Постанова
від 15.02.2008 по справі 2-а-121/2008
ТАРАЩАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-a- 121/2008 p.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 лютого 2008 року Таращанс ький районний суд Київської області в складі:

головуючого: Василенка О.М. при!секретарі: Сальни к О.Л.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Тараща справу за адм іністративним позовом ОСО БА_1 до управління праці та соціального захисту насе лення Таращанської РДА про с тягнення недоотриманих сум о дноразової допомоги на оздор овлення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із вищеназваним позовом, в як ому просить суд визнати відм ову управління праці та соці ального захисту населення Та ращанської РДА в перерахунку щорічної одноразової допомо ги на оздоровлення, яка перед бачена Законом України „Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали вн аслідок аварії на ЧАЕС" непра вомірною та стягнути з відпо відача недоплачену одноразо ву грошову допомогу на оздор овлення за 2005-2007 роки в розмірі 4 628 гривень.

Обґрунтовуючи заявлений п озов, позивач зазначив, що він є потерпілим від аварії на ЧА ЕС 1 категорії, інвалідом 2-ї гр упи з 01.05.2007 року, до того інвалід ом 3 групи, захворювання пов'яз ане з наслідками аварії на ЧА ЕС. Посилаючись на те, що діючи м законодавством інвалідам 3 -ї групи передбачено виплату щорічної допомоги на оздоро влення в розмірі 4 мінімальни х заробітних плат, яку виплач ують органи соціального захи сту населення, а її розмір виз начається на момент виплати, зазначив, що за 2005 - 2007 роки він от римував вказану допомогу в з начно нижчих розмірах, ніж це передбачено ст. 48 ЗУ „Про с татус та соціальний захист г ромадян, які постраждали вна слідок аварії на ЧАЕС". Він (по зивач) звертався до відповід ача із заявою в якій просив пр овести перерахунок та виплат у недоотриманих коштів за вк азаний період, проте йому в за доволенні його вимоги відпов ідачем було відмовлено. В зв'я зку з цим останній звернувся до суду за захистом своїх пра в та інтересів.

В судовому засіданні позив ач позовні вимоги підтримав і просить суд визнати відмов у відповідача в перерахунку щорічної одноразової допомо ги на оздоровлення неправомі рною та стягнути з відповіда ча на його користь недоплаче ні кошти на оздоровлення за 200 5 - 2007 роки в розмірі 4628 гривень.

Просить звільнити його ві д сплати судового збору, як по страждалого від аварії на ЧА ЕС 1 категорії.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився , про час та місце розгляду спр ави був належно повідомлений , про причини неявки суд не пов ідомив, проте подав дб суду за яву з проханням розглядати с праву у його відсутність, поз овні вимоги не визнає.

В судовому засіданні встан овлено, що позивач є учаснико м ліквідації наслідків аварі ї на ЧАЕС 1 категорії, інвалідо м 2-ї групи з 01.05.2007 року, до того ін валідом 3 групи, захворювання пов'язане з наслідками аварі ї на ЧАЕС.

Відповідно до ст. 48 Закону Ук раїни „Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок. Чорнобильс ької катастрофи" від 28 лютого 1991 року із змінами і доповненн ями, позивач, як інвалід 3 груп и, мав право на виплату щорічн ої одноразової допомоги на о здоровлення в розмірі 4 мінім альних заробітних плат. При ц ьому, розмір заробітної плат и визначається на момент вип лати. Виплату грошової допом оги проводять органи соціаль ного забезпечення громадян з а місцем їх проживання.

Згідно довідки № 6487 від 27.12.2007 ро ку, виданої управлінням прац і та соціального захисту нас елення Таращанської райдерж адміністрації Київської обл асті, відповідач виплатив по зивачу, який до 01.05.2007 року був ін валідом 3 групи, щорічну грошо ву допомогу на оздоровлення в таких розмірах: 02.03.2005 року в ро змірі 21, 50 грн, а 12.09.2005 року в розмі рі 68, 50 грн, всього 90 гри. за 2005 рік ( 21, 50 грн. + 68, 50 грн); 26.09.2006 року за 2006 рік в розмірі 90 грн. і 28^04.2007 року за 2007 р ік в розмірі 120 грн. Виплати заз наченої грошової допомоги пр оведені відповідно до постан ови Кабінету Міністрів Украї ни від 12.07.2005 року № 562 „Про щорічн у допомогу на оздоровлення г ромадянам, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи" - за період з 2005 року.

Позивач, вважаючи, що вищезг адана

постанова, яка встановлює к онкретний розмір щорічної до помоги в твердій грошовій су мі, суперечать вимогам ЗУ „Пр о статус і соціальний захист громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи" від 28 лютого 1991 року, яки м встановлено розмір щорічно ї допомоги, як величину кратн у відносно до розміру мініма льної заробітної плати на ча с здійснення виплати, просит ь суд стягнути на його корист ь недоплачені кошти на оздор овлення за 2005-2007 роки, виходячи з розміру мінімальної заробіт ної плати на момені виплати з а кожен рік, в розмірі 4628 гривен ь.

Указані обставини встанов лено з пояснень позивача, мат еріалів справи, досліджених в судовому засіданні.

Враховуючи дані обставини , суд вважає, що необхідно заст осовувати вимоги ст. 19 ч.2 Конст итуції України, а саме - органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.

Статтею 113 Конституції Укра їни передбачено, що KM У країни у своїй діяльності ке рується Конституцією і Закон ами України.

Розмір допомоги на оздоро влення, визначений постаново ю KM України від 12.07 2005 рок у № 562. на думку суду суперечить вимогам ст 48 Закону та іншим н ормативним актам.

Суд звертає увагу на те, що З акони України про Державний бюджет, розмір вказаної одно разової допомоги не визначал и і не мали жодних обмежень що до застосування ст. , .48 Закону У країни „ Про статус і соціаль ний захист громадян, постраж далих внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи", яким передба чено право позивача на отрим ання одноразової грошової до помоги в розмірі 4 мінімальни х заробітних плат.

ст. 71 Закону України „ Про ста тус і соціальний захист гром адян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи", передбачає, що дія цього зако ну не може призупинятися інш ими законами, крім законів пр о внесення змін до цього зако ну.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає за необхідне заст осовувати саме норму Закону, а не постанови KM України.

Відповідно до ст. 83 Закону Ук раїни „Про державний бюджет на 2005 р." з 01.01.2005 року розмір мініма льної заробітної плати встан овлено 262 грн. на місяць, з 01.04.2005 р. -290 грн, з 01.07.2005 р. - 310 грн, з 01.09.2005 р. -332 грн .

Відповідно до ст. 82 Закону У країни „Про державний бюджет на 2006 р." з 01.01.2006 року розмір мінім альної заробітної плати вста новлено -350 грн, з 01.07.2006 p.- 375 грн. з 01.12.2006 р. - 400 грн.

Відповідно до ст. 76 Закону Ук раїни «Про державний бюджет на 2007 рік» з 1 січня 2007 року встан овлено розмір мінімальної за робітної плати 400 гривень на м ісяць, з 1 квітня 2007 року - 420 гриве нь, з 1 липня 2007 року - 440 гривень та з 1 жовтня 2007 року - 460 гривень.

Суд звертає увагу на те, що в сі вказані норми Законів не м али жодних обмежень щодо зас тосування ст. 48 Закону України „ Про статус і соціальний зах ист громадян, постраждалих в наслідок Чорнобильської кат астрофи", яким передбачено пр аво позивача на отримання од норазової грошової допомоги в розмірі 4 мінімальних зароб ітних плат, а також розмір вка заної одноразової допомоги н е визначався Законами Україн и про Державний бюджет.

Даний висновок суду також п ідтверджується ст. 71 Закону Ук раїни „ Про статус і соціальн ий захист громадян, постражд алих внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи", якою передбач ено, що дія цього закону не мож е призупинятися іншими закон ами, крім законів про внесенн я змін до цього закону.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає за необхідне заст осовувати саме норму Закону, а не постанови KM України.

Крім того, вирішуючи питан ня, про можливість задоволен ня позовних вимог позивача п ро стягнення на його користь недоотриманих сум грошової допомоги на оздоровлення за 2006-2007 рік, суд виходить з наступн ого.

Законом України «Про держа вний бюджет України на 2006 рік" т а Законом України «Про держа вний бюджет України на 2007 рік" д ію ст. 48 Закону України «Про ст атус і соціальний захист гро мадян, які постраждали внасл ідок Чорнобильської катастр офи" зупинено на 2006-2007 рік uчасти ні виплати компенсацій і доп омог у розмірах відповідно д о мінімальної заробітної пла ти.

Згідної з положеннями c т. 9 КАС України, суд при виріше нні справи керується принцип ом законності, відповідно до якого органи державної влад и, органи місцевого самовряд ування, їхні посадові особи і службові особи зобов»язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України. Суд вирішує справи на підставі Конститу ції та законів України, а тако ж міжнародних договорів.

згода на обов"язковість яки х надана Верховною Радою Укр аїни. Суд застосовує інші нор мативно - правові акти, прийня ті відповідним органом на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и. У разі невідповідності нор мативно - правового акта Конс титуції України, міжнародном у договору, згода на обов»язк овість якого надана Верховно ю Радою України, або іншому пр авовому акту, суд застосовує правовий акт, який має вищу юр идичну силу.

Утверджуючи і забезпечуюч и права і свободи громадян, де ржава окремими законами Укра їни встановила певні соціаль ні пільги, компенсації і гара нтії, що є складовою конститу ційного права на соціальний захист і юридичними засобами здійснення цього права, а том у відповідно до ч. 2 ст. 6. ч. 2 ст. 19, ч . 1 ст, 68 Конституції України вон и є загальнообов"язковими. од наковою мірою мають додержув атися органами державної вла ди, місцевого самоврядування , їх посадовими особами.

Зупинення дії положень за конів, якими визначено права і свободи громадян, їх зміст і обсяг, є обмеженням прав і сво бод і може мати місце лише у ви падках, передбачених ст. 64 Кон ституції України (лише в умов ах воєнного або надзвичайног о стану на певний строк).

Крім того, встановлений ч. 2 с т. 95 Конституції України, ч. 2 ст . 38 Бюджетного Кодексу перелік правовідносин, які регулюют ься Законом «Про Державний б юджет України», є вичерпним, а тому цей закон не може скасов увати чи змінювати обсяг пра в і обов»язків, пільг, компенс ацій і гарантій, передбачени х іншими законами України, зо крема Законом України „Про с татус і соціальний захист гр омадян, які постраждали внас лідок Чорнобильської катаст рофи", та не може будь - яким чин ом змінювати визначене іншим и законами України правове р егулювання суспільних відно син.

Отже, зупинення Законом Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2006 рік» дії ст, 48 Закон у України „Про статус і соціа льний захист громадян, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи", обмежил о обсяг прав даної категорії громадян і фактично скасува ло конституційну гарантію за безпечення належних умов їх існування.

З огляду на вищевикладене, п ри вирішенні позовних вимог в частині стягнення з відпов ідача недоплаченої суми одно разової грошової

допомоги на оздоровлення з а 2006 рік, суд вважає за необхідн е керуватися положенням Конс титуції України, а не Закону У країни «Про Державний

бюджет України на 2006 рік»

Також рішенням Конституці йного суду України від 09.07.2007 рок у визнано такими, що не відпов ідають Конституції України ( є неконституційними), такі по ложення Закону України "Про Д ержавний бюджет України на 2007 рік": зокрема, пункту 30 статті 7 1. яким зупинено на 2007 рік дію в ч астині виплати компенсацій і допомог у розмірах відповід но до мінімальної заробітної плати - пунктів 6 та 8 частини пе ршої статті 30, пункту 1 частини першої статті 36, абзаців друг ого, третього та четвертого ч астини першої статті 37. абзаці в другого, третього, четверто го частини першої та частини другої статті 39, статей 40, 41, 44, аб заців другого, третього, четв ертого, п'ятого, шостого та сьо мого частини першої, частини третьої, абзаців другого, тре тього, четвертого, п'ятого, шос того, сьомого частини четвер тої та частини сьомої статті 48 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи".

Відповідно до ч.3 даного ріш ення, положення статей 29, 36, абз ацу третього частини другої статті 56, частини першої статт і 66, пунктів 7, 9, 12, 13. 14, 23. 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 ста тті 71, статей 98, 103, 111 Закону Ук раїни "Про Державний бюджет У країни на 2007 рік", визнані некон ституційними, втрачають чинн ість з дня ухвалення Констит уційним Судом України цього рішення.

Таким чином, суд прийшов до висновку, що позов підлягає ч астковому задоволенню, на ко ристь позивача суд вважає за необхідне стягнути частково недоотриману грошову допомо гу за 2005 рік, виходячи з розміру мінімальної заробітної плат и станом на момент виплати, а с аме 332 грн.. r розмірі 1238 грн. (332 грн. х 4 -.виплачені 90 грн.), за 2006 рі к, виходячи з розміру мінімал ьної заробітної плати станом на момент виплати, а саме 375 грн ., в розмірі 1410 грн. (375 грн. х 4 - випл ачені 90 грн.) і за 2007 рік, виходяч и з розміру мінімальної заро бітної плати станом на момен т виплати, а саме 420 грн., в розмі рі 1560 грн. (420 грн. х 4 - виплачені 120 г рн.).

Загальна сума недоотриман ої грошової допомоги за 2005 - 2007 р оки складає 4208 грн. (1238 грн. + 1410 грн . + 1560 грн).

Отже, суд вважає можливим в изнати відмову відповідача щ одо перерахунку вказаної гро шової допомоги неправомірно ю та стягнути на користь пози вача недоотриману грошову до помогу за 2005-2007 роки в сумі 4208 грн .

Позивач підлягає звільнен ню від сплати судового збору як учасник ліквідації наслі дків аварії на Чорнобильські й АЕС І категорії.

Указані обставини встанов лено з пояснень позивача, мат еріалів справи, досліджених в судовому засіданні.

Сплату судового збору суд п окладає на відповідача. '

Відповідно до п.3 Прикінцев их та перехідних положень КА С України розмір судового зб ору щодо майнових вимог стан овить 1% від розміру таких вимо г, а тому на користь держави пі длягає до стягнення судовий збір в розмірі 42, 08грн..

Керуючись ст. ст. 6, 9, 17.89, 99.100, 15 8-163, 185, 186 КАС України, ст. ст. 48, 62, 71 Зак ону України „ Про статус і соц іальний захист громадян, пос траждалих внаслідок Чорноби льської катастрофи", ст. 83 Зако ну України „Про Державний бю джет України на 2005р.", ст. 82 Закон у України „Про державний бюд жет на 2006 р.", ст. 76 Закону Укра їни «Про державний бюджет на 2007 рік», рішенням Конституцій ного суду України від 09.07.2007 року , ст. 4 Декрету КМУ „Про державн е мито" суд-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частко во.

Визнати відмову управлінн я праці та соціального захис ту населення Таращанської ра йдержадміністрації Київськ ої області щодо перерахунку одноразової грошової допомо ги на оздоровлення ОСОБА_1 , виходячи з розміру мінімаль ної заробітної плати, неправ омірною.

Стягнути з управління прац і та соціального захисту нас елення Таращанської районно ї державної адміністрації Ки ївської області на користь ОСОБА_1 недоотриману однор азову грошову допомогу на оз доровлення за 2005 - 2007 роки в сумі 4208 грн. (чотири тисячі двісті в ісім гривень).

Від сплати судового збору ОСОБА_1 звільнити.

Стягнути з управління пра ці та соціального захисту на селення Таращанської районн ої державної адміністрації н а користь держави судовий зб ір в розмірі 42, 08 грн.

постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Київського апеляційного ад міністративного суду через Т аращанський районний суд шля хом подачі в десятиденний ст рок з дня проголошення поста нови заяви про апеляційне ос карження і поданням після ць ого протягом двадцяти днів а пеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інст анції.

СудТаращанський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення15.02.2008
Оприлюднено08.12.2009
Номер документу5129761
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-121/2008

Постанова від 03.12.2008

Адміністративне

Совєтський районний суд м.Макіївки

Нікішин Ю.В.

Постанова від 17.12.2008

Адміністративне

Березанський районний суд Миколаївської області

Старчеус О.П.

Постанова від 03.10.2008

Адміністративне

Микитівський районний суд м.Горлівки

Каліуш О. В.

Ухвала від 11.11.2008

Адміністративне

Косівський районний суд Івано-Франківської області

Цалин Б.М.

Постанова від 09.06.2008

Адміністративне

Тетіївський районний суд Київської області

Архангельський A.M.

Постанова від 15.02.2008

Адміністративне

Таращанський районний суд Київської області

Василенко О.М.

Ухвала від 23.05.2008

Адміністративне

Судацький міський суд Автономної Республіки Крим

Лісовська В.В.

Постанова від 29.12.2008

Адміністративне

Веселинівський районний суд Миколаївської області

Орленко Л.О.

Постанова від 16.10.2008

Адміністративне

Гадяцький районний суд Полтавської області

Максименко Л.В.

Постанова від 16.10.2008

Адміністративне

Гадяцький районний суд Полтавської області

Максименко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні