Ухвала
від 13.07.2016 по справі 802/359/16-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 802/359/16-а

Головуючий у 1-й інстанції: Мультян М.Б.

Суддя-доповідач: ОСОБА_1

13 липня 2016 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Граб Л.С.

суддів: Гонтарука В. М. Білої Л.М. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу відкритого акціонерного товариства "Агротранстехсервіс" на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 12 травня 2016 року у справі за адміністративним позовом Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області до відкритого акціонерного товариства "Агротранстехсервіс" про припинення юридичної особи,

В С Т А Н О В И В :

В березні 2016 року Вінницька об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Вінницькій області звернулася до суду з позовом до ВАТ «Агротранстехсервіс», в якому просила постановити рішення про припинення юридичної особи - ВАТ «Агротранстехсервіс» (код ЄДРПОУ 13300821, індекс 23222, Вінницька область, Вінницький район, с. Зарванці, вул. Хмельницьке шосе, 7-й км).

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 12 травня 2016 року позов задоволено повністю.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог повністю, посилаючись на невідповідність висновків суду обставинам справи, неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення судом при ухваленні рішення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Сторони, будучи належним чином повідомленими про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явивилися.

Крім того, від представника позивача надійшла заява про розгляд справи без участі.

Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження, відповідно до пунктів 1, 2 частини 1 статті 197 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, давши правову оцінку обставинам у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду - без змін, виходячи з наступного.

Як слідує з матеріалів справи, ВАТ "Агротранстехсервіс" зареєстровано Вінницькою районною державною адміністрацією Вінницької області 18 листопада 1998 року, а з 26 липня 1999 року - перебуває на податковому обліку у Вінницькій об'єднаній державній податковій інспекції ГУ ДФС у Вінницькій області та є платником податку на прибуток.

Згідно довідки № 3116/15 від 21 березня 2016 року щодо порядку звітування ВАТ «Агротранстехсервіс», останній не подає податкову звітність до податкового органу з 01.01.2015 року по теперішній час.

Вищезазначені обставнили, стали підставою звернення позивача з вказаним позовом до суду.

Вінницький окружний адміністративний суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, з чим погоджується і суд апеляційної інстанції, зважаючи на наступне.

Частиною 8 статті 19 Господарського кодексу України, передбачено, що суб'єкти господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, виділенні на окремий баланс, зобов'язанні вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи, складати та подавати відповідно до вимог закону статистичну інформацію та інші дані, визначені законом, а також вести (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які проводять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці) бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством.

За приписами статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законами.

Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, зокрема згідно із пунктом 49.18 статті 49 цього кодексу, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період.

Водночас, пунктом 49.1 статті 49 ПК України передбачено, що податкова звітність подається платником податків або іншою особою, на яку цим Кодексом та іншими нормативно-правовими актами покладено обов'язки з подання органами державної податкової служби податкової звітності, за звітний період в установлені цим Кодексом та іншими нормативно-правовими актами строки, органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку такий платник податків.

Згідно п. 49.2 ст. 49 ПК України, платник податків незалежно від того, чи провадив він господарську діяльність у звітному періоді, повинен подати податкову звітність за такий період, крім випадків, коли він не є платником відповідного виду податку.

Як слідує з матеріалів справи, ВАТ "Агротранстехсервіс" перебуває на податковому обліку у Вінницькій ОДПІ та не надав звіт до податкової інспекції з 01 січня 2015 року, що підтверджується довідкою № 3116/15 від 21 березня 2016 року.

Підпунктом 20.1.12 пункту 20.1 статті 20 ПК України визначено, що органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Водночас, пунктом 67.2 статті 67 ПК України, встановлено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду стосовно юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про винесення судового рішення щодо припинення державної реєстрації юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців.

Таким чином підставою звернення податкового органу до суду щодо припинення юридичної особи є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Провівши системний аналіз норм чинного законодавства та дослідивши обставини справи, зокрема той факт, що відповідач протягом періоду, що перевищує один рік, не звітував до податкового органу (не подав податкову звітність), колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо правомірності задоволення заявлених позовних вимог.

Колегія суддів вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, а доводи апеляційної скарги не викликають сумнівів щодо правильності висновків суду першої інстанції та застосування норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до ч.1 ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

апеляційну скаргу відкритого акціонерного товариства "Агротранстехсервіс" залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 12 травня 2016 року - без змін.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. ст. 212, 254 КАС України.

Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_2 ОСОБА_3

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.07.2016
Оприлюднено22.07.2016
Номер документу59051689
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/359/16-а

Ухвала від 05.05.2017

Адміністративне

Верховний Суд України

Кривенда О.В.

Ухвала від 13.03.2017

Адміністративне

Верховний Суд України

Кривенда О.В.

Ухвала від 30.01.2017

Адміністративне

Верховний Суд України

Кривенда О.В.

Ухвала від 29.12.2016

Адміністративне

Верховний Суд України

Кривенда О.В.

Постанова від 22.09.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 15.09.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 01.09.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 01.09.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 12.08.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 05.08.2016

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні