Справа № 189/912/14-к
1-кс/189/190/14
У Х В А Л А
21.11.2014 року Покровський районний суд Дніпропетровської області в складі:
слідчого судді ОСОБА_1
за участю секретаря ОСОБА_2
за участю прокурора ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Покровське клопотання слідчого СВ Покровського РВ ГУМВС України в Дніпропетровській області ОСОБА_4 про проведення позапланової виїзної ревізії за матеріалами досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42014040540000035 від 28.05.2014 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
21.11.2014 року до суду надійшло клопотання слідчого СВ Покровського РВ ГУМВС України в Дніпропетровській області ОСОБА_4 про проведення позапланової виїзної ревізії за матеріалами досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42014040540000035 від 28.05.2014 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, а саме: надання дозволу інспекторам Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області на проведення інспектування, тобто у документальній і фактичній перевірках окремих питань фінансово-господарської діяльності у формі позапланової виїзної ревізії за період з 07.06.2011 по 01.08.2014 на об`єкт контролю Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофармахім» (код ЄДРПОУ 24984320), розташованого за адресою: 49061, м. Дніпропетровськ, вул. Героїв Сталінграда, буд. 16, офіс 420; надання дозволу інспекторам Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області на проведення зустрічної звірки з дослідження окремих питань фінансово-господарської діяльності у формі позапланової виїзної ревізії у суб`єктів господарювання, які перебували у фінансово-господарських відносинах з державним підприємством «Конярство України» (код ЄДРПОУ 37404165) та філією «Дніпропетровський кінний завод №65» державного підприємства «Конярство України» (код ЄДРПОУ 37727827).
В обґрунтування свого клопотання слідчий посилається на те, що 28 травня 2014 року прокуратурою Покровського району Дніпропетровської області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42014040540000035 за фактом зловживання службовим становищем відповідальними посадовими особами філії «Дніпропетровський кінний завод №65» ДП «Конярство України», за ознаками ч. 2 ст. 364 КК України.
Джерелом обставин, що свідчить про вчинення даного кримінального правопорушення є стаття «Конярі не винні» в газеті Верховної Ради України «Голос України» від 27.05.2014 №100.
У зазначеній статті приведено дані щодо зловживань з боку відповідальних посадових осіб філії «Дніпропетровський кінний завод №65» ДП «Конярство України» та інших осіб під час здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства, у тому числі укладанні договорів з іншими суб`єктами господарювання, які завідомо призводять до значних збитків державі, безпідставному забою племінних тварин на м`ясо при їх значній ринковій вартості та реалізації таких тварин по занижених цінах, придбанні мінеральних добрив по завищених цінах та інші порушення, які призвели до багатомільйонних збитків державі в особі даного підприємства.
З метою встановлення порушень під час здійснення фінансово-господарської діяльності з боку службових осіб філії «Дніпропетровський кінний завод №65» ДП «Конярство України», визначення кола осіб, якими скоєно порушення, визначення матеріальних збитків та порушення діючого законодавства України, у ході досудового розслідування, на виконання ухвал Покровського районного суду Дніпропетровської області від 29.05.2014 року та від 04.07.2014 року (справа №189/912/14-к провадження 1-кс/189/77/14), постанови про проведення позапланової виїзної ревізії старшого слідчого СВ Покровського РВ ГУМВС України в Дніпропетровській області від 04.06.2014 Васильківською об`єднаною Державною фінансовою інспекцією з 07.07.14 по 22.07.14 проведено позапланову ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності у філії «Дніпропетровський кінний завод №65» Державного підприємства «Конярство України» (код ЄДРПОУ 37727827) (далі по тексту філія) за період з 07.06.2011 по 01.05.2014.
За результатами позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності складено Акт позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності у філії «Дніпропетровський кінний завод №65» ДП «Конярство України» за період з 01.01.2011 по 01.05.2014 від 29.07.14 № 820-21/131 та встановлено фінансових порушень на загальну суму 4361454,22 грн., в т.ч.:
1) недостача біологічних активів 5 (п`яти) коней на загальну суму 519620,17 грн.;
2) утримання на протязі 2012-2014 років коней приватного підприємства «Кінний завод «Мілленіум» за рахунок філії «Дніпропетровський кінний завод №65» ДП «Конярство України», чим нанесено збитки державі у вигляді недоотримання доходу в розмірі 677340,90грн;
3) завищення боргових зобов`язань шляхом придбання по завищених цінах (в 10 раз вище від ринкової ціни!!!) насіння соняшника сорту «Алмаз» під урожай 2014 року в кількості 17,0 (сімнадцять) тонн на загальну суму завищення в розмірі 3150000,00 грн.
4) заниження кредиторської заборгованості 14493,15 грн.
Таким чином, органом Державної фінансової інспекції України встановлено факти порушення чинного законодавства посадовими особами філії «Дніпропетровський кінний завод №65» Державного підприємства «Конярство України».
При цьому, в Акті позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності у філії «Дніпропетровський кінний завод №65» ДП «Конярство України» за період з 01.01.2011 по 01.05.2014 від 29.07.14 № 820-21/131, який складено Васильківською об`єднаною Державною фінансовою інспекцією, відображено, що:
«Відповідно до наданих філією копій документів, а саме: договору про спільний обробіток земельної ділянки від 29.03.2011 №40 з додатком №1, додаткової угоди до договору про спільний обробіток земельної ділянки від 29.03.2011 №40 від 12.07.2011 року №1, листа Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.03.2011 року №37-14-1-13/4805 «Про погодження проекту договору про спільний обробіток земельної ділянки площею 5999,75 га», листа Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.06.2011 року №37-11-3-13/9765 «Про погодження передачі витрат незавершеного виробництва на земельних ділянках, які передані у спільний обробіток», встановлено наступне: договір про спільний обробіток земельної ділянки від 29.03.2011 року №40 (далі по тексту договір №40) укладено між контрагентами Державне підприємство «Дніпропетровський кінний завод №65» (код ЄДРПОУ - 00485829) та товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофармахім» (код ЄДРПОУ 24984320).
Відповідно до додаткової угоди від 12.07.2011 року №1 до договору №40 контрагентами є Державне підприємство «Конярство України» (код ЄДРПОУ - 37404165) та товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофармахім» (код ЄДРПОУ 24984320).
Вказані контрагенти не є об`єктом перевірки, які зазначені в Ухвалах Покровського районного суду Дніпропетровської області від 29.05.2014 року, від 04.07.2014 року (справа №189/912/14-к провадження 1-кс/189/57/14) та Постанові про проведення позапланової виїзної ревізії старшого слідчого СВ Покровського РВ ГУМВС України в Дніпропетровській області від 04.06.2014.
На письмово поставлені питання від 21.07.2014 року керівнику філії про надання оригіналів договору про спільний обробіток земельної ділянки від 29.03.2011 №40 та документів про його виконання, про надання фінансових звітів, про надання протоколів засідань, про надання експертно-грошової оцінки земельної ділянки, чи проводилася реєстрація спільної діяльності та якому податковому органу звітувалися про спільну діяльність, чому частки підприємств складають 20% та 80% було надано наступну відповідь від 21.07.2014 року: «Договір спільної діяльності укладено 29.03.2011 року №40 , контрагентами якого є Державне підприємство «Дніпропетровський кінний завод №65» код ЄДРПОУ 00485829, в особі виконуючого обов`язки директора ОСОБА_5 та Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофармахім», код ЄДРПОУ 24984320 в особі уповноваженої особи ОСОБА_6 . Рішення щодо укладення вказаного договору, редакція, та умови підготовлено Державним підприємством «Конярство України» і укладено в м. Київ. Попередні переговори щодо умов договору проводились на рівні керівництва ДП «Конярство України». Відповідно п.5.2 договору №40 стороною 2, а саме ТОВ «Агрофармахім» було зареєстровано даний договір в податковому органі м. Дніпропетровська, та відкрито окремий поточний рахунок в банку. Довідка про взяття на облік платника податків знаходиться в відділі спільної діяльності ТОВ «Агрофармахім». Здійснення всіх фінансових операцій по виконанню умов Договору, ведення податкового та бухгалтерського обліку проводилось вищевказаним відділом. Контроль за діяльністю Сторони-2 у рамках цього договору здійснювався ДП «Конярство України» відповідно до додаткової угоди №1 від 12 липня 2011 року до Договору №40 від 29.03.2011 року. Експертно- грошова оцінка земельної ділянки не проводилась. Грошова оцінка земельних ділянок підприємства встановлюється відповідно довідки (витягу) Держкомзему у Покровському районі, Дніпропетровської області, яка додається.».
В ході ревізії було надіслано лист-запит до ДПІ у Бабушкінському районі ГУ Міністерства доходів у м. Дніпропетровську від 15.07.2014 року №820-15/592 про надання інформації щодо реєстрації договору №40 та законність його укладання, суму нарахованого доходу від участі в спільній діяльності без створення юридичної особи та копій документів (податкову декларацію з додатками, пояснення, тощо), які підтверджують отримані доходи від спільної діяльності. Станом на день складання Акту відповідь не отримано.
У висновку розділу 2 «Підстави і законність укладання договорів спільного обробітку землі та впливу умов договору на фінансово-економічний стан підприємства» Акту позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності у філії «Дніпропетровський кінний завод №65» ДП «Конярство України» за період з 01.01.2011 по 01.05.2014 від 29.07.14 № 820-21/131, який складено Васильківською об`єднаною Державною фінансовою інспекцією, зазначено, що:
«… вказані контрагенти не є об`єктом перевірки, які зазначені в Ухвалах Покровського районного суду Дніпропетровської області від 29.05.2014 року, від 04.07.2014 року (справа №189/912/14-к провадження 1-кс/189/57/14) та Постанові про проведення позапланової виїзної ревізії старшого слідчого СВ Покровського РВ ГУМВС України в Дніпропетровській області від 04.06.2014.»
Нормами та приписами Статуту Державного підприємства «Конярство України», Положення про філію «Дніпропетровський кінний завод №65» Державного підприємства «Конярство України» встановлено, що:
1) Державне підприємство «Конярство України» за погодженням із Міністерством аграрної політики та продовольства України може створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи (далі Філії). Такі Філії діють відповідно до положення про них, погодженого Міністерством аграрної політики та продовольства України та затвердженого наказом директора ДП «Конярство України»;
2) Філія підлягає державній реєстрації. Відомості про Філію залучаються до реєстраційної справи ДП «Конярство України» та включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців як його відокремлений структурний підрозділ (філія);
3) у відносинах з державними органами і суб`єктами господарської діяльності Філія виступає як представник ДП «Конярство України» і діє у межах, наданих законами України та цим Положенням повноважень;
4) Філія має окремий баланс, який входить до зведеного балансу ДП «Конярство України», рахунки в банках, печатку з ідентифікаційним кодом, штамп та бланки зі своїм найменуванням;
5) користування та управління майном Філії здійснюється керівником Філії виключно в межах повноважень, наданих йому ДП «Конярство України»;
6) Філія здійснює користування землею та іншими природними ресурсами відповідно до мети своєї діяльності та законодавства України»;
7) Філія веде оперативний, бухгалтерський та інший облік результатів своєї господарської діяльності відповідно до вимог чинного законодавства України. Всі бухгалтерські записи повинні підтверджуватися первинними документами;
8) Філія зобов`язана складати бухгалтерську, податкову та статистичну звітність, інформацію, пов`язану з підготовкою та виконанням бюджетів, інші економічні та фінансові відомості та передавати їх до ДП «Конярство України» в строки, що забезпечують можливість якісно і своєчасно виконувати всі вимоги законодавства про розкриття даної інформації ДП «Конярство України» по встановленим формам, в тому числі, готувати та надавати в податкові органи і органи статистики зведену звітність відповідно до вимог чинного законодавства України.
Таким чином, в рамках досудового розслідування кримінального провадження №42014040540000035 встановлено:
1) Стороною-1 за Договором про спільний обробіток земельної ділянки №40 від 29.03.2011р. є Державне підприємство «Конярство України» (код ЄДРПОУ 37404165);
2) при виконанні вимог Договору про спільний обробіток земельної ділянки № 40 від 29.03.2011р., філія «Дніпропетровський кінний завод №65» Державного підприємства «Конярство України» (код 37727827), яка є відокремленим структурним підрозділом Державного підприємства «Конярство України» (код ЄДРПОУ 37404165), зобов`язана керуватися Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07 1999 №996-ХІУ, а саме:
- вести документацію первинного обліку по всьому ланцюгу відповідних фінансово-господарських операцій та мати її в наявності в бухгалтерії філії;
- всі бухгалтерські записи здійснювати тільки при наявності підтверджувальних первинних документів;
- складати бухгалтерську, податкову та статистичну звітність, інформацію, пов`язану з підготовкою та виконанням бюджетів, інші економічні та фінансові відомості, мати в наявності в бухгалтерії філії зазначену вище звітність, інформацію і відомості, та передавати їх до ДП «Конярство України» в строки, що забезпечують можливість якісно і своєчасно виконувати всі вимоги законодавства про розкриття даної інформації ДП «Конярство України» по встановленим формам, в тому числі, готувати та надавати в податкові органи і органи статистики зведену звітність відповідно до вимог чинного законодавства України.
В свою чергу, вивчивши в рамках досудового розслідування кримінального провадження №42014040540000035 копію договору про спільний обробіток земельної ділянки №40 від 29.03.2011 року, укладеного між Державним підприємством «Дніпропетровський кінний завод №65» (код ЄДРПОУ 00485829) та ТОВ «Агрофармахім» (код ЄДРПОУ 24984320) (далі Договір) та додатку №1 до договору № 40 від 29.03.2011 «Перелік (номера полів та розміри земельних ділянок), на яких проводиться вирощування сільськогосподарської продукції», (далі Додаток № 1 до Договору) було встановлено:
- відповідно до п.п.6.1.1. пункту 6.1. Договору, внесок Сторони-1 (Державне підприємство «Дніпропетровський кінний завод №65») є земельні ділянки, надані для спільного обробітку на період дії даного Договору згідно додатку №1, що є невід`ємною частиною даного Договору;
- згідно Додатку № 1 до Договору, загальна площа земельних ділянок наданих для спільного обробітку на період дії даного Договору складає 6000,0 гектарів та нормативно-грошова оцінка яких дорівнює 71443200,0 гривень;
- п.п.6.1.2. пункту 6.1. Договору встановлено, що вартість земельних ділянок (ріллі) відповідно до нормативно-грошової оцінки земельної ділянки складає 22325106,96 гривень;
- п.п.6.1.3. пункту 6.1. Договору встановлено, що порядок і терміни подачі внесків Сторони-1: протягом 15 (п`ятнадцяти) днів з моменту підписання даного Договору;
- п.п.6.1.4. пункту 6.1. Договору встановлено, що частка Сторони-1 (Державне підприємство «Дніпропетровський кінний завод №65») складає 20 (двадцять) відсотків;
- у п.п.6.1.5. пункту 6.1. Договору визначено, що земельні ділянки, які надаються до спільного обробітку, є державною власністю, знаходяться в постійному користуванні Сторони-1 і підлягають використанню за призначенням, передбаченим земельним законодавством України та іншими нормативними актами. Земельні ділянки не підлягають вилученню і їх статус залишається незмінним на весь період дії Договору;
- в п.п.6.2.1. пункту 6.2. Договору зазначено, що внесок Сторони-2 (Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофармахім») складають послуги, майно та грошові кошти, у розмірах, необхідних для обробітку площ земельних ділянок, які підлягають спільному обробітку, згідно Додатку № 2, що є невід`ємною частиною даного Договору;
- в п.п.6.2.2. пункту 6.2. Договору зазначено, що порядок і терміни подачі внесків Сторони-2: по мірі необхідності проведення фінансування робіт;
- в п.п.6.2.3. пункту 6.2. Договору зазначено, що частка Сторони-2 (ТОВ «Агрофармахім») складає 80 (вісімдесят) відсотків;
- пунктом 6.3. даного Договору встановлено, що внески сторін здійснюються по актам приймання-передачі, підписаними їх уповноваженими представниками;
- у пункті 7.1. Договору визначено, що доходи, які отримані за цим Договором, спрямовуються на відшкодування Сторін, пропорційно їх внесків;
- у пункті 7.3. Договору визначено, що чистий прибуток, отриманий від спільного обробітку земельних ділянок розподіляється між сторонами згідно їх внесків.
Приписами та положеннями додаткової угоди №1 від 12 липня 2011 року до договору про спільний обробіток земельної ділянки № 40 від 29.03.2011, укладеної між Державним підприємством «Конярство України» (код ЄДРПОУ 37404165) та ТОВ «Агрофармахім» (код ЄДРПОУ 24984320), встановлено, що з дати підписання цієї додаткової угоди вважати Стороною-1 за Договором про спільний обробіток земельної ділянки №40 від 29.03.2011 Державне підприємство «Конярство України» (код ЄДРПОУ 37404165);
Згідно відомостей, отриманих від відділу Держземагентства у Покровському районі Дніпропетровської області, в період з 01.01.2011 року по 01.07.2014 року на території Вишнівської сільської ради Покровського району Дніпропетровської області вартість 1 (одного) гектару складала 20909,06 гривень (двадцять тисяч дев`ятсот дев`ять гривень 06 коп.).
Таким чином, в період з 01.01.2011 року по 01.07.2014 року вартість нормативно-грошової оцінки земельних ділянок загальною площею 6000,0 (шість тисяч) гектарів, наданих Стороною-1 (Державним підприємством «Дніпропетровський кінний завод №65») для спільного обробітку земельних ділянок на виконання вимог та період дії Договору про спільний обробіток земельної ділянки № 40 від 29.03.2011 року, укладеного між Стороною-1 Державним підприємством «Дніпропетровський кінний завод №65» (код ЄДРПОУ 00485829, правонаступник за даним Договором є Державне підприємство «Конярство України» (код ЄДРПОУ 37404165)) та Стороною-2 ТОВ «Агрофармахім» (код ЄДРПОУ 24984320), складала 125454360,00 (сто двадцять п`ять мільйонів чотириста п`ятдесят чотири тисячі триста шістдесят) гривень, що майже в 5,6 рази більше, ніж зазначено п.п.6.1.2. пункту 6.1. Договору про спільний обробіток земельної ділянки № 40 від 29.03.2011 року.
Враховуючи наведене вище, у досудового слідства виникла гостра необхідність щодо встановлення фактичного розміру нормативно-грошової оцінки земельних ділянок загальною площею 6000,0 гектарів, наданих Стороною-1 (Державне підприємство «Дніпропетровський кінний завод №65», правонаступником якого по даному Договору є Державне підприємство «Конярство України») для спільного обробітку на період дії Договору про спільний обробіток земельної ділянки № 40 від 29.03.2011 року (із змінами та доповненнями), тобто встановлення фактичного розміру внесків Стороною-1 по даному Договору, а також встановлення фактичного розміру внесків Стороною-2 (Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофармахім») по даному Договору, так як згідно пунктів 7.1. та 7.3. Договору доходи і чистий прибуток, отриманий від спільного обробітку земельних ділянок розподіляється між сторонами згідно їх внесків.
А тому, встановлення фактичної вартості нормативно-грошової оцінки земельних ділянок загальною площею 6000,0 (шести тисяч) гектарів, наданих Стороною-1 (Державним підприємством «Дніпропетровський кінний завод №65», правонаступником якого по даному Договору є Державне підприємство «Конярство України») для спільного обробітку земельних ділянок на виконання вимог та період дії Договору про спільний обробіток земельної ділянки № 40 від 29.03.2011 року (із змінами та доповненнями) суттєвішим чином впливає на розподіл та отримання доходів і чистого прибутку, отриманого від спільного обробітку земельних ділянок, Державним підприємством «Конярство України» (код ЄДРПОУ 37404165).
Так, 29.08.2014 року було винесено постанову про проведення позапланової виїзної ревізії. Строк та терміни проведення вказаної ревізії було визначено ухвалою Покровського районного суду Дніпропетровської області № 189/912/14-к провадження 1-кс/189/124/14 від 29.08.2014 року, а саме: з 03.09.2014 року по 23.09.2014 року. Зазначеною ухвалою суду було надано дозвіл інспекторам Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області на проведення зустрічної звірки з дослідження окремих питань фінансово-господарської діяльності у формі позапланової виїзної ревізії у суб`єктів господарювання, які перебували у фінансово-господарських відносинах з ДП «Конярство України» та філією «Дніпропетровський кінний завод № 65» ДП «Конярство України».
В ході проведення позапланової ревізії за попереднім дослідженням було встановлено невиконання умов Договору № 40 від 29.03.2011 року про спільний обробіток земельної ділянки, укладеного між ТОВ «Агрофармахім» та ДП «Конярство України».
Для дослідження вказаного, у відповідності до питань визначених Ухвалою Покровського районного суду Дніпропетровської області від 29.08.2014 року, виникла необхідність провести зустрічну звірку в ТОВ «Агрофармахім».
Підставами для проведення зустрічної звірки з дослідження окремих питань фінансово-господарської діяльності у формі позапланової виїзної ревізії у суб`єкта господарювання товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофармахім» (код ЄДРПОУ 24984320), є договір про спільний обробіток земельної ділянки від 29.03.2011 року № 40, який свідчить про те, що ТОВ «Агрофармахім» перебувало у фінансово-господарських відносинах з ДП «Конярство України» та філією «Дніпропетровський кінний завод № 65» ДП «Конярство України».
16.09.2014 року довірена особа ТОВ «Агрофармахім» ОСОБА_7 повідомив, що за відповідним рішенням керівництва ТОВ «Агрофармахім», в проведенні зустрічної звірки інспектору Державної фінансової інспекції у Дніпропетровській області відмовлено, документи по питаннях взаєморозрахунків з ДП «Конярство України» за період з 01.01.2011 року по 01.08.2014 року надано не буде. Тим самим, товариством з обмеженою відповідальністю «Агрофармахім» не було забезпечено виконання вищевказаної ухвали суду № 189/912/14-к від 29.08.2014 року та постанови слідчого СВ Покровського РВ від 29.08.2014 року, про що було складено акт про неможливість проведення зустрічної перевірки у ТОВ «Агрофармахім» по питаннях взаєморозрахунків з ДП «Конярство України» за період з 01.01.2011 року по 01.08.2014 року.
03.09.2014 року Васильківською ОДФІ було розпочато проведення позапланової виїзної ревізії, але відсутність можливості проведення зустрічної перевірки у ТОВ «Агрофармахім» по питаннях взаєморозрахунків з ДП «Конярство України» унеможливлює провести повну та якісну ревізію по поставленим питанням, з вини керівництва ТОВ «Агрофармахім».
З метою встановлення та документування порушень під час здійснення фінансово-господарської діяльності з боку посадових осіб «Державного підприємства «Конярство України» та філії «Дніпропетровський кінний завод №65» ДП «Конярство України», визначення кола осіб, якими скоєно порушення, визначення матеріальних збитків, та порушення діючого законодавства України, у ході досудового розслідування виникла необхідність в проведенні органами Державної фінансової інспекції України документальної і фактичної перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності об`єкта, а саме: Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофармахім» (код ЄДРПОУ 24984320), у формі ревізії, яка повинна забезпечити виявлення фактів порушення законодавства, встановлення винних в їх допущенні.
Водночас призначення судово-бухгалтерської експертизи на сьогоднішній день є недоцільним, оскільки судово-бухгалтерські та судово-економічні експертизи не уповноважені достатніми правами та обов`язками порівняно з інспекторами Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області.
Підставами для проведення позапланової виїзної ревізії Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофармахім» Державною фінансовою інспекцією в місті Дніпропетровську, за участю інспекторів Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області, які проводили ревізію філії «Дніпропетровський кінний завод №65» ДП «Конярство України» за період діяльності з 01.01.2011 по 01.05.2014, є встановлені факти зловживань та порушень вимог чинного законодавства посадовими особами філії державного підприємства, які відображені в Акті позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності у філії «Дніпропетровський кінний завод №65» ДП «Конярство України» за період з 01.01.2011 по 01.05.2014 від 09.10.14 № 820-21/148, та є даними і підставами вважати, що на зазначеному державному підприємстві було вчинено злочин.
Згідно частини 2 ст.2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.93 №2939-XII (із змінами та доповненнями), далі Закон №2939, державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.
Відповідно до приписів та положень ст.7 Закону №2939 орган державного фінансового контролю координує свою діяльність з органами виконавчої влади.
Згідно п.1 частини 1 ст.8 Закону №2939 орган державного фінансового контролю здійснює державний фінансовий контроль та контроль за виконанням функцій з управління об`єктами державної власності.
Положеннями частини 2 ст.8 Закону №2939 передбачено, що звернення, в яких повідомляється про крадіжки, розтрати, недостачі, інші правопорушення, негайно пересилаються правоохоронним органам для прийняття рішення згідно з законодавством.
Приписами та положеннями пунктів 1, 4, 6, 8, 11, 12 та 13 частини 1 ст.10 Закону №2939 передбачено, що органу державного фінансового контролю надається право:
- перевіряти в ході державного фінансового контролю грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, документи щодо проведення процедур державних закупівель, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (коштів, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо);
- при проведенні ревізій вилучати у підприємств, установ і організацій копії фінансово-господарських та бухгалтерських документів, які свідчать про порушення, а на підставі рішення суду - вилучати до закінчення ревізії оригінали первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів із складенням опису, який скріплюється підписами представника органу державного фінансового контролю та керівника відповідного підприємства, відповідної установи, організації, та залишенням копій таких документів таким підприємствам, установам, організаціям;
- одержувати від службових і матеріально відповідальних осіб об`єктів, що контролюються, письмові пояснення з питань, які виникають у ході здійснення державного фінансового контролю;
- порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства;
- одержувати від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, інших юридичних осіб та їх посадових осіб, фізичних осіб - підприємців інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
- проводити на підприємствах, в установах та організаціях зустрічні звірки з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з`ясування їх реальності та повноти відображення в обліку підприємства, установи та організації, що контролюється;
- при виявленні збитків, завданих державі чи підприємству, установі, організації, що контролюється, визначати їх розмір у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до приписів та положень частин 7, 8, 9, 11, 12, 13 та частиною 17 ст.11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.93 №2939-XII (із змінами та доповненнями):
- позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження;
- орган державного фінансового контролю, прокурор або слідчий, який ініціює проведення позапланової виїзної ревізії, подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії та дати її початку і закінчення, документи, які відповідно до частин п`ятої і сьомої цієї статті свідчать про виникнення підстав для проведення такої ревізії, а також на вимогу суду - інші відомості;
- рішення про вилучення оригіналів фінансово-господарських та бухгалтерських документів, арешт коштів на рахунках в установах банків, інших фінансово-кредитних установах можуть прийматися лише судом;
- тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів;
- подовження термінів проведення планової або позапланової виїзної ревізії можливе лише за рішенням суду на термін, що не перевищує 15 робочих днів для планової виїзної ревізії та 5 робочих днів для позапланової виїзної ревізії;
- обмеження у підставах проведення ревізій, визначені цим Законом, не поширюються на ревізії, що проводяться на звернення підконтрольної установи, або ревізії, що проводяться після повідомлення посадовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, про підозру у вчиненні ними кримінального правопорушення відповідно до Кримінального процесуального кодексу України ( 4651-17 );
- зустрічні звірки, які проводяться органами державного фінансового контролю, не є контрольними заходами і проводяться у разі виникнення потреби у їх проведенні на підставі направлення, виписаного керівником органу державного фінансового контролю.
Прокурор підтримав клопотання слідчого та просить його задовольнити.
Слідчий суддя, розглянувши клопотання, заслухавши пояснення прокурора, дослідивши додані до клопотання документи, вважає, що клопотання підлягає задоволенню.
Згідно ст. 11 Закону України „Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форм власності проводяться органами державної контрольно-ревізійної служби за рішенням суду, ухваленим на підставі клопотання слідчого, прокурора для забезпечення розслідування під час кримінального провадження.
За таких обставин, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання слідчого відповідає вимогам КПК України, обґрунтоване та підлягає задоволенню.
На підставі вищевикладеного, керуючись ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ст. ст. 40,131,132 КПК України, суд, -
ухвалив:
Клопотання слідчого СВ Покровського РВ ГУМВС України в Дніпропетровській області ОСОБА_4 про проведення позапланової виїзної ревізії задовольнити.
1. Надати дозвіл інспекторам Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області на проведення інспектування, тобто у документальній і фактичній перевірках окремих питань фінансово-господарської діяльності у формі позапланової виїзної ревізії за період з 07.06.2011 по 01.08.2014 на об`єкт контролю Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофармахім» (код ЄДРПОУ 24984320), розташованого за адресою: 49061, м. Дніпропетровськ, вул. Героїв Сталінграда, буд. 16, офіс 420.
2. Надати дозвіл інспекторам Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області на проведення зустрічної звірки з дослідження окремих питань фінансово-господарської діяльності у формі позапланової виїзної ревізії у суб`єктів господарювання, які перебували у фінансово-господарських відносинах з державним підприємством «Конярство України» (код ЄДРПОУ 37404165) та філією «Дніпропетровський кінний завод №65» державного підприємства «Конярство України» (код ЄДРПОУ 37727827).
3. Проведення ревізії доручити інспекторам Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області, які проводили ревізію філії «Дніпропетровський кінний завод №65» ДП «Конярство України» та державного підприємства «Конярство України» за період діяльності з 01.01.2011 по 01.05.2014 із залученням інспекторів Державної фінансової інспекції в місті Дніпропетровську.
4. На вирішення інспекторам Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області та Державної фінансової інспекції в місті Дніпропетровську поставити наступні питання:
1) встановлення фактичного розміру нормативно-грошової оцінки земельних ділянок загальною площею 6000,0 гектарів, наданих Стороною-1 (Державне підприємство «Конярство України») для спільного обробітку на період дії Договору про спільний обробіток земельної ділянки № 40 від 29.03.2011 року (із змінами та доповненнями), тобто встановлення фактичного розміру внесків Стороною-1 (ДП «Конярство України», код ЄДРПОУ 37404165) по даному Договору, а також встановлення фактичного розміру внесків Стороною-2 (ТОВ «Агрофармахім», код ЄДРПОУ 24984320) по даному Договору, так як згідно пунктів 7.1. та 7.3. даного Договору доходи і чистий прибуток, отриманий від спільного обробітку земельних ділянок розподіляється між сторонами згідно їх внесків;
2) забезпечення законності і дотримання державних інтересів посадовими особами Державного підприємства «Конярство України» при розподілі доходу і чистого прибутку, отриманого в результаті спільної діяльності у 2011 2014 роках по виробництву сільськогосподарської продукції пропорційно внесків сторін, в тому числі забезпечити дослідження питання хто надавав накази та підписував документи (посадові особи філії державного підприємства або посадові особи державного підприємства) про передачу сільськогосподарської продукції та іншого майна, перерахунку грошових коштів з боку Сторони-1 (ДП «Конярство України», код ЄДРПОУ 37404165) в розрахунок зі Стороною-2 (ТОВ «Агрофармахім», код ЄДРПОУ 24984320) на виконання вимог Договорів спільної діяльності у 2011 2014 роках (в тому числі Договору про спільний обробіток земельної ділянки № 40 від 29.03.2011 року), а також встановлення факту наявності в бухгалтерії ТОВ «Агрофармахім»: документації первинного обліку, що підтверджує факти здійснення даних фінансово-господарських операцій; наявності записів в бухгалтерському обліку, вчинених згідно зазначених вище підтверджувальних первинних документів; відображення даних фінансово-господарських операцій в податковому обліку, на підставі зазначених вище документів бухгалтерського обліку;
3) дослідження наявності в бухгалтерії ТОВ «Агрофармахім» документів первинного, бухгалтерського та податкового обліку, що підтверджують:
3.1) реєстрацію, у встановленому законом порядку, зазначених вище договорів, угод спільної діяльності по виробництву сільськогосподарської продукції врожаю 2011, 2012, 2013 та 2014 років (в тому числі Договору про спільний обробіток земельної ділянки № 40 від 29.03.2011 року) в органах податкової служби;
3.2) відкриття в банках окремих рахунків, через які здійснювалися та здійснюються всі фінансові операції по виконанню умов зазначених вище договорів, угод спільної діяльності по виробництву сільськогосподарської продукції врожаю 2011, 2012, 2013 та 2014 років (в тому числі Договору про спільний обробіток земельної ділянки № 40 від 29.03.2011 року);
3.3) ведення окремого балансу по виконанню умов зазначених вище договорів, угод спільної діяльності по виробництву сільськогосподарської продукції врожаю 2011, 2012, 2013 та 2014 років (в тому числі Договору про спільний обробіток земельної ділянки № 40 від 29.03.2011 року);
4) у разі встановлення порушень норм чинного законодавства із вище вказаних питань, визначити посадових осіб, які причетні до їх виникнення та обрахувати збитки.
5. Строк та термін проведення перевірки призначити протягом 15 робочих днів, а саме: з 24 листопада 2014 року по 12 грудня 2014 року (включно).
Строк дії ухвали один місяць.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Покровський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2014 |
Оприлюднено | 06.01.2023 |
Номер документу | 51667183 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Покровський районний суд Дніпропетровської області
Пустовар О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні