив у своєму ріш енні Конституційний Суд Укра їни за № 8-рп/2005 від 11 травня 2005 рок у, який виконує завдання, пере дбачені в ст.3 Закону України " Про Конституційний Суд Украї ни", зазначивши, що відповідно до ч. 1 ст. 50 Конституції Україн и кожен має право на безпечне для життя і здоров'я довкілля та на відшкодування завдано ї порушенням цього права шко ди і згідно положень ст. 22 Конс титуції України при прийнятт і нових законів або внесенні змін до чинних законів не доп ускається звуження змісту та обсягу існуючих прав та своб од.

Що стосується конкретного розміру коштів, які необхідн о стягнути на користь позива чки, то згідно ч. 7 ст. 48 Закону Ук раїни "Про статус та соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи" розмір міні мальної заробітної плати виз начається на момент виплати.

Судом встановлено, що позив ачка ОСОБА_1 є евакуйовано ю в 1986 році із зони відчуження 2 категорії, а згідно ст. 48 ЗУ "Пр о статус та соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи" передбачена щорічна допомога на оздоровлення ев акуйованим в 1986 році із зони ві дчуження, включаючи дітей, 2 ка тегорії в розмірі трьох міні мальних заробітних плат.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 8, ч. 2 ст. 19, ч. 1 ст. 50 Ко нституції України, ст. 48 Закон у України "Про статус та соціа льний захист громадян, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи", ст. ст. 87, 94, 98, 158, 159, 161, 162,163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов ОСОБА_1 до Ржищівського міс ького управління праці та со ціального захисту населення про стягнення недоотриманих належних сум щорічної допом оги на оздоровлення - задовол ьнити в повному обсязі.

5

2. Зобов'язати Ржищівське м іське управління праці та со ціального захисту населення здійснити позивачці ОСОБА _1 перерахунок допомоги на о здоровлення за 2003,2004,2005 роки.

3. Стягнути з Ржищівського м іського управління праці та соціального захисту населен ня, юридична адреса: Київська обл. м. Ржищів вул. Леніна, 48, на к ористь ОСОБА_1, проживаючо ї за адресою: АДРЕСА_1, недо отримані кошти допомоги на о здоровлення за 2003, 2004, 2005 роки згі дно проведеного перерахунку .

4. Стягнути з Ржищівського м іського управління праці та соціального захисту населен ня, юридична адреса: Київська обл. м. Ржищів вул. Леніна, 48, на к ористь держави 51 грн. державно го мита.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Апеляційного адміністрати вного суду Київської області .

Заяву про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції може бути подано п ротягом десяти днів з дня її п роголошення. Апеляційна скар га на постанову суду подаєть ся протягом двадцяти днів пі сля подання заяви про апеляц ійне оскарження.

СудРжищівський міський суд Київської області
Дата ухвалення рішення02.11.2007
Оприлюднено26.11.2009
Номер документу5099585
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-65/07

Ухвала від 10.03.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 03.03.2011

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 01.10.2009

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.В.

Ухвала від 24.12.2007

Адміністративне

Теплодарський міський суд Одеської області

Мислива Л.М.

Ухвала від 10.12.2007

Адміністративне

Теплодарський міський суд Одеської області

Мислива Л.М.

Постанова від 02.11.2007

Адміністративне

Ржищівський міський суд Київської області

Козіна С.М.

Постанова від 13.02.2007

Адміністративне

Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області

Маргитич О.І.

Постанова від 19.10.2007

Адміністративне

Ватутінський міський суд Черкаської області

Терещенко Н.І.

Ухвала від 28.09.2007

Адміністративне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Соларєва Т.О.

Постанова від 09.10.2007

Адміністративне

Ватутінський міський суд Черкаської області

Терещенко Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні