Ухвала
від 10.12.2015 по справі 903/844/15
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59

У Х В А Л А

10 грудня 2015 року Справа №903/844/15

Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:

Головуючого судді Дужич С.П.

судді Мамченко Ю.А. ,

судді Саврій В.А.

при секретарі: Максютинській Д.В.

за участю представників сторін:

від кредиторів - не з'явився

від боржника - не з'явився

від апелянта - ОСОБА_1В

ліквідатор - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Рівненського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області на постанову господарського суду Волинської області від 03.11.15 р. у справі №903/844/15

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Марлін"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Українська сирна компанія"

про банкрутство

В С Т А Н О В И В:

03 листопада 2015 року, постановою господарського суду Волинської області, за заявою ТОВ "Марлін" у справі про банкрутство було, зокрема, визнано банкрутом ТОВ "Українська сирна компанія", відкрито на 12 місяців ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатора - арбітражного керуючого ОСОБА_2

Не погоджуючись з вказаною постановою суду першої інстанції, Луцька ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області звернулась до Рівненського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить суд скасувати постанову господарського суду Волинської області від 03 листопада 2015 року у даній справі, та припинити провадження у справі.

В обґрунтування апеляційної скарги Луцька ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області посилається на те, що оскаржувана постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 27листопада 2015 року вказану скаргу було прийнято до провадження та призначено її розгляд на 10 грудня 2015 року.

В судовому засіданні представник апелянта подала клопотання про звільнення від сплати судового збору та підтримала доводи викладені в апеляційній скарзі та просить скасувати вищезазначену постанову.

Ліквідатор - арбітражний керуючий боржника у своєму відзиві на апеляційну скаргу просить залишити постанову господарського суду Волинської області від 03 листопада 2015 року без змін, а апеляційну скаргу без задоволення і припинити апеляційне провадження у справі, оскільки Луцька ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області не є особою, яка відповідно до чинного законодавства, має право на подання апеляційної скарги на спірну постанову господарського суду.

Колегія суддів, заслухавши думку учасників провадження у справі про банкрутство, які прибули в судове засідання, перевіривши повноту з'ясування та доведеність всіх обставин, що мають значення для справи, дійшла висновку про припинення апеляційного провадження за апеляційною скаргою Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області, з огляду на наступне.

Конституцією України кожному гарантується право на судовий захист, апеляційне та касаційне оскарження.

Відповідно до ч.1 ст. 91 ГПК України сторони у справі, прокурор, треті особи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення місцевого господарського суду, яке не набрало законної сили.

Також, за приписами ч.6 ст. 106 ГПК України, апеляційні скарги можуть подавати сторони та інші учасники судового процесу, зазначені у ГПК України та Законі України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі - Закону).

Згідно абз.16 ст. 1 Закону - учасниками провадження у справі про банкрутство визнано таких осіб: сторони (конкурсні кредитори та боржник), забезпечені кредитори, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, державний орган з питань банкрутства, Фонд державного майна України, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) суб'єкта підприємницької діяльності - боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.

Тобто, , в силу особливостей справи про банкрутство, коло осіб, які мають право оскаржити судові рішення у справі про банкрутство, діючим законодавством звужено до учасників такої справи, щоб попередити необґрунтоване втручання інших осіб, які не є учасниками справи, у хід процедури банкрутства.

Відповідно до абз.7 ст. 1 Закону, визначено термін "кредитор", як юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких забезпечені заставою майна боржника (майнового поручителя).

Таким чином, інші випадки участі органу державної податкової служби у справі про банкрутство платника податків, окрім як в якості кредиторів, Законом не передбачені.

У зв'язку з наведеним, органи державної податкової служби та інші державні органи є кредиторами неплатоспроможних боржників, якщо вони мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника, що узгоджується з вимогами ч.1 ст. 210 ГК України, і чинне законодавство не встановлює автоматичного визнання цих органів кредиторами у всіх справах про банкрутство.

Як вбачається з матеріалів справи, 20 серпня 2015 року ухвалою господарського суду Волинської області було порушено провадження у справі про банкрутство боржника ТОВ "Українська сирна компанія", розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого ОСОБА_2, розгляд справи в попередньому засіданні призначено на 06 жовтня 2015 року.

21 серпня 2015 року на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оприлюднено оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство цього боржника.

13 жовтня 2015 року, ухвалою господарського суду Волинської області було, зокрема, затверджено реєстр вимог кредиторів боржника - ТОВ "Українська сирна компанія" та визнано вимоги конкурсних кредиторів в розмірі:

- ТОВ "Золотий Екватор" - 2436,00 грн., вимоги першої черги, 28 147 120,02 грн. вимоги четвертої черги;

- ТОВ "Комо-Експорт" - 2436,00 грн., вимоги першої черги, 63 928 031,15 грн., вимоги четвертої черги;

- ТОВ "Марлін" - 8 526,00 грн., вимоги першої черги, 4 523 924,85 грн., вимоги четвертої черги, та встановлено, що особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами ТОВ "Українська сирна компанія", а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.

Таким чином, з наведеного вбачається, що Луцька ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області не зверталась до місцевого господарського суду з заявою про визнання її конкурсним кредитором, питання про внесення її в реєстр кредиторів не розглядалось, а тому вона статусу кредитора у справі не набула та не є учасником даної справи про банкрутство.

Також, в поданій апеляційній скарзі скаржник жодним чином не посилається на наявність у боржника заборгованості по сплаті податків, зборів (обов'язкових платежів), розмір таких претензій (суму вимог), характер вимог (майнові або грошові), відповідно, будь-яких майнових (грошових) претензій до боржника у податкового органу не має. Окрім цього, в скарзі відсутнє посилання на будь-які докази, з їх наданням, що підтверджують такі вимоги, в судове засідання апелянт також не подав такі докази.

На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що в даному випадку у Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області відсутнє право, відповідно до ст. 91 ГПК України, на подання апеляційної скарги на постанову місцевого господарського суду від 03 листопада 2015 року.

Відповідно до п.5 2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України №7 "Про деякі питання практики застосування розділу XII Господарського процесуального кодексу України" від 17 травня 2011 року, у розгляді апеляційної скарги, поданої особою, яка не брала участі в розгляді справи судом першої інстанції і яка вважала, що місцевим господарським судом вирішено питання про її права та обов'язки, апеляційний господарський суд, прийнявши апеляційну скаргу до провадження (якщо вона не підлягала поверненню з передбачених ГПК підстав), повинен з'ясувати наявність правового зв'язку між скаржником і сторонами у справі.

Якщо при цьому буде встановлено, що права такої особи оскаржуваним судовим рішенням не порушені та що питання про її права і обов'язки стосовно сторін у справі судом першої інстанції не вирішувалися, то апеляційний господарський суд своєю ухвалою припиняє апеляційне провадження на підставі п.1 ч.1 ст. 80 ГПК України, оскільки у такому випадку не існує правового зв'язку між скаржником і сторонами у справі, в зв'язку з чим відсутній суб'єкт апеляційного оскарження.

З наведених підстав, у зв’язку з тим, що Луцька ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області не вправі звертатися з апеляційною скаргою на вказану постанову місцевого господарського суду від 03 листопада 2015 року, її клопотання про звільнення від сплати судового збору не підлягає розгляду.

Згідно ст.ст. 33, 34 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, а обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Зважаючи на вищевикладене, на те, що Луцька ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області не набула статусу учасника провадження у даній справі про банкрутство, права апелянта оскаржуваною постановою не порушені, питання про права і обов'язки апелянта стосовно сторін у справі судом першої інстанції в даному випадку не вирішувались, апелянт не довів права на оскарження прийнятої судом першої інстанції постанови від 03 листопада 2015 року у даній справі, колегія суддів дійшла висновку про те, що провадження за даною апеляційною скаргою Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області має бути припинено.

Керуючись ст.ст. 4, 4 1 , 32-34, 43, п.1 ч.1 ст. 80, ст.ст. 86, 99 ГПК України, ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд, -

УХВАЛИВ :

Припинити апеляційне провадження за апеляційною скаргою Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області на постанову господарського суду Волинської області від 03.11.2015 у справі №903/844/15.

Матеріали справи №903/844/15 повернути до господарського суду Волинської області для подальшого розгляду.

Ухвала може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого господарського суду України у порядку, передбаченому ГПК України.

Головуючий суддя Дужич С.П.

Суддя Мамченко Ю.А.

Суддя Саврій В.А.

СудРівненський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення10.12.2015
Оприлюднено22.12.2015
Номер документу54357659
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/844/15

Ухвала від 26.08.2016

Господарське

Вищий господарський суд України

Білошкап О.В.

Ухвала від 26.05.2016

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Мамченко Ю.А.

Ухвала від 05.04.2016

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 11.02.2016

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 05.01.2016

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 10.12.2015

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Дужич С.П.

Ухвала від 27.11.2015

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Дужич С.П.

Постанова від 03.11.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 13.10.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 06.10.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні