Справа № 2-а-203/07
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
5 листопада 2007 року Ржищівсь кий міський суд Київської об ласті в складі:
головуючої судді: Козіної С . М.
при секретарі: Проценко Ю.В.
за участі прокурора: Єфімен ка В.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Р жищеві Київської області спр аву за адміністративним позо вом ОСОБА_1 до Ржищівськог о міського управління праці та соціального захисту насел ення про стягнення недоотрим аних належних сум щорічної д опомоги на оздоровлення, -
ВСТАНОВИВ:
19 вересня 2007 року до Ржищівсь кого міського суду Київської області надійшов адміністра тивний позов ОСОБА_1 до Рж ищівського міського управлі ння праці та соціального зах исту населення про стягнення недоотриманих належних сум щорічної допомоги на оздоров лення, в якій вказано, що позив ачка є постраждалою внаслідо к Чорнобильської катастрофи 1 категорії, що підтверджуєть ся відповідним посвідченням , виданим 1.12.2000 року. А також, внас лідок Чорнобильської катаст рофи, вона являється інвалід ом 2 групи.
Відповідно до ст. 48 Закону У країни "Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи" інвалідам 2 г рупи внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи виплачується щ орічна допомога на оздоровле ння в розмірі п'яти мінімальн их заробітних плат.
Щорічна допомога на оздоро влення виплачується громадя нам за місцем їх проживання о рганами соціального захисту населення.
Згідно з Законом України "Пр о внесення змін до Закону Укр аїни "Про статус і соціальний захист громадян, які постраж дали внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи" від 5 жовтня 2006 р оку № 231 дія положень цього Зак ону не може призупинятись ін шими законами, крім законів п ро внесення змін до цього Зак ону.
За 2003, 2004, 2005 роки позивачка отри мала допомогу на оздоровленн я в розмірах значно нижчих ні ж це передбачено ст. 48 Закону У країни "Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи".
Управління праці та соціал ьного захисту населення Ржищ івської міської ради відмови ло позивачці в перерахунку щ орічної допомоги на оздоровл ення, тому, згідно ст. 70 Закону, вона змушена звернутись за з ахистом своїх прав до суду. Пи тання щодо виплати недоотрим аних сум щорічної допомоги н а оздоровлення вже неоднораз ово розглядалось та вирішува лось Вищим Адміністративним Судом України та Верховним С удом України всі касаційні с карги позивачів були задовол ені, а відповідні управління соціального захисту населен ня зобов'язали провести пере рахунок одноразових допомог та провести виплату недоотр иманих коштів за відповідні роки.
Таким чином, судова практик а показує, що позов є справедл ивим та цілком обгрунтованим .
Позивачка просить суд стяг нути з Ржищівського міського управління праці та соціаль ного захисту населення на її користь 6219 грн. 90 коп. недоотрим аних сум допомоги на оздоров лення за 2003, 2004, 2005 роки.
18 жовтня 2007 року до Ржищівськ ого міського суду надійшло з аперечення Ржищівського міс ького управління праці та со ціального захисту населення на адміністративний позов ОСОБА_1, в якому вказано, що у правління праці та соціально го захисту населення в своїй роботі керується Конституці єю України, Законом України "П ро місцеве самоврядування", З У "Про статус та соціальний за хист громадян, які постражда ли внаслідок Чорнобильської катастрофи", Постановами КМУ ,
розпорядженням Головного управління праці та соціальн ого захисту населення, Полож енням про управління праці т а соціального захисту населе ння, посадовими інструкціями та іншими нормативними акта ми.
14 березня 2007 року позивачка з вернулась до Ржищівського мі ського УПСЗН з заявою № 369 про в иплату щорічної грошової доп омоги, 12 квітня 2007 року було над ано письмову відповідь.
Відповідно до ст. 48 Закону Ук раїни "Про статус і соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи" дійсно перед бачено, що щорічна допомога н а оздоровлення інвалідам 2 гр упи, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, с тановить чотири мінімальні з аробітні плати, але у відпові дності до ст. 67 даного Закону в становлено, що конкретний ро змір всіх доплат, пенсій і ком пенсацій підвищується Кабін етом Міністрів України.
А також, згідно ст. 62 даного З акону встановлено, що порядо к застосування Закону провод иться у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України , рішення якого є обов'язковим для виконання міністерствам и та іншими центральними орг анами державної виконавчої в лади, всіма суб'єктами господ арювання незалежно від їх ві домчої підпорядкованості та форм власності.
Починаючи з 1996 року в Закона х України "Про встановлення р озміру мінімальної заробітн ої плати", які приймались Верх овною Радою України на відпо відні роки, встановлено, що до прийняття Верховною Радою У країни змін до законів, у норм ах яких для розрахунків заст осовується мінімальний розм ір заробітної плати, не засто совувати його як розрахунков у величину для визначення ро змірів допомоги, компнесацій них та інших виплат.
Кабінету Міністрів Україн и доручалось здійснювати зас тосування цих норм, виходячи з реальних можливостей вида ткової частини Державного бю джету України на відповідний рік.
Статтею 63 Закону закріплюєт ься норма, щодо фінансування витрат, пов'язаних з реалізац ією цього Закону, за рахунок д ержавного бюджету, а виконан ня даного Закону залежить ві д фінансових ресурсів доходн о! частини державного бюджет у України.
Згідно ч. 2 ст. 95 Конституції У країни виключно Законом Укра їни "Про Державний бюджет Укр аїни" визначаються будь-які в идатки держави на загальносу спільні потреби, розмір та ці льове спрямування цих видатк ів.
Відповідно до п. 5 ст. 51 Бюджет ного кодексу України розпоря дники бюджетних коштів берут ь бюджетні зобов'язання та пр оводять видатки в межах бюдж етних асигнувань.
Згідно з бюджетними призна ченнями та враховуючи вимоги ст. 95 Конституції України, Бюд жетного кодексу України, Каб інет міністрів України встан овив розміри одноразової ком пенсації на оздоровлення, ви значені постановою KMУкраїни від 12 липня 2005 року № 562 "Про щоріч ну допомогу на оздоровлення громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи".
Даною постановою KMУкраїни в становив гарантований мінім альний розмір розрахункової величини для всіх видів випл ат, передбачених ЗУ "Про стату с та соціальний захист грома дян, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и".
Відповідно до постанови KMУк раїни від 12 липня 2005 року № 562 "Про щорічну допомогу на оздоров лення громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи" та постанови KMУк раїни від 26 липня 1996 року № 836 "Про компенсаційні виплати особа м, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" позивачці було виплачено кош ти в повному обсязі.
Отже, Ржищівське міське УПС ЗН проводячи нарахування кош тів за компенсацію на оздоро влення позивачці діяло в пра вовому полі, ніяким чином не п орушуючи вимог чинного закон одавства.
В судовому засіданні позив ачка свої вимоги уточнила та просила суд зобов'язати Ржищ івське міське УПСЗН здійснит и перерахунок допомоги на оз доровлення за 2003, 2004, 2005 роки та ст ягнути з Ржищівського місько го управління праці та соціа льного
захисту населення на її кор исть недоотримані кошти грош ової допомоги на оздоровленн я за 2003, 2004, 2005 роки відповідно до з дійсненого перерахунку.
Представник відповідача Апостол СМ. в судовому засі данні позовні вимоги не визн ала та просить суд відмовити ОСОБА_1 в задоволенні поз ову в повному обсязі.
Суд, заслухавши позивачку, п редставника відповідача та д ослідивши матеріали справи п риходить до висновку, що позо в ОСОБА_1 до Ржищівського міського управління праці та соціального захисту населен ня про стягнення недоотриман их належних сум щорічної доп омоги на оздоровлення підляг ає задоволенню в повному обс язі, обґрунтовуючи своє ріше ння нижченаведеними доказам и.
Згідно ст. 48 Закону України "П ро статус і соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи" щорічна допомога на оздоровлення виплачується в таких розмірах:
інвалідам І і II групи - п'ять мінімальних заробітних плат ;
· інвалідам III гр упи, дітям-інвалідам - чотири м інімальні заробітні плати;
· учасникам лік відації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 2 категор ії -п'ять мінімальних заробіт них плат;
· учасникам лі квідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 3 категор ії -три мінімальні заробітні плати;
кожній дитині, яка втратил а внаслідок Чорнобильської к атастрофи одного з батьків, - т ри мінімальні заробітні плат и;
- евакуйованим із зони відчу ження у 1986 році, включаючи діте й, - три
мінімальні заробітні плат и.
Щорічна допомога на оздор овлення виплачується громад янам за місцем їх проживання органами соціального захист у населення.
Закон України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чо рнобильської катастрофи" виз начає основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи, на охорону їх жи ття і здоров'я, оскільки відпо відно до ч. 1 ст. 50 Конституції У країни кожен має право на без печне для життя і здоров'я дов кілля та на відшкодування за вданої порушенням цього прав а шкоди.
Згідно ст. 8 Конституції Укр аїни закони та інші норматив но-правові акти приймаються на основі Конституції Україн и і повинні відповідати їй.
Таким чином, зважаючи на вищ езазначені положення Консти туції України та Закону Укра їни "Про статус і соціальний з ахист громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи", суд приходить д о висновку, що відповідачу пр и нарахуванні коштів на оздо ровлення громадянам, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи, слід керу ватись конкретними розмірам и, вказаними в законі, а саме, в розділі VIII Закону вказано про розміри пенсій і компенсаці й особам, віднесеним до катег орії 1, 2, 3, 4.
Посилання представника ві дповідача на ту обставину, що позивачка отримує кошти на о здоровлення в меньшому розмі рі, ніж передбачено ст. 48 вищез гаданого Закону в зв'язку з ти м, що нарахування коштів на оз доровлення відбувається на п ідставі ст. 67 Закону України "П ро статус і соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи" та на підставі поста нови KMУкраїни від 12 липня 2005 рок у № 562 "Про щорічну допомогу на о здоровлення громадян, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи" та поста нови KMУкраїни від 26 липня 1996 рок у № 836 "Про компенсаційні випла ти особам, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи" суд вважає неправомі рним з тієї позиції, що дані по силання прямо суперечать ст. 67 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи", д е, зокрема, зазначено, що конкр етні розміри всіх доплат, пен сій і компенсацій підвищують ся Кабінетом Міністрів Украї ни відповідно до зміни індек су вартості життя і зростанн я
мінімальної заробітної пл ати. В даній нормі закону йдет ься саме про підвищення розм ірів всіх доплат, пенсій та ко мпенсацій, а ні в якому разі пр о зменшення чи погіршення ст ановища громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи.
Крім того, суд зазанчає, що п осилання відповідача на пост анову KM України від 26 липня 1996 ро ку № 836 "Про компенсаційні випл ати особам, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи" є необгрунтованою, о скільки дана постанова втрат ила чинність 12 липня 2005 року.
Суд вважає, що відповідачем прямо порушено ч. 2 ст. 19 Консти туції України, де зазначено, щ о органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю України та законами Украї ни.
Таку ж позицію роз'яснює Вер ховний Суд України, оскільки , згідно рішення судової пала ти у цивільних справах ВС Укр аїни від 8 червня 2005 року, було з адоволено позов ОСОБА_3 до управління праці та соціаль ного захисту населення Кіров ської районної адміністраці ї міста Макіївка про стягнен ня недоотриманих грошових су м щорічної допомоги на оздор овлення. Рішення ВС України с тосувалось того ж самого пре дмету позову, що і в даному вип адку.
Отже, суд вважає, що постано ва KM України від 12 липня 2005 року № 562 "Про щорічну допомогу на оз доровлення громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи" суперечит ь Закону України "Про статус т а соціальний захист громадян , які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи".
Також, суд наголошує, що дан у позицію виявив у своєму ріш енні Конституційний Суд Укра їни за № 8-рп/2005 від 11 травня 2005 рок у, який виконує завдання, пере дбачені в ст. З Закону України "Про Конституційний Суд Укра їни", зазначивши, що відповідн о до ч. 1 ст. 50 Конституції Украї ни кожен має право на безпечн е для життя і здоров'я довкілл я та на відшкодування завдан ої порушенням цього права шк оди і згідно положень ст. 22 Кон ституції України при прийнят ті нових законів або внесенн і змін до чинних законів не до пускається звуження змісту т а обсягу існуючих прав та сво бод.
Що стосується конкретного розміру коштів, які необхідн о стягнути на користь позива чки, то згідно ч. 7 ст. 48 Закону Ук раїни "Про статус та соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи" розмір міні мальної заробітної плати виз начається на момент виплати.
Судом встановлено, що позив ачка ОСОБА_4 є інвалідом 2 г рупи внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи, а згідно ст. 48 ЗУ "Про статус та соціальний зах ист громадян, які постраждал и внаслідок Чорнобильської к атастрофи" передбачена щоріч на допомога на оздоровлення інвалідам 2 групи внаслідок Ч орнобильської катастрофи в р озмірі п'яти мінімальних зар обітних плат.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 8, ч. 2 ст. 19, ч. 1 ст. 50 Ко нституції України, ст. 48 Закон у України "Про статус та соціа льний захист громадян, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи", ст. ст. 87, 94, 98, 158, 159, 161, 162, 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний по зов ОСОБА_1 до Ржищівськог о міського управління праці та соціального захисту насел ення про стягнення недоотрим аних належних сум щорічної д опомоги на оздоровлення - зад овольнити в повному обсязі.
2. Зобов'язати Ржищівсь ке міське управління праці т а соціального захисту населе ння здійснити позивачці ОС ОБА_1 перерахунок допомоги на оздоровлення за 2003, 2004, 2005 роки .
Стягнути з Ржищівського мі ського управління праці та с оціального захисту населенн я, юридична адреса: Київська о бл. м. Ржищів вул. Леніна, 48, на ко ристь
ОСОБА_1, проживаючої за адр есою: АДРЕСА_1, недоотрима ні кошти допомоги на оздоров лення за 2003, 2004, 2005 роки згідно про веденого перерахунку.
4. Стягнути з Ржищівського м іського управління праці та соціального захисту населен ня, юридична адреса: Київська обл. м. Ржищів вул. Леніна, 48, на к ористь держави 51 грн. державно го мита.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Апеляційного адміністрати вного суду Київської області .
Заяву про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції може бути подано п ротягом десяти днів з дня її п роголошення. Апеляційна скар га на постанову суду подаєть ся протягом двадцяти днів пі сля подання заяви про апеляц ійне оскарження.
Суд | Ржищівський міський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2007 |
Оприлюднено | 09.04.2010 |
Номер документу | 5638148 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шевченківський районний суд м. Чернівців
Волошин Сергій Олександрович
Адміністративне
Ржищівський міський суд Київської області
Козіна С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні