ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
"07" березня 2012 р.Справа № 7/117-2012
ОКРЕМА УХВАЛА
В процесі розгляду Господарським судом Тернопільської області справи № 7/117-2012 за позовом Суб'єкта підприємницької діяльності -фізичної особи ОСОБА_1( м. Ланівці, вул. Сагайдачного ,28) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпродінвест" (м. Кременець, вул. Шевченка,13), Кременецької районної державної адміністрації (м. Кременець, вул. Шевченка, 56), за участю третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет позову на стороні позивача: Державний реєстратор Кременецької райдержадміністрації, про визнання недійсними установчих документів ТОВ"Укрпродінвест" в частині участі у його створені учасника-ТОВ"Лановецький молокопереробний завод" (код ЄДРПОУ 31092264 м. Ланівці, Тернопільської області, вул. Привокзальна,46) встановлено, що при реєстрації юридичних осіб, державними реєстраторами райдержадміністрації допускаються порушення встановленого порядку державної реєстрації створення та припинення юридичної особи передбаченого Положенням про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 1998р. N 740, прийняте на виконання ст.8 Закону України "Про підприємництво" (постанова втратила чинність з 1 липня 2004 року згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2003 року N 1821, далі Положення) та Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" від 15.05.2003р.(далі Закон України).
Так, відповідно до пп.а п.3 Положення, для державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи власник (власники), уповноважений ним (ними) орган чи особа (заявник) особисто або поштою (рекомендованим листом) подають до органу державної реєстрації: установчі документи в повному обсязі для створюваної організаційно-правової форми суб'єкта підприємницької діяльності відповідно до вимог законодавства, а саме : - рішення власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу про створення юридичної особи (крім приватного підприємства), якщо власників або уповноважених ними органів два і більше, таким рішенням є установчий договір, а також протокол установчих зборів (конференції) у випадках, передбачених законом;- статут, якщо відповідно до законодавства це необхідно для створюваної організаційно-правової форми суб'єкта підприємницької діяльності та документ, що засвідчує сплату власником (власниками) внеску до статутного фонду суб'єкта підприємницької діяльності в розмірі, передбаченому законом.
Порядок створення і діяльності товариства з обмеженою відповідальністю регулюється Законом про господарські товариства, згідно ст.ст. 4, 51 якого (в редакції закону від 17.05.2001р.) товариство з обмеженою відповідальністю створюється і діє на підставі установчого договору і статуту, в яких повинні обов'язково міститися такі відомості при створені товариства : відомості про вид товариства, предмет і цілі його діяльності, склад учасників, розмір часток кожного з учасників, розмір, склад та порядок внесення ними вкладів, розмір і порядок формування резервного фонду, порядок передання (переходу) часток у статутному фонді та граничний розмір відповідальності учасників, найменування та місцезнаходження, розмір та порядок утворення статутного фонду, порядок розподілу прибутків та збитків, склад та компетенцію органів товариства та порядок прийняття ними рішень, включаючи перелік питань, по яких необхідна одностайність або кваліфікована більшість голосів, порядок внесення змін до установчих документів та порядок ліквідації і реорганізації товариства.
Відсутність зазначених відомостей в установчих документах є підставою для відмови у державній реєстрації товариства відповідно до ч.4ст.4 Закону про господарські товариства.
Як випливає із змісту статуту ТОВ "Лановецький молокопереробний завод", текст якого підписаний його засновниками: від КП "Пролісок" (смт. Ланівці, вул. Привокзальна,46, ідент. код 14032899) директором ОСОБА_2 та громадянином України -ОСОБА_3 (Хмельницька область, м. Шепетівка, вул. Котика, 27/1, ідент. номер НОМЕР_1), підписи яких засвідчені 08.08.2001р. приватним нотаріусом Збаразького районного нотаріального округу, такий зареєстрований 08.08.2001р. за реєстраційним №02739548800010072 Лановецькою райдержадміністрацією, при відсутності у тексті Статуту відомостей: про склад учасників, розмір часток кожного з учасників, розмір, склад та порядок внесення ними вкладів, порядок утворення статутного фонду, порядок передання (переходу) часток у статутному фонді, порядок розподілу збитків, права і обов'язки учасників, порядок їх виходу з товариства, що є порушенням ст.ст.4,51 Закону про господарські товариства.
Слід зазначити, що в Статуті (п.п.5,6.3) зроблені посилання на те, що дані відомості містяться в Установчому договорі, тоді як Установчий договір та протокол установчих зборів, згідно ст.8 Закону України "Про підприємництво" є рішенням власників (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу (два і більше власника) про створення юридичної особи, які подавалися в обов'язковому порядку для державної реєстрації юридичної особи згідно п.3 Положення, а актом який визначає статус юридичної особи, її правоздатність, є Статут, на підставі якого юридична особа діє, про що зазначено і в п. 4.9 Статуту товариства (ст.ст.25,26 Цивільного кодексу від 18.07.1963р.).
Отже, державний реєстратор повинен був відмовити в державній реєстрації статуту ТОВ" Лановецький молокопереробний завод", як такого, що не відповідає закону " .
До моменту реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю кожен з учасників зобов'язаний внести до статутного фонду не менше 30 відсотків вказаного в установчих документах вкладу. Внесення до статутного фонду грошей підтверджується документами , виданими банківською установою (ст.13 Закону про господарські товариства). При внесенні до статутного капіталу майна оформляються первинні документи , призначені для відповідного майна: акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (типова форма № ОЗ-1) -для об'єктів основних засобів, малоцінних необоротних матеріальних активів; накладна-вимога на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (типова форма № М-11) -для запасів, форми яких затверджені наказом Міністерства статистики України "Про затвердження типових форм первинних облікових документів з обліку сировини та матеріалів " від 21 червня 1996 року N 193 на виконання заходів по реалізації Державної програми переходу України на міжнародну систему обліку і статистики (далі Наказ №193). Доказом передачі для формування статутного капіталу нематеріальних активів, є акт довільної форми із зазначенням усіх обов'язкових реквізитів первинного документа, встановлених Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Учасник зобов'язаний повністю внести свій вклад не пізніше року після реєстрації товариства. Якщо учасники протягом першого року діяльності товариства не сплатили повністю суму своїх вкладів, товариство повинно оголосити про зменшення свого статутного капіталу і зареєструвати відповідні зміни до статуту у встановленому порядку або прийняти рішення про ліквідацію товариства (ч.3 ст.144ЦК).
При проведені державної реєстрації статуту ТОВ "Лановецький молокопереробний завод" не досліджено реєстратором докази внесення до державної реєстрації 30% внеску одним із його учасником - КП "Пролісок", який згідно укладеного 02.08.2001р. Установчого договору, що нотаріально посвідчений приватним нотаріусом Лановецького районного нотаріального округу, передає у статутний фонд цілісний майновий комплекс згідно Додатку №1 до договору вартістю 1891363,92 грн., що складає 99,995% розмір частки в статутному фонді, тоді як такий додаток не був нотаріально посвідчений , а акт приймання -передачі від 01.08.2001р. складений у довільній формі , а не на бланках типових форм, затверджених Міністерством статистики України Наказом №193.
Матеріалами справи доведено, що майно до статутного фонду не передавалося в силу закону, оскільки перебувало у податковій заставі.
Також, судом встановлено порушення державним реєстратором передбаченого Законом України порядку державної реєстрації припинення юридичної особи за рішенням засновників.
Так, відповідно до п.9 ст. 34, п.1 ст.35 Закону України (в редакції закону від 15.05.2003р.) державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, якими є нотаріально посвідчена копія рішення засновників (учасників) щодо припинення юридичної особи та документ, що підтверджує внесення плати за публікацію повідомлення про прийняття засновниками (учасниками) рішення щодо припинення юридичної особи у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи щодо припинення юридичної особи та направити відповідне повідомлення органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування відомості про внесення такого запису. Після внесення державним реєстратором запису про припинення, засновники (учасники) юридичної особи або уповноважені ними орган чи особа не пізніше двох робочих днів з дати надходження до державного реєстратора цих документів погоджують з державним реєстратором призначення комісії з припинення (ліквідатора, ліквідаційної комісії тощо), порядок та строки ліквідації юридичної особи шляхом подання (надсилання рекомендованим листом) йому відповідного рішення. Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня від дати надходження відповідного рішення вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідатора, ліквідаційної комісії тощо).
Як свідчать дані Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців, наданих суду ОСОБА_4- державним реєстратором Лановецької райдержадміністрації станом на 05.07.2011р., відомості про дату реєстрації рішення засновників про припинення юридичної особи відсутні, що не відповідає дійсності.
Згідно даних Довідки держаного реєстратора Тернопільської міської ради запис про прийняте засновниками ТОВ"Лановецький молокопереробний завод" рішення щодо припинення юридичної особи (Протокол загальних зборів ТОВ "Лановецький молокопереробний завод" від 02.06.2004р. на яких прийнято рішення про ліквідацію товариства) зареєстровано державним реєстратором Лановецької райдержадміністрації ОСОБА_4 - 19.10.2004р., а 20.10.2004р. внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації за рішенням засновників, що не пов'язано з реорганізацією.
Вищезазначені факти свідчать про те, що державні реєстратори не виконують належним чином покладених на них законом функцій, в результаті - створюється підґрунтя для створення та реєстрації підприємств, які не мають ціллю здійснювати підприємницьку діяльність та вносити до бюджетів та фондів встановлені законом податки, збори, інші обов'язкові платежі.
Враховуючи викладене, керуючись ст. 90 ГПК України Господарський суд
УХВАЛИВ:
Направити окрему ухвалу Лановецькій районній державній адміністрації (м. Ланівці, вул. Незалежності,19) для усунення виявлених судом недоліків в роботі державних реєстраторів Лановецької районної державної адміністрації при здійснені державної реєстрації юридичних осіб.
Суддя М.С. Стадник
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2012 |
Оприлюднено | 02.10.2015 |
Номер документу | 51413176 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Стадник М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні