Рішення
від 19.08.2010 по справі 2-4233/2010
СЕЛИДІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕНН Я

І М Е Н Е М УКРАЇНИ

19.08 2010 року Селидівський міський суд Донецької області в складі: головуючого судді Черкова В.Г., при секретарі Кідрон О.М.. розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Селидове цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в м. Селидове Донецької області про визнання дій Управління Пенсійного Фонду України в м. Селидове Донецької області протиправними та зобов'язання вчинити певні дії. -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся До суду з позовом до Управління Пенсійного Фонду України в м. Селидове Донецької області про визнання дій Управління Пенсійного Фонду України в м. Селидове Донецької області протиправними та зобов,язання вчинити певні дії. У позові вказав, що він перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного Фонду України в м. Селидове Донецької області як отримувач пенсії за віком, продовжує працювати. Він звернувся до відповідача з заявою про перерахунок пенсії, який йому було зроблено з 01.01.2010 р. із застосуванням середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузі економіки України за 2007 рік, з чим він не погодився та звернувся до відповідача, який листом від 13.07.2010 р. відмовив йому у зазначеному перерахунку пенсії. Просить суд визнати дії відповідача протиправними та зобов.язати його зробити йому перерахунок пенсії з 01.01.2009 року із застосуванням середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузі економіки України за 2008 рік .

В судове засідання позивач не з'явився, надав суду заяву з проханням слухати справу у його відсутність, підтримує свої вимоги.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення позовних вимог, надав суду письмові заперечення, в яких зазначив, що позивач перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного Фонду України в м. Селидове Донецької області та згідно його заяви йому зроблено перерахунок пенсії . ч. 1 ст. 40 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» не передбачено при проведенні перерахунків пенсії застосування показника заробітної плати в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до вказаного Закону враховується для обчислення пенсії за календарний рік. що передує року перерахунку пенсії. Законом України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» було передбачено проведення перерахунків пенсії з урахуванням страхового стажу, набутого після її призначення та із застосуванням показника заробітної плати в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» враховується для обчислення пенсії за календарний рік. що передує року перерахунку пенсії, що визначається згідно ст. 40 вказаного Закону. Рішенням Конституційного суду України від 22.05.2008 року зміни, що було внесено до ст. ст. 40. 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині визначення зазначеного вище показника заробітної плати та порядку проведення перерахунку пенсії було визнано неконституційними, рішення щодо відновлення дій зазначеної норми в попередній редакції не приймалось. Таким чином, Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» не передбачено при перерахунку пенсії застосування середньої заробітної плати працівників, зайнятих у галузі економіки України за попередній рік. Просить суд відмовити позивачу у задоволенні його позовних вимог.

Суд, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи позову та заперечень проти нього, встановив нас гупне.

Позивач дійсно перебуває на обліку у відповідача як отримувач пенсії за віком та продовжує працювати, на нього поширюється вимоги Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Позивач звернувся до відповідача з письмовою заявою про перерахунок йому пенсії відповідно до підпункту 3 пункту 1 1 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян» № 530 від 28 травня 2008 року із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників у середньому на одну застраховану особу в цілому по України, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до ст.ст. 40. 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» враховується для обчислення пенсії за 2008 рік. але відповідач відмовив йому у перерахунку зазначеної пенсії з огляду на відсутність підстав та правомірності здійснення такого перерахунку.

Згідно з частиною 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З 1 січня 2004 року набрав чинності Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 9 липня 2003 року № 1058-4. який відповідно до його преамбули визначає принципи, засади і механізм функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій.

Абзацом другим преамбули цього Закону передбачено, що зміна умов і норм загальнообов'язкового державного пенсійного страхування здійснюється виключно шляхом внесення змін до цього Закону. Частиною 3 статті 4 даного Закону передбачено, що умови, норми та порядок пенсійного забезпечення визначається виключно законами про пенсійне забезпечення.

Право громадян України на отримання пенсійних виплат та соціальних послуг визначене статтею 8 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Пунктом 2 частини 1 статті 8 зазначеного Закону таке право закріплене за особами, яким до дня набрання чинності цим Законом була призначена пенсія відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення» (крім соціальних пенсій) або була призначена пенсія (щомісячне довічне утримання) за іншими законодавчими актами, але вони мали право на призначення пенсії за Законом України «Про пенсійне забезпечення» - за умови, якщо вони не отримують пенсію (щомісячне довічне грошове утримання з інших джерел.

Частиною 4 ст. 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» визначено, що у разі якщо застрахована особа після призначення пенсії і продовжувала працювати, проводиться перерахунок пенсії з урахуванням страхового стажу після призначення пенсії.

Пунктом 26 ст. 71 Закону України про Державний бюджет на 2007 рік» було зупинено на 2007 рік дію ч.4. ст..42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страх) страхування».

Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007 року № 107-У1 (надалі - Закон 107) були внесені зміни, в тому мислі й до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».

Частина 4 статті 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (в редакції Закону № 107) передбачала проведення перерахунків пенсії з урахуванням страхового стажу, набутого після її призначення та із застосуванням показника заробітної плати (доходу) в середньому на одну особу ь цілому по України, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до Закону враховується для обчислення пенсії за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії.

Рішенням Конституційного Суд) України від 22 травня 2008 року № 10-рп 2008 визнані неконституційними, серед іншого, і положення підпункту 10 пункту 35 розділу II «Внесення змін до деяких законодавчих актів України» Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», якими з 1 січня 2008 року були внесені зміни до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страх) страхування».

Конституційний Суд України дійшов висновку, що законом про Держбюджет не можна вносити зміни до інших законів, зупиняти їх дію чи скасовувати їх. оскільки з об'єктивних причин це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідок - скасування та обмеження прав і свобод людини і громадянина.

У пункті 6 рішення КСУ. зазначено, що рішення у цій справі має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку із правовідносинами, які виникли внаслідок дії Положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», визнаних неконституційними.

Враховуючи вищевикладене. суд при розгляді і вирішенні даного спору застосовує норми Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в редакції, які були чинними до внесення змін Законом Хе 107.

Крім того відповідно до підпункту 3 пункту 11 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян» № 530 від 28 травня 2008 року у разі коли застрахована особа після призначення пенсії відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» продовжувала працювати, проводиться перерахунок пенсії з урахуванням не менш як 24 місяців страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії незалежно від перерв у роботі. Перерахунок пенсії проводиться із заробітної плати (доходу) з якої була обчислена пенсія. За бажанням пенсіонера перерахунок пенсії проводиться із заробітної плати за періоди страхового стажу, зазначені в частині першій ст. 40 Закону «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників у середньому на одну застраховану особу в цілому по України, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до цього Закону враховується для обчислення пенсії, іа календарний рік. що передує року перерахунку пенсії.

Відповідно до листів Пенсійного фонду України показники заробітної плати (доходу) в середньому на одну застрахован) особу в цілому по Україні. з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» враховується для обчислення пенсії за 2007 рік становить - 1197 грн. 97 коп.. за 2008 рік - 1573 грн. 99 коп.

Позиція Управління в частині безпідставності вимог позивача ґрунтується виключно на відсутності законодавчого регулювання питання щодо визначення заробітної плати (доходу) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески, що з огляду на вищевказані норми закону_є помилковою та такою, що не грунтується на вимогах закону.

Крім того проведений управлінням перерахунок пенсії позивачу у 2009 році виходячи із показників заробітної плати (доходу) в середньому одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески при призначенні пенсії та їх перерахунку з урахуванням стажу та заробітку, набутого після призначення пенсії.

відповідно до роз'яснень спільного листа Міністерства праці та соціальної політики України та Пенсійного фонду України №120/0/18-09/039 та № 4096/02-01 від 11 березня 2009 року, тобто врахування показника заробітної плати для обчислення пенсії за 2007 рік у розмірі 1 197 гри. 91 коп. є безпідставним, як з огляду на недоведеність приписів зазначених листів вимогам Указу Президента України «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».

Таким чином, суд приходить до висновку, що дії відповідача щодо відмови у перерахунку позивачу пенсії відповідно до підпункту 3 пункту 1 1 постанови Кабінет) Міністрів України «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян» № 530 від 28 травня 2008 року із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників у середньому на одну застраховану особу в цілому по України, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до ст.ст. 40. 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» враховується для обчислення пенсії за 2007 рік. є протиправними, оскільки не відповідають вищевказаним вимогам закону, а том ' позовні вимоги позивача грунтуються на вимогах закону і підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. І. З, 6. 8, 19. 22-24 Конституції України, ст. 28, 42 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року

СудСелидівський міський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення19.08.2010
Оприлюднено16.12.2016
Номер документу63387250
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-4233/2010

Рішення від 19.08.2010

Цивільне

Селидівський міський суд Донецької області

Черков В. Г.

Ухвала від 31.08.2010

Цивільне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Іващенко Ю. А.

Рішення від 12.05.2010

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Ткаченко Н. В.

Ухвала від 31.05.2010

Цивільне

Київський районний суд м. Полтави

Васильєва Л. М.

Рішення від 26.10.2010

Цивільне

Золотоніський міськрайонний суд Черкаської області

Матвієнко Марія Володимирівна

Рішення від 01.10.2010

Цивільне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Леусенко Володимир Миколайович

Ухвала від 20.10.2010

Цивільне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Слюсар Людмила Петрівна

Рішення від 12.10.2010

Цивільне

Залізничний районний суд м. Сімферополя

Якушева Тамара Вікторівна

Рішення від 17.09.2010

Цивільне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Іващенко Юрій Анатолійович

Рішення від 12.05.2010

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Ткаченко Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні