Справа № 2а-15/11
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31.01.2011 року Першотравневий районний суд м.Чернівців
в складі:
головуючого судді Войтун О. Б.
при секретарі Костинян І.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Чернівці адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління праці і соціального захисту населення Першотравневої районної ради м. Чернівці про перерахунок належних соціальних виплат, -
В С Т А Н О В И В:
В листопаді 2011 року, позивач звернувся до суду з позовом до Управління праці і соціального захисту населення Першотравневої районної ради м. Чернівці про перерахунок належних соціальних виплат, посилаючись на те, що вона є постраждалою від наслідків Чорнобильської катастрофи першої категорії, інвалід другої групи, учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.
Згідно ст. 48 ч.4 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" має право на одержання щорічної допомоги на оздоровлення в розмірі п'яти мінімальних заробітних плат, який визначається на момент виплати. Щорічна допомога на оздоровлення виплачується громадянам за місцем їх проживання органами соціального захисту населення.
В 2010 року відповідачем їй виплачено щорічну допомогу на оздоровлення в сумі 120 грн. замість 4535грн.. При виплаті цієї допомоги на оздоровлення відповідач керувався постановою Кабінету Міністрів України № 562 від 12 липня 2005 року, а не ст.48 ч.4 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", чим порушив вимоги ст. 19 ч.2 ОСОБА_2 України, відповідно до якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені ОСОБА_2 та законами України, а не підзаконними нормативно-правими актами Кабінету Міністрів України. Надання законодавцем такого права Кабінету Міністрів України не означає, що він встановлюючи такий порядок, може допустити звуження змісту та обсягу прав встановлених Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". Відповідно до ст. 92 ОСОБА_2 України виключно законами України визначаються права громадянина, основи соціального захисту, тому такі дії відповідача є незаконними.
Вона зверталась до відповідача з заявою про виплату щорічної соціальної допомоги на оздоровлення в передбаченому законом розмірі, однак відповідач їй в цьому відмовив, вважає такі його дії неправомірними, тому змушена звернутись до суду за захистом своїх конституційних прав.
Просить визнати протиправними дії управління праці та соціального захисту населення Першотравневої районної ради у місті Чернівці.
Зобов'язати управління праці та соціального захисту населення Першотравневої районної ради у місті Чернівці здійснити перерахунок належної їй щорічної допомоги на оздоровлення виключно із розрахунку законодавчо встановленої суми 5 мінімальних заробітних плат за 2010 рік та повернути різницю недоодержаної суми щорічної допомоги на оздоровлення.
В судове засідання позивачка не з'явилась, в прохальній частині позовної заяви просить суд справу розглядати у її відсутності.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, від нього до суду надійшла заява про розгляд справи у його відсутності позовні вимоги не визнає та підтримує доводи, що викладенні в запереченні, просить суд в позові відмовити.
Відповідно до ч.1 ст.41 КАС України, - … у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи те, що в судове засідання не з'явились всі особи, які беруть участь у справі, а тому фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось, що відповідає положенням ч.1 ст.41 КАС України .
Згідно ч.2 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Як вбачається з матеріалів справи, представник відповідача всупереч вимогам ч.2 ст.71 КАС України не надав суду доказів на підтвердження своїх доводів щодо правомірних дій працівників Управління праці і соціального захисту населення Першотравневої районної ради м. Чернівці.
Судом встановлено, що позивачка ОСОБА_1 є інвалідом 2-ї групи, 1 категорії, постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, що підтверджується копією посвідчення серії А №428893 від 08 лютого 2008 року, дане посвідчення видано як дублікат замість посвідчення №113022 /а.с.8/.
04 листопада 2010 року позивачка звернулась до відповідача із заявою про перерахунок та виплату щорічної одноразової допомоги на оздоровлення за 2010 рік в розмірі 5 мінімальних заробітних плат /а.с.7/.
05 листопада 2010 року відповідачем на адресу позивача, надіслано відповідь у якій міститься відмова щодо перерахунку та виплату щорічної одноразової допомоги на оздоровлення за 2010 рік в розмірі 5 мінімальних заробітних плат /а.с.5/.
Згідно ч.1 ст.9 КАС України, - суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені ОСОБА_2 та законами України.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" даний Закон спрямований на захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та розв'язання пов'язаних з нею проблем медичного і соціального характеру, що виникли внаслідок радіоактивного забруднення території. Державна політика в галузі соціального захисту потерпілих від Чорнобильської катастрофи та створення умов проживання і праці на забруднених територіях базується зокрема на принципах соціального захисту людей, повного відшкодування шкоди особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
В ч.3 ст. 22 ОСОБА_2 України передбачено, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Конституційний Суд України в своєму рішенні №8-рп/2005 від 11.10.2005р. зазначив, що зміст прав і свобод людини - це умови і засоби, які визначають матеріальні та духовні можливості людини, необхідні для задоволення потреб її існування і розвитку. Обсяг прав людини - це кількісні показники відповідних можливостей, які характеризують його множинність, величину, інтенсивність і ступінь прояву та виражені у певних одиницях виміру.
Звуження змісту прав і свобод означає зменшення ознак, змістовних характеристик, можливостей людини, які відображаються відповідними правами та свободами, тобто якісних характеристик права. Звуження обсягу прав і свобод - це зменшення кола суб'єктів, розміру території, часу, розміру або кількості благ чи будь-яких інших кількісно вимірюваних показників використання прав і свобод, тобто їх кількісної характеристики.
Відповідно до статті 48 Закону України «Про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28.02.1991 року N796-XII (у редакції, чинній на час виникнення права на отримання щорічної допомоги) передбачено, що щорічна допомога на оздоровлення виплачується інвалідам першої та другої групи в розмірі п'яти мінімальних заробітних плат.
Конституційний Суд України в своєму рішенні №8-рп/2005 від 11.10.2005р. зазначив, що неприпустимо обмежувати конституційні права громадян на достатній життєвий рівень, і сформулював правову позицію, згідно з якою, ОСОБА_2 ( 254к/96-ВР ) та закони України виокремлюють певні категорії громадян України, що потребують додаткових гарантій соціального захисту збоку держави. До них, зокрема, належать громадяни, яким пенсія призначається за спеціальними законами. У рішеннях Конституційного Суду України зазначалося, що пільги, компенсації, гарантії є видом соціальної допомоги і необхідною складовою конституційного права на достатній життєвий рівень, тому звуження змісту та обсягу цього права, шляхом прийняття нових законів або внесення змін до чинних законів за статтею 22 ОСОБА_2 України ( 254к/96-ВР ) не допускається.
Відповідно до ч.3 ст.8 ОСОБА_2 України, - ОСОБА_2 України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі ОСОБА_2 України гарантується.
Відповідно до ст.104 КАС України, до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин.
В судовому засіданні при розгляді справи, здобуто докази, щодо тверджень позивача в позовній заяві, про те, що відповідач порушив права позивача, передбаченні ОСОБА_2 України та Законом України «Про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», так як дійсно судом встановлено порушення прав позивача на соціальний захист, а саме щорічної допомога на оздоровлення.
Згідно п.1 та 2 ч.2. ст. 162 КАС України, - у разі задоволення адміністративного позову, суд може прийняти постанову про: визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення; зобов'язання відповідача вчинити певні дії.
Дослідивши матеріали справи, суд за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні в судовому засіданні всіх доказів, що є в матеріалах справи. В їх сукупності, керуючись принципом верховенства права, враховуючи те, що судом встановлено, що зміни які внесенні в ст.48 Закону України «Про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», порушують права та інтереси позивача, а відповідно до ст..22 ОСОБА_2 України при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод, внаслідок чого дії Управління праці і соціального захисту населення Першотравневої районної ради м. Чернівці, не ґрунтуються на законі та суперечать вимогам ОСОБА_2 України, а тому суд вважає, що необхідно відновити порушені права та інтереси позивача, шляхом задоволення позовних вимог.
На підставі викладеного та керуючись ст.8,22 ОСОБА_2 України ст.ст.2,6,8-9,70-71,104,158-163,167,185,186 КАС України суд , -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправними дії управління праці та соціального захисту населення Першотравневої районної ради у місті Чернівці.
Зобов'язати управління праці та соціального захисту населення Першотравневої районної ради у місті Чернівці здійснити перерахунок ОСОБА_1 належної їй щорічної допомоги на оздоровлення виключно із розрахунку законодавчо встановленої суми 5 мінімальних заробітних плат за 2010 рік та повернути різницю недоодержаної суми щорічної допомоги на оздоровлення.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Вінницького адміністративного апеляційного суду через Першотравневий районний суд м. Чернівці. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови .
Суддя Першотравневого
районного суду м.Чернівці ОСОБА_3 О. Б.
Суд | Першотравневий районний суд м.Чернівців |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2011 |
Оприлюднено | 29.07.2016 |
Номер документу | 59210587 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Першотравневий районний суд м.Чернівців
Войтун О. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні