Постанова
від 18.08.2016 по справі 922/4402/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"18" серпня 2016 р. Справа № 922/4402/14

Колегія суддів у складі: головуючий суддя Крестьянінов О.О., суддя Тарасова І. В. , суддя Шевель О. В.

при секретарі Курченко В.А.

за участю представника:

позивача - ОСОБА_1 (дов. від 04.08.2016р.)

прокурор Кальницький А.В. (посв. №042343 від 29.03.2016р.)

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства В«Українська залізницяВ» в особі регіональної філії В«Південна залізницяВ» (вх. №1889 Х/2) на ухвалу господарського суду Харківської області від 07.06.2016р. у справі 922/4402/14

за позовом Харківського міжрайонного прокурора з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері, м. Харків в інтересах держави в особі Публічного акціонерного товариства В«Українська залізницяВ» в особі регіональної філії В«Південна залізницяВ» , м. Харків

до Публічного акціонерного товариства В«Алчевський металургійний комбінатВ» , м. Алчевськ

про стягнення коштів

ВСТАНОВИЛА:

Ухвалою господарського суду Харківської області від 07.06.2016р. у справі №922/4402/14 (суддя Жельне С.Ч.) у задоволенні зави Публічного акціонерного товариства "Українська залізницяВ» в особі регіональної філії В«Південна залізницяВ» в частині вимоги про поновлення пропущеного строку для пред'явлення наказу господарського суду Харківської області від 05.01.2015 № 922/4402/14 до виконання відмовлено.

ПАТ В«Українська залізницяВ» в особі регіональної філії В«Південна залізницяВ» з ухвалою місцевого господарського суду не погодилося та звернулося до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати ухвалу господарського суду Харківської області від 07.06.2016р. у справі № 922/4402/14 в частині відмови в поновлені пропущеного строку для пред'явлення наказу господарського суду Харківської області від 05.01.2015 року №922/4402/14 до виконання та задовольнити у повному обсязі заяву про поновлення пропущеного строку для пред'явлення наказу до виконання та заміну сторони правонаступником.

В обґрунтування апеляційної скарги заявник посилається на те, що судом першої інстанції не прийнято до уваги наявність об'єктивних причин пропуску строку для пред'явлення наказу до виконання, які не залежали від його волі.

Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 21.07.2016р прийнято апеляційну скаргу до провадження та призначено її розгляд на 02.08.2016р.

01.08.2016р. від відповідача надійшли заперечення на апеляційну скаргу, в яких він просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, ухвалу господарського суду Харківської області від 07.06.2016р. у справі 922/4402/14 - без змін (вх.№7547).

Також, 01.08.2016р. від позивача надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи додаткових документів (вх.№7567).

Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 02.08.2016р. продовжено строк розгляду апеляційної скарги на п'ятнадцять днів та відкладено розгляд справи на 18.08.2016. Зобов'язано Головне територіальне управління юстиції в Луганській області, відділ державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції, Алчевський міський відділ державної виконавчої служби головного територіального управління юстиції у Луганській області, відділ адміністративних послуг Лисичанської міської ради (в межах їх компетенції) протягом трьох днів з моменту отримання даної ухвали надати суду відомості з підтверджуючими документами щодо:

- того, який саме орган державної виконавчої служби (відділ державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції чи Алчевський міський відділ державної виконавчої служби головного територіального управління юстиції у Луганській області) є діючим органом у період з 25.11.2014 року по дату винесення даної ухвали;

- місцезнаходження цього органу у період з 25.11.2014 року по дату винесення даної ухвали;

- дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про зміну місцезнаходження вказаного органу державної виконавчої служби;

- дати фактичної зміни місцезнаходження цього органу з населеного пункту, на території якого органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження;

- дати фактичного початку роботи органу за новою адресою;

- дати оприлюднення відповідної інформації (з посиланням на відповідне джерело).

Зобов'язано також відділ адміністративних послуг Лисичанської міської ради протягом трьох днів з моменту отримання даної ухвали надати суду документи з реєстраційних справ відділу державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції та Алчевського міського відділу державної виконавчої служби головного територіального управління юстиції у Луганській області щодо зміни їх місцезнаходження за період з 25.11.2014 по дату винесення даної ухвали (якщо такі маються у реєстраційних справах).

08.08.2016р. від відділу адміністративних послуг Лисичанської міської ради Луганської області на виконання вимог ухвали Харківського апеляційного господарського суду від 02.08.2016р. надійшли документи реєстраційної справи Алчевського міського відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області (вх.№7816).

08.08.2016р. від відповідача надійшли додаткові пояснення до заперечень на апеляційну скаргу, в яких він просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а ухвалу господарського суду Харківської області від 07.06.2016р. залишити без змін (вх.№7817).

10.08.2016р. від Алчевського міського відділу державної виконавчої служби головного територіального управління юстиції у Луганській області на виконання вимог ухвали Харківського апеляційного господарського суду від 02.08.2016р. надійшли письмові пояснення з підтверджуючими документами (вх.№7925).

Від Головного територіального управління юстиції в Луганській області також надійшли письмові пояснення з підтверджуючими документами (вх.№7926).

17.08.2016р. від апелянта надійшли додаткові пояснення (вх.№8159).

У судовому засіданні представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги та просив скасувати ухвалу господарського суду Харківської області від 07.06.2016р. у справі 922/4402/14 про відмову у задоволенні заяви Публічного акціонерного товариства "Українська залізницяВ» в особі регіональної філії В«Південна залізницяВ» в частині вимоги про поновлення пропущеного строку для пред'явлення наказу господарського суду Харківської області від 05.01.2015 № 922/4402/14 до виконання.

Прокурор підтримав вимоги апеляційної скарги.

Дослідивши матеріали справи, викладені в апеляційній скарзі доводи, заслухавши пояснення учасників процесу, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду встановила наступне.

Рішенням господарського суду Харківської області від 28.10.2014р., залишеним без змін постановою Харківського апеляційного господарського суд від 15.12.2014р., позов задоволено. Стягнуто з Публічного акціонерного товариства "Алчевський металургійний комбінат" на користь Державного підприємства "Південна залізниця" в особі Відокремленого підрозділу "Харківська дирекція залізничних перевезень" ДП "Південна залізниця" суму штрафних санкцій в розмірі 77 875 грн. Стягнуто з Публічного акціонерного товариства "Алчевський металургійний комбінат" на користь Державного бюджету України (одержувач коштів - Управління державної казначейської служби у Дзержинському районі м. Харкова, вул. Бакуліна, 18, м. Харків, 61166, код ЄДРПОУ 37999654, рахунок 31215206783003, банк одержувача - Головне управління Державної казначейської служби України у Харківській області, МФО 851011, код бюджетної класифікації 22030001) суму судового збору в розмірі 1827 грн.

На виконання вказаних рішень 05.01.2015р. видано відповідні накази, які були дійсні для пред'явлення до 16.12.2015, про що зазначено в самих наказах.

08.02.2016р. ПАТ «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Південна залізниця» звернулося до господарського суду з заявою про поновлення пропущеного строку для пред'явлення наказу до виконання та заміну сторони правонаступником.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 07.06.2016р. здійснено заміну позивача у справі № 922/4402/14 Державного підприємства В«Південна залізницяВ» в особі відокремленого підрозділу В«Харківська дирекція залізничних перевезеньВ» Державного підприємства "Південна залізниця" на його правонаступника Публічне акціонерне товариство В«Українська залізницяВ» в особі регіональної філії В«Південна залізницяВ» ПАТ В«Українська залізницяВ» .

Також, 07.06.2016р. місцевим господарським судом прийнято оскаржувану ухвалу, якою відмовлено позивачу у поновлені пропущеного строку для пред'явлення наказу господарського суду Харківської області від 05.01.2015 № 922/4402/14 до виконання.

Приймаючи оскаржувану ухвалу, суд першої інстанції дійшов висновку що заявник не навів поважних причин пропуску строку для пред'явлення наказу до виконання, які б надавали суду можливість відновити цей пропущений.

Колегія суддів погоджується з таким висновком місцевого господарського суду, враховуючи наступне.

Відповідно до статті 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Статтею 115 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження».

Виконання судового рішення є невід'ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (пункт 2 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 грудня 2012 року N 18-рп/2012).

Згідно зі статтею 116 Господарського процесуального кодексу України, виконання рішення господарського суду провадиться на підставі виданого ним наказу, який є виконавчим документом. Після набрання судовим рішенням законної сили наказ видається за заявою стягувачу чи прокурору, який здійснював у цій справі представництво інтересів громадянина або держави в суді, або надсилається стягувачу рекомендованим чи цінним листом.

У відповідності з п. 2 ч. 1 ст. 22 Закону України В«Про виконавче провадженняВ» накази та інші судові документи можуть бути пред'явлені до виконання протягом року. Даний строк обчислюється з наступного дня після набрання рішенням суду законної сили.

Згідно ст.26 Закону України В«Про виконавче провадженняВ» державний виконавець відмовляє у відкритті виконавчого провадження, зокрема, у разі пропуску встановленого строку пред'явлення документів до виконання.

Державний виконавець відмовляє у прийнятті до провадження виконавчого документа, строк пред'явлення для примусового виконання якого закінчився, про що виносить відповідну постанову. Стягувач, який пропустив строк пред'явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення строку пред'явлення до суду, який видав виконавчий документ, або до суду за місцем виконання. Суд розглядає таку заяву в десятиденний строк, якщо інше не передбачено законом (ст. 24 Закону України В«Про виконавче провадженняВ» ).

Згідно до ст.119 Господарського процесуального кодексу України у разі пропуску строку для пред'явлення наказу до виконання з причин, визнаних господарським судом поважними, пропущений строк може бути відновлено.

Заява про відновлення пропущеного строку подається до господарського суду, який прийняв судове рішення. Заява розглядається у засіданні господарського суду, про час і місце якого повідомляються ухвалою стягувач і боржник. Неявка боржника і стягувача у судове засідання не є перешкодою для розгляду заяви. За результатами розгляду заяви виноситься ухвала, яка надсилається стягувачеві і боржнику.

Таким чином, чинне законодавство пов'язує можливість відновлення судом пропущеного строку для пред'явлення наказу до виконання із наявністю поважних причин його пропуску. При цьому, поважність причин пропуску вказаного строку оцінюється судом виходячи з наявності обставин, які об'єктивно перешкоджали заявнику реалізувати своє право на пред'явлення наказу до виконання протягом законодавчо встановленого строку.

Звертаючись із заявою про поновлення пропущеного строку для пред'явлення наказу до виконання заявник зазначає, що тривалий час не мав можливості направити наказ до органу виконання рішення, оскільки м. Алчевськ Луганської області визнано населеним пунктом, на території якого органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження та з 22.07.2014 було призупинено приймання пересилання поштових відправлень у зв'язку з проведенням антитерористичної операції.

Тільки наприкінці листопада 2015 року позивачу стало відомо, що місце знаходження відділу державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції було переміщено з тимчасово непідконтрольних територій до м. Лисичанськ Луганської області, вул. Свердлова, 275. Одразу після з'ясування даної інформації, наказ направлено на виконання до відділу державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції (заява про відкриття виконавчого провадження від 30.11.2015р. № ДН -2-06-06/364/1). Проте, постановою відділу державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції ВП № 49807336 від 23.12.2015 у відкритті виконавчого провадження було відмовлено у зв'язку з пропуском встановленого строку для пред'явлення виконавчого документа до виконання.

В свою чергу відповідач зазначає, що неможливість вчасного звернення до Державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції у зв'язку з проведенням антитерористичної операції в Луганській та Донецькій областях не є поважною причиною пропуску строку для пред'явлення наказу господарського суду до виконання, оскільки на офіційному сайті Міністерства юстиції України міститься інформація про зміну місцезнаходження державної виконавчої служби Луганської області, у тому числі Алчевського міського управління юстиції. Вказана зміна місцезнаходження відбулася на підставі наказу Міністерства юстиції України №246/7 від 25.11.2014р. «Про переміщення органів та установ юстиції Луганської області», а тому починаючи з листопада 2014р., у позивача була можливість звернутись до відділу державної служби для пред'явлення наказу господарського суду до виконання вчасно.

Крім того, наказом Головного територіального управління юстиції у Луганській області від 25.11.2014р. №46-В забезпечено переміщення територіальних органів та установ юстиції Луганської області, що знаходяться на тимчасово окупованій території, та відповідно переміщено відділ державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції за адресою:93100, м. Лисичанськ Луганської області, вул. Свердлова, 275.

Надаючи оцінку наведеним стягувачем обставинам пропуску строку для пред'явлення наказу до виконання, колегія суддів виходить з наступного.

Указом Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 № 405/2014 "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України", наказом антитерористичного центру при Службі безпеки України від 07.10.2014 № 33/6/а "Про визначення районів проведення антитерористичної операції та термінів її проведення" Донецька та Луганська області з 07.04.2014 визначені районами проведення АТО.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 року № 595 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей» та зважаючи на те, що на території окремих населених пунктів Луганської області територіальні органи та установи юстиції тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження (далі - тимчасово неконтрольована територія).

Наказом Міністерства юстиції України від 25.11.2014р. №246/7 «Про переміщення органів та установ юстиції Луганської області» визначено організаційні заходи щодо переміщення територіальних органів та установ юстиції Луганської області.

На виконання наказу Міністерства юстиції України від 25.11.2014 року №246/7, відповідно до Положення про Головні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 №1707/5, зареєстр. в Міністерстві юстиції України від 23.06.201 І за №759/19497, постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 року № 595, розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 року №1085-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження» та у зв'язку з тимчасовим не здійсненням або здійсненням не в повному обсязі своїх повноважень територіальними органами Міністерства юстиції України, Головним управлінням юстиції у Луганській області 25.11.2014р. видано наказ «Про переміщення органів та установ юстиції Луганської області», яким визначено, зокрема, забезпечити переміщення територіальних органів та установ юстиції Луганської області, що знаходяться на тимчасово неконтрольованій території, в населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі, згідно з додатком.

Згідно додатку до наказу Головного управління юстиції у Луганській області від 25.11.2014 року №46-В «Про переміщення органів та установ юстиції Луганської області» визначено нове місцезнаходження відділу державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ , вул. Свердлова, 275.

Вказаний наказ Головного управління юстиції у Луганській області разом з додатком було розміщено на офіційному сайті Головного територіального управління юстиції в Луганській області 26.11.2014р. «Інформація для працівників Головного управління юстиції у Луганській області, щодо переміщення органів та установ юстиції у Луганській області». Зазначений наказ дійсно є локальним нормативним актом, однак, він був загальнодоступним.

При цьому колегія суддів зазначає, що датою фактичного переміщення, та, відповідно, початку роботи за новою адресою відповідного органу, можна вважати дату внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про зміну адреси такого органу.

Відповідно до ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (в редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин) якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.

Згідно ст. 20 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (в редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин) відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними, за винятком реєстраційних номерів облікових карток платників податків, відомостей про відкриття та закриття рахунків, накладення та зняття арештів на рахунки та майно.

Як вбачається з реєстраційної справи Алчевського міського ВДВС головного територіального управління юстиції у Луганській області та документів наданих Головним територіальним управлінням юстиції в Луганській області та Алчевським міським відділом державної виконавчої служби головного територіального управління юстиції у Луганській області, 27.11.2014р. реєстраційною службою Алчевського міського управління юстиції Луганської області внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме внесено зміни щодо місцезнаходження відділу державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції (код 34903519): 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Свердлова, 275. Вказане підтверджується також копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 08.06.2015р., в якому зазначено про вчинені реєстраційні дії.

Тобто, вже 27.11.2014р. (тобто ще до видачі наказів господарським судом Харківської області 05.01.2015р.) відділ державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції було переміщено, та, відповідно, він почав роботу за новою адресою. Вказані відомості стягувач мав можливість отримати з відкритих джерел, зокрема з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, відомості в якому є відкритими та загальнодоступними, та з'ясувати місцезнаходження ВДВС Алчевського МУЮ для своєчасного пред'явлення наказу до виконання.

Окрім того, апеляційним господарським судом встановлено, що наказом головного управління юстиції у Луганській області від 25.11.2014 №46-В було визначено, зокрема, вважати закінченим простій у роботі територіальних органів та установ юстиції Луганської області та визнати таким, що втратив чинність наказ Головного управління юстиції у Луганській області від 20.08.2014 року №4-В «Про встановлення простою», а також встановлено, що функціональні обов'язки територіальних органів та установ юстиції Луганської області здійснюються ними за новим місцезнаходженням (п.п. 3, 4 наказу).

Також, згідно наказу головного управління юстиції у Луганській області від 23.12.2014 №81-В встановлено, що нижчезазначені переведені посадові особи приступили до виконання своїх посадових обов'язків за новою юридичною адресою установи в іншій місцевості, зокрема, ОСОБА_2 - начальник відділу державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції - у м. Лисичанську з 15.12.2014 року.

Крім того, актуальна інформація щодо фактичного розташування територіальних відділів державної виконавчої служби Луганської області станом на 26.05.2015р., в тому числі ВДВС Алчевського МУЮ (із повними даними адрес та телефонів), була наявна на офіційному сайті Головного територіального управління юстиції в Луганській області 06.08.2015р., тобто за 4 місяці до закінчення строку пред'явлення до виконання наказу господарського суду від 05.01.2015р.

Вказані обставини спростовують доводи стягувача про те, що відповідний орган державної виконавчої служби не здійснював свою роботу протягом строку, відведеного для пред'явлення наказу до виконання.

Необхідно звернути увагу, що рішеннями Лисичанської міської ради від 24.12.2015р. №4/43 та від 27.01.2016р. №6/72 вулиця Свердлова перейменована на вул. ім. В.Сосюри. Вказані відомості є загальновідомими, оскільки інформація про них міститься у відкритих джерелах.

29.03.2016р. реєстраційною службою Лисичанського міського управління юстиції Луганської області внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме внесено зміни щодо місцезнаходження відділу державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції (код 34903519): 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. ім. В. Сосюри, про що свідчать матеріали реєстраційної справи та витяги з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Колегія суддів зазначає, що Закон України «Про виконавче провадження» саме на стягувача покладає обов'язок у встановлені строки ініціювати виконавче провадження (пред'явити виконавчий документ до виконання).

Стягувач мав можливість, окрім прямого доступу до відомостей Єдиного державного реєстру, також звернутися до Міністерства юстиції України або територіального управління юстиції у Луганський області за інформацією щодо місцезнаходження відповідного органу виконання рішень, отримати інформацію наявними засобами зв'язку для з'ясування режиму роботи ВДВС Алчевського МУЮ та процесуальних можливостей для своєчасного пред'явлення наказу до виконання.

Однак, стягувачем не доведено, що він протягом року вживав належні та своєчасні заходи для пред'явлення наказу до виконання за умов наявності у відкритому загальному доступі інформації про місцезнаходження відповідного органу державної виконавчої служби.

Апелянт зазначає, що в ЄДР містяться відомості, що відділ державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції (код 25686623) припинив свою діяльність 17.02.2006р. та на даний час діяльність здійснює Алчевський міський відділ державної виконавчої служби головного територіального управління юстиції у Луганській області (код 34903519). При цьому, на сайті головного територіального управління юстиції в Луганській області наявна інформація щодо розташування ВДВС Алчевського МУЮ (яке припинило діяльність), а не Алчевського міського ВДВС головного територіального управління юстиції у Луганській області, що унеможливлює встановлення його місця перебування через офіційні сайти.

Апеляційний господарський досліджуючи вказані обставини встановив наступне.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 17.02.2006р. Відділ державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції (код 25686623) припинив свою діяльність.

05.04.2007р. зареєстровано юридичну особу - Відділ державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції (код 34903519).

Відповідно до наказу Міністерства юстиції України «Про відділи державної виконавчої служби та відділи державної реєстрації актів цивільного стану» № 569/5 від 01.03.2016р. відділи державної виконавчої служби виведені зі складу районних, районних у містах, міських, міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції до складу відповідних головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі з підпорядкуванням цим головним територіальним управлінням юстиції, збереженням статусу юридичних осіб та перейменуванням.

На виконання вказаного наказу Відділ державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції Луганської області (код 34903519) також був виведений зі складу районних, районних у містах, міських, міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції, та одночасно був перейменований на Алчевський міський відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області.

25.04.2016р. реєстраційною службою Лисичанського міського управління юстиції Луганської області внесено зміни до установчих документів юридичної особи, а саме внесено зміни щодо найменування юридичної особи з відділу державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції Луганської області на Алчевський міський відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області.

Зазначене підтверджується матеріалами реєстраційної справи Алчевського міського ВДВС головного територіального управління юстиції у Луганській області.

Колегія суддів також звертає увагу, що вказані реєстраційні дії відбулися вже після спливу строку для пред'явлення наказу господарського суду до виконання і не могли завадити стягувачу в реалізації його права на пред'явлення наказу до виконання у встановлений строк.

Окрім того, в матеріалах справи містяться копії постанови про відмову у відкритті виконавчого провадження від 23.12.2015 та супровідного листа від 24.12.2015 (до вказаної постанови) виданих саме відділом державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції (код 34903519).

Також, представник ПАТ В«Українська залізницяВ» зазначив, що про місцезнаходження органу ДВС позивач дізнався лише наприкінці листопада 2015 року, що завадило йому своєчасно пред'явити наказ до виконання. Позивач підтверджує, що фактично наказ був направлений до органів ДВС з супровідним листом (датованим 30.11.2015) лише 18.12.2015р. у зв'язку з затримкою оплати поштових послуг, пов'язаною з процесом реорганізації підприємства, яка проводилася у грудні 2015.

Проте, такі доводи є необґрунтованими, оскільки як встановлено апеляційним судом у стягувача була реальна можливість для своєчасного пред'явлення наказу до виконання ще до початку процедури його реорганізації.

З врахуванням наведеного, колегія суддів вважає, що у стягувача була реальна можливість з'ясувати місцезнаходження відділу державної виконавчої служби Алчевського міського управління юстиції з огляду на загальнодоступність такої інформації, і звернутися до нього в строк, встановлений у виконавчому документі. А тому, наведені ПАТ «Українська залізниця» причини пропуску строку для пред'явлення наказу до виконання не можна визнати поважними.

Виходячи зі змісту ст. ст. 34, 43, 82 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює обставини справи у відповідності до свого внутрішнього переконання, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності та приймає рішення за результатами оцінки всіх доказів, які були визнані судом як належні та допустимі.

На підставі викладеного, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду дійшла висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення, а ухвали господарського суду Харківської області від 07.06.2016р. у справі 922/4402/14 - без змін.

Керуючись статтями 85, 91, 99, 101-106 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства В«Українська залізницяВ» в особі регіональної філії В«Південна залізницяВ» залишити без задоволення.

Ухвалу господарського суду Харківської області від 07.06.2016р. у справі 922/4402/14 залишити без змін.

Повний текст постанови складено 19.08.16р.

Головуючий суддя Крестьянінов О.О.

Суддя Тарасова І. В.

Суддя Шевель О. В.

Дата ухвалення рішення18.08.2016
Оприлюднено26.08.2016

Судовий реєстр по справі —922/4402/14

Ухвала від 21.12.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

Ухвала від 28.11.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

Постанова від 08.11.2016

Господарське

Вищий господарський суд України

Дроботова Т.Б.

Ухвала від 24.10.2016

Господарське

Вищий господарський суд України

Дроботова Т.Б.

Постанова від 18.08.2016

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Крестьянінов О.О.

Ухвала від 02.08.2016

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Крестьянінов О.О.

Ухвала від 24.06.2016

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Шепітько І.І.

Ухвала від 07.06.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

Ухвала від 07.06.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

Ухвала від 24.05.2016

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жельне С.Ч.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні