Постанова
від 02.04.2010 по справі 2-а-230/10
ПАВЛОГРАДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

м. Павлоград, вул. Дніпровська, 135, 51400, (05632) 6-28-66

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 квітня 2010 року Павлоградський міськ районний суд Дніпропетровської області у складі:

головуючого судді: Круговий О.О.

при секретарі: Галенко О.А.

за участю позивача: ОСОБА_1

представника відповідача: ОСОБА_2

РОзглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Павлограді справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м. Павлограді Дніпропетроської області про перерахунок пенсії, суд -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в м. Павлограді Дніпропетроської області, в якому просила суд зобовязати відповідача провести перерахунок пенсії в повній відповідності з вимогами ст. 40,42 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та п/п 3 п. 11 Постанови Кабінету Міністрів від 228.05.2008 року № 530" Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян" із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників у середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні за 2008 рік в розмірі 1573,99 грн., виплачувати в подальшому пенсію у відповідності з проведеним перерахунком, зобовязати відповідача виплатити їй різницю між перерахованою та отриманою пенсією, яка утворилась з 01.02.2009 року і на моментрозгляду справи, яка складає 3010 грн., стягнути з відповідача на її користь судові витрати по справі.

В обгрунтування заявленого позову позивач зазначила, що 10.02.2009 року вона звернулася з заявою та відповідними документами до відповідача про перерахунок розміру її пенсії як працюючому пенсіонеру у відповідності з вимогами ст.ст. 40,42 Закону України " ПРо загальнообовязкове державне пенсійне страхування" та п/п 3 п.11постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року № 530 "Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян". Але, перерахунок був здійснений відповідачем з порушенням ст. 40 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", а саме: відповідач неправомірно здійснив обчислення заробітної плати для розрахунку пенсії, виходячи з середньостатистичної заробітної плати по Україні за 2007 рік а розмірі 1197,91 грн., в той час, коли абзацом 4 пункту 2 ст. 40 цьогозакону передбачено застосування середньостатистичної заробітної плати по Україні за календарний рік, що передує перерахунку, а саме за 2008 рік в розмірі 1573,99 грн. Таким чином, її пенсія за віком після перерахунку була встановлена відповідачем в розмірі 793,67 грн. Зверненнями та скаргами до управління Пенсійного фонду України в м. ПавлоградіДніпропетровської області вона виразила свою незгоду з перерахунком, але відповідач зробив новий перерахунок, з врахуванням норм законодавстка категорично відмовився. Відповідно до ст. 40 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"та Постанову Кабінету Міністрів від 28.05.2008 року № 530, відповідач зобовязаний обчислити заробіток для розрахунку пенсії, виходячи із середньостатистичної заробітної плати по Україні за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії, а саме за 2008 рік. Посилання відповідача на те, що Конституційний Суд України визнав неконституційними зміни, внесення КМУ в ст. 40 та 42 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", але прицьому не вказав, якими нормами необхідно керуватися, хібні, так як в усякому разі необхідно керуватися Законом який має найвищу силу над іншими підзаконними актами.

В судовому засіданні позивачка підтримала свої позовні вимоги в повному обсязві та просила суд їх задовольнити, посилаючись на довади наведені у позові та на свої пояснення надані у судовому засіданні.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав в повному обсязі, надав суду заперечення на позовну заяву, відповідно до змісту яких просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог. Позивачу виплачується пенсія, виходячи із показників заробітної плати (доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, якої сплачено страхові внески при призначенні пенсії та її перерахунку у 2009 році з урахуванням стажу та заробітку, набітого після призначення пенсії, відповідно до розяснення спільного листа Міністерства праці та соціальної політики України та Пенсійного фонду України від 11 березня 2009 року, тобто враховувавсяпоказник заробітної плати для обчислення пенсії за 2007 рік у розмірі 1197,91 грн. Частина 2 статті 42 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"( із змінами внесеними ЗУ "Про державний бюджетна 2008 рік про внесенння змін до деяких законодавчих актів України" було передбачено проведення перерахунків пенсії з урахуванням страхового стажу, набутого після призначення та застосування показника заробітної плати (доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, в якій сплаченострахові внески, та яка, відповіднл Закону враховується для обчислення пенсії за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії, що визначався згідно ст. 40закону. Рішенням Конституційного СудуУкраїни від 22 травня 2008 року зміни, що були внесені до ст.ст.40,42 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в чстині визначення зазначеного вище показника заробітної плати та порядку проведення перерахунку пенсій були визначені неконституційними, а рішення, щодо відновлення дії зазначеної норми в попередніій редакції не приймалось. у звязку з цим, перерахунок пенсії проводився відповідно до підпункту 3 пункту 11 постанови Кабін6інету Міністрів України " Деякі питання соціального захисту окремих категорій громодян" № 530від 28травня 2008 року із застосіваннями показника заробітної плати ( доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески, перерахунки пенсії у 2009 рокі проводяться ПФУ із застосуванням показників заробітної плати ( доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до Закону враховується для обчислення пенсії за 2007 рік (1197,97грн.).

Суд, вислухавши пояснення позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивачка знаходиться на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в м. Павлограді Дніпропетровської області та отримує пенсію відповідно до Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Позивачці була призначена пенсія за віком, що підтверджується копією матеріалів пенсійної справи. Позивачка працює у Державному підприємстві конструкторському бюро Південне ім..ОСОБА_3. Позивачка неодноразово зверталася до відповідача з письмовою заявою на перерахунок пенсії як процюючому пенсіонеру, у відповідності до вимог ст.ст. 40,42,Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"№ 1058-IV,п.3 п 11 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року № 530 "Деякі питання соціального захисту деяких категорій громадян", але відповідач відмовивїй у перерахунку пенсії з огляду на відсутність підстав та правомірності здійснення такого перерахунку ( а.с. 7-16).

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобовязані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законом УКраїни .

з 01 січня 2004 року набрав чинності Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09 липня 2003року № 1058-4, який видповідно до його преамбули визначає принципи, засади і механізм функціонування сиситеми загальнообовязкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій.

Абзацос 2 преамбули цього закону передбачено, що зміна умові норм загальнообавязкового державного пенсійного страхування здійснюється виключновнесеням змін до цього закону. Частиною 3 статті 4 даного закону передбачено, що уиови, норми та порядок пенсійного забезпеченнявизначається виключно законом про пенсійне забезпечення.

Право громадян України на отримання пенсійних виплат та соціальних послуг визначено статтею 8 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Частина 4 статті 42 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"визначено, що разі, якщо застрахована особа після призначення пенсії продовжувала працювати, проводиться перерахунок пенсії з урахуванням страхового стяжу після призначення пенсії.

Пунктом 26 ст. 71 Закону України "Про Державний буджет на 2007 рік" було зупинено на 2007 рік дію ч. 4 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"

Закону України " Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 28 грудня 2007 року № 107-6 ( надалі Закон 107)були внесені зміни, в тому числі до Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Частина 4 ст. 42 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"( в редакції Закону №107 ) передбачала проведення перерахунків пенсії з урахуванням страхового стажу, набутого після її призначення та її застосуванням показника заробітної плати (доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з яков сплачено страхові внески та яка відповідно до закону враховується для обчислення пенсії за календарний рік, що перердує року перерахунку пенсії, що визнався згідно статті 40 Закону.

Рішення Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008визнані неконституційними, серед іншого, і положення підпункту 10 пункту 35 розділу 1I "Внесення змін до деяких законодавчих актів України" Закон України " Про Державний буджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" Закону України " Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", якими з 01 січня 2008 року були внесені зміни до Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", зокрема до частини 4 статті 42

Конституційний Суд України дійшов висновку, що закон про Держбюджет не можна внести зміни до інших законів, зупинення їх дію чи скасування їх, оскільки з обєктивних причин це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідок - скасування та обмеження прав і свобод людини і ромадянина.

Після прийняття рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008 року, щодо визнання такими, що не відповідають Конституції України положень статей 40,42 ЗаконуУкраїни" Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" питання визнання показника заробітної плати ( доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з з якої сплачено страхові внески для проведення перерахунку пенсії залишилося невирішенням, оскільки не було прийнять відповідного законодавчого акту для внесення змін до Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Відповідно до п. 2 та п. 3 ст 116 Конституції України Кабінет Міністрів України виває заходів, щодо забезпечення прав і свобод людини, громадянина, забезпечує проведення політики у сфері соціального захисту населення.

У звязку з цим, та зметою врегулючання питання, зокрема, щодо проведення перерахунків пенсй, Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 28 травня 2008 року № 530 " Деякі питання соціального захисту окремих категорій громодян". відповідно до підпункту 3 постанови КМУ від 28.05.2008 року № 530, до законодавчого врегулювання питання вчинення показника заробітної плати ( доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески, перерахунок пенсії у 2009 році проводяться Пенсійним фондом України їз застосуванням показника заробітної плати ( доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сполачено страхові внески та яка відповідно до Закону враховується для обчислення пенсії за 2007 рік ( 1197,91 грн.).

Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 2,6,8,9,69,94,104,159,160,163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до управління Пенсійного Фонду України в м. Павлограді Дніпропетровської області про перерахунок пенсії - відмовити

Постанова може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області, який ухвалив оскаржуване судове рішення. копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Діпропетровського апеляційного адміністративного суду.

Заява про апеляційне оскарження постанови до Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області подає протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області подається протягом двадцяти днів після після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встанолений для подання заяви про апеляційне олкарження.

Суддя: О.О. Круговий

СудПавлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення02.04.2010
Оприлюднено24.02.2017
Номер документу64870255
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-230/10

Постанова від 16.01.2010

Адміністративне

Комінтернівський районний суд Одеської області

Копіца О. В.

Постанова від 17.01.2010

Адміністративне

Комінтернівський районний суд Одеської області

Постанова від 06.04.2010

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Ходасевич О. В.

Ухвала від 16.03.2010

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Соколова К. А.

Постанова від 15.01.2010

Адміністративне

Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області

Сеньков О. Г.

Постанова від 02.04.2010

Адміністративне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Круговий О. О.

Постанова від 04.11.2010

Адміністративне

Красилівський районний суд Хмельницької області

ЧОРНА Л. М.

Постанова від 07.06.2010

Адміністративне

Ніжинський міськрайонний суд Чернігівської області

Триголова В. М.

Ухвала від 25.02.2010

Адміністративне

Чутівський районний суд Полтавської області

Антонов А. А.

Ухвала від 04.02.2010

Адміністративне

Чутівський районний суд Полтавської області

Антонов А. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні