ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КРИВОГО РОГУ
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
іменем України
Справа № 210/3077/16-к
Провадження № 1-кс/210/742/16
"17" червня 2016 р.
Слідчий суддя Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області ОСОБА_1 , розглянувши винесене в рамках кримінального провадження №12016040710000812 від 29 березня 2016 року, клопотання слідчого СВ Дзержинського ВП КВП ГУНП в Дніпропетровській області молодшого лейтенанта поліції ОСОБА_2 , погоджене прокурором Криворізької місцевої прокуратури №1 Дніпропетровської області молодшим радником юстиції ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення позапланової перевірки, -
В С Т А Н О В И В:
17 червня 2016 року до Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області з вищевказаним клопотанням про надання дозволу на проведення позапланової перевірки, звернувся слідчий СВ Дзержинського ВП КВП ГУНП в Дніпропетровській області молодший лейтенант поліції ОСОБА_2 .
В обґрунтування клопотання слідчий вказував на ті обставини, що 29 березня 2016 року слідчим відділенням Дзержинського відділення поліції Криворізького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12016040710000812, внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ст.367 ч.1 КК України.
Відповідно до матеріалів кримінального провадження встановлено, що 29 березня 2016 року до Дзержинського ВП КВП ГУНП в Дніпропетровській області з письмовою заявою звернувся ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про притягнення до кримінальної відповідальності службових осіб КП «Кривбасводоканал» (ЄДРПОУ 03441316), розташованого по вул. Єсеніна, 6а в Дзержинському (Металургійному) районі м. Кривого Рогу, за фактом їх службової недбалості, яка полягає у несвоєчасному проведенні ремонтних робіт, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам громадськості, оскільки внаслідок цього відбувається витік стічних вод в навколишнє середовище.
Так, розслідуванням встановлено, що 20 червня 2014 року на території зелених насаджень поблизу вул. Фабрична в Жовтневому (Покровському) районі м. Кривого Рогу, було скоєно крадіжку 92 метрів труби діаметром 1000 мм напірного каналізаційного колектору від КНС 69 інвентаризаційний номер 82721 КП «Кривбасводоканал».
В ході проведення 12 квітня 2016 року огляду місця події встановлено, що труба діаметром 1000 мм напірного каналізаційного колектору від КНС 69 інвентаризаційний номер 82721 пошкоджена. Також встановлено, що вищевказана труба на відрізку близько 92 метрів вирита з ґрунту технічним шляхом, та на всю довжину, на дні виритої траншеї розташовано горизонтально розрізану навпіл металеву трубу верхня частина якої відсутня. Ця труба заповнена мутною водою з різким запахом. Також, вказана ділянка місцевості з пошкодженою трубою, на якій проводився огляд, розташована на території зелених насаджень. Крім цього, оглядом встановлено, що зелені насадження які розташовані біля виритої траншеї з пошкодженою трубою в якій наявна вода мутного кольору з різким запахом, мають поганий вигляд, що виражається у ссохлості дерев і чагарників та їх зав`яданні. Крім цього, на невеликій відстані від пошкодженої труби розташовано ставок з прісною водою, в який імовірно може потрапляти вода з пошкодженої труби.
В ході допиту службових осіб КП «Кривбасводоканал», було встановлено, що вищевказана пошкоджена труба використовується для стоку каналізаційної стічної води, та саме через це вода в ній має різкий запах та мутне забарвлення. В зв`язку з цим, є імовірність, що пошкоджена труба зі стічними водами має шкідливий вплив на оточуюче природне середовище та завдає довкіллю значної шкоди, що виражається у потраплянні стічних вод у ґрунт на протязі тривалого терміну та імовірності потрапляння стічних вод у ставок з прісною водою, що розташовано на невеликій відстані від місця пошкодження.
Також встановлено, що начальник Жовтневої територіальної дільниці КП «Кривбасводоканал», - ОСОБА_5 , повідомляв про вищенаведені факти керівництво вказаного підприємства по вул. Єсеніна, 6а в Дзержинському (Металургійному) районі м. Кривого Рогу, які відповідальні за водовідведення та технічний стан трубопроводів, однак ніяких заходів щодо відновлення пошкодженої труби вжито не було.
На підставі вищевикладеного, виникла необхідність проведення перевірки екологічного законодавства, а саме стану навколишнього природного середовища та шкідливого впливу, який завдає пошкоджена стічна труба діаметром 1000 мм напірного каналізаційного колектору від КНС 69 інвентаризаційний номер 82721 КП «Кривбасводоканал», що розташована на території зелених насаджень поблизу вул. Фабрична в Жовтневому (Покровському) районі м. Кривого Рогу.
Враховуючи вищезазначене, з метою повного, всебічного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження, слідчий просив клопотання задовольнити.
Вивчивши матеріали клопотання, суд приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню виходячи із наступного.
Так, відповідно до положень ст.84 КПК України, доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню. Процесуальними джерелами доказів є документи.
Згідно ст.85 КПК України, належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, та інших обставин, які мають значення для кримінального провадження, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.
Діючим кримінально-процесуальним законодавством України прямо не передбачено повноважень слідчого щодо призначення ревізій і перевірок, оскільки п.4 ч.2 ст.40 КПК України, виключено на підставі ЗУ «Про прокуратуру» №1697-VII від 14 жовтня 2014 року.
Однак, у відповідності до ст.93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом отримання від органів державної влади висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів, з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.
Згідно ст.20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Компетенція центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища.
До компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить:
а) організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства: про екологічну та радіаційну безпеку; про використання та охорону земель; про охорону і раціональне використання вод та відтворення водних ресурсів; про охорону атмосферного повітря; про охорону, захист, використання та відтворення лісів; про охорону, утримання і використання зелених насаджень; про використання, охорону і відтворення рослинного світу; про охорону, раціональне використання та відтворення тваринного світу; щодо дотримання правил створення, поповнення, зберігання, використання та державного обліку зоологічних, ботанічних колекцій і торгівлі ними; під час ведення мисливського господарства та здійснення полювання; про збереження об`єктів рослинного та тваринного світу, занесених до Червоної та Зеленої книг України, формування, збереження і використання екологічної мережі; про природно-заповідний фонд; про охорону, використання і відтворення риби та інших водних живих ресурсів; у сфері хімічних джерел струму в частині забезпечення екологічної безпеки виробництва хімічних джерел струму та утилізації відпрацьованих хімічних джерел струму, ведення обліку обсягів накопичення відпрацьованих хімічних джерел струму та передачі їх на утилізацію; щодо дотримання вимог реєстрації в суднових документах операцій із шкідливими речовинами та сумішами; про поводження з відходами; щодо наявності дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, дотримання їх умов; про біологічну та генетичну безпеку щодо біологічних об`єктів природного середовища при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів у відкритій системі;
б) здійснення екологічного та радіологічного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України.
У пунктах пропуску через державний кордон України екологічний контроль окремих товарів, що ввозяться на митну територію України (у тому числі з метою транзиту), здійснюється митними органами у формі попереднього документального контролю. Перелік цих товарів та порядок здійснення попереднього документального контролю затверджуються Кабінетом Міністрів України;
в) обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин;
г) складання протоколів про адміністративні правопорушення та розгляд справ про адміністративні правопорушення, накладення адміністративних стягнень у випадках, передбачених законом;
ґ) пред`являти претензії про відшкодування збитків і втрат, заподіяних державі в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища;
д) одержання безоплатно в установленому порядку необхідних для виконання покладених на нього завдань інформації, документів і матеріалів від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій усіх форм власності та їх посадових осіб, фізичних осіб;
е) надання обов`язкових до виконання приписів щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства з питань, що належать до його компетенції, та здійснення контролю за їх виконанням;
є) зупинка транспортних (у тому числі плавучих) засобів та проведення їх огляду, огляд знарядь добування об`єктів рослинного та тваринного світу (у тому числі водних живих ресурсів) у місцях їх добування, зберігання, переробки та реалізації;
ж) вилучення у встановленому порядку в осіб знарядь добування об`єктів тваринного світу (у тому числі водних живих ресурсів), транспортних (у тому числі плавучих) засобів, обладнання та предметів, що є знаряддям добування об`єктів тваринного світу (у тому числі водних живих ресурсів), незаконно добутих природних ресурсів і продукції, що з них вироблена, а також відповідних документів (ліцензій, дозволів тощо);
з) здійснення відповідно до закону фотографування, звукозапису, кіно- і відеозйомки, у тому числі з літальних апаратів та із застосуванням космічних технологій, як допоміжного засобу для запобігання та розкриття правопорушень;
и) виконання відбору проб та інструментально-лабораторні вимірювання показників складу та властивостей викидів стаціонарних джерел забруднення атмосферного повітря, вод лляльних, баластних, зворотних, поверхневих, морських, вимірювання показників складу та властивостей підземних вод у пробах із спостережувальних свердловин на об`єктах, що обстежуються; вимірювання показників складу та властивостей викидів пересувних джерел забруднення атмосферного повітря та екологічних показників нафтопродуктів (бензину автомобільного і дизельного палива), які реалізуються шляхом оптової та роздрібної торгівлі суб`єктами господарювання;
і) внесення в установленому порядку до органів державної влади та органів місцевого самоврядування вимог щодо приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень у сфері охорони навколишнього природного середовища, використання, відтворення та охорони природних ресурсів;
ї) надання центральним органам виконавчої влади, їх територіальним органам, місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування приписів щодо зупинення дії чи анулювання в установленому законодавством порядку дозволів, ліцензій, сертифікатів, висновків, рішень, лімітів, квот, погоджень, свідоцтв на спеціальне використання природних ресурсів, викиди і скиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, поводження з небезпечними хімічними речовинами, транскордонне переміщення об`єктів рослинного і тваринного світу (у тому числі водних живих ресурсів), ліцензій на проведення землевпорядних та землеоціночних робіт, а також щодо встановлення нормативів допустимих рівнів шкідливого впливу на стан навколишнього природного середовища;
й) вживати в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів, виступати позивачем та відповідачем у судах;
к) викликати громадян для одержання усних та письмових пояснень у зв`язку з порушенням ними вимог законодавства про охорону, використання та відтворення тваринного світу;
л) здійснення інших повноважень, визначених законами України та покладених на нього Президентом України.
Повноваження, визначені у пункті "в" частини першої цієї статті, не застосовуються до суб`єктів підприємницької діяльності (інвесторів), що здійснюють свою діяльність на умовах угод про розподіл продукції.
У структурі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, можуть створюватися спеціальні підрозділи, працівники яких мають право носити форму встановленого зразка і вогнепальну зброю.
Посадові особи спеціальних підрозділів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Шкода, заподіяна майну посадової особи спеціального підрозділу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, або членів її сім`ї у зв`язку з виконанням нею посадових обов`язків, відшкодовується в повному обсязі за рахунок коштів державного бюджету з наступним стягненням цієї суми з винних осіб.
Річна заробітна плата посадової особи спеціального підрозділу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, що береться для розрахунку розміру одноразової допомоги, включає всі види грошових виплат, які отримала посадова особа за час роботи у спеціальному підрозділі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, за рік, що передував року загибелі або ушкодження здоров`я.
Законодавством України передбачається охорона честі, гідності, здоров`я і життя працівників спеціальних підрозділів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Згідно «Положення про Державну екологічну інспекцію України», затвердженим Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України №429 від 04 листопада 2011 року, Державна екологічна інспекція в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Держекоінспекція) є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується.
Голови місцевих державних адміністрацій координують діяльність Держекоінспекцій і сприяють їм у виконанні покладених на них завдань.
Повноваження Держекоінспекції поширюються на територію Автономної Республіки Крим, відповідної області, міст Києва та Севастополя, за винятком території та об`єктів, віднесених до зони діяльності морських екологічних інспекцій (Державна екологічна інспекція Північно-Західного регіону Чорного моря, Державна Азово-Чорноморська екологічна інспекція та Державна Азовська морська екологічна інспекція).
Держекоінспекція у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем`єр-міністра України, наказами Міністерства екології та природних ресурсів України, дорученнями Міністра екології та природних ресурсів, його першого заступника та заступника керівника апарату, наказами Держекоінспекції України, дорученнями Голови Держекоінспекції України, актами Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, іншими актами законодавства України, а також цим Положенням.
Основними завданнями Держекоінспекції є реалізація повноважень Держекоінспекції України у межах відповідної території.
Отже, для кримінального провадження першочергове значення має встановлення обставин додержання вимог законодавства в частині дотримання вимог нормативно -правових актів з питань екологічного законодавства посадовими особами КП «Кривбасводоканал», що є важливим доказом доведення чи спростування відомостей про порушення посадовими особами КП «Кривбасводоканал» вимог законодавства з питань екологічного законодавства. Вказані докази є можливим отримати та долучити до матеріалів кримінального провадження лише отримавши дозвіл на проведення перевірки відповідного суб`єкта господарювання.
Отже, в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні перевірки додержання вимог законодавства в частині дотримання вимог екологічного законодавства посадовими особами КП «Кривбасводоканал» (ЄДРПОУ 03441316), а саме стану навколишнього природного середовища та шкідливого впливу, який завдає пошкоджена труба діаметром 1000 мм напірного каналізаційного колектору від КНС 69 інвентаризаційний номер 82721 КП «Кривбасводоканал» (ЄДРПОУ 03441316), яка розташована на території зелених насаджень поблизу вул. Фабрична в Жовтневому (Покровському) районі м. Кривого Рогу.
На підставі викладеного, та керуючись ст.ст.40, 91 - 94 КПК України, ст.20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Положенням про Державну екологічну інспекцію України», затвердженим Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України №429 від 04 листопада 2011 року, слідчий суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
Винесене в рамках кримінального провадження №12016040710000812 від 29 березня 2016 року, клопотання слідчого СВ Дзержинського ВП КВП ГУНП в Дніпропетровській області молодшого лейтенанта поліції ОСОБА_2 , погоджене прокурором Криворізької місцевої прокуратури №1 Дніпропетровської області молодшим радником юстиції ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення позапланової перевірки, - задовольнити.
Призначити позапланову перевірку додержання вимог природоохоронного законодавства, а саме стану навколишнього природного середовища та шкідливого впливу, який завдає пошкоджена труба діаметром 1000 мм напірного каналізаційного колектору від КНС 69 інвентаризаційний номер 82721 КП «Кривбасводоканал» (ЄДРПОУ 03441316), яка розташована на території зелених насаджень поблизу вул. Фабрична в Жовтневому (Покровському) районі м. Кривого Рогу.
Проведення перевірки доручити фахівцям Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області (49010, м. Дніпро, вул. Лабораторна, буд.№69), із залученням відділу інструментально-лабораторного контролю, поставивши таке питання:
- який розмір шкоди, спричиненої навколишньому природному середовищу внаслідок витоку стічних вод з пошкодженої труби діаметром 1000 мм напірного каналізаційного колектору від КНС 69 інвентаризаційний номер 82721 КП «Кривбасводоканал» (ЄДРПОУ 03441316), яка розташована на території зелених насаджень поблизу вул. Фабрична в Жовтневому (нині - Покровському) районі м. Кривого Рогу?
Зобов`язати Державну екологічну інспекцію у Дніпропетровській області після завершення перевірки складені за її результатами матеріали направити до СВ Дзержинського ВП Криворізького ВП ГУ НП в Дніпропетровській області за адресою: 50065, м. Кривий Ріг, вул. Стрєльникова, 2.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2016 |
Оприлюднено | 13.03.2023 |
Номер документу | 58603594 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу
Вікторович Н. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні