ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"01" серпня 2016 р. Справа № 903/496/16 Суддя господарського суду Волинської області Вороняк А. С., розглянувши клопотання представника позивача про забезпечення позову(вх.01-67/29/16 від 27.07.2016р.) у справі
за позовом: ОСОБА_1, м. Луцьк
до відповідача: ОСОБА_2, с. Прилуцьке, Ківенцівський район, Волинська область
про визнання недійсним договору
Встановив: 15.07.2016р. ОСОБА_1 звернулася з позовом до ОСОБА_2 про визнання недійсним договору №б/н від 04.11.2010р. про відступлення частки в статутному капіталі Ківерцівського районного міжгосподарського комбінату сільського комунального господарства В«РайсількомунгоспВ» , а також просила стягнути з відповідача судові витрати по справі.
Ухвалою господарського суду Волинської області від 18.07.2016р. було порушено провадження у справі, а справу призначено до розгляду на 23.08.2016р. та зобов'язано сторони надати суду ряд документів, необхідних для об'єктивного розгляду справи по суті.
27.07.2016р. на адресу суду від представника позивача надійшло клопотання (вх.01-67/29/16) про забезпечення позову шляхом заборони здійснення реєстраційних дій всім органам державної реєстрації відносно Ківерцівського районного міжгосподарського комбінату сільського комунального господарства В«РайсількомунгоспВ» . До клопотання додано довіреність на представника та докази сплати судового збору в розмірі 689 грн..
Обґрунтовуючи подане клопотання про вжиття заходів до забезпечення позову, представник позивача зазначає, що 26.07.2016р. ОСОБА_2 було подано державному реєстратору завідомо неправдиві відомості, а саме: протокол зборів учасників Ківерцівського районного міжгосподарського комбінату сільського комунального господарства В«РайсількомунгоспВ» від 14.07.2016р.. При цьому представник позивача вважає, що даним протоколом порушуються майнові права ОСОБА_1.
Додатково просять витребувати у державного реєстратора подані ОСОБА_2 документи.
Згідно ст.66 Господарського процесуального кодексу України(далі - ГПК України), господарський суд за заявою сторони, прокурора або з власної ініціативи має право вжити передбачених ст.67 цього Кодексу заходів до забезпечення позову. Забезпечення позову допускається в будь-якій стадії провадження у справі, якщо невжиття таких заходів може утруднити чи зробити неможливим виконання рішення господарського суду.
Згідно п.4 ч.4 ст.67 ГПК України, не допускається забезпечення позову у справах, що виникають з корпоративних відносин, шляхом, зокрема, заборони здійснювати органам державної влади, органам місцевого самоврядування, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб покладені на них згідно із законодавством повноваження.
Згідно п.5 ст.1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань»(далі - Закон), державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державний реєстратор) - особа, яка перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації.
Згідно п.14 ст.1 Закону, суб'єктами державної реєстрації є: Міністерство юстиції України - у разі державної реєстрації політичних партій, всеукраїнських професійних спілок, їх об'єднань, всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців; відокремлених підрозділів іноземних неурядових організацій, представництв, філій іноземних благодійних організацій, постійно діючих третейських судів, засновниками яких є всеукраїнські громадські організації, всеукраїнських творчих спілок та їхньої символіки; територіальні органи Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - у разі державної реєстрації обласних, регіональних і республіканських професійних спілок, їх організацій та об'єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, обласних, республіканських Автономної Республіки Крим, Київської та Севастопольської міських організацій роботодавців та їх об'єднань, постійно діючих третейських судів; районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції - у разі державної реєстрації громадських об'єднань, їхніх відокремлених підрозділів, громадських об'єднань, що не мають статусу юридичної особи, місцевих та первинних професійних спілок, їх організацій та об'єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, місцевих організацій роботодавців та їх об'єднань, підтвердження всеукраїнського статусу громадського об'єднання; виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, акредитовані суб'єкти - у разі державної реєстрації інших юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Виконавчі органи сільських, селищних та міських рад (крім міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення) набувають повноважень з державної реєстрації інших юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідно до цього Закону у разі прийняття відповідною радою такого рішення.
Згідно ч.3-4 ст.5 Закону, до повноважень інших суб'єктів державної реєстрації(крім Міністерства юстиції України у сфері державної реєстрації) належить:
1) забезпечення: прийому документів, поданих для державної реєстрації; державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій; ведення Єдиного державного реєстру та надання відомостей з нього; ведення реєстраційних справ;
2) здійснення інших повноважень, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Акредитовані суб'єкти можуть здійснювати усі повноваження, визначені у цій частині, або здійснювати повноваження щодо забезпечення прийняття та видачі документів у сфері державної реєстрації на підставі договору з іншим суб'єктом державної реєстрації та/або нотаріусом.
Статтею 6 Закону, передбачені повноваження державного реєстратора. Так, державний реєстратор зокрема проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру(підп.4 п.2 ст.6 вказаного Закону).
Отже, проведення реєстраційних дій - це повноваження суб'єктів державної реєстрації.
Згідно абз.2-3 п.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011р. №16 "Про деякі питання практики застосування заходів до забезпечення позову", особа, яка подала заяву про забезпечення позову, повинна обґрунтувати причини звернення із заявою про забезпечення позову. З цією метою та з урахуванням загальних вимог, передбачених ст.33 ГПК України, обов'язковим є подання доказів наявності фактичних обставин, з якими пов'язується застосування певного заходу до забезпечення позову . У вирішенні питання про забезпечення позову господарський суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв'язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності утруднення виконання або невиконання рішення господарського суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв'язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.
Згідно ст.34 ГПК України, обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Згідно абз.2 п.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011р. №16 "Про деякі питання практики застосування заходів до забезпечення позову", питання про забезпечення позову може вирішуватися господарським судом як без проведення окремого судового засідання, так і в засіданні з викликом представників сторін, інших учасників судового процесу із заслуховуванням їх думки.
Враховуючи вищенаведене, беручи до уваги, те що забезпечення позову шляхом заборони здійснення реєстраційних дій всім органам державної реєстрації(в силу положення ст.67 ГПК України) не допускається, суд приходить висновку про відмову у задоволені клопотання представника позивача про вжиття заходів до забезпечення позову(вх.01-67/29/16 від 27.07.2016р.).
Клопотання представника позивача про витребування доказів у державного реєстратора буде розглянуте в судовому засіданні 23.08.2016р. із заслуховуванням думки сторін по справі.
Керуючись ст.66, 67, 86 ГПК України, господарський суд, -
ухвалив:
У задоволені клопотання представника позивача про забезпечення позову(вх.01-67/29/16 від 27.07.2016р.) - відмовити .
Суддя А. С. Вороняк
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2016 |
Оприлюднено | 04.08.2016 |
Номер документу | 59346232 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Вороняк Андрій Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні