Ухвала
від 10.04.2017 по справі 766/3301/17
ХЕРСОНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №766/3301/17

н/п 1-кс/766/2905/17

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.04.2017 року Слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , розглянувши клопотання слідчого відділу розслідувань злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Херсонській області ОСОБА_2 , погоджене з прокурором відділу прокуратури Херсонської області ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення позапланової документальної перевірки,

встановив:

Слідчий звернувся до слідчого судді з клопотанням в якому просив: надати дозвіл на проведення позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності виконавчого комітету Олешківської міської ради Херсонської області за період дії підприємства з 01.01.2016 по 01.04.2017 року за адресою: м. Олешки, вул. Гвардійська, 30. (ЄДРПОУ 37929985), строк проведення перевірки 15 діб з 03.04.2017 до 21.04.2017.

Проведення перевірки доручити Управлінню Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області.

В ході проведення позапланової ревізії встановити:

- чи дотримано вимоги чинного законодавства України при укладанні та виконанні договорів на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт, щодо реконструкції мереж вуличного освітлення м.Олешки (м. Цюрупинськ);

- чи відповідають обсяги коштів виділених на виконання пункту №23 заходів програми соціально-економічного розвитку Цюрупинської територіальної громади на 2016 рік, касовим видаткам за договорами та актами виконаних робіт (форми КБ2В) щодо виконання робіт з реконструкції мереж вуличного освітлення м. Олешки (м.Цюрупинськ).

В обґрунтування клопотання посилався на те, що в провадженні відділу СУ ГУНП в Херсонській області знаходяться матеріали кримінального провадження за №42017230000000010 від18.01.2017 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням з`ясовано, що службові особи Олешківської міської ради шляхом зловживання службовим становищем упродовж 2016 року привласнили бюджетні кошти, які виділялися на ремонт мереж вуличного освітлення у м. Олешки, Херсонської області.

Встановлено, що на підставі рішення сесії Олешківської міської ради, за рахунок міського бюджету було внесено зміни в територіальну програму соціально-економічного розвитку Цюрупинської (Олешківської) територіальної громади на 2016 р. і передбачено наступний захід на суму 2172000 грн. за рахунок міського бюджету:

- виготовлення та експертиза проектно-кошторисної документації та виконання робіт з модернізації, реконструкції, удосконалення та будівництва мереж вуличного освітлення в місті м. Цюрупинськ (рішення міської ради № 187 від 09.09.2016р., змінено п.п. 23 пункту 9 Додатку №7 міської територіальної Програми соціально-економічного розвитку Цюрупинської територіальної громади на 2016р. затвердженої рішенням сесії Цюрупинської міської ради від 28.12.2015 року № 27 «Про затвердження міської територіальної програми соціально-економічного розвитку Цюрупинської територіальної громади на 2016р».

Додатково встановлено, що службові особи Олешківський міський, зловживаючи службовим становищем, вступили у злочинну змову з громадянином України ОСОБА_4 , з метою налагодження механізму привласнення коштів міського бюджету під час проведення робіт з модернізації мережі вуличного освітлення у м. Олешки Херсонської області.

В ході реалізації злочинних намірів, для виконання вищезазначених робіт у м. Олешки, виконавчим комітетом міської ради, без проведення тендеру, передбаченого законодавством, що регулює публічні закупівлі (вартість робіт перевищує 1 млн. 500 тисяч гривень), було укладено близько двадцяти аналогічних між собою договорів з ПП «Єсенія-А» (код ЄДРПОУ 39214454) на виконання робіт по реконструкції мереж вуличного освітлення із встановленням енергозберігаючих вуличних світильників на основі LED технологій та на поставку світлодіодних прожекторів, розбивши, при цьому, загальну суму, виділену на дані роботи, на кілька менших сум.

Кожен з договорів, укладений з даним підприємством, передбачає виконання підрядником аналогічних робіт, але по різних вулицях міста.

Загальна вартість виконаних робіт та поставлених товарів становить 2445154,3 грн. Вказані кошти перераховані на банківський рахунок ПП«Єсенія-А».

Крім того, з метою завищення цін на світлодіодні прожектори, були внесені недостовірні відомості щодо вартості матеріалів до актів прийняття виконаних робіт, які є невід`ємною частиною договорів підряду на виконання робіт з реконструкції мереж вуличного освітлення. Зокрема, сторони визначили наступний асортимент та ціни на світлодіодні прожектори:

Прожектор з світлодіодною лампою LED-100W вартістю 10350, 47 грн. за 1 шт.

Прожектор вуличний світлодіодний 220В, 5000Лм, 6500Л, 65ір. вартістю 5286,47 грн. за 1 шт.;

Прожектор вуличний світлодіодний 220В, 5000Лм, 6500Л, 65ір. вартістю 3604,47 грн. за 1 шт.;

Світильник Тесла ECO -60W вартістю 6104,47 грн. за 1 шт.

Визначені ціни є значно завищеними, оскільки ринкова вартість вуличного світлодіодного прожектора із зазначеними характеристиками потужністю 50W становить 1682 грн, а прожектора потужністю 100W 4253 грн.

Внаслідок вищезазначених протиправних дій, міському бюджету м.Олешки за попередньою оцінкою завдано збитків на суму понад 1 млн. гривень. -

За отриманою інформацією, завищення цін на товари та послуги спричинило конфлікт між посадовими особами Олешківської міської ради та керівництвом підприємства-виробника світлодіодних прожекторів ТОВ «Тесла Еко Енерджі» (код ЄДРПОУ 38940858). Вказаний конфлікт призвів до того, що фірма-виробник відмовилася лобіювати інтереси Олешківської міської ради в отриманні гранту з Німеччини на суму 10 млн. євро, чим завдається шкода інтересам держави в економічній сфері.

В ході подальшої реалізації протиправного механізму, акумульовані на банківському рахунку ПП «Єсенія-А» грошові кошти в АТ «Укрсиббанк» (рахунок № НОМЕР_1 . код банку 351005), які отримані від виконання договірних зобов`язань, були переховані ОСОБА_4 на підконтрольні господарські структури, а потім переведені в готівкову форму та розподілені між учасниками злочинної схеми.

Допитаний у якості свідка ОСОБА_5 (голова комісії Олешківської міської ради по контролю за діяльністю виконавчого комітету Олешківської міської ради, депутат Олешківської міської ради сьомого скликання) показав, що вході роботи вказаної комісії, встановлено, що Олешківська міська рада придбала світлодіодні прожектори за вартістю яка в декілька разів перевищує середньо ринкову. Також при виконання вказаних робіт були відсутні паспорти на вироби, гарантійні документи, сертифікатні відомості.

Допитаний по даному факту ОСОБА_6 показав, що голові Олешківської міської ради добре відомо про придбання вуличних світильників по завищеним цінам, про те останній отримав за це неправомірну винагороду. При здійсненні закупівлі освітлювальних пристроїв, порушено законодавство щодо публічних закупівель, тобто не проведено тендерних торгів, тобто до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару послуги дорівнює або перевищує 200 тисяч грн., а робіт 1,5 млн. грн., застосовується Закон «Про публічні закупівлі, а в даному випадку здійснено закупівлю освітлювальних пристроїв на суму понад 2,4 млн. грн. По результату вказаних дій грошові кошти за придбання освітлювальних пристроїв перераховано на розрахункові рахунки ПП «Єсенія-А».

Вході проведених заходів направлених на розкриття вказаного злочину, встановлено що фактичні роботи по ремонту обладнання та електромереж, реконструкції мереж вуличного освітлення в м. Олешки здійснювалися робітниками та із використанням техніки і обладнання КП «Олешки-Сервіс» ОМР (ЄДРПОУ 34988325) директором якого є ОСОБА_7 , розрахунок за виконані роботи між ПП «Єсенія-А» та КП «Олешки-сервіс» ОМР здійснювався у готівковій формі, при чому договори субпідряду між вказаними комерційними структурами не укладалися, тобто за допомогою посадових осіб КП «Олешки-Сервіс» здійснюється приховування злочину у вигляді розтрати грошових котів службовими особами Олешківської міської ради.

Таким чином виникла необхідність у призначенні та проведенні у межах кримінального провадження позапланової документальної перевірки фінансово-господарської діяльності Олешківської (Цюрупинської) міської ради Херсонської області, розташованої за адресою Херсонська область, м. Олешки, вул. Гвардійська, 30. (ЄДРПОУ 37929985) за період з 01.01.2014 по 31.12.2014. за адресою: м. Олешки (Цюрупинськ), вул. Гвардійська, 30, яку доручити співробітникам Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області.

Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, приходить до висновку, що воно підлягає задоволенню з огляду на таке.

Відповідно до п.5 ч.2 ст. 40 КПК України слідчий уповноважений звертатися за погодженням із прокурором до слідчого судді з клопотанням про застосування заходів забезпечення кримінального провадження, проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для провадження слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення мети.

У ч.2 ст. 93 КПК України передбачено, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок…

Також, у п. 4 ч.2 ст. 99 КПК України вказано, що до документів, які є доказами, можуть належати висновки ревізій та акти перевірок.

Згідно п. 75.1. ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно із п. 2 ч. 1 Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.

Слідчим суддею встановлено, що з матеріалів клопотання вбачається достатньо підстав для проведення перевірки, тому необхідно надати на це дозвіл.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 40, 84, 91, 93, 99 КПК України, -

ухвалив:

Клопотання - задовольнити.

Надати дозвіл на проведення позапланової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності виконавчого комітету Олешківської міської ради Херсонської області за період дії підприємства з 01.01.2016 по 01.04.2017 року за адресою: м. Олешки, вул. Гвардійська, 30. (ЄДРПОУ 37929985).

Проведення перевірки доручити Управлінню Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області.

В ході проведення позапланової ревізії встановити:

- чи дотримано вимоги чинного законодавства України при укладанні та виконанні договорів на капітальне будівництво, реконструкцію та ремонт, щодо реконструкції мереж вуличного освітлення м.Олешки (м. Цюрупинськ);

- чи відповідають обсяги коштів виділених на виконання пункту №23 заходів програми соціально-економічного розвитку Цюрупинської територіальної громади на 2016 рік, касовим видаткам за договорами та актами виконаних робіт (форми КБ2В) щодо виконання робіт з реконструкції мереж вуличного освітлення м. Олешки (м.Цюрупинськ).

Встановити строк на проведення перевірки один місяць з моменту винесення даної ухвали.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддяОСОБА_1

СудХерсонський міський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення10.04.2017
Оприлюднено12.06.2023
Номер документу65877138
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —766/3301/17

Ухвала від 12.12.2017

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Радченко Г. А.

Ухвала від 06.12.2017

Кримінальне

Апеляційний суд Херсонської області

Литвиненко І. І.

Ухвала від 30.10.2017

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Гонтар Д. О.

Ухвала від 27.10.2017

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Гонтар Д. О.

Ухвала від 18.04.2017

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Радченко Г. А.

Ухвала від 10.04.2017

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Радченко Г. А.

Ухвала від 06.04.2017

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Гонтар Д. О.

Ухвала від 06.04.2017

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Гонтар Д. О.

Ухвала від 30.03.2017

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Гонтар Д. О.

Ухвала від 16.03.2017

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Радченко Г. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні