ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 30/127 26.05.09
За позовом Прокуро ра Солом' янського району м. Києва в інтересах держави в о собі:
1) Державної еколо гічної інспекції в м. Києві (да лі - позивач-1)
2) Управління з контро лю за використанням та охоро ною земель у м. Києві (далі - п озивач-2)
До Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Лаккі - Л»
Про стягнен ня 1 501,53 грн.
С уддя Ващенко Т.М.
Представники сторін:
Від прокуратури не з' яв ився
Від позивача-1 не з' я вився
Від позивача-2 Лук' янчук А.В. - представник за довіреністю № 09/249/1000 від 12.05.09.
Від відповідача не з' явився
Обставини справи:
На розгляд Господарсько го суду міста Києва передані позовні вимоги Прокурора Со лом' янського району м. Києв а в інтересах держави в особі : Державної екологічної інсп екції в м. Києві та Управління з контролю за використанням та охороною земель у м. Києві до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Лаккі - Л»пр о стягнення з відповідача на користь державного бюджету України 1 501,53 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем нанесен о шкоду внаслідок його самов ільного зайняття земельної ділянки за адресою: м. Київ, бу львар І. Лепсе, 34, в розмірі 1 501,53 г рн.
Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 27.02.09. порушен о провадження у справі № 30/127, ро згляд справи було призначено на 02.04.09. о 12-00.
Представники позивача-2 та в ідповідача в судове засіданн я 02.04.09. не з' явились, вимоги ухв али Господарського суду міст а Києва про порушення провад ження у справі № 30/127 від 27.02.09. не ви конали, про поважні причини н еявки суд не повідомили, про ч ас і місце проведення судово го засідання були повідомлен і належним чином.
Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 02.04.09. розгляд справи № 30/127 на підставі ст. 77 Го сподарського процесуальног о кодексу України було відкл адено на 21.04.09. о 11-30.
В судове засідання 21.04.09. предс тавники позивача-2 та відпові дача повторно не з' явились, вимоги ухвали Господарськог о суду міста Києва про поруше ння провадження у справі № 30/127 від 27.02.09. не виконали.
В судовому засіданні 21.04.09. про куратурою Солом' янського р айону м. Києва було подано вит яг з Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців, відпові дно до якого місцезнаходженн я відповідача є інша адреса, н іж та, що зазначена в позові
Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 21.04.09. розгляд справи № 30/127 на підставі ст. 77 Г осподарського процесуально го кодексу України було відк ладено на 14.05.09. о 09-45.
Судове засідання, призначе не на 14.05.09. не відбулось з техніч них причин, про час та місце пр оведення наступного судовог о засідання - 26.05.09. о 16-40 сторони були повідомлені належним чи ном - письмовим повідомленн ям.
В призначене судове засіда ння 26.05.09. представники прокура тури, позивача-1 та відповіда ча не з' явились, вимоги ухва ли Господарського суду міста Києва про порушення провадж ення у справі № 30/127 від 27.02.09. не вик онали, про поважні причини не явки суд не повідомили, про ча с місце проведення судового засідання сторони були повід омлені належним чином.
Особи, які беруть участь у с праві, вважаються повідомлен ими про час і місце розгляду ї ї судом, якщо ухвалу про поруш ення провадження у справі на діслано за поштовою адресою, зазначеною в позовній заяві (Роз' яснення Президії Вищо го Арбітражного суду України від 18.07.97. № 02-5/289 із змінами «Про де які питання практики застосу вання Господарського процес уального кодексу України»).
Відповідно до ст. 75 Господар ського процесуального кодек су України справа розглядаєт ься за наявними в ній матеріа лами.
Розглянувши подані мат еріали справи, та заслухавши пояснення представника пози вача-2, Господарський суд міст а Києва, -
ВСТ АНОВИВ:
Відповідно до з п. 2 ст. 5 З акону України „Про прокурату ру", на органи прокуратури пок ладено функції представницт ва інтересів держави в суді.
Згідно з п. 4 ст. 6 Закону Украї ни „Про прокуратуру", органи п рокуратури України вживають заходів до усунення порушен ь закону, від кого б вони не ви ходили, поновлення порушених прав і притягнення у встанов леному законом порядку до ві дповідальності осіб, які доп устили ці порушення.
Пунктом 6 ст. 20 Закону Україн и „Про прокуратуру", визначен о що прокурор має повноважен ня звертатись до суду з заява ми про захист прав і законних інтересів держави.
Статтею 121 Конституції Укра їни на органи прокуратури Ук раїни покладено функції пред ставництва інтересів громад ян та держави в судах.
Відповідно до ст. 36-1 Закону У країни «Про прокуратуру», пр окурор здійснює представниц тво інтересів держави в суді у разі порушення або загрози порушень державних інтересі в. Прокурор самостійно визна чає підстави для представниц тва у судах.
На підставі зазначених пол ожень, Прокуратура Солом' ян ського району міста Києва зв ернулась до суду в інтересах держави в особі Державної ек ологічної інспекції в м. Києв і та Управління з контролю за використанням та охороною з емель у м. Києва до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Лаккі - Л», посилаючись на т е, що внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки відповідачем заподіяно шкод у державі у розмірі 1 501,53 грн.
Управління з контролю за ви користанням та охороною земе ль у м. Києві здійснює свою дія льність на підставі Земельно го кодексу України, Закону Ук раїни „Про державний контрол ь за використанням та охорон ою земель", положення „Про Дер жавну інспекцію з контролю з а використанням та охороною земель", Порядку планування т а проведення перевірок з пит ань здійснення державного ко нтролю за використанням та о хороною земель, тощо.
Відповідно до ст. 16 Закону Ук раїни «Про охорону навколишн ього природного середовища» , спеціально уповноваженими державними органами управлі ння в галузі охорони навколи шнього природного середовищ а і використання природних р есурсів у республіці є спеці ально уповноважений централ ьний орган виконавчої влади з питань екології та природн их ресурсів, його органи на мі сцях та інші державні органи , до компетенції яких законод авством України та Автономно ї Республіки Крим віднесено здійснення зазначених функц ій.
До компетенції спеціал ьно уповноваженого цент рального органу
виконавчої влади з питань екології та природних ресур сів і його органів на місцях з гідно зі ст. 20 Закону України "П ро охорону навколишнього при родного середовища" належить , зокрема, право звертатися до суду із позовами про відшкод ування збитків і втрат, запод іяних в результаті порушення законодавства про охорону н авколишнього природного сер едовища.
Відповідно до Положення п ро Державну екологічну інспе кцію в областях, містах Києві та Севастополі, затв. Наказом Міністерства охорони навкол ишнього природного середови ща України від 19.12.06. N 548, Державна екологічна інспекція в обла стях, містах Києві та Севасто полі є спеціальним підрозділ ом Мінприроди, який підзвітн ий та підконтрольний в части ні здійснення державного кон тролю Державній екологічній інспекції. Інспекція в межах своїх повноважень забезпечу є реалізацію державної політ ики у сфері охорони навколиш нього природного середовища , раціонального використання , відтворення та охорони прир одних ресурсів, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), е кологічної та в межах своєї к омпетенції радіаційної безп еки на відповідній території .
Згідно п. 5 Положення, Інспек ція має право вживати в устан овленому порядку заходів дос удового врегулювання спорів та подавати позови про відшк одування втрат і збитків, зав даних унаслідок порушення ви мог законодавства про охорон у навколишнього природного с ередовища.
Як вбачається з матеріалів справи, Управлінням з контро лю за використанням та охоро ною земель у м. Києві було пров едено перевірку з питань дот римання вимог земельного зак онодавства та складено акт п еревірки дотримання вимог зе мельного законодавства № А166/6 від 06.02.09., яким було зафіксовано факт використання відповіда чем земельної ділянки площею близько 75 кв. м, що знаходиться за адресою: м. Київ, бульвар І. Л епсе, 34 без правовстановлюючи х документів.
Крім того, було здійснено об стеження зазначеної земельн ої ділянки, про що складено ак т № 22/6 від 06.02.09.
На підставі даних документ ів та керуючись Постановою К абінету Міністрів України ві д 25.07.07. N 963 «Про затвердження Мето дики визначення розміру шкод и, заподіяної внаслідок само вільного зайняття земельних ділянок, використання земел ьних ділянок не за цільовим п ризначенням, зняття ґрунтово го покриву (родючого шару ґру нту) без спеціального дозвол у»Управлінням з контролю за використанням та охороною зе мель у м. Києві проведено розр ахунок розміру шкоди, заподі яної внаслідок зайняття ТОВ «Лаккі -Л »земельної ділянки за адресою: м. Київ, бул. І. Л епсе, 34 у Солом'янському район і м. Києва, відповідно до якого шкода становить 1 501, 53 грн.
Оцінюючи подані позиваче м докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуєтьс я на всебічному, повному і об' єктивному розгляді в судовом у засіданні всіх обставин сп рави в їх сукупності, суд вваж ає, що вимоги прокуратури під лягають задоволенню з наступ них підстав.
Згідно ст. 32 Господарського процесуального кодексу Укра їни доказами у справі є будь-я кі фактичні дані, на підставі яких господарський суд у виз наченому законом порядку вст ановлює наявність чи відсутн ість обставин, на яких ґрунту ються вимоги і заперечення с торін, а також інші обставини , які мають значення для прави льного вирішення господарсь кого спору.
Відповідно до ст. 13 Констит уції України земля, її надра, а тмосферне повітря, водні та і нші природні ресурси, які зна ходяться в межах території У країни об' єктами права влас ності Українського народу. В ід імені Українського народу права власника здійснюють о ргани державної влади і місц евого самоврядування в межах , визначених Конституцією.
Статтею 14 Конституції Украї ни встановлено, що земля пере буває під особливою охороною держави.
Відповідно до ч. 1 ст. 124 Земель ного кодексу України, переда ча в оренду земельних діляно к, що перебувають у державній або комунальній власності, з дійснюється на підставі ріше ння відповідного органу вико навчої влади або органу місц евого самоврядування шляхом укладення договору оренди з емельної ділянки.
Відповідно до ч. 1 ст. 125 Земель ного кодексу України, право в ласності та право постійного користування на земельну ді лянку виникає після одержанн я її власником або користува чем документа, що посвідчує п раво власності чи право пост ійного користування земельн ою ділянкою, та його державно ї реєстрації.
Відповідно до ст. 126 Земельно го кодексу України, право вла сності на земельну ділянку і право постійного користуван ня земельною ділянкою посвід чується державними актами. Ф орми державних актів затверд жуються Кабінетом Міністрів України. Право оренди землі о формляється договором, який реєструється відповідно до з акону.
У відповідності до ст. 1 Зако ну України «Про державний ко нтроль за використанням та о хороною земель», самовільне зайняття земельних ділянок - будь-які дії особи, які свідч ать про фактичне використанн я не наданої їй земельної діл янки чи намір використовуват и земельну ділянку до встано влення її меж у натурі (на місц евості), до одержання докумен та, що посвідчує право на неї, та до його державної реєстра ції.
Відповідно до п. «а»ст. 9 Земе льного кодексу України та п. 12 Перехідних положень Земельн ого кодексу України до розме жування земель державної і к омунальної власності повнов аження щодо розпорядженням з емлями в межах населених пун ктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земел ь, на яких розташовані держав ні, в тому числі казенні, підпр иємства, господарські товари ства, у статутних фондах яких державі належать частки (акц ії, паї), здійснюють відповідн і селищні, сільські, міські ра ди, а за межами населених пунк тів - відповідні органи вико навчої влади.
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про державний контрол ь за використанням та охорон ою земель», до повноважень сп еціально уповноваженого орг ану виконавчої влади з питан ь земельних ресурсів у сфері державного контролю за вико ристанням та охороною земель належать зокрема, здійсненн я державного контролю за вик ористанням та охороною земел ь у частині додержання орган ами державної влади, органам и місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особ ами вимог земельного законод авства України та встановлен ого порядку набуття і реаліз ації права на землю, вжиття ві дповідно до закону заходів щ одо повернення самовільно за йнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам, вирішення інших питань відпо відно до закону.
Згідно п. 7 Методики визначе ння розміру шкоди, заподіяно ї внаслідок самовільного зай няття земельних ділянок не з а цільовим призначенням, зня ття ґрунтового покриву без с пеціального дозволу, затверд женої Постановою Кабінету Мі ністрів України № 963 від 25.07.07., роз рахунок розміру шкоди, запод іяної державі, територіальні й громаді внаслідок самовіль ного зайняття земельних діля нок проводиться Державною ін спекцією з контролю за викор истанням і охороною земель т а її територіальними органам и.
Згідно з п. 8 вказаної Методи ки, кошти, отримані в результа ті відшкодування шкоди, запо діяної державі, територіальн ій громаді внаслідок самовіл ьного зайняття земельної діл янки розподіляються відпові дно до порядку, затвердженог о Держземагенством за погод женням з Мінфіном, Мінеконом іки та Мінприроди.
Таким чином, судом встановл ено, що відповідачем внаслід ок самовільного зайняття зем ельної ділянки, розташованої по бульвару І. Лепсе, 34 у Солом' янському районі міста Києва, державі було нанесено шкоду в розмірі 1 501,53 грн., розрахунок якої проведено у відповідно сті до Методики визначення р озміру шкоди, заподіяної вна слідок самовільного зайнятт я земельних ділянок, викорис тання земельних ділянок не з а цільовим призначенням, зня ття ґрунтового покриву (родю чого шару ґрунту) без спеціал ьного дозволу, затвердженої постановою Кабінету Міністр ів України № 963 від 25.07.07.
Згідно з ст. 56 Закону України «Про охорону земель», шкода, з аподіяна внаслідок порушенн я законодавства України про охорону земель, підлягає від шкодуванню у повному обсязі.
Слід також зазначити, що від повідно до ч. 3 п. 1 ст. 211 Земельно го кодексу України, у разі сам овільного зайняття земельни х ділянок громадяни та юриди чні особи несуть цивільну, ад міністративну або криміналь ну відповідальність.
Відповідно до ст. 33 Господар ського процесуального кодек су України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог і запереч ень.
Відповідачем не було надан о жодних доказів на спростув ання обставин, викладених Пр окуратурою Соломянського ра йону м. Києва у позовній заяві .
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтова ними, а тому підлягають задо воленню в повному обсязі.
Державне мито та витрати н а інформаційно-технічне забе зпечення судового процесу, в ідповідно до вимог ст. 49 Госпо дарського процесуального ко дексу України, підлягають ст ягненню з відповідача в дохо д Державного бюджету України .
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 32, 33, 35, 44, 49, 75, 82 - 85 Г осподарського процесуально го кодексу України, Господар ський суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимоги Прокурора Солом' янського р айону м. Києва в інтересах дер жави в особі: Державної еколо гічної інспекції в м. Києві та Управління з контролю за вик ористанням та охороною земел ь у м. Києві задовольнити повн істю.
2. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Лаккі - Л»(03148, м. Київ, вул. Г ната Юри, 14-а, кв. 41; 03115, м. Київ, пр оспект Перемоги, 104, код ЄДРПОУ 32762455) в доход Державного бюджет у України (р/р 33116331700001, МФО 890019, код 24262 621, код бюджетної класифікації 24062100, одержувач платежу - ГУ Де ржавного казначейства в м. Ки єві) 1 501 (одна тисяча п' ятсот о дна) грн. 53 коп. - шкоди.
3. Стягнути з Комунальн ого підприємства «Поділпарк сервіс»(04070, м. Київ, вул. Андріїв ська, 3/29, код ЄДРПОУ 32960670) в доход Д ержавного бюджету України 116 (сто шістнадцять) грн. 46 коп. - д ержавного мита та 118 (сто вісім надцять) грн. 00 коп. - витрат на інформаційно-технічне забез печення судового процесу.
4. Після вступу рішення в законну силу видати накази .
5. Рішення вступає в законну силу після десятиде нного терміну з дня його прий няття, оформленого у відпові дності до ст. 84 ГПК України.
Суддя Т.М. Ващенко
Дата підписання
рішення 10.06.09.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2009 |
Оприлюднено | 23.11.2010 |
Номер документу | 5250527 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Надія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні