Постанова
від 24.01.2017 по справі 923/1068/16
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"24" січня 2017 р.Справа № 923/1068/16 Колегія суддів Одеського апеляційного господарського суду у складі:

Головуючого судді: Лисенко В.А.

Суддів: Ліпчанської Н.В., Ярош А.І.

Секретар судового засідання: Молодов В.С.

За участю повноважних представників сторін:

від прокуратури: ОСОБА_1, за посвідченням;

від відповідача: ОСОБА_2, за довіреністю;

Інші представники сторін в судове засідання не з'явились. Про час, дату та місце його проведення повідомлені належним чином.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Заступника прокурора Херсонської області

на рішення Господарського суду Херсонської області від 22 листопада 2016 року

по справі № 923/1068/16

за позовом Заступника керівника Новокаховської місцевої прокуратури Херсонської області в інтересах держави в особі:

1. Скадовської районної державної адміністрації;

2. Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області;

до Товариства з обмеженою відповідальністю Володимирівка

про внесення змін до договору оренди земельної ділянки

В С Т А Н О В И Л А:

У жовтні 2016 року заступник керівника Новокаховської місцевої прокуратури Херсонської області звернувся до Господарського суду Херсонської області з позовом в інтересах держави в особі Скадовської районної державної адміністрації та Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Володимирівка , в якому просив, зокрема:

- внести зміни до Договору оренди землі від 01 грудня 2004 року, укладеного між Скадовською районною державною адміністрацією та Товариством з обмеженою відповідальністю Володимирівка , який зареєстровано у Скадовському районному відділі Херсонської регіональної філії центру державного земельного кадастру за № 3 від 29.12.2004р., виклавши пункт 9 вказаного договору в наступній редакції:

Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рік, шляхом внесення цих коштів відповідно до закону .

- замінити за текстом договору сторону договору оренди землі, визначивши Орендодавцем земельної ділянки Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області, код ЄДРПОУ 39766281, вул. 40 років Жовтня, 136-а, м. Херсон, замість Скадовської районної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 04060134, Херсонська область, вул. Володарського, 34, м. Скадовськ.

Крім цього, позивач просив стягнути з відповідача судові витрати.

Позовні вимоги щодо необхідності внесення змін до договору оренди землі, укладеного 01.12.2004р. між Скадовською районною державною адміністрацією та Товариством з обмеженою відповідальністю Володимирівка в частині встановлення орендної плати у розмір 3% від нормативної грошової оцінки Прокурор - заступник керівника Новокаховської місцевої прокуратури Херсонської області пов'язує з тим, що вимогами 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу, з урахуванням змін внесених Законом України Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні № 1166-VII ВІД 27.03.2014р. зазначено, що розмір орендної плати не може бути менше 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Щодо вимоги позивача про внесення змін до вказаного договору, в частині заміни сторони договору, а саме Орендодавця земельної ділянки з Скадовської районної державної адміністрації на Головне управління Держгеокадастру, то вона обґрунтована тим, що відповідно до вимог ч. 4 ст. 122 ЗК України на даний час розпорядником земель, що перебувають в оренді відповідача на території Херсонської області, є Головне управління Держеокадастру у Херсонській області.

Рішенням Господарського суду Херсонської області від 22 листопада 2016 року (суддя Пригуза П.Д.) відмовлено у задоволенні позову.

Суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову в частині внесення змін до договору оренди земельної ділянки в частині встановлення орендної плати у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки з огляду на те, що позов заявлено безпідставно та за відсутністю спору, оскільки відповідачем добровільно сплачується з 01.01.2014 року орендна плата у розмірі 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог в частині заміни в тексті договору оренди сторони - орендодавця земельної ділянки суд дійшов висновку про відсутність предмету спору з цього приводу, як на час звернення прокурора з позовом до суду так і на час винесення судового рішення, оскільки орендодавець в Договорі оренди землі не змінився. Ним (орендодавцем) був і залишається Український народ. Зміни відбулися лише у назві органу державної влади, який діє від імені держави.

Не погоджуючись з рішенням місцевого господарського суду , Заступник прокурора Херсонської області через Господарський суд Херсонської області звернувся до Одеського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Херсонської області від 22 листопада 2016 року по справі № 923/1068/16 та прийняте нове про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

В обґрунтування апеляційної скарги скаржник зазначає, що спірний договір від 01.12.2004р. є договором оренди земельної ділянки державної власності. Нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Крім цього, апелянт звертає увагу на те, що на теперішній час Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області є розпорядником земель, що перебувають у користуванні відповідача, однак умови договору щодо заміни орендодавця як сторони у зобов'язанні, не приведено у відповідність з вимогами законодавства.

Більш детальніше доводи зазначені у скарзі.

В письмових поясненнях Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області підтримало апеляційну скаргу Заступника прокурора Херсонської області на рішення Господарського суду Херсонської області від 22 листопада 2016 року по справі № 923/1068/16 та просило оскаржуване рішення скасувати та прийняти нове про задоволення позову.

У відзиві на апеляційну скаргу Товариство з обмеженою відповідальністю Володимирівка висловило заперечення щодо викладених доводів апеляційної скарги та вважає рішення місцевого господарського суду таким, що не підлягає скасуванню.

Ухвалою Одеського апеляційного господарського суду від 15 грудня 2016 року судовою колегією у складі головуючого судді Лисенко В.А., суддів: Ліпчанської Н.В., Ярош А.І., справу прийнято до провадження та призначено до розгляду на 24.01.2017р.

В судове засідання, яке призначене на 24 січня 2017 року, представники Скадовської районної державної адміністрації та Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області не з'явилися, не скористалися наданим їм ст. 22 ГПК України правом та повноважних представників не направили.

При цьому, 24 січня 2017 року від Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області через електронну пошту до Одеського апеляційного господарського суду надійшло клопотання, в якому управління просить розглядати справу без їхнього представника.

Апеляційною інстанцією враховано, що явка представників сторін не визнавалась судом обов'язковою.

Пунктом 2 інформаційного листа Вищого господарського суду від 15.03.2010р. № 01-08/140 Про деякі питання запобігання зловживанню процесуальними правами у господарському судочинстві роз'яснено, що особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце її розгляду судом, якщо ухвалу про порушення провадження у справі надіслано за поштовою адресою, зазначеною у позовній заяві. У випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.

Задовольнивши зазначене клопотання, судова колегія дійшла висновку про достатність у матеріалах справи документальних доказів для вирішення спору по суті за відсутністю представників Скадовської районної державної адміністрації та Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області.

Заслухавши пояснення представника відповідача та прокуратури , дослідивши матеріали та обставини справи на предмет надання їм попередньою судовою інстанцією належної юридичної оцінки та повноти встановлення обставин, дотримання норм матеріального та процесуального права, згідно з вимогами ст. 101 ГПК України, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 01 грудня 2004 року між Скадовською районною державною адміністрацією та Товариством з обмеженою відповідальністю Володимирівка укладено договір оренди земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 327,2 га, у тому числі ріллі - 303,3 га, пасовищ - 23,9 га, яка знаходиться на території Володимирівської селищної ради Скадовського району Херсонської області строком на 5 років (договір зареєстровано у Скадовському районному відділі Херсонської регіональної філії центру державного земельного кадастру, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 29.12.2004 за № 3) (а.с. 20-21).

Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 60 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію (пункт 8 Договору).

Пунктом 5 Договору встановлено, що нормативно грошова оцінка земельної ділянки становить 3 443 360 грн.

Пунктом 9 Договору визначено, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі на р/р 33214812800271 код 13050200 в УДК Херсонської області в розмірі 8 609 грн. щорічно.

Пунктом 13 Договору передбачено, що розмір орендної плати переглядається 1 раз на 3 роки у разі:

- зміни умов господарювання, передбачених договором;

- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, у тому числі внаслідок інфляції;

- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;

- в інших випадках, передбачених законом.

06 серпня 2009 року між Скадовською районною державною адміністрацією та Товариством з обмеженою відповідальністю Володимирівка укладено додаткову угоду про внесення змін до договору оренди, зареєстрованого у Скадовському районному відділі Херсонської регіональної філії центру державного земельного кадастру від 29.12.2004 за № 3 щодо строку дії договору та розміру орендної плати. Продовжено дію договору оренди на 15 років з дня державної реєстрації додаткової угоди та встановлено розмір орендної плати - 2 % нормативної грошової оцінки земельної ділянки (а.с. 22).

Проаналізувавши матеріали справи судова колегія дійшла висновку про обґрунтованість позовних вимог з огляду на наступне.

Вимогами 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу з урахуванням змін, внесених Законом України Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні № 1166-VII ВІД 27.03.2014 зазначено, що розмір орендної плати не може бути менше 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

На підставі зазначеного 14.04.2014р. Скадовською ОДПІ ГУ Міндоходів у Херсонській області за вих. № 560/10/21-19 надіслано відповідачу пропозицію щодо приведення умов договору оренди землі у відповідність вимог чинного законодавства. Також відділом Держземагенства у Скадовському районі Херсонської області від 29.04.2014р. за № 01-03/752 та Головним управлінням Держгеокадастру у Херсонській області від 20.01.2016р. за № 32-21-0.4-1477/2-16 направлено відповідачу листи з пропозицією внести зміни до вищевказаного договору оренди землі в частині збільшення розміру орендної плати, які позитивних наслідків не дали (а. с. 23, 35, 36).

Відповідно до Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності № 5245-VI від 06.09.2012р., який набрав чинності з 01.01.2013р., землі державної та комунальної власності в Україні вважаються розмежованими. Землі розташовані за межами населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, які перебувають у комунальній власності чи на яких розташовані об'єкти нерухомого майна комунальної власності, є землями державної власності.

Положеннями п. 4 ст. 122 Земельного кодексу України (зміни до якого внесено на підставі вищевказаного закону) передбачено, що розпорядником земель сільськогосподарського призначення державної власності є центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи. Таким органом у Херсонській області є Головне управління Держгеокадастру України в Херсонській області.

Враховуючи, що згідно умов діючого договору орендодавцем є Скадовська районна державна адміністрація, а розпорядником земель на теперішній час є Головне управління Держгеокадастру України в Херсонській області, при цьому останнім не вжито належних заходів для внесення змін до договору в частині зміни орендодавця, а також враховуючи те, що у вказаному договорі розмір орендної плати визначено нижче розміру встановленого законодавством України, прокуратурою району було вжито заходів прокурорського реагування представницького характеру шляхом звернення до суду з позовом про внесення змін до Договору оренди від 01 грудня 2004 року.

За приписами ст. 525 ЦК України визначено, що одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцяти денний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду (ст. 188 ГК України).

Частиною 1 статті 651 ЦК України встановлено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

За змістом ч. 1 ст. 15 Закону України Про оренду землі істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін.

Положеннями ст. 30 Закону України Про оренду землі визначено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди (ст. 21 Закону України Про оренду землі ).

З 1 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України (далі ПК України), який, відповідно до пункту 1.1 статті 1 регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, і, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

За змістом підпункту 9.1.10 пункту 9.1 статті 9 ПК України плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів, яка в силу вимог підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 цього ж Кодексу є податком і справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Відповідно до пункту 269.1 статті 269 ПК України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Останні ж, як визначає зміст підпункту 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу, це особи, яким, зокрема, на умовах оренди надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності. Отже, ПК України визначив обов'язок й орендаря сплачувати земельний податок у формі орендної плати.

Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, а підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (пункт 288.1 статті 288 ПК України). Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, установлених цим Кодексом.

Підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 зазначеного Кодексу встановлено, що розмір орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності встановлюється у договорі оренди , але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки та не може перевищувати 12 % нормативної грошової оцінки (підпункт 288.5.2 зазначеного пункту).

Пунктом 2.18 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17 травня 2011 року № 6 Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин (зі змінами та доповненнями) роз'яснено, що вирішення спорів про внесення змін до договору пов'язане із застосуванням положення частини першої статті 626 Цивільного кодексу України, відповідно до якої договір є узгодженим волевиявленням двох або більше сторін, і тому суд не може зобов'язати іншу сторону договору внести зміни до нього. Отже, зацікавлена сторона у випадках, передбачених законом, може просити суд про внесення зміни до договору згідно з рішенням суду, а не про зобов'язання відповідача внести такі зміни до договору.

Як зазначено у пункті 2.19 тієї ж постанови, у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.

Отже, орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, що, в свою чергу, свідчить про наявність підстав для перегляду розміру орендної плати - у разі законодавчої зміни її граничного розміру, а тому мінімальний розмір орендної плати за вказаним договором на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) укладеним між Скадовською районною державною адміністрацією та Товариством з обмеженою відповідальністю Володимирівка від 01.12.2004р. повинен становити 3 % від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки.

Аналогічна правова позиція викладена і в постанові Верховного Суду України від 20.11.2012 року у справі № 28/5005/640/2012, з якої вбачається, що встановлення ст. 288 Податкового кодексу України граничних розмірів річної орендної плати за земельну ділянку є підставою для приведення положень спірного договору оренди земельної ділянки у відповідність до вимог закону в частині визначення розміру орендної плати.

Крім того, в постанові від 02.12.2014р. по справі № 21-274а14 Верховний суд України вказав, що з набранням чинності Податковим кодексом України річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 цього Кодексу та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати.

Таким чином, судова колегія дійшла висновку щодо обґрунтованості позовних вимог позовних вимог про внесення змін до п. 9 Договору оренди землі від 01.12.2004р., а саме: Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 3 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рік .

Ти обставини, що відповідачем самостійно нараховується розмір орендної плати у вигляді 3 % від нормативної грошової оцінки, не мають правового значення, оскільки предметом позову у даній справі є внесення змін до договору оренди, а не стягнення суми орендної плати. Тому висновок суду про відсутність спору без правового врегулювання умов договору є безпідставним.

За таких обставин суд першої інстанції дійшов невірного висновку про відсутність правових підстав для внесення змін до договору оренди земельної ділянки в частині визначення граничного розміру орендної плати.

При цьому, судова колегія не погоджується з висновком суду попередньої інстанції про відмову в задоволенні позову в частині заміни в тексті договору оренди сторони - орендодавця земельної ділянки, з огляду на таке.

Як вбачається з Договору, сторонами договору є Скадовська районна державна адміністрація та Товариство з обмеженою відповідальністю Володимирівка . У той же час, на підставі змін в законодавстві цивільні права та обов'язки щодо розпорядження землями державної власності перейшли до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області як до органу, уповноваженого державою здійснювати функції розпорядження земельними ділянками державної власності.

Таким чином, на даний час розпорядником земель є Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області. Отже, повноваження щодо розпорядження землями державної власності перейшли до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області відповідно до припису закону, однак умови договору щодо заміни орендодавця як сторони у зобов'язанні, не приведено у відповідність з вимогами законодавства.

Положеннями ст. 4 Закону України Про оренду землі передбачено, що орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у державній власності, є органи виконавчої влади, які відповідно до закону передають земельні ділянки у власність або користування.

За приписами ч. 2 ст. 175 ГК України визначено, що якщо майново-господарське зобов'язання виникає між суб'єктами господарювання або між суб'єктами господарювання і негосподарюючими суб'єктами - юридичними особами, зобов'язаною та управненою сторонами зобов'язання є відповідно боржник і кредитор.

Заміна кредитора у зобов'язанні відповідно до ст. 516 ЦК України здійснюється без згоди боржника, якщо інше не встановлено договором або законом.

Крім того, стороною у спорах щодо виконання договорів, внесення змін може бути виключно сторона правочину. Як вбачається з матеріалів справи Скадовська районна державна адміністрації Херсонської області на даний час виступає стороною даного договору оренди земельної ділянки, що не відповідає її правовому статусу відповідно до законодавства.

При таких обставинах, позовні вимоги в частині заміни за текстом договору сторони договору оренди землі підлягають задоволенню шляхом внесення відповідних змін до Договору оренди землі від 01.12.2004р., визначивши Орендодавцем земельної ділянки Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області, код ЄДРПОУ 39766281, вул. 40 років Жовтня, 136-а, м. Херсон, замість Скадовської районної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 04060134, Херсонська область, вул. Володарського, 34, м. Скадовськ.

Судова колегія не приймає до уваги твердження відповідача, викладених в його письмовому відзиві на апеляційну скаргу щодо необґрунтування прокурором у позовній заяві підстав звернення до суду в інтересах держави в особі позивачів, оскільки прокурором у позовній заяві мотивовано порушення інтересів держави тим, що місцевий бюджет недоотримає кошти від платежів за землю (орендної плати), що в свою чергу порушує інтереси держави та не сприяє досягненню проголошеної мети - запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в України.

Крім того, невнесення змін до договору оренди в частині визначення орендодавця позбавляє відповідний державний орган виконувати покладені на нього Законом відповідні функції регулювання орендних відносин саме з відповідачем.

Висновок суду першої інстанції про відсуніть предмету спору є хибним, оскільки відповідно до ч. 2 ст. 2 Земельного кодексу України суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.

Отже, судова колегія дійшла висновку, що рішення Господарського суду Херсонської області від 22 листопада 2016 року підлягає скасуванню, як таке, що не відповідає обставинам справи, з прийняттям нового рішення про задоволення позову у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 99, 101, 103 п. 2, 104 ч. 1 п. 3, 105 ГПК України, судова колегія -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Заступника прокурора Херсонської області - задовольнити.

Рішення Господарського суду Херсонської області від 22 листопада 2016 року по справі № 923/1068/16 - скасувати.

Прийняти нове рішення:

Позовні вимоги заступника керівника Новокаховської місцевої прокуратури Херсонської області, який діє в інтересах держави в особі Скадовської районної державної адміністрації та Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Володимирівка про внесення змін до Договору оренди земельної ділянки від 01 грудня 2004 року - задовольнити у повному обсязі.

Внести зміни до Договору оренди землі від 01 грудня 2004 року, укладеного між Скадовською районною державною адміністрацією та Товариством з обмеженою відповідальністю Володимирівка , який зареєстровано у Скадовському районному відділі Херсонської регіональної філії центру державного земельного кадастру за № 3 від 29.12.2004р., виклавши пункт 9 вказаного договору в наступній редакції:

Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рік, шляхом внесення цих коштів відповідно до закону .

Замінити за текстом Договору оренди землі від 01 грудня 2004 року, укладеного між Скадовською районною державною адміністрацією та Товариством з обмеженою відповідальністю Володимирівка , який зареєстровано у Скадовському районному відділі Херсонської регіональної філії центру державного земельного кадастру за № 3 від 29.12.2004р., сторону. визначивши Орендодавцем земельної ділянки - Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області, код ЄДРПОУ 39766281, вул. 40 років Жовтня, 136-а, м. Херсон, замість - Скадовської районної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 04060134, Херсонська область, вул. Володарського, 34, м. Скадовськ. .

Постанова в порядку ст. 105 ГПК України набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку.

Повний текст постанови підписано 25.01.2017р.

Головуючий суддя В.А. Лисенко

Суддя Н.В. Ліпчанська

Суддя А.І. Ярош

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення24.01.2017
Оприлюднено30.01.2017
Номер документу64264412
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/1068/16

Постанова від 31.05.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Корсак B.A.

Ухвала від 17.05.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Корсак B.A.

Ухвала від 18.04.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Корсак B.A.

Ухвала від 20.02.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Корсак B.A.

Постанова від 24.01.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лисенко В.А.

Постанова від 24.01.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лисенко В.А.

Ухвала від 15.12.2016

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лисенко В.А.

Рішення від 22.11.2016

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 27.10.2016

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні