ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 лютого 2017 року м. Київ К/800/991/14
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
Суддів:Черпіцької Л.Т. Гончар Л.Я. Шведа Е.Ю.
провівши попередній розгляд адміністративної справи за касаційною скаргою Черкаської митниці на постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2013 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 18 грудня 2013 року у справі № 823/46/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРІОЛАКТ" до Черкаської митниці про визнання протиправними та скасування карток відмови у митному оформленні, -
ВСТАНОВИЛА:
Позивач звернувся з позовом в якому просив визнати протиправним та скасувати картки відмови Черкаської митниці у митному оформленні від 27.01.2011 року № 902000006/1/00021 та від 28.01.2011 року № 902000009/1/00003.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що оскаржувані картки відмови прийняті на незаконній підставі.
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2013 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 18 грудня 2013 року, позов задоволено повністю.
На постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2013 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 18 грудня 2013 року надійшла касаційна скарга Черкаської митниці, в якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права, ставиться питання про їх скасування та прийняття нового рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що 26.11.2010 року позивач звернувся з вантажно-митними деклараціями та товарно-супровідними документами до Черкаської митниці з метою митного оформлення роздавачів кормів МОНОFEEDER 11 DF SGARIBOLDI SRL (виробництво Італії). Під час митного контролю інспекторами відділу контролю митної вартості та коду товару Черкаської митниці прийнято оскаржувані картки відмови від 27.01.2011 №902000006/1/00021 та від 27.01.2011 №902000009/1/00003 в прийнятті митних декларацій відповідно №902000009.2010.008441 та №902000009.2010.008442 митному оформленні та пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України.
Підставою для прийняття відповідачем зазначених рішень прийняті стала невідповідність заповнення позивачем даних про товар у графах 31 та 33 ВМД даним, встановленим відділом контролю митних платежів та коду товарів Черкаської митниці відповідно до ст.313 Митного кодексу України від 11.07.2002 рішенням від 24.01.2011 №КТ-902-0009-11, і відповідно рекомендовано подати нову ВМД із внесенням даних про товар відповідно до цього рішення митниці та невідповідність заповнення позивачем даних про товар №1 у графі 31 ВМД даним, встановленим відділом контролю митних платежів та коду товарів Черкаської митниці рішенням від 24.01.2011 №КТ-902-0009-11, та відповідно рекомендовано подати нову ВМД із внесенням даних про товар згідно з цим рішенням митниці.
Також, 24.01.2011 року Черкаською митницею було прийнято рішення №КТ-902-0009-11 про визначення коду товару - роздавача кормів МОНОFEEDER 11 DF SGARIBOLDI SRL (Італія) за кодом 87162000.
Вказане рішення було оскаржено Товариством з обмеженою відповідальністю ТРІОЛАКТ в судовому порядку. Так, постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 05.09.2011 у справі № 2а/2370/3229/11, яка залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 07 червня 2012 року та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 01.10.2013р. вказане вище рішення відповідача визнано протиправним та скасовано.
Відповідно до п.15 ч.11 ст.1 глави 1 розділу І Загальні положення діючого на час спірних відносин Митного кодексу України від 11.07.2002 №92-ІV в редакції на час митного оформлення товару (далі - МК України) митний контроль - сукупність заходів, що здійснюються митними органами в межах своєї компетенції з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку.
Згідно з абз.2 ст.40 МК України, митний контроль передбачає проведення митними органами мінімуму митних процедур, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи. Обсяг таких процедур та порядок їх застосування визначаються відповідно до цього Кодексу, інших нормативно-правових актів, а також міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку.
Пунктом 1 ч.1 ст.41 МК встановлено, що перевірка документів та відомостей передбачена як одна із форм митного контролю. Порядок здійснення митного контролю визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до норм цього Кодексу.
Метою митного оформлення відповідно до ст .70 МК України є засвідчення відомостей, одержаних під час митного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, та оформлення результатів такого контролю, а також статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів і транспортних засобів. Митне оформлення здійснюється посадовими особами митного органу.
Операції митного оформлення, порядок їх здійснення, а також форми митних декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів і транспортних засобів, визначаються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з абз.1 ст.81 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари і транспортні засоби, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до абзаців 1 ,5-6 ст.86 МК України митна декларація приймається та реєструється митним органом у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України або уповноваженим ним органом. Митний орган не має права відмовити в прийнятті митної декларації, якщо декларантом виконано всі умови, встановлені цим Кодексом. Відмова митного органу в прийнятті митної декларації повинна бути вмотивованою, а про причини відмови має бути письмово повідомлено декларанту.
Згідно з п.2 діючого на час спірних відносин Порядку оформлення й використання Картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України, затвердженого наказом Державної митної служби України від 12 грудня 2005 №1227 в редакції від 03.06.2007, у всіх випадках відмови невідкладно оформлюється Картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України.
Відповідно до абз.2 ст.313 МК України рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими для підприємств і громадян. Водночас абзацом 2 ст. 19 Конституції України встановлено обов'язок державних органів та їх посадових осіб діяти виключно в межах та спосіб, визначений законом.
Аналізуючи зміст наведених законодавчих норм та з урахуванням матеріалів справи, суди обґрунтовано дійшли висновку, щодо протиправності карток відмови від 27.01.2011 №902000006/1/00021 та від 28.01.2011 №902000009/1/00003 в прийнятті митних декларацій відповідно №902000009.2010.008441 та №902000009.2010.008 442 і митному оформленні товарів за ними , оскільки рішення Черкаської митниці про визначення коду товару, невідповідність оформлення ВМД, яке стало підставою для відмови у митному оформленні товарів та прийнятті оскаржуваних карток відмови, визнано протиправним судовим рішенням, що набрало законної сили.
За таких обставин судова колегія дійшла висновку, що при вирішенні справи судами першої та апеляційної інстанцій вірно застосовані норми матеріального та процесуального права. Доводи касаційної скарги висновків суду не спростовують. За таких обставин підстав для задоволення касаційної скарги судова колегія не вбачає.
Згідно із ст. 220 КАС України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
Керуючись статтями 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України
УХВАЛИЛА:
Касаційну скаргу Черкаської митниці відхилити, а постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2013 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 18 грудня 2013 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копії особам, які беруть участь у справі та може бути переглянута в порядку ст.ст. 235-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 02.02.2017 |
Оприлюднено | 13.02.2017 |
Номер документу | 64658251 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Черпіцька Л.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні