Справа №766/3301/17
н/п 1-кс/766/3655/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06.04.2017 року м. Херсон
Слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого СУ ГУНП в Херсонській області капітана поліції ОСОБА_3 про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні №42017230000000010 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий СУ ГУНП в Херсонській області капітан поліції ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням, в якому просить накласти арешт на речі та предмети, які вилучено під час проведення обшуку 04.04.2017 у приміщені виконавчого комітету Олешківської міської ради Херсонської області розташованого за адресою: м. Олешки, вул. Гвардійська, 30, а саме:
- Системний блок інвентарний номер 10420825 в корпусі чорного кольору;
- Сервер intexeon Е 5520 інвентарний номер 10120826, S/N USE 95N263 та зберігати їх при матеріалах кримінального провадження № 42017230000000010 від 18.01.2017.
Мотивуючи клопотання, слідчий вказує, що у провадженні СУ ГУНП в Херсонській області перебуває кримінальне провадження внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017230000000010 від 18.01.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.
Досудовим розслідуванням з`ясовано, службові особи Олешківської міської ради шляхом зловживання службовим становищем упродовж 2016 року привласнили бюджетні кошти, які виділялися на реконструкцію вуличного освітлення м. Олешки.
Встановлено, що на підставі рішення сесії Олешківської міської ради, за рахунок міського бюджету було внесено зміни в територіальну програму соціально-економічного розвитку Цюрупинської (Олешківської) територіальної громади на 2016 р. і передбачено наступний захід на суму 2172000 грн. за рахунок міського бюджету:
Виготовлення та експертиза проектно-кошторисної документації та виконання робіт з модернізації, реконструкції, удосконалення та будівництва мереж вуличного освітлення в місті м. Цюрупинськ (рішення міської ради № 187 від 09.09.2016р., змінено п.п. 23 пункту 9 Додатку №7 міської територіальної Програми соціально-економічного розвитку Цюрупинської територіальної громади на 2016р. затвердженої рішенням сесії Цюрупинської міської ради від 28.12.2015 року № 27 «Про затвердження міської територіальної програми соціально-економічного розвитку Цюрупинської територіальної громади на 2016 р».
Додатково встановлено, що Олешківський міський голова ОСОБА_4 , зловживаючи службовим становищем, вступив у злочинну змову з громадянином України ОСОБА_5 , з метою налагодження механізму привласнення коштів міського бюджету під час проведення робіт з модернізації мережі вуличного освітлення у м. Олешки Херсонської області.
В ході реалізації злочинних намірів, для виконання вищезазначених робіт у м. Олешки, виконавчим комітетом міської ради в особі голови виконавчого комітету ОСОБА_4 , без проведення тендеру, передбаченого законодавством, що регулює публічні закупівлі (вартість робіт перевищує 1 млн 500 тисяч гривень), було укладено близько двадцяти аналогічних між собою договорів з ПП «Єсенія- А» (код ЄДРПОУ 39214454) на виконання робіт по реконструкції мереж вуличного освітлення із встановленням енергозберігаючих вуличних світильників на основі ЬЕБ технологій та на поставку світлодіодних прожекторів, розбивши, при цьому, загальну суму, виділену на дані роботи, на кілька менших сум.
Кожен з договорів, укладений з даним підприємством, передбачає виконання виконавцем аналогічних робіт, але по різних вулицях міста.
Загальна вартість виконаних робіт та поставлених товарів становить 2445154,3 грн. Вказані кошти перераховані на банківський рахунок ПП «Єсенія- А».
Крім того, з метою завищення цін на світлодіодні прожектори, були внесені недостовірні відомості щодо вартості матеріалів до актів прийняття виконаних робіт, які є невід`ємною частиною договорів підряду на виконання робіт з реконструкції мереж вуличного освітлення. Зокрема, сторони визначили наступний асортимент та ціни на світлодіодні прожектори:
- Прожектор з світлодіодною лампою LED-100W вартістю 10350, 47 грн. за 1 шт.
- Прожектор вуличний світлодіодний 220В, 5000Лм, 6500Л, 65ір. вартістю 5286,47 грн. за 1 шт.;
- Прожектор вуличний світлодіодний 220В, 5000Лм, 6500Л, 65ір. вартістю 3604,47 грн. за 1 шт.;
- Світильник Тесла ЕСО -60W вартістю 6104,47 грн. за 1 шт.
Визначені ціни є значно завищеними, оскільки ринкова вартість вуличного світлодіодного прожектора із зазначеними характеристиками потужністю 50W становить 1682 грн., а прожектора потужністю 100W - 4253 грн.
Внаслідок вищезазначених протиправних дій, міському бюджету м. Олешки за попередньою оцінкою завдано збитків на суму понад 1 млн. гривень.
В ході подальшої реалізації протиправного механізму, акумульовані на банківському рахунку ПП «Єсенія-А» грошові кошти в АТ «Укрсиббанк» (рахунок № НОМЕР_1 код банку 351005), які отримані від виконання договірних зобов`язань, були переховані ОСОБА_5 на підконтрольні господарські структури, а потім переведені в готівкову форму та розподілені між учасниками злочинної схеми.
Допитаний у якості свідка ОСОБА_6 (голова комісії Олешківської міської ради по контролю за діяльністю виконавчого комітету Олешківської міської ради, депутат Олешківської міської ради сьомого скликання) показав, Що вході роботи вказаної комісії, встановлено, що Олешківська міська рада придбала світлодіодні прожектори за вартістю яка в декілька разів перевищує середньоринкову. Також при виконання вказаних робіт були відсутні паспорти на вироби, гарантійні документи, сертифікатні відомості.
Допитаний по даному факту ОСОБА_7 показав, що голові Олешківської міської ради добре відомо про придбання вуличних світильників по завищеним цінам, про те останній отримав за це неправомірну винагороду. При здійсненні закупівлі освітлювальних пристроїв, порушено законодавство щодо публічних закупівель, тобто не проведено тендерних торгів, тобто до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару послуги дорівнює або перевищує 200 тисяч грн., а робіт 1,5 млн. грн., застосовується Закон « Про публічні закупівлі, а в даному випадку здійснено закупівлю освітлювальних пристроїв на суму понад 2,4 млн. грн. По результату вказаних дій грошові кошти за придбання освітлювальних пристроїв перераховано на розрахункові рахунки ПП «Єсенія-А».
Так, 04.04.2017 під час проведення обшуку на підставі ухвали слідчого судді від 30.03.2017, в рамках вказаного провадження у приміщені виконавчого комітету Олешківської міської ради Херсонської області розташованого за адресою м. Олешки, вул. Гвардійська, 30 вилучені:
Системний блок інвентарний номер 10420825 в корпусі чорного кольору;
Сервер intexeon E 5520 інвентарний номер 10120826, 8/К ШЕ 95Ш63;
Посилаючись на те, що предмети, вилучені під час проведення обшуку є матеріальними об`єктами, що містять відомості, які можуть бути використані, як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження та в розумінні ст. 98 КПК України є речовими доказами, слідчий просить клопотання задовольнити.
Вивчивши клопотання та додані до нього документи, вислухавши пояснення слідчого, який підтримав клопотання з підстав викладених у ньому, слідчий суддя приходить до наступного.
Відповідно до ч. 1 ст.170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
Згідно ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: збереження речових доказів; спеціальної конфіскації; конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до ч. 3 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним устатті 98цього Кодексу.
У відповідності до ч. 5 ст. 171 КПК України, клопотання слідчого, прокурора про арешт тимчасово вилученого майна повинно бути подано не пізніше наступного робочого дня після вилучення майна, інакше майно має бути негайно повернуто особі, у якої його було вилучено.
Згідно ч. 7 ст. 237 КПК України, вилучені речі та документи, що не відносяться до предметів, які вилучені законом з обігу, вважаються тимчасово вилученим майном.
Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню, оскільки вилучені під час проведення обшуку 04.04.2017 у приміщені виконавчого комітету Олешківської міської ради Херсонської області, розташованого за адресою: м. Олешки, вул. Гвардійська, 30, речі та предмети, а саме: системний блок інвентарний номер 10420825 в корпусі чорного кольору; сервер intexeon Е 5520 інвентарний номер 10120826, S/N USE 95N263, містять відомості, які можуть бути використані, як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження та відповідно до постанови слідчого СУ ГУНП в Херсонській області капітана поліції ОСОБА_3 від 05.04.2017 р. визнано речовими доказами у кримінальному провадженні №42017230000000010 від 18.01.2017 р.
Керуючись ст.ст. 98, 131, 132, 167, 170-173 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого СУ ГУНП в Херсонській області капітана поліції ОСОБА_3 задовольнити.
Накласти арешт на речі та предмети, які вилучено під час проведення обшуку 04.04.2017 у приміщені виконавчого комітету Олешківської міської ради Херсонської області розташованого за адресою: м. Олешки, вул. Гвардійська, 30, а саме:
- Системний блок інвентарний номер 10420825 в корпусі чорного кольору;
- Сервер intexeon Е 5520 інвентарний номер 10120826, S/N USE 95N263.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Підозрюваний, його захисник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання подається слідчому судді.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга безпосередньо до апеляційного суду Херсонської області протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддяОСОБА_1
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2017 |
Оприлюднено | 12.06.2023 |
Номер документу | 65876994 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Гонтар Д. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні