Постанова
від 30.08.2016 по справі п/811/4187/14
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 серпня 2016 року Справа № П/811/4187/14

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дегтярьової С.В., розглянувши адміністративну справу

за позовом: Публічного акціонерного товариства "Ліки Кіровоградщини", 25014, м. Кіровоград, вул. Районна, 1

до відповідача: Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області, 25009, м.Кіровоград, вул.Глінки, 2

про скасування податкових повідомлень-рішень,

Публічне акціонерне товариство "Ліки Кіровоградщини" звернулось з позовом до Кіровоградської об'єднаної державної податкової служби Державної фіскальної служби у Кіровоградській області про скасування податкових повідомлень-рішень:

- №0000022206 від 18 листопада 2014 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 548670,00 грн. за основним платежем та 119353,00 штрафних (фінансових) санкцій;

- №0000032206 від 18 листопада 2014 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 514404,00 грн. основного платежу та 118 555,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що не допускав порушень при формуванні податкового кредиту з ПДВ та валових витрат, а тому вважає податкові повідомлення-рішення такими, що не відповідають чинному законодавству.

Відповідачем до суду подано заперечення на позовну заяву відповідно до змісту якого, позов ним не визнається у повному обсязі.

На підставі ухвали від 16.08.2016 р. розгляд справи проведено в порядку письмового провадження у відповідності до ст.122 КАС України.

Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

В період з 12 вересня по 23 жовтня 2014 року посадовими особами Кіровоградської ОДПІ Г?У Міндоходів у Кіровоградській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПАТ "Ліки Кіровоградщини" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2011 року по 31.12.2013 року та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 року по 31.12.2013 року, за результатами якої складено акт від 05.11.2014 року №36/11-23-22-06/33142589, висновками якого, зокрема, є порушення, на думку відповідача:

- п. 1.32 ст. 1, п.3.1 ст.3, п. 5.1, пп5.2.1 п.5.2, пп. 5.3.9 п.5.3 ст.5, пп. 11.2.1 п.11.2 ст.11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 року №334/94-ВР (зі змінами та доповненнями, чинний в момент вчинення правопорушеннями), п. 138.1 п.138.2, п. 138.4. п.138.8, пп.138.10.2, пп.138.10.3 п.138.10 ст.138, пп.146.17.2 п.146.17 ст. 146 Податкового кодексу України від 02.12.10 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), в результаті чого товариством занижено податок на прибуток на загальну суму 746891,00 грн., у тому числі:

- за 1 квартал 2011 року на 59491,00 грн.,

- за 2 квартал 2011 року на 68171,00 грн.,

- за 3 квартал 2011 року на 70559,00 грн.,

- за 4 квартал 2011 року на 71258,00 грн.,

- за 1 квартал 2012 року на 75817,00 грн.,

- за 2 квартал 2012 року на 60112,00 грн.,

- за 3 квартал 2012 року на 58208,00 грн.,

- за 4 квартал 2012 року на 59600,00 грн.,

- за 2013 рік на 223675,00 грн.

- п.197.5 ст.197, п.198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України від 02.12.10 р. №2755-VI (зі змінами та доповненнями), в результаті чого товариством занижено податок на додану вартість на загальну суму 657386,00 грн.. в тому числі:

- за січень 2011 року в сумі 18952,00 грн.,

- за лютий 2011 року в сумі 21262,00 грн.,

- за березень 2011 року в сумі 15011,00 грн.,

- за квітень 2011 року в сумі 25139,00 грн.,

- за травень 2011 року з сумі 15600,00 грн.,

- за червень 2011 року в сумі 23968,00 грн.,

- за липень 2011 року з сумі 22119,00 грн.,

- за серпень 2011 року в сумі 21292,00 грн.,

- за вересень 2011 року в сумі 19853,00 грн.,

- за жовтень 2011 року в сумі 19983,00 грн.,

- за листопад 2011 року в сумі 25110,00 грн.,

- за грудень 2011 року в сумі 22080,00 грн., ,

- за січень 2012 року в сумі 15565,00 грн.,

- за лютий 2012 року в сумі 16197,00 грн.,

- за березень 2012 року в сумі 18525,00 грн.

- за квітень 2012 рок; в сумі 17234,00 грн.,

- за травень 2012 року в сумі 17294,00 грн.

- за червень 2012 року в сумі 14621,00 грн.,

- за липень 2012 року в сумі 15767,00 грн.,

- за серпень 2012 року в сумі 15934,00 грн.,

- за вересень 2012 року в сумі 16454,00 грн.,

- за жовтень 2012 року в сумі 17692,00 грн.,

- за листопад 2012 року в сумі 19043,00 грн.,

- за грудень 2012 року з сумі 21364,00 грн.,

- за січень 2013 року в сумі 8878,00 грн.,

- за лютий 2013 року в сумі 22420,00 грн.,

- за березень 2013 року в сумі 16067,00 грн.,

-з а квітень 2013 року в сумі 21402,00 грн.,

- за травень 2013 року в сумі 14918,00 грн.,

- за червень 2013 року в сумі 16004,00 грн.,

- за липень 2013 року в сумі 19287,00 грн.,

- за серпень 2013 року в сумі 9400,00 грн.,

- за вересень 2013 року в сумі 18695,00 грн.,

- за жовтень 2013 року в сумі 18828,00 грн.,

- за листопад 2013 року в сумі 16462,00 грн.,

- за грудень 2013 року в сумі 18966,00 грн.

18.11.2014 р. Кіровоградською ОДПІ на підставі акту перевірки винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення (а.с.10, 11, т.1).

За клопотанням представника позивача по справі призначалась судова економічна експертиза, проведення якої доручалось судовим експертам Кіровоградського відділення Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз міністерства юстиції України (25028, м. Кіровоград, вул. Волкова, 2) та судовому експерту ОСОБА_1 (свідоцтво №1180 від 05.12.2007 р., АДРЕСА_1). За результатами експертизи надано висновок №1024, 1025 від 29.04.2016 року (а.с.5-54, т.8).

Відповідач заперечень на висновок експерта не надав.

Аналіз

податкового повідомлення-рішення №0000022206 від 18 листопада 2014 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 548670,00 грн. за основним платежем та 119353,00 штрафних (фінансових) санкцій.

Щодо завищення валових витрат

Судом встановлено, що позивачем в першому кварталі 2011 року придбано у ТОВ «Авроратрейд» запасні частини на загальну суму 9165,60 грн., в тому числі ПДВ - 1527,60 грн., в обґрунтування чого позивачем надано суду видаткові накладні, накладні, рахунки, податкові накладні (а.с.162-166, 168-169, т.6). Оплату товару здійснено в повному обсязі, що підтверджується платіжними дорученнями (а.с.161, 167 т.6).

Згідно Інструкції №291 на рахунку 20 "Виробничі запаси" призначено для узагальнення інформації про наявність і рух належних підприємству запасів сировини і матеріалів (у тому числі сировина й матеріали, які є в дорозі та в переробці), будівельних матеріалів, запасних частин, матеріалів сільськогосподарського призначення, палива, тари й тарних матеріалів, відходів основного виробництва. За дебетом рахунку 20 "Виробничі запаси" відображаються надходження запасів на підприємство, їх дооцінка, за кредитом - витрачання на виробництво (експлуатацію, будівництво), переробку, відпуск (передачу) на сторону, уцінка тощо. На субрахунку 207 «Запасні частини», відображається облік запасних частин, на субрахунку 203 «Паливо» відображається облік ПММ.

Згідно акту списання №1 від 24.01.2011 року запасні частини на суму 1725,60 грн. списано на авто НОМЕР_1, 00064ОС, 100-81ОН, НОМЕР_8 (а.с.170, т.6).

Експертним висновком встановлено, що розрахунки з ТОВ «Авроратрейд» відображались по рахунку 631.2 «Розрахунки з постачальниками» (інші) за січень 2011 року (журнал - ордер №3/3), а саме:

- оприбуткування запчастин на загальну суму 9093,60грн. бухгалтерським проведенням Дт207.1 Кт631.2;

- оприбуткування рідини Дт203.1 Кт631.2 на суму 72,00 грн.;

- оплата за поставлені ТМЦ підтверджена платіжними документами, здійснена 21.01.2011 року;

- залишок заборгованості станом на 02.04.2011 року відсутній;

- податковий кредит на суму 67,20 грн. по зазначеним господарським операціям відображено тільки у податковому обліку.

На момент вчинення правовідносин ТОВ «Авроратрейд» було зареєстроване у єдиному Державному реєстрі.

Експертами зроблено висновок про документальне підтвердження валових витрат з придбання ТМЦ у ТОВ «Авроратрейд» на суму 9098,00грн. та їх подальшого списання через використання в господарській діяльності.

В акті перевірки зазначено, що позивачем не підтверджено реальність проведення господарських операцій з придбання медикаментів у ТОВ «Фіта Мед» виходячи з даних акту Генічеської МДПІ №621/22-1/35873936 від 24.07.2012 року про результати позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Фіта Мед» з питань правомірності проведення господарських відносин з контрагентами-покупцями та постачальниками з метою встановлення факту реальності проведених взаємовідносин, повноти їх відображення в податковому обліку з урахуванням їх виду, обсягу, якості та розрахунків при здійсненні фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2011 року по 31.05.2012 року та з 01.04.2011 року по 31.05.2012 року. Тобто, ТОВ «Фіта Мед» не здійснював операції з придбання товарів, відповідно й такий постачальник не мав змоги і постачати товар (медикаменти) покупцям (а.с.24, 25 т.1).

Крім того, у акті зазначено, що перевіркою встановлено відсутність поставок від ТОВ «Фіта Мед» та нікчемність договору (не вказано якого саме) з посиланням на дані, описані у п.п.3.1.2 «Валові витрати» перевірки №36/11-23/22-06/33142589, всього на суму 40635,00 грн. (а.с.53, т.1), в тому числі:

- І квартал 2011 року на суму 2835,00 грн.;

- за 2 квартал 2011 року на суму 9270,00 грн.;

- за 3 квартал 2011 року на суму 7155,00 грн.;

- за 4 квартал 2011 року на суму 6858,00 грн.;

- за 1 квартал 2012 року на суму 8847,00 грн.;

- за 2 квартал 2012 року на суму 5670,00 грн. а також не підтверджено реальність проведення господарських операцій з контрагентами-покупцями та постачальниками з урахування їх виду, обсягу, якості та розрахунків.

Згідно фотокопії довідки з ЄДРПОУ АБ №412224, ТОВ «Фіта Мед» 11.04.2008 р. зареєстроване за №18821070003014029 в державному реєстрі, підприємству присвоєно код ЄДРПОУ 35873936. Видами діяльності за КВЕП вказано: 51.90.0 Інші види оптової торгівлі, 24.42.0 виробництво фармацевтичних препаратів і матеріалів, 51.46.0 оптова торгівля фармацевтичними товарами, 85.12.0 медична практика, 60.24.0 діяльність автомобільного вантажного транспорту (а.с.213, т.1).

Згідно копії Ліцензії (серія АВ №579299) Державної служби України з лікарських засобів від 11.10.2011 (переоформлена ліцензія від 01.02.2011 серія АГ №583723) підприємство має право па роздрібну торгівлю лікарськими засобами (а.с.214 т.1).

Матеріали справи містять Свідоцтво платника податку на додану вартість №200012409 від 05.08.2008, згідно якого підприємству присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку 358739301090 (а.с.215, т.1).

Дослідженням видаткової накладної №81 (у акті вказано накладна №3 а.с.25, т.1) від 04.03.2011 р. встановлено, що Товариством з ОВ «Фіта Мед» на ЗАТ «Ліки Кіровоградщини» поставлено добавку дієтичну «Вітокан» 50 мл у кількості 63 штуки по ціні 54,00 грн. за штуку на загальну суму 2835,00 грн., в тому числі 20% ПДВ - 567,00 грн., всього по накладній з ПДВ сума поставки становить 3402,00 грн. Накладна містить підписи про відпуск та прийняття товару та відповідає вимогам первинного документу, щодо наявності усіх обов'язкових реквізитів (а.с.182 т.8).

Дослідженням даних обліку встановлено, що оприбуткування медикаментів від ТОВ «Фіта Мед» відображено у обліку бухгалтерським проведенням Дт28.1 Кт631.1 Журнал-ордер по рахунку 631.1 містить наступну інформацію: дату поставки, дату оплати, найменування постачальника, сальдо на початок та на кінець місяця, операції по дебету рахунку в кредит рахунків (із зазначенням назви банків, з яких проводилась оплата), загальну суму дебетових оборотів, кредитові обороти, із зазначенням дебету рахунків по яких оприбутковано товари (послуги) та кінцевого сальдо.

Згідно Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 №291, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 30.11.1999 за №291 (далі у тексті - Інструкція №291) на рахунку 63 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками» ведеться облік розрахунків з постачальниками та підрядниками за одержані товарно-матеріальні цінності, виконані роботи і надані послуги. За кредитом рахунку 63 «Розрахунки з постачальниками та підрядниками» відображається заборгованість за одержані від постачальників та підрядників товарно-матеріальні цінності, прийняті роботи, послуги, за дебетом - її погашення, списання тощо.

За даними журналу-ордеру за березень 2011 року по постачальнику ТОВ «Фіта Мед» відображено наступне:

- за станом на 01.03.2011 р. заборгованість за розрахункам відсутня;

- оплата за товар по документу №1065 від 24.03.2011 р. становить 3402,00 грн.

(обороти по дебету);

- товар оприбутковано на суму 2835,00грн. (Дт28.1 Кт.63.1);

- відображено податковий кредит на суму 567,00 грн.(Дт641.3 Кт63.1);

- станом на кінець березня 2011 року залишок розрахунків відсутній.

Окрім цього, у акті перевірки наведено перелік первинних документів із зазначенням номеру, дати, суми поставки, номенклатури (медикаментів), суми ПДВ. Також зазначено, що оплата за поставлений товар здійснювалась через розрахунковий рахунок (наведено реквізити платіжних документів). При цьому, у Акті відсутні дані, щодо порушень вимог нормативно-правових актів в заповненні первинних документів, відображення їх в бухгалтерському та податковому обліку.

В ході дослідження видаткових накладних ТОВ «Фіта Мед» встановлено, що номер документу, вказаний у акті перевірки, не відповідає номеру накладної. Згідно даних акту номер податкової співпадає з номером видаткової накладної (а.с.38, т.1), що не відповідає реквізитам первинних документів, також не вірно вказана дата на накладній за квітень 2011 року. Наведення не вірних даних у акті перевірки, щодо обов'язкових реквізитів первинних документів не відповідає вимогам п.6 Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого Наказом ДПА України від 22.12.2010 №984, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 12.01.2011 за №34/18772: факти виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об'єктивно та в повній мірі, із посиланням на первинні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність зазначених фактів.

Судом встановлено, що позивач придбав у ТОВ «Фіта Мед» дієтичну добавку «Вітокан», що підтверджується накладними, податковими накладними, приймальними актами. Оплата за придбаний товар була проведена в повному обсязі, що підтверджується платіжними дорученнями (а.с.183-210, т.1, а.с.161-182, т.8).

Надані та досліджені документи містили також копію сертифікату якості №21 на «Добавку дієтичну «Вітокан» згідно з ТУ У 1696813116.001-2000, яка поставлялась позивачу, про що вказано у висновку експерта (а.с.19 т.8).

Дослідженням даних обліку в ході проведення експертизи з травня 2011 року по червень 2012 року встановлено, що оприбуткування медикаментів від ТОВ «Фіта Мед» відбувалось бухгалтерським проведенням Дт28.1 Кт631.1 (з подальшим списанням товару у роздрібну торгівлю - аптеки Дт28.2 Кт281.1). Для дослідження експертам надано платіжні доручення про оплату постачальнику ТОВ «Фіта Мед» за товар, станом на 01.07.2012 року заборгованість по розрахунках відсутня. Журнал-ордер по рахунку 631.І містить наступну інформацію: дату поставки, дату оплати, найменування постачальника, початкове сальдо, проведення по дебету рахунку в кредит рахунків (із зазначенням назви банків, з яких проводилась оплата), загальну суму дебетових оборогів, кредитові обороти із зазначення дебету рахунків оприбуткування та кінцевого сальдо.

Дослідженням даних податкового обліку за травень 2011 року - червень 2012 року встановлено, що витрати на придбання товару від ТОВ «Фіта Мед» відображались по рядку 05.1 (05) з бухгалтерського рахунку 90.2 «Собівартість реалізованих товарів».

Слід зазначити, що в ході проведення експертизи експертами зроблено висновок про те, що непідтвердження податковим органом реальності проведення господарських операцій з постачання товарів ТОВ «Фіта Мед» у період з 01.01.2011р. по 31.05.2012 р. з урахування їх виду, обсягу, якості та розрахунків заперечує факт реалізації таких товарів в подальшому та включення таких операцій з реалізації даного товару до складу валових доходів у наступних звітних періодах. Проте, у п.п.3.1.1 Акту перевірки (а.с.19, т.1) зазначено, що перевіркою повноти визначення валових доходів за період з 01.01.2011 р. по 31.12.2013 р. не встановлено їх завищення чи заниження.

Експертами в ході проведення експертизи встановлено, що при дослідженні даних бухгалтерського обліку та податкового обліку витрат за період січень 2011 року по червень 2012 року документально підтверджуються витрати з придбання товару у ТОВ «Фіта Мед» на суму загальну суму 40635,00 грн. (37800,00 грн. + 2835,00) (а.с.20, т.8).

Відповідачем також встановлено порушення, на його думку, п.3.1 ст.3, п.5.1 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 №334/94-ВР по операціям з оренди нежитлового приміщення за 1 квартал 2011 року на загальну суму 226030,00 грн. та порушення пп.138.10.2, пп.138.10.3 п.138.10 ст.138 ПК України щодо завищення витрат, які враховуються при визначенні об'єкта оподаткування на загальну суму 2482900,00 грн., в тому числі:

- за 2 квартал 2011 року в сумі 226030,00 грн.,

- за 3 квартал 2011 року в сумі 226030,00 грн.,

- за 4 квартал 2011 року в сумі 226030,00 грн.,

- за 1 квартал 2012 року в сумі 225787,00 грн.,

- за 2 квартал 2012 року в сумі 225787,00 грн.,

- за 3 квартал 2012 року в сумі 225787,00 грн.,

- за 4 квартал 2012 року в сумі 225787,00 грн.,

- за 2013 рік в сумі 901662,00 грн.

Судом встановлено, що між ПНВМПФ «Інкопмарк» (орендодавець) та позивачем (орендар) укладено договір оренди нежилих приміщень №13/22 від 29.12.2006 року, за умовами якого орендодавець передає, а орендар бере в тимчасове володіння та використання нежитлове приміщення частину складу, що знаходиться за адресою: с.Велика Северинка, загальною площею 270 кв. м. Розмір орендної плати становить 25200,00 грн. на місяць (а.с.36-37, т.4).

В акті перевірки зазначено, що згідно інвентарних карток обліку основних засобів та оборотних відомостей обліку МНМА на орендованих складах частково зберігались матеріальні цінності ЦМК Кіровоградського обласного комунального підприємства «Ліки Кіровоградщини», який орендувався згідно Договору оренди №184 від 25.10.2004 року в Управлінні охорони здоров'я Кіровоградської облдержадміністрації. Перевіркою встановлено, що станом на 01.01.2011 року на складах зберігались матеріальні цінності, які обліковувались на рахунках: - рахунках:

- рах. 104.9

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.08.2016
Оприлюднено02.09.2016
Номер документу60024818
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/4187/14

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 12.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 03.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 16.12.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 24.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 04.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 18.10.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Ухвала від 21.09.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Уханенко С.А.

Постанова від 30.08.2016

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

Ухвала від 29.08.2016

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні