Постанова
від 14.04.2017 по справі 812/555/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

1.3.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 квітня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/555/17

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Чернявської Т.І.,

суддів Борзаниці С.В., Чиркіна С.М.,

за участю

секретаря судового засідання Михальченко Д.С.

та

представників сторін:

від позивачів - адвокат Слєсарєв І.Е. (договори про надання правової

допомоги від 13.04.2017 б/н, свідоцтво про право на

зайняття адвокатською діяльністю від 04.03.2011 № 535)

від відповідача - Шарко Д.Р., Красій А.В. (довіреність від 14.04.2017,

постанова від 14.04.2017 № 43)

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Слєсарєва Ігоря Едуардовича в інтересах кандидатів на посаду Троїцького селищного голови ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14

до Троїцької районної виборчої комісії Луганської області

про визнання протиправними та скасування рішень виборчої комісії, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебуває справа за адміністративним позовом Слєсарєва Ігоря Едуардовича в інтересах кандидатів на посаду Троїцького селищного голови ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14 до Троїцької районної виборчої комісії Луганської області, в якому позивачі, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог від 14 квітня 2017 року б/н (т.1, арк. спр. 106-109), просять:

- визнати протиправною та скасувати постанову Троїцької районної виборчої комісії Луганської області від 11 квітня 2017 року № 41 Про відмову включення до складу ДВК кандидатур, наданих зареєстрованими кандидатами на посаду Троїцького селищного голови об'єднаної територіальної громади ;

- визнати протиправною та скасувати постанову Троїцької районної виборчої комісії Луганської області від 13 квітня 2017 року № 42 Про формування дільничних виборчих комісій №№ 440597, 440598, 440599, 440600, 440601, 440602, 440603, 440605, 440606, 440607, 440608, 440609, 440610, 440611, 440612, 440613, 440614, 440617, 440618, 440622, 440623, 440624, 440625, 440626 ;

- зобов'язати Троїцьку районну виборчу комісію Луганської області, в установленому законодавством України про місцеві вибори порядку, повторно розглянути питання щодо утворення дільничних виборчих комісій з місцевих виборів виборчих дільниць №№ 440597, 440598, 440599, 440600, 440601, 440602, 440603, 440605, 440606, 440607, 440608, 440609, 440610, 440611, 440612, 440613, 440614, 440617, 440618, 440622, 440623, 440624, 440625, 440626 для організації підготовки та проведення перших виборів депутатів Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області Троїцької селищної об'єднаної територіальної громади та Троїцького селищного голови 30 квітня 2017 року після проведення нею відповідно до вимог Закону України Про місцеві вибори та Порядку проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 14 вересня 2015 року № 291 (зі змінами), жеребкування щодо включення кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що постановою Центральної виборчої комісії від 14 лютого 2017 року № 18 були призначені перші вибори депутатів сільських, селищних, міської рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міського голів на 30 квітня 2017 року.

У відповідності до абзацу 2 частини четвертої статті 23 Закону України Про місцеві вибори (далі за текстом - Закон № 595) кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови, старости вносить до територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій за своїм підписом.

Позивачі зареєстровані кандидатами на посаду Троїцького селищного голови.

08 та 09 квітня 2017 року позивачами були подані подання для включення шляхом жеребкування до складу ДВК кандидатур. Подання були прийняти секретарем Троїцької районної виборчої комісії ОСОБА_15

Постановою Троїцької районної виборчої комісії Луганської області від 11 квітня 2017 року № 41 Про відмову включення до складу ДВК кандидатур, наданих зареєстрованими кандидатами на посаду Троїцького селищного голови об'єднаної територіальної громади відмовлено у включенні до складу ДВК всіх кандидатур, поданих позивачами на підставі пункту 2 абзацу 4 частини четвертої статті 23 Закону України Про місцеві вибори .

Вважають, що постанова від 11 квітня 2017 року № 41 прийнята відповідачем з грубим порушенням вимог Закону України Про місцеві вибори та з перевищенням повноважень, у зв'язку з чим підлягає скасуванню за такими підставами.

Законом України Про місцеві вибори взагалі не передбачено повноважень територіальної комісії відмовляти у включенні кандидатур до складу дільничної виборчої комісії (ні статтею 23, ні статтею 25 Закону № 595).

Так, згідно з частиною першою статті 23 Закону № 595 кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у статті 21 цього Закону, порушення вимог частин першої, другої, четвертої та п'ятої цієї статті або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною. Рішення про відхилення кандидатур районною виборчою комісією взагалі не приймається.

Крім того, відповідно до частини п'ятнадцятої статті 27 Закону № 595 рішення виборчої комісії з розглянутого питанні повинно містити: найменування комісії; найменування рішення, час, дату та місце його прийняття і порядковий номер; мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; посилання на положення нормативно-правових актів або рішення (положення рішень) Центральної виборчої комісії чи територіальної виборчої комісії, або судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті рішення; резолютивну частину.

Проте, оскаржувана постанова від 11 квітня 2017 року № 41 не містить мотивувальної частини, порушує основні засади проведення місцевих виборів та права позивачів як кандидатів на посаду Троїцького селищного голови, у зв'язку з чим підлягає скасуванню.

В заяві про зміну позовних вимог в обґрунтування заявлених позовних вимог додатково до обставин, зазначених в адміністративному позові, вказано, що через протиправне, на думку позивача, рішення відповідача від 11 квітня 2017 року № 41, кандидатури, подані позивачами до складу дільничних виборчих комісій, не брали участь у жеребкуванні. Внаслідок чого дільничні виборчі комісії сформовані без включення до них кандидатур, запропонованих позивачами (т. 1, арк. спр. 106-109).

Представник позивачів у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, надав пояснення, аналогічні викладеним у позові.

Позивачі у судове засідання не прибули, про дату, час і місце судового розгляду повідомлені належним чином (т. 1, арк. спр. 89-99).

Троїцька районна виборча комісія Луганської області адміністративний позов не визнала, подала заперечення проти позову, у яких зазначила, що всупереч пункту 8 Роз'яснень щодо деяких питань формування нового складу територіальних виборчих комісій та утворення дільничних виборчих комісій, що здійснюють організацію підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затверджених постановою Центральної виборчої комісії від 3 вересня 2015 року № 217, позивачами до подань, в яких вказані кандидатури для включення шляхом жеребкування до складу дільничних виборчих комісій, подано заяви, що написані однаковим почерком в частині, що мала заповнюватися власноручно кандидатом на члени в дільничні виборчі комісії. Також підписи в паспортах осіб, запропонованих до складу дільничних виборчих комісій, кардинально відрізнялися від підписів, проставлених у заявах. Вказані факти викликали сумнів у комісії щодо достовірності поданих позивачами документів. Здійснивши ряд телефонних дзвінків особам, які запропоновані позивачами до складу дільничних виборчих комісій, комісія отримала інформацію, що ці особи не давали своєї згоди на включення їх до дільничних виборчих комісій, копії своїх паспортів вони також позивачам не надавали. За результатами перевірки комісією повідомлено правоохоронні органи про виявлені ознаки фальсифікації виборчих документів. Зазначена інформація внесена до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань. Враховуючи зазначені обставини, комісія прийняла рішення від 11 квітня 2017 року № 41 про відмову у реєстрації осіб, запропонованих позивачами до складу дільничних виборчих комісій (т.1, арк. спр. 111-116).

У судовому засіданні представник відповідача Шарко Д.Р. пояснив, що до комісії майже одночасно від кандидатів на посаду Троїцького селищного голови, разом із поданнями про призначення членів ДВК, надійшло 253 відповідні заяви, датовані різними датами, одним почерком, тотожним стилем, підписи у яких були виконані однією особою та не співпадали з підписами у їх паспортах. Стверджував, що зазначені заяви не відповідали вимогам ст. 23 Закону України Про місцеві вибори . У зв'язку із зазначеними порушеннями було прийнято рішення № 41 Про відмову включення до складу ДВК кандидатур, наданих зареєстрованими кандидатами на посаду Троїцького селищного голови об'єднаної територіальної громади . Просив відмовити у задоволені позову.

У судовому засіданні допитано як свідка ОСОБА_15, секретаря Троїцької районної виборчої комісії Луганської області.

Свідок ОСОБА_15 пояснила, що з вересня 2015 року, на постійній основі працює секретарем Троїцької районної виборчої комісії Луганської області. Комісія на даний час не має належного приміщення та фінансування. Стосовно предмету спору пояснила, що приймала від Позивачів подання із зазначенням кандидатур на призначення членами дільничних виборчих комісій. Під час дослідження документів кандидатів було з'ясовано, що заяви від кандидатів були заповнені однаковим почерком та підписи в заявах не співпадали з підписами кандидатів в паспортах. Документи кандидатів подавались фактично однією особою ОСОБА_14, яка стверджувала, що є представником партії Наш край , але будь-яких документів на підтвердження представництва не надавала. Зазначені документи були однаково оформлені, навіть сформовані у тотожні папки. Стверджувала, що за наявності зазначених на її думку недоліків, не мала повноважень відмовити у прийнятті подань з документами. У зв'язку з виниклою ситуацією голова комісії звернувся із заявою до правоохоронних органів та скликав засідання комісії, на якому було вирішено телефонувати заявникам з метою з'ясування, чи підписували вони відповідні заяви. Члени комісії почали по черзі дзвонити заявникам, які, в свою чергу, пояснювали телефоном, що заяв на призначення їх членами ДВК не підписували. Члени комісії зателефонували приблизно 70-80-ти кандидатам у члени ДВК з 253-х, вказаних у поданні Позивачів, які, в свою чергу, пояснили, що відповідні заяви не подавали. Одному з кандидатів телефонували за участі працівника поліції, але будь-яким чином дзвінки не оформлювали та відсутні докази на підтвердження телефонних перемовин. Зазначені телефонні перемовини здійснювались поза межами засідання комісії.

На питання представника Позивача зазначила, що мало місце подання заяв, складних машинописним текстом і відносно інших кандидатів, але інші кандидати у телефонному режимі підтверджували факт підписання заяв. Право на телефонне опитування кандидатів обґрунтовувала повноваженнями комісії здійснювати контроль за додержанням вимог виборчого законодавства.

Заслухавши пояснення представників сторін, допитавши свідка, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд встановив таке.

Постановою Центральної виборчої комісії від 14 лютого 2017 року № 18 та додатком № 2 до цієї постанови на неділю, 30 квітня 2017 року, призначено перші вибори депутатів Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області Троїцької селищної об'єднаної територіальної громади та Троїцького селищного голови.

Постановою Троїцької селищної виборчої комісії Троїцького району Луганської області від 04 квітня 2017 року № 1 позивачі ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_14 зареєстровані кандидатами на посаду голови Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області (т. 1, арк. спр. 13).

Постановою Троїцької селищної виборчої комісії Троїцького району Луганської області від 06 квітня 2017 року № 1 позивачі ОСОБА_6, ОСОБА_9, ОСОБА_13 зареєстровані кандидатами на посаду голови Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області (т. 1, арк. спр. 14).

Факт реєстрації позивачів кандидатами на посаду голови Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області також підтверджується посвідченнями від 05 квітня 2017 року №№ 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12, від 06 квітня 2017 року №№ 13, 15, 16 та відомостями про зареєстрованих кандидатів на посаду селищного голови Троїцької об'єднаної територіальної громади від 07 квітня 2017 року (т. 1, арк. спр. 9-12, 15-16).

08 та 09 квітня 2017 року до Троїцької районної виборчої комісії Луганської області надійшли подання кандидатів на посаду голови Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_14, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_12, ОСОБА_13, в яких вказані кандидатури для включення шляхом жеребкування до складу дільничних виборчих комісій (т. 1, арк. спр. 19-61, 124-168).

За наслідками проведення засідання Троїцька районна виборча комісія Луганської області постановою від 11 квітня 2017 року № 41 відповідно до пункту 2 абзацу четвертого частини четвертої статті 23 Закону України Про місцеві вибори у включенні до складу дільничних виборчих комісій кандидатур, наданих кандидатами на посаду голови Троїцької селищної ради об'єднаної громади ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_8, ОСОБА_14, ОСОБА_9, ОСОБА_13, ОСОБА_12, ОСОБА_4, ОСОБА_6, ОСОБА_5 та ОСОБА_7, відмовила, про що також свідчить інформація з протоколу засідання комісії за № 31 (т. 1, арк. спр. 62, 169, 188-190).

13 квітня 2017 року Троїцька районна виборча комісія Луганської області відповідно до статті 22 Закону України Про місцеві вибори винесла постанову № 42 Про формування дільничних виборчих комісій №№ 440597, 440598, 440599, 440600, 440601, 440602, 440603, 440605, 440606, 440607, 440608, 440609, 440610, 440611, 440612, 440613, 440614, 440617, 440618, 440622, 440623, 440624, 440625, 440626 (т. 1, арк. спр. 110, 182).

Оцінюючи правомірність оскаржуваної постанови Троїцької районної виборчої комісії Луганської області від 11 квітня 2017 року № 41 Про відмову включення до складу ДВК кандидатур, наданих зареєстрованими кандидатами на посаду Троїцького селищного голови об'єднаної територіальної громади , суд виходить з такого.

Спеціальним законом, який визначає основні засади, організацію і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост, є Закон № 595.

Порядок утворення дільничної виборчої комісії регламентований статтею 23 Закону №595.

Згідно з частиною першою статті 23 Закону № 595:

- дільнична виборча комісія утворюється відповідною районною, міською (міста обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення без районного поділу), районною у місті територіальною виборчою комісією не пізніш як за 15 днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії;

- право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій мають, зокрема, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, старости;

- при утворенні дільничної виборчої комісії відповідна територіальна виборча комісія визначає осіб, які підлягають включенню до складу відповідної дільничної виборчої комісії, з числа кандидатур, поданих суб'єктами подання, шляхом жеребкування, що проводиться у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, не пізніш як на п'ятий день після закінчення строку внесення подань щодо кандидатур до складу такої комісії;

- кандидатури, внесені до складу дільничної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у статті 21 цього Закону, порушення вимог частин першої, другої, четвертої та п'ятої цієї статті або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною.

- рішення про відхилення кандидатур не приймається.

Аналогічні за змістом положення щодо неприйняття територіальними виборчими комісіями, які утворюють дільничні виборчі комісії, рішення про відхилення кандидатур, внесених до складу дільничної виборчої комісії, із підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у статті 21 Закону № 595, порушення вимог частин першої, другої, четвертої та п'ятої статті 23 Закону № 595 або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною, закріплені в пункті 1 Роз'яснення щодо деяких питань формування нового складу територіальних виборчих комісій та утворення дільничних виборчих комісій, що здійснюють організацію підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 3 вересня 2015 року № 217 (далі - Роз'яснення ЦВК № 217).

Згідно з частиною тринадцятою статті 27 Закону № 595 виборча комісія складає акти та протоколи. Акт комісії засвідчує певний факт або певну подію, виявлені і визнані комісією. Протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією.

Таким чином, з огляду на імперативні приписи абзацу 6 частини першої статті 23 Закону № 595 про неприйняття рішення про відхилення кандидатур до складу дільничної виборчої комісії, з урахуванням положень частини тринадцятої статті 27 цього Закону, підсумки дій виборчої комісії щодо відхилення кандидатур, внесених до складу дільничної виборчої комісії, повинні бути встановлені та відображені в протоколі, а не в рішенні.

З урахуванням положень абзацу 5 частини 1 та частини 6 статті 23 Закону № 595, в разі обговорення питання та встановлення ознак для відхилення кандидатури, внесеної до складу дільничної виборчої комісії, в протоколі повинні бути зазначені конкретні підстави для такого відхилення, визначені законом.

Згідно з частиною четвертою статті 23 Закону № 595:

- кандидат у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови, старости вносить до територіальної виборчої комісії подання щодо кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій (не більше однієї особи до складу кожної дільничної комісії) за своїм підписом;

- зазначені подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій подаються за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, не пізніш як за 20 днів до дня виборів;

- до подання додаються:

1) ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної запропонованої особи;

2) заяви осіб, запропонованих до складу дільничної виборчої комісії, про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії, про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах та з обов'язковим зазначенням відомостей про засоби зв'язку (контактний телефон);

3) копія свідоцтва про реєстрацію місцевої організації партії, засвідчена територіальним органом центрального органу виконавчої влади, до повноважень якого належать питання реалізації державної політики у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, або посвідчена нотаріально, після офіційного оголошення про початок виборчого процесу.

У поданні щодо кандидатур до складу дільничної виборчої комісії зазначаються такі відомості: 1) прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) особи; 2) число, місяць, рік народження; 3) громадянство особи; 4) освіта; 5) місце роботи (заняття), посада; 6) місце проживання (адреса житла) особи, а також контактні телефони; 7) наявність досвіду щодо участі в роботі виборчих комісій чи комісії референдуму; 8) відомості про відсутність у особи судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину, яка не погашена або не знята у встановленому законом порядку (частина п'ята статті 23 Закону № 595).

В пункті 8 Роз'яснення ЦВК № 217 зазначено, що у власноручно написаних заявах осіб, що додаються до подання щодо кандидатур до складу територіальної виборчої комісії (дільничної виборчої комісії - у заяві особи) відповідно до пункту 2 частини десятої статті 22, пункту 2 частини четвертої статті 23 Закону, зазначаються відомості про згоду на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання, згоду виконувати посадові обов'язки голови, заступника голови або секретаря виборчої комісії, про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах та з обов'язковим зазначенням відомостей про засоби зв'язку (контактний телефон).

При цьому в разі якщо заява особи, що пропонується до складу територіальної виборчої комісії, не написана нею власноручно або в заяві до складу територіальної та дільничної виборчої комісії відсутня згода на участь у роботі відповідної виборчої комісії, до складу якої пропонується особа, чи відсутня згода на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання або у разі незазначення особою у такій заяві про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах або якщо у заяві відсутні відомості про засоби зв'язку (контактний телефон), така кандидатура відхиляється.

З аналізу зазначених норм слідує, що відхилення кандидатур до складу дільничної виборчої комісії здійснюється щодо кожної особи окремо в разі, якщо в заяві до складу дільничної виборчої комісії відсутня згода на участь у роботі відповідної виборчої комісії, до складу якої пропонується особа, чи відсутня згода на участь у роботі виборчої комісії від відповідного суб'єкта подання або у разі незазначення особою у такій заяві про ненадання згоди на участь у роботі виборчої комісії іншим суб'єктам подання на відповідних виборах або якщо у заяві відсутні відомості про засоби зв'язку (контактний телефон).

Натомість, у даному випадку відповідачем зроблено висновок про невідповідність заяв всіх осіб, зазначених у поданнях позивачів, одночасно.

Рішення про утворення дільничної виборчої комісії оприлюднюється територіальною виборчою комісією, що утворила дільничну виборчу комісію, з відомостями про її склад у місцевих засобах масової інформації або в інший спосіб, визначений цією територіальною виборчою комісією, не пізніше наступного дня з дня утворення дільничної виборчої комісії. Рішення про зміни у складі дільничної виборчої комісії оприлюднюється у порядку та у строки, встановлені цією частиною, однак не пізніше останнього дня перед днем голосування (частина восьма статті 23 Закону № 595).

З аналізу норм статті 23 Закону № 595 слідує, що єдиним рішенням, яке уповноважена прийняти територіальна виборча комісія за наслідком розгляду подання кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови щодо кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій, є рішення про утворення дільничної виборчої комісії, оскільки законом прямо передбачено, що рішення про відхилення кандидатур, внесених до складу дільничної виборчої комісії, не приймається.

Таким чином, судом встановлено, що відповідачем прийнято оскаржувану постанову з перевищенням його повноважень та не у спосіб, встановлений законом.

Посилання відповідача на недотримання вимог пункту 8 Роз'яснення ЦВК № 217 суд вважає безпідставними, оскільки ані частина четверта статті 23 Закону № 595, ані вказаний пункт роз'яснень не містять вимог щодо обов'язкового власноручного написання заяв особами, запропонованими до складу дільничної виборчої комісії. Такі вимоги за законом є обов'язковими для заяв осіб, що додаються до подання щодо кандидатур до складу територіальної виборчої комісії.

Відповідно до частини дев'ятнадцятої статті 27 Закону № 595 рішення територіальної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку територіальною виборчою комісією вищого рівня з відповідних місцевих виборів, Центральною виборчою комісією або судом. Територіальна виборча комісія вищого рівня, Центральна виборча комісія у такому випадку має право прийняти рішення по суті питання.

Позовні вимоги про скасування постанови від 13 квітня 2017 року № 42 є похідними від вимоги про визнання протиправною та скасування постанови від 11 квітня 2017 року №41, а тому судом задовольняються.

Що стосується позовних вимог про зобов'язання відповідача повторно розглянути питання щодо утворення дільничних виборчих комісій з місцевих виборів виборчих дільниць для організації підготовки та проведення перших виборів депутатів Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області Троїцької селищної об'єднаної територіальної громади та Троїцького селищного голови 30 квітня 2017 року після проведення нею відповідно до вимог Закону України Про місцеві вибори та Порядку проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 14 вересня 2015 року № 291 (зі змінами), жеребкування щодо включення кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій, суд зазначає таке.

Оскільки судом встановлено порушення відповідачем процедури розгляду подань позивачів, суд вважає за необхідне зобов'язати Троїцьку районну виборчу комісію Луганської області повторно розглянути питання щодо утворення дільничних виборчих комісій з місцевих виборів виборчих дільниць для організації підготовки та проведення перших виборів депутатів Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області Троїцької селищної об'єднаної територіальної громади та Троїцького селищного голови 30 квітня 2017 року в порядку, визначеному статтею 23 Закону України Про місцеві вибори . І лише за результатами належного розгляду поданих позивачами документів відповідач може прийняти рішення про наявність або відсутність підстав для проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу відповідних дільничних виборчих комісій.

У зв'язку з чим адміністративний позов підлягає задоволенню частково.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає таке.

Відповідно до статті 4 Закону України Про судовий збір (в редакції, чинній з 01 січня 2017 року) за подання адміністративного позову немайнового характеру фізичною особою сплачується судовий збір у розмірі 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Станом на 01 січня 2017 року розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить 1600,00 грн., тобто за вимогу немайнового характеру кожен позивач мав сплатити судовий збір у розмірі 640,00 грн. (разом 7040,00 грн.).

Позивачами при зверненні до суду з даним позовом судовий збір у загальному розмірі 7040,00 грн. не сплачений.

Згідно з частиною дев'ятою статті 172 Кодексу адміністративного судочинства України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Таким чином, зазначена норма передбачає фактичне відстрочення сплати судового збору до ухвалення судового рішення у справі.

Якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі (частина друга статті 88 Кодексу адміністративного судочинства України).

Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином за рахунок бюджетних асигнувань Троїцької районної виборчої комісії Луганської області до Державного бюджету України необхідно стягнути судовий збір в сумі 7040,00 грн.

Керуючись статтями 88, 94, 158, 160, 162, 163, 167, 172, 177 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Слєсарєва Ігоря Едуардовича в інтересах кандидатів на посаду Троїцького селищного голови ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14 до Троїцької районної виборчої комісії Луганської області про визнання протиправними та скасування рішень виборчої комісії, зобов'язання вчинити дії задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати постанову Троїцької районної виборчої комісії Луганської області від 11 квітня 2017 року № 41 Про відмову включення до складу ДВК кандидатур, наданих зареєстрованими кандидатами на посаду Троїцького селищного голови об'єднаної територіальної громади .

Визнати протиправною та скасувати постанову Троїцької районної виборчої комісії Луганської області від 13 квітня 2017 року № 42 Про формування дільничних виборчих комісій №№ 440597, 440598, 440599, 440600, 440601, 440602, 440603, 440605, 440606, 440607, 440608, 440609, 440610, 440611, 440612, 440613, 440614, 440617, 440618, 440622, 440623, 440624, 440625, 440626 .

Зобов'язати Троїцьку районну виборчу комісію Луганської області повторно розглянути питання щодо утворення дільничних виборчих комісій з місцевих виборів виборчих дільниць №№ 440597, 440598, 440599, 440600, 440601, 440602, 440603, 440605, 440606, 440607, 440608, 440609, 440610, 440611, 440612, 440613, 440614, 440617, 440618, 440622, 440623, 440624, 440625, 440626 для організації підготовки та проведення перших виборів депутатів Троїцької селищної ради Троїцького району Луганської області Троїцької селищної об'єднаної територіальної громади та Троїцького селищного голови 30 квітня 2017 року в порядку, визначеному статтею 23 Закону України Про місцеві вибори .

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути до Державного бюджету України (за банківськими реквізитами: отримувач коштів ГУК у м. Києві/м. Києві/22030106, код за ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві, код банку отримувача 820019, рахунок отримувача 31215256700001, код класифікації доходів бюджету 22030106) за рахунок бюджетних асигнувань Троїцької районної виборчої комісії Луганської області (ідентифікаційний код 33540290, місцезнаходження: 92100, Луганська область, Троїцький район, селище міського типу Троїцьке, проспект Перемоги, будинок 60) судовий збір в сумі 7040,00 грн. (сім тисяч сорок гривень 00 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд у дводенний строк з дня її проголошення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя Т.І. Чернявська Суддя Суддя С.В. Борзаниця С.М. Чиркін

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.04.2017
Оприлюднено20.04.2017
Номер документу66005322
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/555/17

Ухвала від 02.11.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 01.11.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 25.10.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 18.04.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 14.04.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Постанова від 14.04.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 14.04.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 17.04.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 17.04.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 13.04.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні