17/35
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"28" березня 2007 р. Справа № 17/35
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Таран С.В.,розглянувши у відкритому судовому засіданні 28.03.2007 р. о 10 год. 30 хв. матеріали справи №17/35
за позовом: прокурора Олександрійського району Кіровоградської області в інтересах держави, в особі Олександрійського міськрайонного центру зайнятості в Кіровоградській області, м.Олександрія Кіровоградської області
до відповідача: відкритого акціонерного товариства "Олександрійський комбінат хлібопродуктів", м.Олександрія Кіровоградської області
про стягнення 13252,54 грн.
ПРЕДСТАВНИКИ:
від прокуратури - Ситник Г.М., посвідчення №444;
від позивача - Горшельов С.О., довіреність №02-1693 від 26.03.07р., головний спеціаліст юрисконсульт;
від відповідача - участі не брали.
Прокурором Олександрійського району в інтересах держави, в особі якої виступає Олександрійський міськрайонний центр зайнятості в Кіровоградській області подано до господарського суду Кіровоградської області позов про стягнення з відкритого акціонерного товариства „Олександрійський комбінат хлібопродуктів ” 8521,34 грн. заборгованості по страховим внескам на випадок безробіття, 2907,52 грн. пені та 1823,68 грн. штрафу за їх несвоєчасну сплату.
В судове засідання відповідач не з'явився, причини неявки не повідомив, хоча належним чином сповіщений про час і місце проведення судового засідання, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення №1338819 від 09.03.2007 року (а.с. 46); відзив на позовну заяву та витребувані господарським судом документи не подав, позовні вимоги не заперечив.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та прокуратури, оцінивши наявні в матеріалах справи та досліджені в судовому засіданні докази, господарський суд встановив наступне.
Статтею 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури покладено функції представництва інтересів держави у суді.
Держава реалізує свою політику загальнообов'язкового державного соціального страхування в тому числі і через Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, тому прокурор вправі подати позов в інтересах держави в особі відповідних органів Фонду, за наявності в органу, що зазначається позивачем, статусу юридичної особи.
Згідно пунктів 1.1, 1.3 Положення про Олександрійський міськрайонний центр зайнятості на центр, який користується правами юридичної особи, має самостійний баланс, реєстраційний рахунок Державного казначейства, покладені функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Відповідно до вимог пункту 2 статті 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" робочі органи фонду уповноважені вести реєстрацію платників страхових внесків, проводити збір страхових внесків, контролювати правильність нарахування, своєчасність сплати страхових внесків, представляють інтереси Фонду в судових та інших органах.
Відкрите акціонерне товариство „Олександрійський комбінат хлібопродуктів” зареєстровано як платник страхових внесків до Фонду соціального страхування України на випадок безробіття 02.01.2001 року (а.с.12).
Відповідно до статей 17, 19, підпункту 2 пункту 2 статті 35 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” відповідач зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати страхові внески на випадок безробіття, а саме: один раз на місяць в день одержання коштів на оплату праці.
В порушення вказаних вимог Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” відповідач при виплаті зарплати не сплатив страхові внески на випадок безробіття.
Як вбачається із матеріалів справи повноважною особою позивача 09.08.2006 року проводилась перевірка правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
За результатами вказаної перевірки було складено акт перевірки правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття №235 від 09.08.2006 року, яким зафіксовано несвоєчасну сплату страхових внесків відповідачем (а.с. 16-19). Згідно розрахунку позивача заборгованість відповідача перед Олександрійським міськрайонним центром зайнятості в Кіровоградській області станом на 31.12.2004 р. складає 8521,34 грн., що підтверджується матеріалами справи (а.с.18, 20, 31-34).
Відповідно до вимог пункту 3 статті 17 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” якщо роботодавці несвоєчасно чи не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються санкції, передбачені статтею 38 цього Закону.
Пунктом першим статті 38 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” встановлено, що роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців.
У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками, у тому числі через ухилення від реєстрації як платника страхових внесків, або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.
Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.
На підставі вказаного вище акту перевірки та з урахуванням викладених норм розпорядженням №109 про стягнення коштів та застосування фінансових санкцій від 05.10.2006 року за несвоєчасне та неповне перерахування страхових внесків відповідачу нараховано пеню в розмірі 2907,52 грн. та 1823,68 штрафу (а.с. 20).
Зазначене розпорядження надіслано відповідачу 07.11.2006 р. та отримано ним 10.11.2006 р., про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення №396021 від 10.11.2006 р. (а.с.30).
У відповідності до статті 12 Закону України "Про зайнятість населення" рішення про застосування економічних санкцій може бути оскаржене до вищестоящого за підпорядкованістю органу, а також до суду в порядку, встановленому чинним законодавством.
Докази оскарження вказаного розпорядження відповідачем суду не подано. За повідомленням прокурора та позивача розпорядженням №109 про стягнення коштів та застосування фінансових санкцій від 05.10.2006 року в передбаченому чинним законодавством порядку ВАТ "Олександрійський комбінат хлібопродуктів" не оскаржувалось (а.с.29).
Враховуючи відсутність в матеріалах справи доказів сплати боргу в сумі 8521,34 грн., пені в сумі 2907,52 грн. та 1823,68 грн. штрафу за несвоєчасну та неповну сплату страхових внесків позовні вимоги заявлені обґрунтовано і повністю підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 160, 162, 163, частинами 1-4 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, пунктом 6 "Прикінцевих та перехідних положень" Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Олександрійський комбінат хлібопродуктів" (28000, Кіровоградська область, Олександрійський район, м.Олександрія, вул.Садова, 1, р/р №0026009301301306005 у „Відділенні Промінвестбанку”, МФО 323215, код ЄДРПОУ 00954745) на користь Олександрійського міськрайонного центру зайнятості в Кіровоградській області (28000, Кіровоградська область, м.Олександрія, пр. Леніна, 126а, р/р№37171303901014 в УДК у Кіровоградській області, МФО 823016, код ЄДРПОУ 23095859) – 8521,34 грн. заборгованості по страхових внесках на випадок безробіття за період з 01.12.2002 року по 31.12.2004 року, 2907,52 грн. пені та 1823,68 грн. штрафу за несвоєчасне і неповне перерахування страхових внесків.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Дніпропетровського господарського суду через господарський суд Кіровоградської області. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складання постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, і копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Повний текст постанови виготовлено 29.03.2007 року.
Суддя С.В. Таран
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2007 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 523629 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні