УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 вересня 2016 року Справа № 876/3897/16
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :
головуючого судді Большакової О.О.,
суддів Глушка І.В., Макарика В.Я.,
з участю секретаря судового засідання Малетич М.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТР-Транс» до Городоцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області, Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області, управління Державної казначейської служби України у Городоцькому районі про визнання протиправною бездіяльність, стягнення пені за апеляційною скаргою Городоцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 11 травня 2016 року,
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТР-Транс» (далі - ТОВ «ТР-Транс») звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Городоцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області (далі - Городоцька ОДПІ), Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області (далі - ГУ ДКСУ у Львівській області), управління Державної казначейської служби України у Городоцькому районі (далі - УДКСУ у Городоцькому районі) про визнання протиправною (неправомірною) бездіяльність Городоцької ОДПІ у невидачі висновку органу Держаного казначейства України по поверненню ТОВ «ТР-Транс», за період з 13.11.2015 року по 29.01.2016 року в строки встановлені ст. 200 ПК України бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 3135432 грн; визнання протиправною (неправомірною) бездіяльність ГУ ДКСУ у Львівській області та УДКСУ у Городоцькому районі по неповерненню ТОВ «ТР Транс», за період з 01.04.2015 року по 29.01.2016 року в строки встановлені ст. 200 ПК України бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за жовтень 2014 року в розмірі 621050 грн.; за листопад 2014 року в розмірі 421732 грн; стягнення з Державного бюджету України на користь ТОВ «ТР-Транс» суму пені за прострочення бюджетного відшкодування по податку на додану вартість за період з 13.11.2015 року по 29.01.2016 року в розмірі 130637,55 грн.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 11 травня 2016 року позовні вимоги задоволено. Визнано протиправною (неправомірною) бездіяльність Городоцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області у невидачі висновку органу Держаного казначейства України по поверненню Товариству з обмеженою відповідальністю «ТР-Транс», за період з 13.11.2015 року по 29.01.2016 року в строки встановлені ст. 200 ПК України бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 3135432 грн. Визнано протиправною (неправомірною) бездіяльність Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області та Управління Державної казначейської служби України у Городоцькому районі по неповерненню Товариству з обмеженою відповідальністю «ТР-Транс», за період з 01.04.2015 року по 29.01.2016 року в строки встановлені ст. 200 ПК України бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за жовтень 2014 р в розмірі 621050 грн.; за листопад 2014 року в розмірі 421732 грн. Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТР-Транс» (р/р 26004000020136 в ПАТ «Креді Агріколь Банк» МФО 300614, ЄДРПОУ 36686722 Львівська область, Городоцький район, с. Черлянське Передмістя, вул. Угрівська, 72), суму пені за прострочення бюджетного відшкодування по податку на додану вартість за період з 13.11.2015 року по 29.01.2016 року в розмірі 130637,55 грн. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Городоцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТР-Транс» (р/р 26004000020136 в ПАТ «Креді Агріколь Банк» МФО 300614, ЄДРПОУ 36686722 Львівська область, Городоцький район, с. Черлянське Передмістя, вул. Угрівська, 72) 4712,56 грн. сплаченого судового збору грн.
Не погодившись з таким судовим рішенням, його оскаржила Городоцька ОДПІ, подавши апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на неповне з'ясування судом першої інстанції обставин, що мають значення для справи, невідповідніст висновків суду обставинам справи та порушення норм матеріального та процесуального права, просила скасувати постанову та прйняти нову про відмову в задоволенні позову. Обгрунтовуючи незгоду із судовим рішенням, апелянт вказав, що повністю відшкодовано усю суму заявленого до відшкодування податку на додану вартість з Державного бюджету України.
У судовому засіданні представник апелянта Холявка І.Я. та відповідачів Стегній А.В. підтримали вимоги апеляційної скарги та дали пояснення, аналогічні доводам, що в ній викладені.
Представник позивача Купара М.М. заперечив щодо задоволення апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та апеляційної скарги в межах викладених в ній доводів, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з таких підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що 19.01.2015 року, 04.02.2015 року, 19.03.2015 року, 20.05.2015 року Городоцькою ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області проведено документальні позапланові виїзні перевірки правомірності ТОВ «ТР-Транс» нарахування від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту та бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за жовтень, листопад, грудень 2014 року та січень, лютий, березень 2015 року. За результатами перевірки складено довідки № 18/1502/36686722, № 40/1502/36686722, № 83/1502/36686722, № 157/1502/36686722.
Проведеними перевірками підтверджено бюджетне відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку відображене у деклараціях з ПДВ за жовтень 2014 року в сумі 621050,00 грн.; за листопад 2014 року в сумі 421732,00 грн.; за грудень 2014 року в розмірі 431417,00 грн.; за січень 2015 року в сумі 305385,00 грн.; за лютий 2015 року 823207,00 грн.; за березень 2015 року в сумі 298614,00 грн.
07.08.2015 року Городоцькою ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області проведено камеральну перевірку ТОВ «ТР-Транс» щодо достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за червень 2015 року.
Проведеною перевіркою підтверджено бюджетне відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку відображене у декларації за червень 2015 року в сумі 532641,00 грн.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачами не виконано вимог ст. 200 ПК України.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 200.7 ст. 200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Пунктом 200.8 статті 200 цього ж Кодексу передбачено, що платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних (200.10 ст. 200 ПК України).
За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, контролюючий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки (п. 200.11 ст. 200 ПК України).
Перелік достатніх підстав, які надають право контролюючим органам на позапланову виїзну документальну перевірку платника податку на додану вартість для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно вимог п. 200.12 ст. 200 ПК України, контролюючий орган зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Пунктом 200.13 статті 200 ПК України передбачено, що на підставі отриманого висновку відповідного контролюючого органу орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку контролюючого органу.
Відповідно до п. 200.23 ст. 200 ПК України, суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.
В обґрунтуванні позовних вимог позивачем надано суду копії:
- податкових декларацій з податку на додану вартість за жовтень, листопад, грудень 2014 року та за січень, лютий, березень, червень, 2015 року;;
- розрахунку пені за прострочення відшкодування податку на додану вартість ТОВ «ТР-Транс» за період з 13.11.2015 року по 29.01.2016 року;
- виписок з банку.
Судом першої інстанції встановлено, що Городоцькою ОДПІ за результатами документальних позапланових виїзних перевірок достовірності нарахування від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту та бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку за жовтень, листопад, грудень 2014 року та січень, лютий, березень 2015 року від 19.01.2015 року, 04.02.2015 року, 19.03.2015 року, 20.05.2015 року, складено довідки № 18/1502/36686722, № 40/1502/36686722, № 83/1502/36686722, № 157/1502/36686722.
Зазначеними довідками підтверджено заявлену суму ПДВ до бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку по декларації за жовтень 2014 року в сумі 621050,00 грн.; за листопад 2014 року в сумі 421732,00 грн.; за грудень 2014 року в розмірі 431417,00 грн.; за січень 2015 року в сумі 305385,00 грн.; за лютий 2015 року 823207,00 грн.; за березень 2015 року в сумі 298614,00 грн.
Вимогами п. 200.12 ст. 200 Податкового кодексу України зазначено, що орган державної податкової служби зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Згідно листа № 4-10/1/22 від 03.02.2016 року управління ДКСУ у Городоцькому районі Львівської області станом на 03.02.2016 року в управлінні ДКСУ у Городоцькому районі Львівської області на виконанні висновків про відшкодування податку на додану вартість по ТОВ «ТР-Транс» немає.
Судом першої інстанції вірно враховано позовні вимоги щодо визнання протиправною бездіяльність відповідачів у невидачі висновку у встановлений строк, оскільки за результатами вищевказаних перевірок Городоцькою ОДПІ визнано право позивача на отримання бюджетного відшкодування ПДВ, що підтверджено вищевказаними довідками, проте Городоцькою ОДПІ не подано у встановлений законом строк до органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Колегія суддів також погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позовні вимоги щодо стягнення суми пені за прострочення бюджетного відшкодування по податку на додану вартість за період 13.11.2015 року по 29.01.2016 року в розмірі 130637,55 грн. Підлягають задоволенню, оскільки сума податку на додану вартість в розмірі 3135432,00 грн. не відшкодовано позивачу у строки встановлені ст. 200 ПК України, тому позивач має право на нарахування пені в порядку, встановленому п. 200.23 ст. 200 ПК України.
Судом першої інстанції також враховано правову позицію викладено в постанові Верховного суду України від 03 червня 2014 року у справі №21-131а14, у якій зазначено, що у разі виконання платником податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування, передбачених пунктами 200.7 та 200.8 статті 200 ПК вимог, та підтвердження достовірності нарахування такого відшкодування органом державної податкової служби за результатами проведення камеральної чи документальної позапланової виїзної перевірки, цей орган зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу Державного казначейства України висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Протягом п'яти операційних днів після отримання зазначеного висновку орган Державного казначейства України повинен видати платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку.
На суми податку, не відшкодовані протягом визначених статтею 200 ПК строків, які вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування ПДВ, нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення. Неподання органом державної податкової служби після закінчення перевірки до органу Державного казначейства України висновку із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету, та непогашення у зв'язку з цим заборгованості бюджету з ПДВ, не позбавляє платника податку права пред'явити вимоги про стягнення зазначеної пені.
Доводи апелянта є безпідставними та не заслуговують на увагу, оскільки спростовуються доказами у справі.
Враховуючи наведене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про задоволення позовних вимог.
З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а постанова відповідає нормам матеріального та процесуального права.
Керуючись ч. 3 ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд,
У Х В А Л И В :
апеляційну скаргу Городоцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 11 травня 2016 року у справі № 813/840/16 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя О.О. Большакова
Судді І.В. Глушко
В.Я. Макарик
Повний текст виготовлено 09 вересня 2016 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2016 |
Оприлюднено | 13.09.2016 |
Номер документу | 61193725 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні