Постанова
від 03.10.2016 по справі 812/597/16
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 жовтня 2016 рокуСєвєродонецькСправа № 812/597/16

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Ковальової Т.І.,

при секретарі судового засідання: Дюкаревій М.І.,

за участю:

представника позивача - Комісаренка А.В.,

представника відповідача - Сколобан В.Ю.,

представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - не

прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛУГСПОРТ - ІНВЕСТ" до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Головного управління ДФС у Луганській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Державна податкова інспекція у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ,-

ВСТАНОВИВ:

07 червня 2016 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛУГСПОРТ - ІНВЕСТ" до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.

06 липня 2016 року позивач через канцелярію суду надав заяву про збільшення позовних вимог.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 07 липня 2016 року залучено до участі у справі № 812/597/15 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, - державну податкову інспекцію у м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська ГУ ДФС у Луганській області було прийнято Рішення №326 від 09.12.2015, яким анульовано реєстрацію ТОВ «Лугспорт-Інвест» як платника податку на додану вартість у відповідності до положень п.п. «г» п. 184.1 та п. 2 ст. 184 Податкового кодексу.

Позивач вважає Рішення № 326 від 09.12.2015 неправомірним та таким, що підлягає скасуванню, посилаючись на Указ Президента України від 14.04.2014 № 405/2014, п.п. 102.6.4. п. 102.6 ст. 102 ПК України, ст. 1 ЗУ «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції».

Також, позивач зазначив, що сертифікатом ТПП України №»1694 Торгово-промислова палата України засвідчила настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 20 липня 2014 року для Позивача при здійсненні господарської діяльності на території м. Луганська щодо виконання законодавчих актів України, які стосуються продовження граничних строків для подання податкової декларації.

Сертифікатом ТПП України № 1693 Торгово-промислова палата України засвідчила настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 17 липня 2014 року для Позивача при здійсненні господарської діяльності на території м. Луганська щодо виконання законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати податків та обов'язкових платежів.

Позивач зазначає, що відсутність у позивача можливостей подати у граничні строки податкові декларації внаслідок обставин непереборної сили, яка підтверджена відповідними сертифікатами Торгово-промислової плати України, звільняє його від відповідальності за недотримання строків.

На підставі вищевикладеного, позивач просить суд: визнати протиправним та скасувати Рішення державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області № 326 від 09.12.2015 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість; зобов'язати Державну податкову інспекцію у Жовтневому районі м. Луганська Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області поновити реєстрацію платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛУГСПОРТ-ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 37628656) шляхом внесення до Реєстру платників податку на додану вартість запису про реєстрацію платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛУГСПОРТ-ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 37628656) з датою реєстрації 16.01.2013.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, надав пояснення аналогічні викладеному у позові. Просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні не визнав позовні вимоги та заперечував проти їх задоволення, надав суду письмові заперечення проти адміністративного позову, відповідно до яких зазначено наступне.

Виключення з Реєстру платників ПДВ ТОВ "Лугспорт-Інвест" було здійснено 09.12.2015 на виконання п.п. «Г» п. 184.1 ст. 184 розділу V Податкового Кодексу України, яким передбачено, що анулювання реєстрації платника податку відбувається у випадку, якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту. Позивачем протягом 12 послідовних податкових місяців, а саме, з листопада 2014 року по жовтень 2015 року до ДПІ податкові декларації з податку на додану вартість не подавались (взагалі остання декларація з ПДВ подана підприємством 08.07.2014).

Станом на 09.12.2015 податкова адреса підприємства була м.Луганськ, вул. Октябрська, буд. 100. Жодних повідомлень про фактичне переміщення підприємства або перебування посадових осіб на підконтрольній українській владі території до ДПІ не надходили, телефоні номери, які зазначені в АІС «Податковий блок» не відповідали. За таких обставин, 09.12.2015 ДПІ була складена довідка № 1595 про неможливість вручення документа платнику податків, оскільки відповідно до листа Центра поштового зв'язку «Укрпошта» від 25.02.2015р. № 118 та електронного повідомлення НБУ від 21.11.2014р. №11-219/69003 «Про ситуацію на сході України», з 27.11.2014р. припинено приймання поштових відправлень на/з території Луганської області до/з населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження.

Підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість відповідно до пп. «г» п. 184.1 ст. 184 розділу V Кодексу є не виключно не подання декларацій платником податків, а і факт подання декларацій які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового кредиту або зобов'язання. Таким чином, при вирішенні питання щодо наявності підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ необхідно встановити чи здійснювались платником оподатковувані операції протягом 12 місяців. Зазначене здійснюється шляхом аналізу показників поданих декларацій, а у випадку їх неподання, відповідно до вимог цієї статті прирівнюється до відсутності у підприємства оподатковуваних операцій. Відповідно до даних АІС «Податковий блок» (реєстрація податкових накладних) останній раз підприємством було здійснено придбання товару - 27.06.2014, постачання товару у період з листопада 2014 по жовтень 2015, також не здійснювалось, що підтверджує факт відсутності оподатковуваних операцій у ТОВ "Лугспорт-Інвест" протягом 12 місяців. Крім того, враховуючи що податкова звітність з ПДВ подається виключно в електронній формі до контролюючого органу всіма платниками цього податку, підприємство мало можливість своєчасно надавати відповідно декларації до ДПІ. Отриманий сертифікат Торгово-промислової палати України №1694, на який посилається підприємство, також свідчить про відсутність господарської діяльності ТОВ «Лугспорт-Інвест», у зв'язку з форс-мажорними обставинами, оскільки в ньому, зокрема, зазначено що провадження господарської діяльності у м. Луганську підприємством стало неможливим.

Сертифікат виданий підприємству 18.11.2014, яким засвідчені форс-мажорні обставини з 20.07.2014 та зазначено, що форс-мажорні обставини тривають та дату їх закінчення станом на 18.11.2014 встановити неможливо. На думку відповідача, зазначений сертифікат не підтверджує будь-які форс-мажорні обставини на час прийняття рішення щодо анулювання реєстрації свідоцтва платника ПДВ у грудні 2015 р. Крім того, ДПІ вважає що підприємство повинно було повідомити про отримання сертифікату та неможливість подавати звітність, оскільки при здійсненні моніторингу платників ПДВ та прийняття рішення про анулювання, ДПІ використовує матеріали наявні в ДПІ та надані платниками податків (а.с.75-78).

На підставі вищевикладеного, відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, причини неявки суду не відомі.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Згідно ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Лугспорт - Інвест» зареєстровано в якості юридичної особи, код ЄДРПОУ 37628656 за адресою: 93400, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, 54. Вказані зміни щодо місцезнаходження позивача внесено 18.04.2016. До внесення змін місцезнаходженням позивача було: м.Луганськ, Жовтневий район, вул. Октябрська, 100 (а.с.8-13).

Товариство з обмеженою відповідальністю «Лугспорт - Інвест» до зміни місцезнаходження перебувало на податковому обліку у державній податковій інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Головного управління ДФС у Луганській області. Дата реєстрації платником податку на додану вартість 16.01.2013, що не заперечують сторони по справі та підтверджується матеріалами справи (а.с.18).

На даний час позивач перебуває на податковому обліку у ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області.

Рішенням державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Головного управління ДФС у Луганській області № 326 від 09.12.2015 анульовано реєстрацію ТОВ «Лугспорт-Інвест» як платника податку на додану вартість відповідно до п.п. «Г» п. 184.1 та у зв'язку з тим, що особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту, про що зазначено у висновку вказаного рішення (а.с.18-20).

09.12.2015 відповідачем у справі складено довідку № 1595 щодо відсутності технічної можливості щодо направлення оскаржуваного рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість позивача за місцезнаходженням (а.с.17).

Сертифікатом ТПП України № 1694 від 18.11.2014 Торгово-промислова палата України, відповідно до пунктів 102.6-102.7 ст.102 Податкового кодексу України, на підставі наданих документів, засвідчила настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 20 липня 2014 року для позивача при здійсненні господарської діяльності на території м. Луганська щодо виконання законодавчих актів України, які стосуються продовження граничних строків для подання податкової декларації (а.с.21,22).

Сертифікатом ТПП України № 1693 Торгово-промислова палата України, відповідно до пунктів 100.4 і 100.5 ст.100 Податкового кодексу України, на підставі наданих документів, засвідчила настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 17 липня 2014 року для позивача при здійсненні господарської діяльності на території м. Луганська щодо виконання законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати податків та обов'язкових платежів (а.с.23,24).

У відповідності з Конституцією України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій, чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Відповідач, державна податкова інспекція у Жовтневому районі м.Луганська Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області, - є суб'єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує повноваження надані йому Податковим кодексом.

Ст. 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п. 1.1. ст. 1 Податкового кодексу України встановлено, що податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 62.1.3 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

На підставі п. 56.1 ст. 56 Податкового кодексу України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Згідно п.46.1. ст.46 ПК України податкова декларація - документ, що подається платником податків контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Відповідно до п.49.1 ст.49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Згідно з п.203.1 ст.203 ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

На підставі пп. «г» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо, зокрема, особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає органу державної податкової служби декларації з ПДВ та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.

Відповідно до п.п. 184.2 ст. 184 Податкового кодексу України свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.

Порядок реєстрації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість регулюється Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, яке затверджене наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 року №1394, відповідно до пункту 5.6.1 якого підставою для внесення до Реєстру запису про відміну анулювання реєстрації, що відбулась за ініціативою податкового органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення податкового органу про відміну анулювання реєстрації та скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.

Відповідно до п. 5.2 Положення Про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року №1130 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 року за №1456/26233) встановлено, що при розгляді питання анулювання реєстрації згідно з п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 розділу V Кодексу (підпункт «г» п. 5.1 цього розділу) 12 місяців визначаються із урахуванням того, що включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.

На підставі ст.9 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Відповідно до п.п. 44.1 та п. 44.2 ст. 44 Податкового кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Матеріалами справи встановлено, що на момент виникнення спірних правовідносин підприємство позивача знаходилось на території, яка тимчасово не контролюється українською владою, сертифікатом засвідчено настання для позивача обставин непереборної сили щодо обов'язку подання, зокрема, податкової декларації з ПДВ, тому подання такої декларації без підтвердження первинними документами є порушенням обов'язку платника податків формувати показники податкової звітності тільки на підставі даних, які підтверджені первинними документами.

Абзацем 1 статті 1 ЗУ «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» встановлено, що періодом проведення антитерористичної операції є час між датою набрання чинності Указом Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

Відповідно до абз.2 ч.1 ст.14 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» у рамках здійснення заходів, передбачених Законом України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, на період її проведення звільняються від відповідальності за недотримання строків, передбачених для подання фінансової звітності.

Час застосування зазначених положень триває з 14 квітня 2014 року.

На підставі абз.2 ст. 1 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

Розпорядженням КМУ від 30 жовтня 2014 року № 1053-р "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція" на виконання абзацу третього пункту 5 статті 11 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" (Закон № 1669-VII) був затверджений перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, згідно з додатком.

Відповідно до вказаного Додатку в розділі "Луганська область" Міста обласного значення: під номером 1 зазначене м. Луганськ (Луганська міська рада): м. Олександрівськ, с-ще Дзержинське, с-ще Тепличне (Олександрівська міська рада); смт Ювілейне (Ювілейна селищна рада); м. Щастя (Щастинська міська рада);

під номером 13 зазначене м. Сєвєродонецьк (Сєвєродонецька міська рада): смт Борівське, с. Боброве, с. Осколонівка (Борівська селищна рада); смт Сиротине, смт Воронове, смт Метьолкіне (Сиротинська селищна рада); с. Воєводівка, с-ще Лісна Дача, с-ще Павлоград, с-ще Синецький (Сєвєродонецька міська рада).

Розпорядженням КМУ від 05 листопада 2014 року № 1079-р "Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053" зупинена дія розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053 "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція".

Розпорядженням КМУ від 2 грудня 2015 р. № 1275-р, "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України" на виконання абзацу третього пункту 5 статті 11 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" був затверджений перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, згідно з додатком.

Відповідно до Додатку в розділі "Луганська область" 1. Міста обласного значення: під номером 1 зазначене м. Луганськ (Луганська міська рада): м. Олександрівськ, с-ще Дзержинське, с-ще Тепличне (Олександрівська міська рада); смт Ювілейне (Ювілейна селищна рада); під номером 13 зазначене 13) м. Сєвєродонецьк (Сєвєродонецька міська рада): смт Борівське, с. Боброве, с. Осколонівка (Борівська селищна рада); смт Сиротине, смт Воронове, смт Метьолкіне (Сиротинська селищна рада); с. Воєводівка, с-ще Лісна Дача, с-ще Павлоград, с-ще Синецький (Сєвєродонецька міська рада);

Пунктом 3 визнано такими, що втратили чинність:

розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053 "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція"; розпорядження Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2014 р. № 1079 "Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 р. № 1053".

Отже, м. Луганськ, попереднє місце реєстрації підприємства позивача, та м.Сєвєродонецьк місце реєстрації позивача на момент розгляду справи, включені до населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.

Частиною 5 перехідних положень Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» встановлено, що Кабінет Міністрів України у десятиденний строк з дня опублікування цього Закону (розпорядження було опубліковано в газеті Голос України від 14.10.2014 № 197) повинен затвердити перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, у період з 14 квітня 2014 року до її закінчення.

Зазначені положення Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» та розпорядження КМУ від 2 грудня 2015 № 1275-р свідчать, що звільнення від відповідальності за недотримання строків, передбачених для подання фінансової звітності передбачених ст.14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» триває з 14 квітня 2014 року.

При таких обставинах, за наявності умов визначених Законом України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», оскільки платник податків звільняється від відповідальності за порушення строків подання фінансової звітності, то з урахуванням вимог п.1 ст.44 ПК України він звільняється і від відповідальності за порушення строків податкової звітності.

Крім цього, на підставі ст..10 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.

Судом було встановлено, що сертифікатом ТПП України № 1694 від 18.11.2014 Торгово-промислова палата України, відповідно до пунктів 102.6-102.7 ст.102 Податкового кодексу України та сертифікатом ТПП України № 1693 відповідно до пунктів 100.4 і 100.5 ст.100 Податкового кодексу України, на підставі наданих документів, засвідчила настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 20 липня 2014 року для позивача при здійсненні господарської діяльності на території м. Луганська щодо виконання законодавчих актів України, які стосуються продовження граничних строків для подання податкової декларації та з 17 липня 2014 року при здійсненні господарської діяльності на території м. Луганська щодо виконання законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати податків та обов'язкових платежів.

Вказаними сертифікатами засвідчено настання обставин непереборної сили за певний період та за невиконання певних обов'язків платника податку.

Оскільки позивач на момент виникнення спірних правовідносин, був зареєстрований у м. Луганську, який включено до населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, відповідно вимог Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», ПК України, позивач у період з 20 липня 2014 по теперішній час (як зазначено у сертифікаті ТПП), має певні підстави для звільнення від відповідальності за порушення строків подання податкової звітності та при таких обставинах рішення відповідача є таким, що порушує права платника податків.

На підставі пп.102.6.4 п.102.6 ст.102 ПК України граничні строки для подання податкової декларації, заяв про перегляд рішень контролюючих органів, заяв про повернення надміру сплачених грошових зобов'язань, підлягають продовженню керівником контролюючого органу (його заступником) за письмовим запитом платника податків, якщо такий платник податків протягом зазначених строків мав обмежену свободу пересування у зв'язку з ув'язненням чи полоном на території інших держав або внаслідок інших обставин непереборної сили, підтверджених документально.

Порядок застосування норм пп.102.6-102.7 ст.102 ПК України затверджено наказом Державної податкової адміністрації №1044 від 24.12.2010 року (далі Порядок).

На підставі п.5.4 Порядку відсутність можливості платника податку подати у граничний строк податкові декларації тощо може бути пов'язана з обмеженою свободою пересування у зв'язку з ув'язненням чи полоном на території інших держав або внаслідок інших обставин непереборної сили, підтверджених документально. У цьому разі документальним підтвердженням є, зокрема, підтвердження Торгово-промислової палати України про настання обставин непереборної сили на території України.

Згідно з п.8 Порядку платник податку може звернутися до податкового органу з письмовою заявою про продовження граничних строків.

Заява подається платником податків протягом тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення обставин, визначених цим Порядком, у довільній формі із стислим та чітким обґрунтуванням підстав для продовження граничних строків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів.

Проте, обставини непереборної сили відносно позивача відповідно до Сертифікату ТПП, до теперішнього часу (проведення АТО) діють та не закінчилися, тому позивач не порушив норми Порядку стосовно строку звернення з заявою про продовження граничних строків подання звітності.

З огляду на вищевикладене, посилання відповідача на п. 102.6 ст.102 ПК України судом до уваги не беруться.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Разом з тим, згідно з вимогами ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Під час розгляду справи відповідачем не доведено правомірність та обґрунтованість оскаржуваного рішення.

Отже, встановленими у справі обставинами підтверджено неправомірність прийнятого контролюючим органом оскаржуваного рішення про анулювання реєстрації позивача платником податку на додану вартість.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку про протиправність і скасування рішення державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Головного управління ДФС у Луганській області № 326 від 09.12.2015 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та зобов'язання відповідача поновити реєстрацію платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛУГСПОРТ-ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 37628656) шляхом внесення до Реєстру платників податку на додану вартість запису про реєстрацію платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛУГСПОРТ-ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 37628656) з датою реєстрації 16.01.2013.

Відповідно до ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до Луганського окружного адміністративного суду з даним позовом сплачено судовий збір у загальному розмірі 2756,00 грн. (а.с.2,73).

З огляду на те, що позовні вимоги позивача, який не є суб'єктом владних повноважень, задоволено, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача судовий збір у розмірі 2756,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень на користь позивача.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 158-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛУГСПОРТ - ІНВЕСТ" до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Головного управління ДФС у Луганській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Державна податкова інспекція у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ,- задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська Головного управління ДФС у Луганській області № 326 від 09.12.2015 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.

Зобов'язати державну податкову інспекцію у Жовтневому районі м. Луганська Головного управління ДФС у Луганській області поновити реєстрацію платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛУГСПОРТ-ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 37628656) шляхом внесення до Реєстру платників податку на додану вартість запису про реєстрацію платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛУГСПОРТ-ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 37628656) з датою реєстрації 16.01.2013.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Луганська Головного управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ 39889599, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, 72) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛУГСПОРТ - ІНВЕСТ" (код ЄДРПОУ 37628656, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, 54) судовий збір у розмірі 2756,00 грн. (дві тисячі сімсот п'ятдесят шість гривень).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Повний текст постанови складено та підписано 10 жовтня 2016 року.

Суддя Т.І. Ковальова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2016
Оприлюднено17.10.2016
Номер документу61893676
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/597/16

Ухвала від 21.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 27.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Ухвала від 06.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 14.02.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 14.02.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 07.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 08.02.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 11.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 14.12.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов Олександр Олегович

Ухвала від 14.12.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов Олександр Олегович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні